Leasevolk met een voorkeur voor vijfdeurs Audi’s opgelet, de A3 Sportback gaat voor 26.900 europese euro’s de showroom uit. Maar dan rij je wel in een versie die even kaal is als Frits Wester.
Het prijsverschil met de driedeurs A3 bedraagt 1.250 euro. Voor je pecunia krijg je een 122 pk sterke 1.4 TFSI met 20% bijtelling en een zesbak. Wil je moar, ga dan voor de 1.8 TFSI (180 pk), deze doet € 33.090. Dieselen kan met de 2.0 TDI voor € 30.900.
Nu alle prijsjes binnen zijn is het woord aan u: wordt het de vijfdeurs 1 Serie, A-Klasse, A3, of V40?
zeeuw zegt
Flamingo zegt
@zeeuw: dan moet je zeker de a3 kopen!
The_Gent zegt
1. Giulietta
2. Delta
3. M135i
Dus in dit geval dan maar de 1-serie he:p alhoewel de v40 en A-klasse niet tegenvallen, maar AMG package en R-design zijn beide verplichte opties om het er een beetje leuk uit te laten zien;)
dawwg zegt
@The_Gent: De A-serie of V40 zonder die extra pakketten zijn nog prima te pruimen; die BMW 1-seris blijft linksom of rechtsom foeilelijk. Maarja, wel RWD en rijdt dus zeker het lekkerste.
De Guiletta is niet premium, prachtige styling, maar interier is in de verste verte niet te vergelijken.
rufctr01 zegt
@dawwg: audi is ook niet premium. Gewoon een omgekatte VW.
Tommy2 zegt
@rufctr01: De Giulietta een ge-upgrade Fiat, V40 een luxe Ford, 1-serie een gekrompen 3-serie en de A-klasse een B-klasse hatchback. Allemaal niet premium.
luuktb zegt
@The_Gent: De A-klasse is belachelijk duur dus die valt af, BMW heeft een gunstigere prijsstelling.
De a3 is een super auto naar mijn menig vereweg de beste op het gebied van afwerking ook de afschrijving is mooi meegenomen.
Ik heb ook met de RS4 veel plezier hiervoor heb ik een E90 335i gereden mijn vriendin rijdt de nieuwe B,ik moet zeggen bij audi is de service bij uitstek de beste! wat ik zeer belangrijk vind voor mij moet het gewoon rijden zonder gezeur en gezeik. Dus wanneer ik voor de keuze zou worden gesteld om een “premium” hatch te kiezen zou ik toch naar de a3 neigen.
barney zegt
Doe daar de “broodnodige” opties bij (lakje, radiotje, airco (?) en voor het leuke een velg) en je zit boven de 30k. Guten morgen!
Flamingo zegt
@barney: je krijgt wel gewoon een halve Premium station voor dat geld he
E34M5Touring zegt
Ach bij Mercedes in Apeldoorn staat een A180 (122pk) met 19k aan opties. Auto stond daar voor 52k. En dan zat er half leer in. Verder wel ALLES wat er op kon, maar kom op, 52K voor een instapper A klasse.
kaasboerin zegt
@E34M5Touring: Iemand heeft zeker per ongeluk gezegd “ik wil ‘m precies zoals in de reclame van TV!”
LOL!
E34M5Touring zegt
@kaasboerin: Ja denk meer een showcase modelletje. Moest wel lachen want de verkoper ging het ook nog serieus proberen te verdedigen. Snap best, die man moet ook verkopen, maar ff serieus. 52k en dan nog steeds een basismotor. Voor 52k heb je ook een hele leuke C-klasse…….En nee, niet eens 2hands, gewoon nieuw.
kaasboerin zegt
@E34M5Touring: Echt he.
En toch zijn de auto’s hier in 9/10 gevallen dik beladen met die opties.
Briljante uitvinding..
Ik denk dat mensen gewoon niet willen dat ze in dergelijke bakken moeten zeggen “ik heb geen open dak”..
Of “geen sportstuur”..
Of raamslingers achter.. whatever.
In DLD zie je juist vaak dikke motoriseringen met amper opties.
