De smeekbedes van petrolheads die 333 pk uit een geblazen V6 in de S5 cabrio niet voldoende vonden zijn verhoord. De RS5 Cabrio doet (voor het eerst) zijn intrede, voorzien van een vervaarlijk grommende atmosferische V8.
In tegenstelling tot de blauwe RS5 van de persplaten zien we in Parijs een maagdelijk wit exemplaar, met een lekker donkerbruin interieur en glimvelgen. Zoals je mag verwachten zijn alle RS5-kenmerken aanwezig, want eigenlijk verschilt het model alleen van zijn Coupé-evenknie door het ontbreken van een vast dak.
De 4,2 liter V8 met 450 pk katapulteert de RS5 cabrio met 4,9 seconden net binnen de 5 tellen naar de honderd (coupe: 4,5 seconden) en de afgeregelde top ligt op 250 km/u, hoewel 280 ook een optie is, mits je bereid bent wat extra geld richting Audi te schuiven.
stefanos zegt
Hebben !!
Alwood zegt
Wel weer een nieuwe set wieltjes om voortaan onder iedere Golf te monteren…
pjp911 zegt
Geef mij maar die R8 van ernaast. :)
darkpluisje zegt
enige jammere vind ik dat die uitlaten er zo bruut uitzien, maar als je er in kijkt zie je dat het gewoon 2 stalen ringen in de bumper zijn en daarachter 4 kleinere pijpjes hangen..
fep739 zegt
@darkpluisje: hintensprung durch technik
resulutionNL zegt
@darkpluisje: En als je nog beter kijkt zie je het spruitstuk ofniet…
darkpluisje zegt
@VWTouran75: nee maar het is toch stom, dan promoot je je dure sportauto en dan zijn de enorme uitlaten niet meer als sierstukjes in de bumper. Kijk dat ze dat bij al die nieuwe renaults doen oke maar bij dit soort auto’s vind ik het toch zo’n halfords opzetstukje voor je uitlaat gevoel geven… Als je een beetje dicht op de auto staat en je kijkt naar de uitlaat dan zie je gewoon de grond omdat het maar zo’n klein inzetstukje in de bumper is.
spellingscontrole zegt
Beetje voor de homo-petrolheads naar mijn mening.
ericc zegt
Liever de M3!
lambo4all zegt
Deze zal zeker beter verkopen dan de M3 cabrio, die was niet mooi en ook erg zwaar. hebben ze met het stoffen dakje bij audi wel beter gedaan.
Bo1972 zegt
De foto’s van de vorige er ff bij gezocht, en ja rondingen zijn maken een auto mooier en prinkelt vooral meer. Dit model is als afvlakking van je gevoelens. De auto is meer op afstand ineens van je, zij raakt je minder. Het is als een vrouw met platte billen. En ja de 4 pijpjes staat hem beter puur omdat de 2 ringen te groot zijn. Als je dan alles afvlakt, vlak dan ook de uitlaten af. Nu zie je de pijpjes in het te grote gat. Het is en blijft jammer dat Audi haar modellen zo afvlakt. Paar jaar geleden was ik erg gecharmeerd van Audi, nu stelt het me alleen nog maar teleur!
dbonline zegt
Ik snap het nut van zo’n RS cabrio’s niet. Koop dan een S5 cabrio, en houdt de RS modellen puur voor wat ze oorspronkelijk bedoeld zijn.
TT225man zegt
@dbonline: leuk, maar dan mis je het geluid van die grommende V8 (die V6T is snel genoeg, maar qua geluid erg klinisch), in dit segment wil het oor ook wat, juist bij een open auto! De F-type V8S is echter een (beter?) alternatief.
dubhead zegt
-edit: nutteloze bijdrage-