Deze Ariel Atom was net onderweg naar zijn nieuwe eigenaar om afgeleverd te worden. Iets zegt mij dat de koper niet echt zat te wachten op een Atom met slechts 3 wielen en nog minder gewicht dan het origineel.
Deze crash vond plaats in Londen toen een testrijder (in een woonwijk?) tegen een geparkeerde Range Rover botste. En ik heb zo’n vermoeden dat het nogal hard gegaan is. Er zijn op het asfalt namelijk duidelijk sporen te zien van een gecrashte Ariel Atom die flink naar achteren is gevlogen. Dat kan volgens mij alleen maar gebeurd zijn als het een harde crash geweest is.
Hoe de koper van deze Ariel Atom reageerde is niet bekend, maar heel blij zal hij ongetwijfeld niet geweest zijn. (via: wreckexotics.com)
dennisr zegt
oei, gelukkig vol je je nog veilig tussen al die buizen..
ach, de koper zal wel gerust gesteld worden met een boek, doen ze wel vaker als je moet wachten op je auto..
betonstaal zegt
@dennisr: ik zou steeds denken dat die buizen je lekker kunnen spiezen! benzinebbq enzo
C220AMG zegt
So you have bought a car on steroids and has Attention Deficit Hyperactivity Disorder?
robbie zegt
@C220AMG: wat probeer je te zeggen?
C220AMG zegt
@robbie: Ik weet het zelf ook niet!
betonstaal zegt
@C220AMG: is dit een poging tot iets Topgearderig?
HDM zegt
@betonstaal: nee, eerder een poging om lincoln op te willen volgen.
amg77 zegt
Dag £45.000.
lamdi zegt
weet iemand hoe ze dit nu af handelen normaalgesproken?.. komt er een spoed bestelling en krijgt de beste meneer de eerste de beste gele atom van de band.. of word hij geacht nog eens te wachten?
lincoln zegt
@lamdi:
ligt eraan of hij al betaald heeft of dat bij aflevering zou doen ..
Hupke zegt
@lincoln:
En dat zal jij weten?
Hangt eerder van Ariel z’n wachtlijst af (zou ik denken) en hoe warm ze erin zitten. Het kan best dat ze het eerst met de verzekering regelen en die arme kerel de hele tijd moet wachten op een nieuwe.
robbie zegt
@lamdi: hangt er vanaf wie de crash heeft veroorzaakt. Als het gewoon een dealer of handelaar is dan dat hun probleem en niet het probleem van de fabriek. Je zal dan achteraan de rij moeten aansluiten.
Als de fabriek zo dom is geweest om een auto te slopen dan zullen ze dat uiteraard zo snel mogelijk proberen op te lossen.
lamdi zegt
@robbie: thanks!
ramshoek zegt
@lamdi: De eerste de beste gele?
Niet nodig, je pakt de eerste de beste en als die een andere kleur heeft vervang je slechts 2 stukkies plastic en klaar…
Hupke zegt
Over vervelend gesproken, dan is dit wel een ideaal voorbeeld.
Dit is misschien nog te repareren. Gewoon zien of het frame zelf geraakt is, anders zetten ze er gewoon nieuwe draagarmen aan. Kans is groot dat het nogal meevalt. Hier is geen kreukelzone om afgekeurd te worden.
lamdi zegt
@Hupke: zou jij de vrachtbrief ondertekenen als je weet dat je auto (als je hem nieuw koopt) al een ongeluk heeft gehad waarbij kans op schade nadien hoger is?
ookal wacht je zooo lang, ik zou het NOOIT van mn leven durven.
Hupke zegt
@lamdi:
Als hij niet beschadigd is dan is hij niet beschadigd dat kan je checken met X-strallen en dat word ook effectief gedaan. Dus ja ik zou hem ook nieuw zo kopen.
Het kan ook zijn dat ze deze houden voor promo-dingen of voor een lagere prijs doorverkopen, of hem volledig terugkrijgen van de verzekering.
oli4k zegt
Dat de Ariel zo ver gestuiterd is zal ook wel iets te maken hebben met het lage gewicht van zo’n Atom versus het tamelijk hoge gewicht van een Range Rover. Die laatste is pak ‘m beet vier keer zo zwaar (gok ik).
4991 zegt
Ophanging vervangen en klaar is kees.
midasracer zegt
Ach even met een lakstiftje bijwerken en klaar is kees. Ziet niemand.
norge zegt
Ach je kan er nog altijd een motorfiets van maken.
betonstaal zegt
@norge: lijkt zo wel een KNEX mobiel idd
Larick zegt
Robbie: het scheelt natuurlijk dat de atom zeer licht is. Daardoor zal hij ook een stuk verder terugstuitten dan een normale auto met meer massa. Doet niet af aan het feit dat dit met snelheid is gebeurd, maar waarschijnlijk minder dan in het verhaal wordt gesuggereerd.
aaiBoek zegt
Niet de eerste …. http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/25/ariel-atom-crasht-hard-in-belgie
Sm0keGun zegt
al raar dat hij er niet onder schoof
ericc zegt
Hoe heeft Ferrari dit opgelost met hun brandende 458-reeks?
Iemand daar info over?
Esprit_de_Flandre zegt
Zo hard hoeft het niet geweest te zijn, een Atom is licht. Daarnaast, als de Atom achteruit is gevlogen is het waarschijnlijk de Range die ertegen reed…
masterstig zegt
Paar weekjes doorgaan met dealen en het is er zo weer uit…