Die hechten dan denk ik stukken meer waarde aan rijplezier ofzo.
mashell zegt
@kaasboerin: het is natuurlijk de vraag of rijplezier komt van een dikke motor of van allerlei luxe. Ik denk het laatste. Maar in Duitsland is er inderdaad meer het gevoel dat men een dikke motor nodig heeft. Toch lijkt me het percentage auto’s met schuifdak, xenon, navi en of leer in Duitsland veel hoger te liggen dan in Nederland.
kaasboerin zegt
@mashell: Mee eens. :)
Thenx voor de aanvulling, hangt idd net af waar men van geniet.
nsmeijer zegt
@mashell: In duitsland rijdt men liever een dikke A klasse (1 serie, whatever) dan een kale C klasse, Nederlanders maken de overstap naar een groter model eerder.
jack_abarth zegt
Doe maar een Giulietta QV voor ca. €33.000,- De (eventueel) hogere afschrijving neem ik wel voorlief en is redelijk terug te verdienen op de onderhoudsbeurten.
E34M5Touring zegt
@jack_abarth: Zou ook mijn keuze zijn. De mooiste in het segment vind ik.
dawwg zegt
@E34M5Touring: Totdat je IN de auto stapt…
E34M5Touring zegt
@dawwg: Vind ik ook wel mooi hoor. Materialen doet me niet heel veel (heb ook een amerikaan dus ben wel wat gewend). Ik vinger mijn dashboard nauwelijks :)
solmatje zegt
@jack_abarth: Ja leuk.. voor mij vriendin!
Flamingo zegt
dieselen kan toch ook met de 1.6?
meneersander zegt
Of de Alfa of de Benz. Deze iig niet…
bullgod76 zegt
Europese euros? Hebben die Chinezen dat dan ook al gekopieerd?
stanny zegt
Ik rij audi, maar toch zou ik in dit geval voor de V40 kiezen. Volgens mij krijg je hier meer auto dan bij de overige 3. Kwam er trouwens geen A3 sedan?
toyotafortuner zegt
Giulietta klavertje vier
V40
Focus ST (of praat ik bla bij nr 3 omdat het een andere prijsrange is)
mika050 zegt
Ik zou de v40 doen
911GT2 zegt
Gooien ze het VAG ecodieseltje (1.6 TDI BM) hier niet in??? Lijkt me onwaarschijnlijk!
sdk16420 zegt
@911GT2: Ze zijn de 1.0 uit de Up! aan het testen met 60pk. Krijg je wel een 45 km sticker achterop.
flutterby zegt
Misschien toch wel intressant als volgende leaseauto… Mn pijlen waar nu gericht op een 1 serie 3 deurs (of ds3 als mn werkgever moeilijk doet).
PannE zegt
1250 euro is een koopje voor extra “premium” centimeters, echt een koopje..
lamborgfan zegt
V40 is erg krap van binnen maar is best een leuke kar om mee te sturen!
A klasse vind ik het leukst eruit zien.
En de A3 zou ik zelf nooit doen omdat ik dan liever een octavia zou volladen met opties.
Dus..
lamborgfan zegt
@lamborgfan: Trouwens leuk weetje..
De V40 T4 (180 pk) is er al vanaf €28.295 en ze hebben een paar optie paketten die hem best volladen voor rond de €3000 (en dan heb je al van die dingen die je waarvan je denk, wat moet ik ermee?) en als je hem dan naast een kale 1.8 TSI zet.. Ik zou het wel weten!
dawwg zegt
@lamborgfan: Totdat je ermee gereden hebt … Als Audi al verweten wordt weinig stuurgevoel te hebben moet je vooral de nieuwe V40 eens proberen, dat is nog 3 of 4 stapjes verder.
ej20g zegt
@dawwg: maar het is een Volvo, dus dat geeft ‘m 15 stappen voordeel.
lamborgfan zegt
@dawwg: Paar weken geleden in de V40 T4 gereden! Stuurt super strak. Klein stuuruitslag nodig (sportief gevoel) en je voelt elk deukje in het wegdek. De V40 is een kar met stabiele wegligging en veel stuurgevoel. Deze V40 heeft niks met het oude Volvo te maken, dit is anders.
