Bentley heeft vandaag officieel bekend gemaakt dat Luc Donckerwolke de nieuwe “Director of Design” is. De Belgische designer volgt de eveneens Belgische Dirk van Braeckel op.
Van Braeckel zal gaan werken bij Volkswagen Group design, onder de vleugels van Walter de Silva. Donckerwolke komt juist uit die hoek, zijn laatste functie van Head of Advanced Design voor de Volkswagen Group. Hij heeft echter al een indrukweekend track-record, hij begon ooit als exterieur designer bij Audi (in 1992) en werkte vanaf toen voor diverse merken waaronder Lamborghini, SEAT en Skoda. Bij Lamborghini was hij verantwoordelijk voor de Murcielago en Gallardo. Meer info over Luc op autowiki.nl.
Hopelijk zal hij ons de EXP9 SUV doen vergeten en weer een prachtig design presenteren, zoals de Bentley Brooklands bijvoorbeeld.
kaasboerin zegt
Waarom hebben bijna al die designers van die turtlenecks??
autoblogger zegt
@kaasboerin: goeie vraag!
StijnB zegt
@kaasboerin:
Omdat ze bij kritiek in hun schelp kruipen?
autoblogger zegt
@kaasboerin: overigens had de BMW X6 designer geen turtleneck destijds… ik weet echter niet of dat positief is;)
Check http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/15/live-uit-brussel-bmw-x6-trotse-designer
kaasboerin zegt
@autoblogger: Ach, een roze shirt, ja daar heb je ’t al.
Hahaha.
E34M5Touring zegt
@kaasboerin: Bij marketeers is het om de gebakken lucht een beetje binnen te houden.
jordy14 zegt
@kaasboerin: dat is mystiek, artistiek, geleerder ofzoiets
Simpson zegt
dus…volgend jaar een licht(er)gewicht bentley?
ben wel benieuwd, van het ontwerpen van auto’s met nogal scherpe lijnen, naar groot en wollig
robbie zegt
@Simpson: haha, dus jij denkt dat Bentley’s nu op Lambo’s gaan lijken? Wat een onzin.
Een ontwerper houdt zich aan de designtaal van een merk. En doet niet over hetzelfde trucje.
Toen Luc van Skoda naar Lambo ging was het ook niet zo dat Lambo’s plotseling op Skoda’s leken. Of wel soms?
bungabungastig zegt
Blijft een V.A.G.e gozer.
xilver zegt
@bungabungastig: En waar is er daar nu een probleem?
lorenzotjhee zegt
Dat worden slechte dagen voor Bentley.. Als je desinger al Donckerwolke heet..
bempi zegt
Inteelt
Jansen zegt
Hee! De dikkere broer van Gertjuh!
urtarget1992 zegt
@Jansen: Mwa seg hé? Wat is dat zo een dikke boer van Gertjuh?:p
berlinetta zegt
Belooft veel goeds! De Gallardo en de Murcielago zijn prachtige auto’s. Hopen dat deze man zoiets ook voor Bentley kan betekenen.
agera zegt
Zolang ze het designlijn maar doortrekken bij Bentley, de Continental series hebben Bentley nieuw leven ingeblazen. Het leuke is dat Bentley tegenwoordig meer onderscheidend is geworden dan Rolls Royce, terwijl ze vroeger bijna identiek waren op de emblemen na. Bentley kan als geen ander “klassiek” en “modern” combineren. Ik hoop dat ze dezelfde weg blijven volgen.
Carreza zegt
Goed, dat hij die SUV maar hertekent! En een facelift voor de (voorlichten van de) Mulsanne is ook al welkom.
agera zegt
@Carreza: Nee joh laat die Mulsanne, een echte Bentley pur sang.
Carreza zegt
@agera: enkel de voorlichten, de rest mag zo blijven hoor ;)
breakingpoint zegt
Als Belg mag ik trots zijn op het vele aantal autodesigners dat ons landje levert, ware het niet dat ze allemaal naar Engeland moeten voor hun studies geloof ik? Dat ze nou eens hier een school oprichten hiervoor!
Hupke zegt
@breakingpoint:
Begin een school zou ik zeggen.
Je gaat alleen niet op subsidies moeten rekenen voor dat soort dingen. Dan kost dat evenveel als in Turijn of het UK gaan studeren en dan doe je dat.
Preske zegt
@breakingpoint: België is te klein daarvoor. En het laatste echte belgische automerk is nu toch een 60-70 jaar opgedoekt. Engeland daarentegen heeft altijd al een auto-historie gekend, en ik denk dat veel studenten liever in het engels studeren dan in het nederlands/frans.
homersimpson zegt
hij lijkt echt veel op Gert