Audi, BMW, Daimler, Porsche en Volkswagen zijn met z’n allen rond dezelfde tafel gaan zitten en hebben uren over elektrische auto’s gepraat. Resultaat we hebben er weer een universele standaard bij! Met dank aan de Duitsers kunnen in de toekomst de meeste elektrische auto’s aan dezelfde lader.
Het zat er natuurlijk dik aan te komen, allemaal je eigen stekker bedenken kan niet uit. Knap is dat de nieuwe standaard alle bestaande laadmethodes ondersteunt. Of je nu met gelijk- of wisselstroom, snel of langzaam wil laden. Straks dus niet met verloopstekkertjes en transformatoren op weg, maar gewoon in je Tesla Model S heel de wereld rond. De Amerikanen zijn ook bij de besprekingen betrokken. (via: Groen7.nl)
bottled zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
tuning zegt
@bottled: ga terug naar youtube en ga daar spammen als je niks te melden hebt.
Den zegt
@bottled: blijvend werkloos!
Den zegt
Tsja, die Günthers weten wel hoe ze dingen moeten aanpakken. Maar die hele techniek is toch nog in ontwikkeling? Is het dan niet een beetje vroeg om dingen te standaardiseren?
Hubert zegt
@Den:
Nee, want hier wordt altijd het hardst geroepen dat de infrastructuur niet klaar is, dat de stekkers niet passen, dat het ’tanken’ te lang duurt.
Dus zeer verstandig om in deze fase al direct enkele basiszaken af te spreken.
(Kon de GSM industrie met al hun laders nog wat van leren)
Kost niets en wellicht heb je er straks veel voordeel van.
Den zegt
@Hubert: goed punt
desoper zegt
@Den: Met zulke dingen moet je er vroeg bij zijn.
De universele telefoonlader is nu ook nog steeds niet helemaal ingeburgerd. Dit heeft ook dik 10 jaar (voornamelijk bureaucratische) tijd gekost omdat die arrogante-kud-bedrijven niet mee willen werken. En de kansloze consument heeft ondertussen wel 25 verschillende adapters thuis rondslingeren
bempi zegt
@desoper:
Ach ja mijn lijstje valt nog wel mee met adapters en opladers. Mobiele telefoonoplader + fototoestel accuoplader + video camera accuoplader + externe hardeschijf oplader + Ipod oplader + Laptop oplader + Batterij oplader.
tuning zegt
Trouwens wel slim van de duitsers, aangezien ze het toch al voor elkaar hebben om in sommige landen 50% van de auto’s te bezitten (kuch nederland), waarom dan dit niet gelijk makkelijker maken. Volgens mij is het nog best nuttig.
robbie zegt
Günther: +1000
Alleen jammer dat het een Zweed is en géén Duitser.
kaasboerin zegt
@robbie: Haha, wilde ik net gaan zeggen inderdaad.. :lol:
OT: Sja dit lijkt mij het beste, zou immers nergens opslaan als je 30 verschillende opladers per tankstation zou moeten plaatsen, daar is niemand bij gebaat.
Kvgorp zegt
Ik denk dat ik eens een bedrijfje ga starten. Aanbregen en aansluiten van laadpalen bij bedrijven en thuis e.d. Regel ik alles van de paal tot het aanpassen van P-vakken en verzwaring van de electra aansluiting. Gezien ik al in de wegenbouw zit moet dit appeltje eitje zijn. Denken jullie dat daar markt voor zal zijn?
kaasboerin zegt
@Kvgorp: Ik zal 1 van de investeerders zijn! :)
faalhaas zegt
@Kvgorp:
Brum zegt
Deze stekker zat 2 jaar geleden al in mijn afstudeerproject, naar mijn idee heeft het dan ook een laag nieuws-gehalte. Niet alleen de duitsers hebbben er hun plasje over gedaan, vanaf het begin zijn er wereldwijd bedrijven betrokken geweest. Goeie stap om de boel het zelfde te maken voordat een en ander groots uitgerold wordt!
bigcar zegt
discrimineren de Duitser’s nu de japanners..??
desoper zegt
@bigcar: In jouw ogen misschien wel ja.
maar de duitsers hoeven de japanners niet uit te nodigen voor overleg, die kopieren het toch wel.
Citrofiel zegt
@bigcar: Die waren al bezig, de Duitsers zijn juist zo dom geweest niet gelijk mee te doen…
autogedrocht zegt
waar zijn de fransozen?
Citrofiel zegt
@autogedrocht: Die weten alles beter en komen waarschijnlijk met een fantastisch idee waar iedereen over een paar jaar een hekel aan heeft en waardoor hun auto’s niets meer waard zijn.
Maar dan ben je wel ‘uniek’. ;)
dennisr zegt
vandaag ook les gehad over EV’s.. allemaal best interessant.. die techniek.. maar het resultaat spreekt me nog lang niet aan.. maar OT: lijkt me wel handig.. toch ?
kaasboerin zegt
@dennisr: Het gaat om de emotie en plezier, praktisch is het natuurlijk wel, maar het heeft gewoon niets met autorijden te maken vind ik… :twisted:
dennisr zegt
@kaasboerin: emotie en plezier.. nou plezier sowieso niet.. en emotie.. tja welke.. het is wel om te janken..
kaasboerin zegt
@dennisr: Ik bedoelde eigenlijk rijden gaat om emotie en plezier, tenminste, bij mij dan. En dat heb je met een leuke benzinemotor (ook wel met een turbodiesel natuurlijk) :)
dennisr zegt
@kaasboerin: achzo, jaa daar heb je wel gelijk in.. rijden is vooral plezier :D heb het zelfs leuk in de auto als ik ga inhalen. best zielig.. maja heb hem nog maar net :mrgreen:
lincoln zegt
patentenhandel is noooooooit fris ..
norge zegt
Update !De eerste foto van het universele Duitse laadpunt is ook binnen.
Echt herkenbaar Duits. ;)
audicoupe84 zegt
De volgende stap: Universele accu afmetingen. En een snel accu wissel systeem. Zodat we bij een tankstation in 10 minuten de lege voor een volle accu omwisselen kunnen. Dan is het beperkte actieradius probleem opgelost. Kunnen we geruisloos naar Zuid Frankrijk en verder.