mashell zegt
Ik zou in elk geval de optie witte dakhemel bijbestellen, zo in zwart lijkt het interieur wel een nare donkere spelonk. Depressief van 0 tot 100 in 10 seconden.
dawwg zegt
@mashell: De witte hemel standaard; zwart is een optie en/of onderdeel van het S-line pakket. Vind het zelf veel mooier dan een lichte hemel. Lichte kleuren zijn voor MPV. Sommige mensen houden van ‘ruimtelijk’ gevoel en hoog zitten, anderen hebben liever een ‘sportief’ gevoel en zitten laag.
retetikker zegt
Ondertussen is de wielbasis van de A3 evengroot als die van het vorige model A4. Het enige verschil is dat deze een kortere achterkant heeft, dus een kleine auto valt dit ook niet meer te noemen…
Jeyo zegt
Als bmw fan zou ik toch voor de volvo v40 gaan, mooie auto stuurt goed en is gunstiger qua prijs. Die nieuwe 1-serie blijf ik een beetje een raar ding vinden en tja de audi… gaap
dawwg zegt
@Jeyo: Hmmmzz, heb je wel in een nieuwe V40 gereden dan ? Ik wel, en vond het bij lange na niet zo lekker sturen als de nieuwe A3, A-serie of 1-serie.
petrolhead111 zegt
! B M W !De 1 reeks natuurlijk! Wie daar aan twijfelde kent geen kl.ten van auto’s,da’s duidelijk.. Wie een audi koopt koopt infeite een zeer dure volkswagen,dus niet doen! De rest in dit segment komt niet echt in de buurt,wees daar maar zeker van! Dus conclusie:..! BMW !
solmatje zegt
@petrolhead111: haha aars! ;) We geloven je meteen!
petrolhead111 zegt
@solmatje: Inderdaad,een verstandige opmerking is, af en toe, wel op z’n plaats hier.. ;-)
mashell zegt
@petrolhead111: Aangezien de A3 er veel eerder was dan de Golf 7 koopt de Golf rijder gewoon een goedkope Audi. Heb je ook gelezen in Autovisie dat de Focus lekkerder stuurt dan de 1 serie? Loopt BMW te klooien met achterwiel aandrijving stoppen ze er een mislukte stuurbekrachtiging in waardoor het kleine voordeel dat achterwielaandrijving kan bieden (beter stuurgevoel) helemaal verdwijnt. De 1 serie wordt overschat en te duur aangeboden.
petrolhead111 zegt
@mashell: hahaha.. ma helemaal nie naieveling,gelooft toch nie alles dat je leest,en ‘Autovisie’ dan nog! Serieus nu:idd de A3 eerder dan de Golf 7 maar niet eerder dan de Golf 6 hé? Audi is èn blijft een duure VW hoor. “Focus lekkerder stuurt dan 1 serie” jah en een C3 sneller dan Bugatti zeker.. waar halen ze het toch hé! Triestig..
kazander zegt
@petrolhead111: gozer, neem eens een cursus typen.
petrolhead111 zegt
@kazander: Weet het,snel geschreven.. Maar iedereen begrijpt het,jij blijkbaar niet. Dus ga jij maar ns een cursus lezen volgen… Je hoeft dan in het vervolg geen energie meer te steken in het schrijven van domme praat!
fidel2 zegt
@petrolhead111: ok jij kent er veel van dan maar de 1 serie komt niet bij mij binnen zo een leljk ding en niet vrij van rammellingen in het geval van de testwagen waarin mee reed.dus voo mij geen lelijke rammelbak dank u
norge zegt
Zelfs de optielijsten zijn al een optie bij VAG.Dus onder de 30 mille zal je dit echt niet op kenteken zien .
lambo4all zegt
Mercedes a for sure. Het is een wagen die zich in tegenstelling tot de andere een eigen karakter heeft en niet opgaat in de grijze massa. Heb er ingezeten en interieur zag er erg goed uit. En de prijs is wat hoog, maar niet meer als een audi a3 of bmw1
freezzr zegt
Van de week de v40 van dichtbij bekeken, maar die kofferbak…daar past geen kinderwagen in.