De Kamer is boos! Hoe durven die vuile flitsstakkers te controleren op de A2 en daar miljoenen op te halen?
Gisteren werd duidelijk dat er sinds de verbreding naar twee keer vijf banen en de verlaging van de maximumsnelheid naar honderd kilometer per uur meer dan 75.000 bonnen zijn uitgeschreven door de KLPD en dat er met 159 controles zo’n beetje om de dag door de politie is gecontroleerd langs het gloednieuwe asfalt van de A2. En nu is de Tweede Kamer dus boos. Heel erg boos.
Die is namelijk van mening dat er veel belangrijkere plekken zijn waar gecontroleerd moet worden en dat de flitsrukkers nu veel te makkelijk geld staan te verdienen. What else is new? De VVD wil dat meneer Opstelten zich verantwoord en ook de PVV, SP en PvdA zijn “verbijsterd” en willen dat meneer Ivo snel opheldering geeft. Tsja, het moment dat de “kop in het zand” tactiek van de Nederlandse overheid onhoudbaar zou worden moest een keer aanbreken.
glenn141 zegt
Ze zijn oh zo verbaasd, maar het geld terug geven? Echt niet!
civiced zegt
@glenn141: Nee, natuurlijk niet. Het punt is niet dat de boetes onterecht zijn (men reed tenslotte te hard) maar dat de controles beter op een ander plek kunnen plaatsvinden. Lezen…
betonstaal zegt
@civiced: ja bij een (lagere) school of winkelcentrum ofzo
gedwongenleaser zegt
Hopelijk gaat het aantal A2 controles wat omlaag, begon onderhand een standaard kostenpost te worden.
jack_abarth zegt
Het feit dat ze erover verbaasd zijn is al belachelijk. Dat is hetzelfde als een werkgever die niet weet wat er in zijn bedrijf gebeurt.
E34M5Touring zegt
@jack_abarth: Wou net zeggen blijkbaar is er dus geen enkele controle op het korps. Wanneer het ze wat te heet onder de voeten wordt, in eens verbaasd gaan lopen doen.
rikkon zegt
Maandag chocoladeletters in dagblad de T, dinsdag keiharde actie in de 2e kamer. Wat was ook al weer de difinitie van ‘populisme’? De 2e kamer is voor het opstellen van tegeltjes, de politie moet deze regeltjes handhaven. Tweede kamer boos? Dan heeft ze de regeltjes niet goed gemaakt. Oplossing? Meer nieuwe regeltjes die bepalen hoe hard we waar mogen rijden en nieuwe regeltjes waar de politie hoe mag flitsen. Niet zeuren maar gewoon aan het werk!!
Northwestern zegt
Flitsen op de snelweg is sowieso zinloos, behalve bij grote knooppunten.
RoT___ zegt
@Northwestern: Bij wegwerkzaamheden mogen ze van mij ook best staan. Maar dan alleen wanneer er ook echt gewerkt wordt.
JvT zegt
Haha, ja. Allemaal vantevoren afgesproken. Ze spelen daar In Den Haag gewoon ‘Good cop, bad cop’. Alsof ze een fuck geven. Katsjing!
mightymike zegt
rechercheur is vast boos nu;)
the-budel-guy zegt
@mightymike: wat niet gezegd was maar wel in het onderzoek staat is dat 9 vd 10 geflitste auto’s een hyundai was.
dus we weten nu wel wie er aan het flitsen was :P
glashelder zegt
Dat voldoet aan de officiele definitie van “burgelijke ongehoorzaamheid”: wanneer de gezagsdragers oproepen hun eigen regels te negeren.
robertvheerde zegt
Die nieuwe weg moeten ze natuurlijk op de een of andere manier terug verdienen…
faalhaas zegt
Ik denk met wat wij uitgeven aan brandstof, bpm, en wegenbelastingen dat het al minimaal 3x terugverdient is.
Maar gratis geld krijgen is natuurlijk altijd +1 voor korpsen en gemeentes.
oxje zegt
Tuurlijk!
op dit moment: radar ut a2 amsterdam ri utrecht thv hmp 43.6 bij afslag vinkeveen
FIAT127 zegt
Het is toch logisch dat ze daar staan. Daar rijden zo ongeveer de meeste auto’s per uur langs. 5 banen enzo. Ik denk dat het allemaal nog redelijk meevalt wanneer je naar de verhouding kijkt tussen aantal gepasseerde auto’s en het aantal bekeurde auto’s.
Het mag best wat dieper allemaal meneren van de kamer en van de telegraaf. Die flitsers zijn efficiënt met ons belastinggeld omgegaan.
