De Audi A4 verliest zijn leuke grote koplampen. Niks wereldschokkends, wel iets scherper en meer in lijn met de nieuwste Audi modellen.
Een nieuw model voor BMW en een facelift voor Audi en Mercedes. Ze werken wel door die Duitsers en niemand wil achter blijven. Toch heb ik mijn vraagtekens bij Audi’s nieuwste neusje. Mercedes lijkt er in te slagen haar C-klasse niet direct mooier maar wel verser te maken. In een nieuwe BMW F30 3 Serie ben je sowieso de bom. De nieuwe Audi-neus kijkt toch wat verdrietig de wereld in.
De facelift accentueert het ‘bolle’ in het ontwerp en de scherpe randjes lijken er af. Een brave auto. Je kan er niet mee driften maar juist heel zuinig en efficiënt meer rijden. Het belangrijkste nieuws voor de aankomende Audi facelift is namelijk de nieuwe 135 gram CO2, 1.8 liter turbo benzine.
Eveneens nieuw in met de aankomende Audi A4 facelift, een 4,2 V8. Mocht je het de afgelopen weken gemist hebben: Audi komt op vrij korte termijn met een nieuwe RS4. Faceliften = RS’en. Voor het eerst stopt Audi de 450pk V8 uit de RS5 in het brave familie/lease hok. Zo braaf als de standaard A4 er uit ziet, zo brutaal is het front op dit nieuwe station-powerhouse. De introductie-datum van de twee blijft nog gissen. Ergens tussen januari en maart 2012 is het meest waarschijnlijk.
masterstig zegt
Ik vind de koplampen wat te groot voor de voorkant, een kleine facelift maar verder weer netjes.
circlestorm69 zegt
@masterstig:
De eerste regel begint met: “De Audi A4 verliest zijn leuke grote koplampen.” En jij zegt: “Ik vind de koplampen wat te groot voor de voorkant”. Dan ben ik toch benieuwd wat je van de vorige koplampen vond… :-)
Ik ben al zo’n beetje m’n hele leven Audi fan, maar kan hier (weer) niet blij van worden. Misschien is S-line uitvoering en met dikke wielen is het anders. Sowieso in Avant altijd beter. Maar Audi mag wel weer iets spannender. En daar bedoel ik niet alleen S en RS versies mee! Qua interieur is Audi nog steeds heer en meester in het segment, en vaak ook nog daarboven! Zwitserse precisie door Duitsers!
masterstig zegt
@circlestorm69: Oké, oké, een beetje een scheve reactie van mij :D. Nou ik vond de A4 uit de periode 2006-2010 prima er uit zien. Die ledjes van nu bij Audi vind ik trouwens helemaal geen probleem. Maar ik vond de vorige koplampen wel een stuk mooier dan deze van het artikel.
drivingpleasure zegt
@circlestorm69: dat moeten we nog zien..de A8 is inderdaad heer en meester. Maar bij de nieuwe BMW modellen is het interieur wel erg goed gedaan moet ik zeggen. Een aantal modellen hebben daar dan ook heel wat prijzen mee gewonnen. Weet niet of Audi hieraan kan tippen, ik vind het er namelijk vaak druk en goedkoop uit zien (kijk maar naar het interieur van de oude A4). Verder vind ik de nieuwe er te saai en rustig uitzien, hoop dat het met de Sline of RS verandert…
masterstig zegt
@circlestorm69: Late reactie van mij, maar ik vind de interieurs van Audi’s echte afknappers.
dennisr zegt
Weinig op aan te merken, laatste dagen begin ik het wel steeds saaier te vinden (vooral deze A4 is saai) maar het is nog altijd een goed en vrijwel altijd mooi merk..
bassie zegt
@dennisr: S-line en paar 20″ velgen aanvinken en hij is weer bruut genoeg om je in te vertonen, right?
dennisr zegt
@bassie: nouja, word er al een stuk minder saai van :P
Tommy2 zegt
“Mercedes lijkt er in te slagen haar C-klasse niet direct mooier maar wel verser te maken.”
Smaken verschillen, in vend de pre-facelift C-klasse nog altijd mooier, nu lijkt het meer op een E-klasse. Hetzelfde geldt overigens voer deze A4, lijkt meer op de A6. De enige geslaagde facelift van afgelopen tijd is die van de Jaguar XF. ;)
bigcar zegt
intro datum = geneve 2011
dennisr zegt
@bigcar: die is al geweest, of je bedoelt 2012 :)
bigcar zegt
@dennisr: ;) jep :P
rechercheur zegt
Ik hoop dat ze het dashboard ook aanpakken, dat mag best wel wat spannender. Als ze dan wellicht ook nog wat extra koppel en een paar pk’s uit de TDIe weten te peuteren, dan hebben ze weer een heel interessante leasebak in het gamma ….
