Maak kennis met de VELV. Deze driewieler rijdt volledig elektrisch 100km op 1 lading. Wat leren we hieruit?
Dat Peugeot niet kan tellen. Zelfs na een avond keihard wijn zuipen tel je hier nog eerder 6 of 8 dan 3 wielen.
Afijn, iedereen die wel eens door Frankrijk rijdt weet dat tellen niet hun sterkste punt is. Gekke concepten bedenken, dat kunnen ze wel! Een elektrisch stadsautootje met vleugelraamklapdeuren in dit geval. Bedacht voor grote bedrijven met veel kleine autootjes. Lease- en verhuurmaatschappijen bijvoorbeeld. En ook voor mensen die al een dikke Peugeot HX1 voor de deur hebben. Want in de stad is een klein wendbaar ding ongeacht de reikwijdte wel handig.
Wendbaar is ‘ie zeker. De draaicirkel bedraagt slechts 7,2 meter. De VELV weegt 650kg en kan maximaal 110km/u. Verder is Peugeot vooral trots op de efficientie: de VELV heeft slechts 85Wh per kilometer nodig bij ‘normaal’ rijden. Continue 110 km/u blazen kost vast meer.
EFB zegt
Grappig ding. Voorkant is alleen extreem lelijk. De achterkant ziet er dan wel weer goed uit. En een beetje nutteloos die deuren. bovenste gedeelte is vleugeldeur en onderste gedeelte gewoon een normale deur. En het zicht naar achter zal ook wel top zijn… Handig voor in de stad..
torana zegt
@EFB: de ruit aan de bestuurderszijde moet altijd te openen zijn eh… de BMW NAZCA M12 had ook zulke deuren
robbie zegt
@EFB: oftewel een vleugelraam en een normale deur ;) Een vleugeldeur kan ik niet ontdekken.
bozewolf zegt
Lollig karretje en zeker superhandig in de stad. Hoe zit het met oplaadtijd? Dat is voor de huidige elektrowaggies nog wel een beetje (kuch kuch) een groot probleem.
mikeslsamg zegt
@EFB
omdat de voorkant zo lelijk is, is er ook maar 1 foto van
dotternetta zegt
Ziet er uit als een concept van 3 jaar geleden
Matthijs zegt
lol, maar niet heel mooi ofzo.
Esprit_de_Flandre zegt
Vreemd dat het een ‘PSA’ is, en niet een Peugeot. Hij heeft de nieuwe Peugeot-grille, maar geen logo. Zou dit misschien een werkstukje zijn waar Peugeot zich niet aan wil verbinden, wegens te lelijk, maar waar PSA wel in de elektro-aandacht wil komen?
Beetje off-topic: Hoe langer ik naar de 508 kijk, hoe lelijker ik hem begin te vinden. Er klopt één en ander niet aan…
Pallas zegt
@Esprit_de_Flandre: Ja de 508 is echt heel lelijk!
widodh zegt
85Wh per kilometer is serieus zuinig! Een Tesla Roadster is zuiniger dan een een Nissan Leaf en verbruikt nog steeds gemiddeld 188Wh per km.
Minder Wh per km, betekend minder grote accu’s nodig == kortere laadtijden, simple as that :)
tstile zegt
Voorlopig kan je nog beter een smartje halen. Deze is qua lengte en oppervlak niet veel kleiner denk ik.
autogedrocht zegt
Krijg het gevoel dat hij nogal snel kan omkieperen als je snel een bocht neemt?
norge zegt
Zo moeilijk kan het toch niet wezen om hier wel een leuk wagentje van te maken?
lincoln zegt
in de Franse binnensteden zijn supercars met een draai-cirkel van 17 meter juist zeer geschikt ..
dat weet elke toerist ..