Wat betreft die inkomsten. Het lijkt erg bijzonder wanneer de A2 slechts 2 miljoen per jaar zou kosten. Het lijkt me onwaarschijnlijker dat de flitsinkomsten rechtstreeks in het potje voor A2 onderhoud gaan.
Als dat het geval zou zijn zou ik het zelfs redelijk vinden om nog meer te gaan flitsen. Hoeven we vast ook minder lang te praten over rekening rijden en dragen notoire hardrijders gewoon iets meer bij aan het weg onderhoud. Een kleine afdracht aan het Revalidatiefonds zou ook best attent zijn trouwens.
Alwood zegt
j0h… makkelijk scoren…
Maar als ze binnenkort de trajectcontrole daar doorvoeren heeft flitsen natuurlijk helemaal geen zin, kan je nu dus lekker verontwaardigd lopen doen over flitsers.
Verder toch vooral ontzettend dom om te hard te rijden als je weet dat de pakkans zo groot is. There’s an app for that.
gordongekko zegt
zozozoozo! De tweede kamer (bepaalde fracties) kiezen wel echt voor mega-populisme! Lekker makkelijk dit soort acties, niemand kan er tegen zijn dus lekker scoren!
escort77 zegt
Kennelijk leren de mensen die daar rijden er niet van… dan moet je niet zeuren, gewoon betalen en er rekening mee houden dat ze er vaker zullen staan.
Als iedereen zich daar aan de snelheid zou houden, dan houdt het flitsen ook snel op hoor!
En nee, ik ben zelf ook geen heilig boontje, maar ik aanvaard wel de consequenties van mijn eigen gedrag en dat kost wel eens geld ja.
BTW: ik snap niet dat de TK zich druk maakt om de locatie en tijdstip van mobiele flitsers. TK zou zich bezig moeten houden met hoofdlijnen en controle van regering. Mobiliteit en bereikbaarheid hoort daar zeker bij, maar er zijn op dit gebied heel wat belangrijker zaken om je druk over te maken.
oxje zegt
@escort77: Nee, jij bent dus iemand die in de pas loopt met belachelijke opgelegde regels. Dat je geflitst wordt als je te hard rijdt is ook het probleem niet maar het feit dat de regels niet goed zijn. Pas de regels aan naar wat redelijkere, modernere maatstaven (uitstoot, veiligheid van auto’s tegenwoordig) en er zijn een stuk minder mensen die er een probleem mee hebben.
escort77 zegt
@oxje:
ik zeg niet dat ik sommige regels niet aangepast zou willen hebben. Echter, zolang dat niet gebeurd is moet je gewoon de consequenties aanvaarden als je de regels overtreedt.
“en er zijn een stuk minder mensen die er een probleem mee hebben.”
Kennelijk heeft een meerderheid van onze volksvertegenwoordiging er geen probleem mee of vinden ze het niet belangrijk genoeg. Anders zouden ze die regels wel aanpassen. Als je dit niet zint moet je daar aan denken als je in het stemhokje staat.
desjonnies zegt
@escort77:
Och ik ga er van uit dat ik eens in de zoveel tijd wat extra tol mag doneren aan de Nederlandse schatkist.
Jammer genoeg ben ik geen slaafs individu maar ben ik redelijk in staat situaties in te schatten en mijn eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Zoals des nachts om drie uur als er enkel verdwaalde supermarkt-leverings-distributie vrachtwagens op de weg rijden, durf ik zelfs harder te gaan dan de toegestane snelheid.
Dit omdat ik een groot voorstander ben van de verlichting der mensheid: Ik denk, dus ik besta.
Dit in tegenstelling tot de alom heersende en ons opgelegde angtscultuur.
escort77 zegt
@desjonnies:
ik denk dat wij het best eens zijn met elkaar, juist omdat jij ook de consequenties aanvaard van je eigen inschattingsvermogen en eigen nadenken.
Het punt wat ik probeerde te maken is dit: stel nou dat al die A2-geflitsten zich eens 1 maand heel braaf en slaafs aan de max snelheid zouden houden, dan denk ik dat de flitsapparatuur snel ergens anders ingezet gaat worden. Met een beetje geluk zelfs op een plek waar overschrijding van de max snelheid daadwerkelijk een probleem is.
lacasitos zegt
Nu ze er zo vaak staan, horen ze bij het meubilair van de A2 en kan je er rekening mee houden. Als ze zometeen minder regelmatig controleren, worden ze weer een ‘gevaar’…
bempi zegt
Gaat niet lukken. Alle gemeenten hebben bonnen quota.
