Dat zien we graag. Nieuwe supercarprojecten van ambitieuze petrolheads die ook daadwerkelijk op de markt komen. Het Duitse CCG werkt sinds 2009 aan de CustomGT. Een vlot autootje dat ook met een LPG-tank te verkrijgen is.
LPG in sportieve auto’s zien we misschien niet vaak, het komt wel degelijk voor. Gisteren maakte Groen7 nog melding van een Porsche Boxster S op LPG, vandaag laat CCG meer info los over hun CustomGT. Deze Duitse sportbak bestaat uit een spaceframe (buizenchassis) van Amerikaanse makelij dat is aangepast door de techneuten van CCG en behangen is met een body van glasvezel en met koolstofvezel versterkt plastic.
Ook de krachtbron heeft zijn wortels in Amerika liggen. Onder de motorkap ligt namelijk een V8 van GM. De basisversie is een 6.0-liter met 450 pk (0-100 in 3.5 seconden), pk-adepten die daar geen genoegen mee nemen kunnen kiezen voor de 7.0-liter met 550 pk (0-100 in 3.3 seconden). Abbo bij de bandenboer? Dan is er nog de turboversie van de 7.0 V8, goed voor maximaal 740 pk.
De CustomGT is 4,3 m lang, 1,8 m breed en slechts 101 centimeter hoog. Afhankelijk van de uitrusting weegt de auto minimaal 960 en maximaal 1.040 kg. Ook de Vmax is variabel. Afhankelijk van de overbrengingsverhouding in de handgeschakelde zesbak ligt de topsnelheid tussen de 285 en 320 km/h. Jep, net genoeg.
Kies je voor de optionele Lpg-installatie, dan krijg je te maken met een verbruik van tussen de 15 en 20 liter per 100 km en een grijns op je smoel iedere keer als je bij de pomp afrekent. Een topsnelheid van 300 km/u moet op gas ook nog steeds goed mogelijk zijn. De vanafprijs is met €113.500 niet ‘superduur’ te noemen, als je ziet wat je ervoor terugkrijgt aan prestaties en looks.
swaffelaer zegt
Hebben ze hem ook in het rood? Staat hem beter.
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@swaffelaer: Hij is niet voor niets groen..
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
Oh dat is zeker nice.. stijlvoller als een zo’n mclaren (?)
mardiv zegt
Dit is toch gewoon een Factory 5 GTM? Met een beetje knutselwerk kun je die zelf bouwen – met dezelfde spec – voor de helft van die prijs!
midasracer zegt
@mardiv: Ha ha, ja goed gezien. Ik zat even niet op te letten. Dan wordt het nog zieliger. Inderdaad, “gewoon” een Factory 5 GTM bestellen, Corvette slopen en klaar ben je (bijna).
knalfa zegt
@mardiv: 1/3 tot 1/4 van de prijs staat er zelfs op de site.
mardiv zegt
@knalfa: Klopt, maar als je kijkt zitten er mooie stoeltjes in, mooie bekleding, speciale spoiler, dure wielen etc etc. dus dat kost aardig wat extra.
Corvette slopen hoeft niet eens, want je kan gewoon een mooie crate motor en transaxle bestellen, en factory 5 maakt de rest van de onderdelen voor een goede prijs.
Ik heb in de VS meegeholpen aan de bouw van een mark IV cobra – en dat was een enorm mooie kit van FFR. Vraag me alleen niet wat de regels zijn in Nederland met betrekking tot invoeren van een GTM, waarschijnlijk betaal je je blauw…
bassen zegt
Ding was laatst ook op de Ring, zat een lekker geluid in
wouteraerox zegt
Ziet er wel een beetje uit als een verouderde supercar.
Ziet eruit alsof hij al 5 jaar oud is. Koplampen van een 360 modena?
ferrari94tr zegt
ziet er wel al wat ouder uit maar toch ganz geil
midasracer zegt
Nette auto maar niet spannend. En de omgekeerde NACA in/uitlaatjes in de perspex motorkap zijn volkomen onzinnig. Jammer.
autobloger zegt
ik vind deze auto de kers op de taart voor de auto industrie
norge zegt
@autobloger:Ik vind het meer een druif.
lamdi zegt
@norge: +veel
MullerG zegt
Gaaf ding! Heb hem in actie gezien tijdens de Scuderia Hanseat driverstraining op de ring! Klonk goed, en zag er ook best leuk uit!
fant zegt
Prachtig wagen! Voorkant doet erg aan een Ford GT denken. En 740PK op 1040 kilo? Lekker!
fep739 zegt
Very cool :)
monk zegt
nu alleen nog een openbare weg vinden waar die niet telkens de grond kust
deamid zegt
haha, dope
michielh zegt
Lijkt op een kruising tussen een Saleen en een Ford GT… mag eigenlijk wel, vanwege de krachtbron ;)
vwally zegt
Voor 113K is een auto met deze specs niet duur, sterker nog 113K is best wel goedkoop! Alleen jammer dat het design mij aan eind jaren 90 doet denken en het kwaliteit (Amerikaans) niet al te best zal zijn..
mazdarx8 zegt
zozo die is scherp geprijsd, vergeleken met een Ferrari of lamo.
verklaart gelijk waarom ferrari het meest winstgevende merk van fiat is; ze hebben een giga winst €100.000 per verkocht model.
afzetterij is het:x
jackass266 zegt
@mazdarx8: waarom ferrari zo winst gevend is komt omdat het meer een merchandise bedrijf is ipv een auto bedrijf.
vwally zegt
@vwally: Oh wacht.. Ik neem terug wat ik gezegd heb. Spaceframe is aangepast door de Duitsers en het body is van glasvezel. Dan is alleen het design wat ik een minpuntje vind!
dennisr zegt
geen raar ding :) maar hij ziet er wel een beetje cheap uit :)
F1Tim zegt
Waarom worden al die projecten steeds voorzien van een GM V8? Groot volume, lagere prijs misschien?
baasbas zegt
@F1Tim: Goedkoop, zit simpel in elkaar, hoge prestaties, betrouwbaar, veel en makkelijk onderdelen te krijgen, eenvoudig op te voeren, veel informatie overal op internet te vinden, …
Ruben00 zegt
Doe mij de turboloze v8, korte bakverhoudingen en de minste opties.
baasbas zegt
Overigens: aarslelijke kitcar die veel te duur is…
corvettez06 zegt
@vwally denk dat jij sinds je geboorte gehersenspoeld ben met vooroordelen , door iemand die onder een steen leeft.
billy911 zegt
@corvettez06: Er komen meer scherp sturende en kwalitatief goede wagens uit Duitsland dan uit Amerika. Feit, geen vooroordeel.
ericc zegt
Ik vind hem nogal op de Ford Mark V lijken. Een “old-school” supercar. Zoals deze zijn er 13 in een dozijn.
Net als de Arash een zoveelste kloon.
vale46 zegt
Vette auto, spijtig dat er geen interieur-foto’s bij staan.
Misschien is er nog helemaal geen interieur?
Weinig geld voor een supercar, hopelijk rammelt hij niet uit elkaar.
stefandeman zegt
de naam doet mij een beetje denken aan een auto uit burnout revenge :p