Wacht, wat? Een showroom met bijna geen auto’s? Yep, dat kan. Het is onderdeel van het nieuwe project Audi City, waarbij van AAA-lokaties gebruik wordt gemaakt, in combinatie met veel digitale Spielerei. De eerste vestiging opende gisteren in Londen.
In plaats van fysieke auto’s is Audi City afgeladen met interactieve beeldschermen, en een interieur dat nog gelikter is dan een Apple Store. Koperspubliek of verveelde mensen kunnen hier de Audi van hun dromen samenstellen en eventueel later nog eens een kijkje nemen bij een Audi-dealer, die wat minder in hartje centrum zit. Voor de vorm staat er uiteraard wel een demo-auto in het pand, maar veel meer ook niet.
Totdat de plannen concreter zijn kan hij/zij de Audi van zijn dromen in een virtuele, digitale vorm bekijken. Best slim natuurlijk, zo maak je als fabrikant mooi gebruik van een geweldige lokatie, die als je hem koopt, alleen maar goed is voor je onroerend goed-portefeuille, en bovendien kan je je klanten lekker maken door ze te pamperen met de nieuwste technologie en een gelikt interieur.
Als gezegd opende de eerste Audi City in Londen (Picadilly Circus), maar het plan is dat er nog zeker zo’n 20 vestigingen volgen in andere wereldsteden. De opening gisteren werd bijgewoond door een bataljon aan celebs, waaronder Clive Owen, Pixie Geldoff, Thandie Newton (yum), Jamie Callum en Zanger Rinus. Oh nee, die laatste niet.
Is deze nieuwe benadering van de showroom iets wat wel in jouw straatje past, of is een auto-ervaring voor jou niet compleet zonder de geur en de fysieke aanwezigheid van een echte auto?
Bekijk de gallery, waarin een blonde mevrouw met een grote neus het een en ander aandachtig bekijkt, hieronder. Een video van de showroom vind je op autojunk.
norge zegt
Geen auto’s? Aha , ze verkopen dus gebakken lucht? ………( kan het niet laten)…..
jrk68 zegt
@norge:
Dat doen ze ook in showrooms waar wel auto’s staan.
Dus waarom een dure showroom met 2 verschillende auto’s in verschillende maten?
bofkont zegt
@norge: Nee die nieuwe hyundai’s met led verlichting ala Audi is mooi ;)
redbeams zegt
@bofkont:
Is iig geen 13 in een dozijn geval wat bij audi wel zo is ;)
bofkont zegt
@redbeams: Nou doe mijn dan maar een 13 in een dozijn Audi en dan mag jij de hyundai.
audicoupe84 zegt
Omdat dit topic de broodnodige auto foto’s mist….. is t geen plaatje?
rufctr01 zegt
@audicoupe84: nope, petjes tractor. Totaal geen stijl.
d15b2 zegt
@rufctr01: Zie ik daar nou Angel-eyes op een Audi? kan het nog fouter…
kevinc3 zegt
die had je toch al lang? je had een mito store en ook 1 van lancia volgens mij.. is wel iets anders, voor 1 model en tijdelijk maar hetzelfde concept..
mattraket zegt
@kevinc3: dit is het store-concept van Tesla. Nou ja, beter goed gejat dan slecht bedacht, zullen ze bij Audi hebben gedacht.
rufctr01 zegt
@mattraket: Audi jat alles, hun logo, hun slogan en zelfs de onderdelen.
kickass zegt
@rufctr01: Vertel…
faalhaas zegt
2e gallerij foto’s van verschillende mensen met een audi…
bsxc2 zegt
Dat Audi pand is dus net zo leeg als een standaart lease Audi.
KeesB zegt
@bsxc2: die hoort in beste reactie’s van de week ;)
bsxc2 zegt
@KeesB: Bedankt!
roadrebel123d zegt
@KeesB: dat vind ik ook, alleen jammer van “standaard”
Lucb zegt
Pand ziet er best gelikt uit.
Seroo zegt
Zo dat is groot…
voor een neus.
audicoupe84 zegt
@Seroo: Als je die neus van die Streissand mevrouw weg denkt is het een lekker ding (net als Barbra)
jordy14 zegt
@Seroo: haha echt een netegrote neus ja.
jackl zegt
Je weet toch op voorhand hoe een Audi eruit ziet, waarom dan nog modellen tentoonstellen…
civicfk3 zegt
@jackl:
Elke audi ziet er hetzelfde uit, de ene is net iets langer of platter of heeft 2 deuren meer of minder. Voorkant en achterkant blijven hetzelfde dus je hebt maar 1 demo nodig.