DennisS65B40 zegt
Nou ik weet al waar de blauwe maffia zich nu om de dag gaan nestelen! De A12 Utrecht richting Rdam! Lekker dichtbij, onlangs verbreedt en ook snelheid van 120 naar 100 gebracht overdag. Here we go again…
Northwestern zegt
De flitsmaffia trekt zich er niets van aan.
A2
Utrecht richting ‘s-Hertogenbosch tussen Beesd en afrit Geldermalsen snelheidscontroles , radar bij hectometerpaal 85.4
A2
Amsterdam richting Utrecht tussen Vinkeveen en Breukelen snelheidscontroles , radar bij hectometerpaal 43.6
A2
Utrecht richting Amsterdam tussen Utrecht-Lage Weide en Maarssen snelheidscontroles , radar bij hectometerpaal 58.2
(bron: Anwb)
Jochempie zegt
De 2e kamer is boos over de gang van zaken bij de flitsers? Lekker, het management dat niet doorheeft wat het personeel eigenlijk doet!!
potver7 zegt
@Jochempie: Even een lesje staatskunde: de 2e Kamer is geen management hoor, dat is de Minister.
Jochempie zegt
@potver7: Inderdaad, maar er staat niet over welke leden van de tweede kamer het gaat. Zodra het kabinet zich er boos over maakt is het toch pas nieuwswaardig? Wees eerlijk.
Jochempie zegt
@potver7: Sterker nog, het betreft de VVD die Opstelten op het matje willen roepen. Ja, de SP en de PvdA maken ook herrie, maar dat is meer regel dan uitzondering als oppositie.
bozewolf zegt
Nu? Waarom?
Sowieso een Telegraafbericht, dus ik hou een slag om de arm.
bigcar zegt
waarom: om de staatskas bij te spekken… waarom anders..
bigcar zegt
@bozewolf: was niet als reactie op jouw bedoeld…
kaasboerin zegt
Sja, het komt 1x op de voorpagina en ze zijn totaal verbaasd. Tuurlijk. Normaal haat ik dat geneuzel en ge-overdrijf van de journalisten maar dit keer komt het mij goed uit.. :) Maar goed, nu ze minder gaan flitsen zullen er wel véél meer ongelukken gebeuren.. Wat jij? :lol:
TDI-goeroe zegt
als ze de limiet op 130 leggen, heb ik er minder moeite mee.
d15b2 zegt
Die 100km/h werkt niet. Vooral tijdens de spits ziet iedereen in die eerste 3 banen te bumperklevend te rijden, omdat je al 100 gaat en als je wilt inhalen al sneller moet gaan dan 100.
jack_abarth zegt
Houdt de tweede kamer zich btw bezig met de A2?
Moeten die zich niet druk maken om dat zeilmeisje, de bruiloft van Jolanthe & Wesley, en andere belangrijkere zaken…
zozo zegt
Volgens mij hebben de omwonenden destijds ingestemd met een 2x vijfbaansweg voor de deur als de snelheid omlaag zou gaan naar 100km/u. Dan is het toch niet zo gek dat dat ook gehandhaafd wordt? Anders hadden we nu nog elke dag stapvoets kunnen rijden op de 2x driebaansweg. En die 120km/u scheelt je geloof ik nog geen 2 minuten ten opzichte van 100km/u op het traject. Een keer remmen en je bent de tijdwinst al weer kwijt.
kaasboerin zegt
@zozo: Inderdaad, weet je wat, laten we er gelijk maar 80km/h van maken.. Of nee 60 km/h nog beter joh..
escort77 zegt
@zozo:
joepie, een genuanceerde bijdrage! Die mis ik een beetje in dit topic…
midasracer zegt
Misschien een stomme vraag, maar hoe kunnen ze 5 banen controleren? Het was al bekend dat op de helft van alle foto’s meerdere auto’s staan. Hoe weten ze dan dat jij degene was die te hard reed? Een advokaat beweerde een paar weken geleden dat hierdoor de meeste bekeuringen onterecht verklaard zouden kunnen worden.
potver7 zegt
De VVD… Aptroot zeker?
dennisr zegt
wel letterlijk de nek omdraaien he ?
stihl zegt
Grappig om te weten dat ze met de slordige 2 miljoen wat ze hebben verdient aan die bonnen maar misschien 1 kilometer van de snelweg hebben terug verdient. :)
Appii zegt
Je hebt diefstal en je hebt legale diefstal, het laatste zijn nederlanders namelijk heel goed in.
lincoln zegt
good cop .. bad cop ..
oudste spel ter wereld ..
Cantago zegt
Kijk! Er gebeurd weer iets in de kamer! Leuk kabinet dit, echt zonder twijfel.