Eigenlijk kon je, na de RS6, op je klompen al aanvoelen hoe de Audi RS7 er uit ging zien, maar dat maakt hem niet minder dik. Of hij ook begeerlijk is, daar heb ik zo mijn eigen mening over.
Met de nieuwe RS7 komt het aantal RS’jes uit de hoogste categorie (nu met 4.0 liter V8-motor) op twee-en-een-half. De RS6 draait al enkele generaties mee, en de S8 is wat mij betreft een model dat wat tussen de S en RS in hangt, maar geen RS mag heten.
Op de persplaten ging hij getooid met de optionele en ostentatieve dikke Quattro-blokletters onderin de grille, en op de beursvloer hebben ze dit doorgetrokken. Laat maar gaan, dat is opsmuk die de auto niet nodig heeft.
Motorisch is hij identiek aan de RS6, dus dat betekent 560 pk en 700 Nm onder je rechtervoet, als je je best doet is dit voldoende om de rotatiesnelheid van de aarde een klein handje te helpen. De witte dikkerd op de beursvloer is uiteraard full-options: dat betekent dat de turbinevelgjes (heel Amerikaans in glimchroom) met 21″ een duim groter zijn dan standaard, en dat hierin een set carbon-keramische auto-ankers huist.
Overigens betekent dat wel dat Audi nu de pure performancekroon in dit segment kwijt is. De vorige RS6 V10 torende met 580 pk boven alles en iedereen uit, tegenwoordig klapt Mercedes er met zijn E63 AMG S (585 pk) overheen. Maar hoeveel verschil maakt een paar pk, als je al tegen de 600 paardjes aan zit?
Dan nu de gewetensvraag: als je tussen de anderhalf en drie ton kan verspijkeren aan een rappe en luxueuze Audi, wordt het dan de RS6, RS7, of toch de S8?
fant zegt
‘Meh’ met een grote M als je het mij vraagt.
Rick-dos zegt
Lekker kontje hoor…
Rick-dos zegt
@Rick-dos:
Maar die vooraanzicht…
Rick-dos zegt
@Rick-dos:
De vooraanzicht dus…
mikkeloentje zegt
@Rick-dos: “het”
Rick-dos zegt
@mikkeloentje: He? Ken jij mijn schoonmoeder? ;)
ferrari94tr zegt
Erg leuke auto als je het mij vraagt. Maar de neus heeft wel erg veel kippengaas.
stevenpoal zegt
@ Sir_smokalot: Blind?
stevenpoal zegt
@stevenpoal: Staat nog steeds Quattro in de grille.
sir_smokalot zegt
Inderdaad zeg, moest wel 30 keer met mijn ogen knijpen voordat ik ’t zag. Aangepast!
stevenpoal zegt
@sir_smokalot: senk joe ;-)
Pordon zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
bollegek zegt
Doe mij dit sneeuwwitje maar op een dag als deze, lekker veel pk’s en dikke quattro sneeuwpret!!
aventadorsv zegt
Als je dit niet vanuit jullie plusjesjacht…
‘Audi blabla VAG blabla saai’
‘Ferrari blabla Brand’
…bekijken is dit toch gewoon een super auto?
alassad zegt
Is wel een dilemma welke je kiest… Vorige generatie rs6 dan maar met een jaguar f-type erbij! (zit je in totaal ook op anderhalf ton)
kickass zegt
Ik vind hem zéker begeerlijk! Normaal vind ik Audi de minste van de Duitse Drie, maar de RS7 is mooier dan welke Mercedes of BMW dan ook.
300e zegt
@kickass: niet
ravi zegt
@300e: kort maar krachtig
kickass zegt
@300e: Ok, misschien is de SLS net iets mooier, maar veel zal het niet schelen.
300e zegt
@kickass: Alsjeblieft zeg. De A5 is prachtig maar de A7 is echt hondslelijk. Zoals al eerder genoemd net een schijtende hond. Zelfde verhaal als de Q5 en de Q7. Q5 echt een prachtige wagen maar de Q7 (zeker met kleine velgen) net een badkuip op wielen en mag nog niet eens in de schaduw van een ML, X5 en RR staan.
roberto zegt
Waar Audi zich normaal met de RS6/RS7/S8 op het zakelijke volk richt in Europa, gaan ze in Amerika gelijk over naar de rappertjes??
solz zegt
@roberto: zakelijke markt? Dit zijn toch ‘patserauto’s’ pur sang (geldt evengoed voor AMG en M-modellen)
Een normale A7 ziet er al imposant genoeg uit en rijdt vast ook nog eens stukken beter!
phaeton zegt
Tegen de 3 ton… Een M6 Gran Coupe en een 991 S cabriolet.
E34M5Touring zegt
Is er wat veranderd sinds het vorige topic dan?
besaram zegt
Gay met een grote G
patrick043 zegt
Als ik het geld had, dan doe mij maar de E63 S!
vale46 zegt
@patrick043: CLS! Evenveel pk, stukken mooier :)
pieter-jan_catteeuw zegt
moeilijk maar ik denk rs6 – avants zijn de pure rs-sen
hoewel – als de rs7 lichter is mag hij alsnog een nominatie krijgen
s8 voor het interieur maar hij is wel te groot en verliest veel rs-coolheid
de quattro letters mogen blijven maar de rs-bagdes moeten weg
misschien toch de zeven – lijkt honderd kilo lichter – verliest een beetje avant-coolheid, maar is geheel wel een beetje sinister-stoer uitziende wagen waardoor hij die punten opnieuw binnenhaalt
mmot05 zegt
Mooiste front/lelijkste kont combinatie van audi
berlinetta zegt
Bah met een grote B. De CLS of M6 is toch vele malen mooier.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
The shitting dog maar dan snel… Kakkende windhond dus?
solz zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: het lijkt wel een saab uit betere tijden! :)
300e zegt
@solz: Saabs uit een ver verleden zijn mooie auto’s en deze is iets minder mooi in mijn ogen.. Idd net een schijtende hond die achterkant!
tunefuldjmike zegt
Als ik de keuze had was het toch een CLS 63 AMG geworden, sturen we hem bij brabus langs voor een kracht kuurtje. Laten we vervolgens de wereld de andere kant opdraaien.
popoff zegt
De 7…. genoeg gezegd, de lelijkste van alle Audi’s.
Dan toch maar een RS6
bempi zegt
Bij foto 7 zou je denken dat het om een RS5 sportback gaat. Voor de rest veel van hetzelfde en veel gaap. Dikke velgen, 2 dikke uitlaten, wat motorische aanpassingen en nog meer tupperware shit erop om hem er dikker te laten uitzien dan een standaard A7.
christophera5 zegt
Mooie auto en zeer nette velgen dat eronder staan!
bmwe46csl zegt
Prachtige machine
kapiteinaudi zegt
Dit is echt gewoon het vetste ding op deze planeet!
jrk68 zegt
@kapiteinaudi:
Ech nie, dit ding is veul vetter….
kapiteinaudi zegt
@jrk68: Smaken verschillen…..
drivingpleasure zegt
BAH met de grote letter B, de concurrentie zijn 10x mooier.