Hebben ze best lang over gedaan dat ze daar zelf nu pas achter komen.
gyon zegt
Wel een r8
DennisS65B40 zegt
Sooo en profil is die Nase inderdaad echt gigantisch…
surpass zegt
Ik ben geen overdreven Audi liefhebber maar de reacties op elk Audi gerelateerd topic beginnen zo langzamerhand wel een klein beetje sneu te worden. Los van het feit of Audi het concept geleend heeft of niet vind ik het een fantastisch idee en een geweldige uitvoering.
darkpluisje zegt
@surpass: tja dat is nou eenmaal autoblog… 99% praat graag andere mensen na, hetzelfde bij het lambo is vag gebeuren, maar ondertussen kwijlen bij foto’s van een rs6 of aventador.
Jesper zegt
Ik heb Audi kopers toch nooit begrepen, in ieder geval niet degene die al een Audi hebben. Je koopt alleen een nieuwe kentekenplaat en wat andere ledjes voor je premium euro’s…
Maar hé, het werkt, en ze verdienen er geld mee. Meer dan ik.
speedie zegt
Inderdaad, vele reacties zijn gewoon afgunst en lui die nog nooit in een Audi gereden hebben. Hier weer een bewijs dat Audi meegaat met de nieuwste technologieën en andere mogelijkheden aftast.
SimonMc zegt
@speedie: Geen afgunst hier, wel al met Audi gereden en was niet verkocht, en de meeste Audi bestuurders rijden zo dicht op m’n bumper, dat medebestuurders vast denken dat ik hen aan het slepen ben.
rufctr01 zegt
@SimonMc: haha klopt. Ik heb ook Audi gereden en was er ook totaal niet van onder de indruk. En altijd maar denken dat ze een Porsche hebben en omdat ze een Aldi hebben gaat iedereen wel aan de kant voor mij. Keep on dreaming, als ik zo’n omgekaate Škoda zie egin ik spontaan te gapen.
Okkii zegt
@rufctr01: snap niet dat een merk je zo frusteerd.. Elke keer dat autoblog iets over audi post. Ben jij 1 van de eerste die het gelijk heeft over, dat ze allemaal op elkaar lijken, dat het zus is etc.
jrk68 zegt
@Okkii:
Hij mankeert in elk geval niks aan zijn ogen.
ukbob zegt
Wow, je kunt nu de precieze kleur grijs in je Audi kiezen…
http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/Audi_City_Londen/Audi_City_Londen_23.jpg
Sprakeloos.
jeffreym3 zegt
@ukbob: LOL
driver28 zegt
Die zijn er toch al van verschillende merken…in parijs gewoon in een winkelstraat staan ook maar 1 of 2demo’s in :)
roadrebel123d zegt
Wat is het verschil met Quattro GMBH manufaktur?
midasracer zegt
Stompzinnige paarsebroekenvisie op de consument. Ze denken toch niet werkelijk dat mensen een doos geld neerleggen op basis van een computer animatie? Je komt naar een showroom om de auto uit te testen. Ikzelf had diverse auto’s op het oog in de midi SUV range, maar er was maar eentje waarvan ik en mijn vrouw het aanvoelden of je een warme jas aantrok. Hij zat geweldig en alles klopte. Zo koop ik een auto en niet anders.
darkpluisje zegt
@midasracer: volgens mij snap je het niet helemaal… Je gaat naar deze winkel om te kijken of je het design wat vind of om alvast te kijken naar hoe de audi je mooi lijkt en als je daadwerkelijk verwacht er 1 te gaan kopen dan ga je naar het pand waar de audi’s staan. Op deze manier kan audi een showroom krijgen op een top plaats (zeg champs-elise, daar zit merc ook met zo’n soort showroom) die niet te duur hoef te zijn omdat ze er niet tig auto’s in kwijt heoven te kunnen, die staan in de showroom achteraf waar de grond goedkoper is.
