Lamborghini zal in totaal 20 exemplaren van de Sesto Elemento gaan bouwen, haast je overigens vooral niet om er eentje te bestellen.
Waarom je geen haast hoeft te hebben om er eentje te bestellen?
a) Waarschijnlijk heb je het geld niet om er eentje te kopen
b) Ze zijn allemaal al verkocht
c) Je mag er toch niet mee op de openbare weg rijden
Uiteraard zal deze exclusieve Lamborghini, net als de Reventon, over enige tijd massaal te koop staan op allerlei websites waar dure auto’s worden aangeboden. De Sesto Elemento gaat overigens in productie omdat klanten zo graag wilden, aldus Lamborghini.
De Lamborghini Sesto Elemento Concept werd vorig jaar in Parijs onthuld en is opgetrokken uit carbonfiber. Mede daarom is het gewicht slechts 999 kilo. En met behulp van de 570 pk sterke 5.2 liter V10 moet je daarmee in 2,5 seconden naar de 100 kunnen sprinten. De eerste geruchten over het eventueel in productie gaan doken eind vorig jaar al op.
UPDATE 13-09-2012 // Lamborghini spreekt over een prijs van 1,5 miljoen euro en de auto’s zullen pas in 2013 gebouwd worden.
Ruben00 zegt
Dan heb ik een nieuwe lievelingsauto!
-Licht, v10, mooi om te zien, tikkie futuristisch.
spykerboy zegt
ik denk omdat ie al uitverkocht is ;)
HDM zegt
Had Autosalon Singen dus al die tijd gelijk? Die hadden al een aantal in hun aanbod staan…
HDM zegt
@HDM: linkje altijd fijn: http://www.autosalon-singen.de/de/moderne_listem.html?marke=Lamborghini&modell=Sesto+Elemento+Concept
robbie zegt
@HDM: die hadden ze “te koop” staan zonder dat ze die dingen hadden of dat er een order was.
Je kan elke auto namelijk te koop aanbieden, ook auto’s waarvan nog niet eens zeker is of ze in productie gaan.
robbie zegt
@HDM: UPDATE 13-09-2012 // Lamborghini spreekt over een prijs van 1,5 miljoen euro en de auto’s zullen pas in 2013 gebouwd worden.
Autosalon Singen liep dus gewoon een potje te speculeren.
Flamingo zegt
20? lol
SimonMc zegt
Jaja “20” stuks…
bigcar zegt
vind het maar nix, liever toch weer een aventador of een (zeer toekomstige ?) estoque !
wjeurs zegt
hij staat al op autosalon singen te koop, of stond
bigcar zegt
@robbie: @ricardo: maken jullie extra uren vandaag, rustig aan man, te veel artiekelen voor één dag.
vandaag hebben jullie volgens mij vandaag alleen al evenveel topics geplaatst, als jullie normaal in 3 dagen doen …. shit man, rustig aan…
ricardo zegt
@bigcar: Wellicht is het je niet opgevallen, maar momenteel is het VAG Event gaande aan de vooravond van de IAA. Dan komt de hele VAG-groep met alle nieuwtjes naar buiten. We zouden mooie klootzakken zijn als we jullie nu niet van alles op de hoogte zouden houden. 8)
gerard1710 zegt
@ricardo: Sommigen zijn jullie er ook erg dankbaar voor.
bigcar zegt
@ricardo: oke, daar heb je een punt….
amazinglaurent zegt
En de prijs? :D
HDM zegt
@amazinglaurent: volgens auto salon singen ruim 2.2 miljoen, in duitsland… zie mijn eerdere reactie.
meneersander zegt
@HDM: maar over deze hoeft geen beaslting betaalt te worden lijkt mij, hij si dan toch neit straat legaal.
288gto zegt
@meneersander: Oops, verkeerde pilletje geslikt? Hahaha!
Ruben00 zegt
@amazinglaurent: Als je dat moet vragen is hij te duur. Nooit bij een juwelier naar binnen geweest?