bigcar zegt
@rechercheur: standaard achterwielaandrijving (of quattro, nog beter) is anders ook een goede manier om te beginnen.
rechercheur zegt
@bigcar:
met quattro wordt een A4 te zwaar, en dus voor de gemiddelde leaserijder fiscaal gezien niet interessant ….
norge zegt
Zonder Quattro heeft Audi geen bestaans recht ,maarja een Passat kan je ook al met fourmotion kopen dus het heeft eigenlijk helemaal geen……..:twisted:
Tommy2 zegt
@norge: Een Passat 4motion staat natuurlijk synoniem aan alle modellen van Audi…
norge zegt
@Tommy2: Jep ;)
Flamingo zegt
kijk hier s naar , de lampen kloppen al niet.. zijn gewoon van de a5
Tommy2 zegt
@Flamingo: Idd, de balkjes zitten ook andersom. :P De onderbreking zit beneden ipv boven.
Xenonverlichting zegt
Mercedes C blijft voor mij nummer 1!
Flamingo zegt
@Xenonverlichting: want?.. die heeft de mooiste xenonverlichting ofzo?
jzaero zegt
@Flamingo: lol XD
The360box zegt
NU weet ik het zeker, alle audi zijn 1 pot nat, juist de A4 zag er nog onderscheidener uit dan de rest maar nu echt niet meer, ookal zijn ze hetzelfde dan hoeft het niet lelijk te zijn maar dat is het bij Audi wel.
Punk zegt
geef mij maar de F30, heerlijke orginele model langs deze Aldi A45678???????!!
bozewolf zegt
Je moet bij Audi facelift artikelen wel even een foto van het oude model plaatsen, anders heeft 80% van de lezers geen idee. Incluis mezelf.
Kandidaat voor saaiste auto van het jaar, dat is de A4 wel.
kaasboerin zegt
@bozewolf: Ik denk dat de A6 nog saaier is (qua uiterlijk), de A4 met S-line, juiste velgen en kleur kunnen hem nog wel redelijk ‘spannend’ maken.
jzaero zegt
@kaasboerin: Zag gister een Audi A6 S line van het nieuwe model. Ik vind er niks vernieuwend aan.. helaas. Ach misschien is het ‘saaie’ wel wat Audi rijders aantrekt
bozewolf zegt
@kaasboerin: Met wat uiterlijke opsmuk (“dikker”), de juiste gympies en een spannend kleurtje kun je al heel veel leuker maken.
De echte test is of een auto nog een beetje smoelt als instapper. Dat je zo’n gevoel krijgt van “wat jammer van die kleine velgjes en die fantasieloze voorbumper, als ze nou eens…”. Dat je meteen ziet wat een wagen echt kan maken.
Maar bij het zien van zo’n A4 denk ik voornamelijk “gaap” en niet aan hoe het lekkerder kan.
Dat ze die wagens bijna altijd in Geestdodend Grijs presenteren helpt natuurlijk ook niet mee.
kaasboerin zegt
@bozewolf: Dat is natuurlijk wel zo, veel mensen bestellen hem dan ook direct af-fabriek met een S-line pakket, of M-pakket bij BMW, etc. Velgen maken ook zeker de auto, ik herriner me nog de aankoop van de E90, standaard af-fabriek 17 inchers. Wat dat wel niet scheelt als je er andere op zet, direct een hele andere bolide.
bozewolf zegt
@kaasboerin: Absoluut, zeker met grotere (luxere) auto’s.
Toen de E60 5serie net nieuw op de markt was zag ik m’n eerste ergens geparkeerd staan, één model van de onderkant v/h segment op hele zielige 16 of misschien zelfs 15 inch velgjes.
God, wat lelijk. Heb je een spiksplinternieuwe 5-serie, die (of je em nou mooi of lelijk vind) een totaal eigen smoel had waar je niet omheen kon, en dan staat ie op zulke kleine wieltjes. Het zag er zo NIET uit, van die proportioneel veels te kleine voetjes.
Zelfs mijn moeder, zonder een greintje autofielheid in haar systeem, kan onmiddelijk zien dat een auto mooier wordt met betere, juist geproportioneerde velgen.
Pordon zegt
*gaaaap* Snap best dat Audi goed in de smaak valt bij het grijze anonieme volk maar als autoliefhebber heb je toch bij Audi niks te zoeken? In deze klasse ga ik voor de C-klasse Estate. Na de facelift weer fris en met fraai AMG-pakketje erop ook sportief ogend en het nieuwe interieur zit zeer fraai in elkaar en degelijke materialen.
Tommy2 zegt
@Pordon: Een C-klasse Estate staat synoniem aan een degelijke Duitse gezinsauto. Is dat niet grijs? Hoe doorsnee (grijs) een auto is ligt aan de koper, wat hij er zelf van maakt. Een A4 in een leuk kleurtje, met S line pakket en knappe velgen is niks mis mee.