Tis heel slim, de klant krijg een premium gevoel met alle technologie en het idee van verschillende winkels en voor audi kunnen ze showrooms hebben op betere plekken die minder hoeven te kosten
Thelis zegt
@darkpluisje: Je gaat niet alleen kijken of je het design wat vindt. Je wil een totaal indruk krijgen. Dat is wat Midasracer hierboven en Barry hieronder bedoelen. Je wil voelen, ruiken, één worden met de auto. Dat ga je virtueel nooit overgebracht krijgen.
Op een bureaustoel zitten blijft op een bureaustoel zitten ook al kijk je naar het meest fantastische plaatje van een echt fantastische sportstoel in een Audi.
Het is toch net iets anders dan kleding bij een webshop kopen waar je de kleding als het niet past terug kan sturen dan een op maat gemaakte Audi, met jou bekleding, etc. etc.
darkpluisje zegt
@Thelis: nogmaals, denk je dat mensen hun auto zo van een computer af kopen? Op het moment dat mensen echt geintresseerd zijn dan worden ze meegenomen om naar de echte auto’s te gaan (en te kijken, ruiken, proeven en wat je allemaal nog meer noemt) Dit is gewoon voor audi een goedkope manier om een prominente plaats in een winkelstraat te krijgen zonder een enorme showroom te hoeven maken daar.
Zie het als huis verkoop, je kijkt toch ook eerst plaatjes van verschillende huizen voor je degene uitkiest die je wil bezoeken..
midasracer zegt
@darkpluisje: Inderdaad ik snap het niet. Zoiets kun je toch ook gewoon via hun website doen? Ik doe het geregeld met Ferrari configurators (maar ja bestellen he). Waarom zou je in een hoofdstraat zoiets willen opzetten? Voor rijke digibeten misschien. Het lijkt erop dat Audi een beetje wil pochen met hun premium locaties. Lijkt me geldverspilling en veel zullen ze er niet door verkopen (denk ik).
barry zegt
Als je een auto gaat kopen moet je hem voelen, ruiken en erin plaatsnemen. Zie nog niet zo snel iemand op een computerscherm kruipen en aan staaltjes leder ruiken.
jrk68 zegt
@barry:
Een normale consument niet nee.
Maar een Audi rijder least/koopt toch alleen dat wat indruk maakt op de buren en opties die 2de hands gewilt zijn.
Dat is immers goed voor de restwaarde.
Hoe het rijdt, ruikt en voelt weet hij /zij al jaren.
jeffreym3 zegt
Audi’s zijn over het algemeen behoorlijk saai. Dus zo’n saaie showroom staat daar perfect bij.
alfamail zegt
Eindelijk; PRIMEUR!
En sjoow-room waar niks word ge-sjooowt!
Gaaf
koelkast zegt
Hoezo geweldig juist gewoon een paar volle auto’s neerplempen, voor de rest schermen en boekjes. Vanuit marketingtechnisch en financieel oogpunt is dit gewoon een hele slimme zet. Je reduceert de kosten, doet alsof je helemaal 2.0 bent en je kan de klant digitaal gelijk laten zien wat hij uitzoekt! Daar doen de bekrompen comments van de AB-reaguurders toch weinig aan af :P
@barry
Wat het vooral grappig maakt is dat heel veel mensen lopen te ouwehoeren dat de dealers met hun ‘glazen paleizen’ alles zo duur maken *blablabla* komen ze met een inventieve oplossing, is het weer niet goed?
jeffreym3 zegt
@koelkast: Wil jij niet als mogelijke klant eerst in een auto zitten en proefrijden voordat je het koopt?
Of zegt dit iets over de gemiddelde audi rijder?
koelkast zegt
Het komt erop neer dat als men net zo vooruitstrevend is als de gemiddelde AutoBlog reaguurder we nog allemaal in een T-Ford reden :P (met TomTom, Garmin of Mio dat dan weer wel)
tomleeuw zegt
wat… zie ik daar een staalkaart met kleuren?
Maar waarom, als je een audi koopt kies je toch uit 1 van de 256 grijstinten. (tegen dikke meerprijs)
PJ zegt
In Tokyo doet Nissan dit ook, stond enkel een GTR en een Leaf binnen :)
PJ zegt
@PJ: wat Audi nu doet is wel een pak interactiever
jordy14 zegt
Ziet er mooi uit, maar ik zou er niet snel binnenlopen.
Tommy2 zegt
Luxe bedoeling zo te zien.
mellie zegt
dit slaat toch ook helemaal nergens meer op