De Watting Watser? Ik had hem in het verleden ook over het hoofd gezien, maar er wordt al een tijdje aan deze Duitser, die inmiddels zijn productiestadium nadert, gesleuteld.
Vorig jaar werd het wagentje ook al eens gespot, en toen zag hij er nog wat onconventioneler uit. Kennelijk hebben de designers goed gekeken naar de kritiek die toen kwam, want het model dat hier op de foto is gezet oogt wat prettiger.
De laatste informatie die wij over de auto hebben is dat hij is voorzien van een turbogeblazen 6-cilinder die 300 pk en 400 Nm levert, maar die informatie is al redelijk oud, dus hij kan veranderd zijn. We denken het echter niet. Met 920 kg moet het in ieder geval een leuk smijtijzer worden. De koets en chassis zijn uit carbon opgetrokken, en de motor ligt waar hij hoort te liggen: in het midden.
Tijdens de spy-sessie wist onze fotograaf ook een kijkje in het interieur te nemen. Bekijk de foto’s hier onder:
lincoln zegt
met die globale lijnen was je 15 jaar geleden misschien helemaal de bink ..
norge zegt
Middenmotor ? En de kids dan? Neuh doe mij maar een motor voorin ,waar hij hoort :)
bullgod76 zegt
@norge: Kids heb je helemaal niet nodig, dat is alleen maar extra gewicht wat je juist zo snel mogelijk kwijt wilt.
dennisr zegt
@bullgod76: ik denk niet dat norge zn kinderen zo snel mogelijk kwijt wil hoor, wel over nagedacht ?
norge zegt
@bullgod76: Nope van mij mogen ze zolang ze willen achterin blijven zitten.
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
Dat plastic op de achterkant doet me denken aan een Audi r8.. ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
automistje zegt
Is het een eigen zescilinder of komt ie eerder van de VAG-plank?
swaffelaer zegt
Motoren horen achterin. Zoals bij Tatra’s. Die reden we vroeger allemaal op het ministerie van Sport.
lincoln zegt
@swaffelaer:
levensgevaarlijk ..
voor je het weet zak je er doorheen ..
swaffelaer zegt
@lincoln: Je weet niet waar je het over hebt Lincoln. We reden ze allemaal op het ministerie. We parkeerden ze er ook. Was extra verstevigd dus kon geen kwaad.
Lijkt me wel vermoeiend trouwens, om bij elke zin een vergezochte tweede uitleg te moeten zoeken. Naast dat het vermoeiend is (naast is in dezen geen letterlijke plaatsbepaling, voordat je daarover begint), is het ook vreselijk irritant. Maar iets zegt me dat het je daar juist allemaal om te doen is.
Kusje.
lincoln zegt
@swaffelaer:
yep .. ik weet weldegelijk waar ik het over heb ..
en jij ook ..
swaffelaer zegt
@lincoln: Heb jij ook op het ministerie gezeten? Het was er altijd flink druk op het dak.
Jokkebrok zegt
Hmm, lijkt me wel wat… maar het klinkt me niet erg bekend…
love4sportcars zegt
Voorkant bumpers hebben wat weg van een Audi RS-model
vale46 zegt
Ik moest meteen denken aan de R8 toen ik de foto zag.
Is Roding een nieuw merk? Nog nooit van gehoord.
De specs zijn veelbelovend, puur carbon en een lekkere motor er in, maar het leukste van al: lichtgewicht!
Een nieuwe Lotus-concurrent? Waarschijnlijk niet, want carbon heeft zo z’n kostprijs..
joosthoeve zegt
@vale46: En de laatste Lotus modellen zijn ook niet echt heel erg licht meer..
vale46 zegt
@joosthoeve: Bwah, toch minder dan 1000kg, wat in deze tijden toch wel lichtgewicht genoemd mag worden.
dennisr zegt
ik weet het niet, ik heb het idee dat het nog al een flop ding is.. ziet er nu al verouderd uit.. maar misschien dat dat verdwijnt als de camouflage er af is..
vwally zegt
zo die is erg veranderd tov vorig jaar. En thja.. je kan gelijk zien hoe ze aan hun inspiratie zijn gekomen.
mazdarx8 zegt
dit lijkt wel een gaaf ding te worden, maar dat interieur is wel een beetje zielig.
ben benieuwd wat hij gaat kosten.
pinokotsbeer zegt
lekker zo’n autotype stuurtje, de gemiddelde grafbak van je lokale sjonnie heeft die ook.
Mag nog wel erg veel aangepakt worden bij dit nieuwe modelletje wil het wat worden.
pinokotsbeer zegt
@pinokotsbeer: autotype is autostyle , autocorrectie sucks :P
Hupke zegt
Heel interessant ding, al gok ik op een beperkte oplage.
Misschien dat ze een ‘redelijke prijs’ van ongeveer de Wiesmann halen maar eerder waarschijnlijk betaal je hier grof 911 gt3 tot gt2 geld voor.
atakan zegt
Ik dacht de opvolger van de R8 -_-
adyton zegt
@atakan: Dat zou een serieuze stap achteruit zijn hoor :D
w0o0dy zegt
Kunnen ze voor de introductie mischien ook nog even de naam aanpassen? Roding lijkt me niet kloppen, klinkt namelijk wel als een lolding.
sir_smokalot zegt
Of Rodius, of Rodent, of… Maar ik denk dat het een gevalletje Koenigsegg/Fisker/Gumpert is.