Maar zo overstyled als menig Frans of Koreaans merk zal een Audi nooit worden idd. Past ook niet bij ze. Gewoon knappe evenwichtige auto’s bouwen met zo min mogelijk lijnen, dat past wel bij ze.
Pordon zegt
@Tommy2: Ik zei ook in deze klasse;) in vergelijking met de A4 en de 3-serie vindt ik de C-klasse het meest uitgesproken exterieur hebben.
Xenonverlichting zegt
@flamingo
Ook :)
dennisr zegt
-edit: nee dank u, way too offtopic-
MAB zegt
oke nu is het een a5 met 4 deuren! hoe kun je nou in gods naam alles zo het zelfde maken kom op zeg..
norge zegt
De grijze muis in een nieuw jasje ,hmmmm iets spannender is dit hier…..
bozewolf zegt
@norge: Das gewoon een Audi met een beugel, man…
norge zegt
@bozewolf: Beugelbekkie?
vale46 zegt
@norge: Zo zou een Audi pas echt spannend kunnen worden!
Al is deze wel niet echt mooi, maar het gaat in de richting.
Spijtig dat ze er bij Audi niet naar willen kijken zolang de verkoopcijfers stijgen..
love4sportcars zegt
Zoals verwacht…
Jantje_555 zegt
wat is dat met die schrijffouten de laatste tijd:
de r moet weg bij: “heel zuinig en efficiënt meer rijden.”
masterstig zegt
@Jantje_555: Ik stoor me daaraan ook altijd, NOT. Het maakt toch niet zo veel uit, het is niks officieels.
Xenonverlichting zegt
De design afdeling van Audi is toch inspiratieloos..
Een nieuw model en de hele reeks volgt, na de A8 is het designkantoor voor een jaar gesloten.. want een deur meer of weinig wie kan dat nou niet.
Xenonverlichting zegt
*minder
Homer55 zegt
Een nieuwe Audi bestellen is ongeveer hetzelfde als bij de mac drive iets bestellen..
Zegt u het maar..
– Ik wil graag een Audi.
Klein, middel of groot ?
bozewolf zegt
@Homer55: :D Zelfde soort grap maak ik ook al een tijdje. Audi is gewoon dezelfde auto alleen in een boel verschillende afmetingen.
nilze21 zegt
Buh audi… zegt me niets.
Verschillende modellen, maar het enige verschil is ofwel de lengte, breedte, koplampen, achterlichten.
B0ring
freezzr zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
vale46 zegt
Ik kan wegens gebrek aan veranderingen alleen maar zeggen:
“hé kijk, nieuwe koplampen!”
erwh zegt
Men begint hier duidelijk Audi-moe te worden aan de reacties te lezen, en ik ook moet ik zeggen. Alhoewel ik nog altijd grenzeloos respect heb voor hoe ze interieurs in elkaar bouwen.
Verder blijft het een fabrikant gerund door marketeers en economen. De desginers en ingenieurs krijgen maar weinig kans..
janklaassen zegt
De A4 met 16″ wielen en geen xenon oogt idd saai ja,
Maar de A4 Avant met 18inch of groter is echt waanzinnig mooi nog steeds, die daklijn, achterlichten.. Klasse.
Megakix zegt
@philipzuidijk: ..dan doe je iets compleet fout, lijkt mij ! Je gaat toch geen autolijnen tekenen, in de ‘hoop’ dat het ‘meevalt’ met 18″‘ers of speciale uitvoering ? Een auto moet gewoon vanaf de tekentafel kloppen, en niet aftermarket worden gevierd !
Megakix zegt
…toch knap hoe je een suf bijmerk er zó ontzettend suffer kunt laten uitzien…
elde zegt
De formele onthulling en details zouden in week 44 worden vrijgegeven is mij verteld vanuit de Audi organisatie. De eerste auto’s zullen in Januari (2012) worden geleverd.
En inderdaad, net als de huidige moet je de A4 opleuken met de juiste 18 of 19″ velgen.
mrbones zegt
Typisch audi deze a6 uuuh a4
Benjamin1 zegt
Hoax! Dit is gewoon eenA6!
drivingpleasure zegt
Echt ontzettend saai..gaaaaaaap
taxman zegt
Ik wil er graag procon ten en echte pompverstuiver tdi op bestellen, dat was toch vorsprung durch technik?
bsxc2 zegt
Ik dacht dat ik de A6 zag, maar naar goed kijken was het toch de facelift van de A4
Ik vind de koplampen van de nieuwe audi altijd op tl balken lijken.
xilver zegt
Kan dat zijn dat ik dat ding overlaatst heb zien rijden in Brussel? Die wagen had exact dezelfde lichten en was ook een 4-deurs… of ik moet zodanig een lamp uit hebben gehad dat ik het me maar vaag herinner …