Kvgorp zegt
Waarom zit er dan de mogelijkheid op de bovenste foto om er een kentekenen achter op te hangen als hij niet op de openbare weg mag? Strange.
gerard1710 zegt
@Kvgorp: Omdat men de optie ophouden wilde bij het concept..
joosthoeve zegt
Wat ik mij altijd afvraag, met een laag gewicht zoals dit (999kg) en veel vermogen, op een begeven moment zit je toch op een omslagpunt dat een auto teveel PK/KG heeft dat hij te weinig gewicht heeft dat de auto naar beneden drukt om goed te acceleren?
SimonMc zegt
@joosthoeve: 999 kg lijkt me nog ruim voldoende om het door jouw beschreven fenomeen te vermijden.
De moment dat een wagen accelereert, komt er automatisch meer gewicht op de achterwielen te staan. In dit geval zal het merendeel van het gewicht reeds op de achterwielen staan, gezien de benzinetank, de motor en het merendeel van de aandrijflijn zich meer naar de achterzijde bevindt.
Ook is het zo ( zeker bij Lamborghini’s ) dat het merendeel van het vermogen bij het accelereren, naar de achterwielen wordt gestuurd, en de voorwielen “helpen” mee.
Ook kun je nog altijd iets zachter rubber gaan gebruiken voor meer grip enz…
remkov zegt
@joosthoeve:
Daarom ook een dikke spoiler, traction control en breed, plakkerig rubber. Bovendien gewoon enigszins met beleid de eerste meters afleggen en hem daarna pas gelijdelijk planken, dan hou je die grip wel.
mashell zegt
@joosthoeve: klopt, maar de aerodynamica lost dat voor je op. Een F1 auto heeft meer vermogen en een nog lager gewicht maar is zonder vleugels niet te rijden (vraag dat na afgelopen Zondag maar aan Mark Webber. Deze Sesto heeft een groot oppervlak en echte spoilers voor en achter.
error zegt
Als ik een Lamborghini zou moeten noemen die ik het minst mooi vind, is het deze. Ik had vèèl liever de Estoque gehad.
SimonMc zegt
@error: *véél :p
Je moet zo denken, Lamborghini is al tijden bezig met carbon door te ontwikkelen ( ze hebben een gespecialiseerde afdeling daarin ) en ze moeten de resultaten toch op één of andere manier kunnen tonen, niet?
Wel dit is zo’n voorbeeld.
Die Estoque is meer “de markt aftasten”.
jarnoheynis zegt
http://www.lamborghini.com/en/models/gallardo/lp-570-4-super-trofeo-stradale/overview/
Dit lijkt me ook wel belangrijk nieuws ( gerelateerd)
De allerlaatste Gallardo!
Ruben00 zegt
@jarnoheynis: Heb je stront in je ogen ofzo?
993turbo zegt
@Ruben00: Hahaha, bedankt! Portie lachen weer gehad voor aankomende 10 minuten. +3!
emielm zegt
DIBS!!!!
jarnoheynis zegt
Ik heb niks gezegd ik zie hem al staan tussen de items.
Gaaf ding die Sesto . Zal helaas wel weer een museumstuk worden ..
laminaatplaat zegt
Als je me had vertelt dat deze speciaal gemaakt was voor Bruce Wayne had ik het ook geloofd. Behoorlijk batmobile-erig!
Er zitten veel erg mooie design elementen in, alleen de motorkap en koplampen bevallen me niet.
lincoln zegt
“in productie omdat de klanten het graag willen”
tja .. da,s een belangerijke eigenschap van producten in het algemeen ..
xilver zegt
@lincoln: Soms denken ze wel eens na bij Lamborghini ;-)
mashell zegt
@xilver: zo’n teken van gezond verstand is toch vooral een teken dat Audi de beslissingen neemt. Echte Italianen hadden de auto gebouwd omdat ze dat zelf graag wilden.
xilver zegt
Lamborghini komt wel langs met heel gezellig nieuws de afgelopen uren ;-). Overigens… zou het moeilijk zijn om dat ding weglegaal te maken?
SimonMc zegt
@xilver: Vast niet. Lijkt me een kwestie van lichtafstellingen en uitlaatrestricties.
Als EDO dit straatlegaal krijgt zal dit wel geen probleem zijn? :
http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/09/maserati-mc12-edo-competition-op-de-openbare-weg
xilver zegt
@SimonMc: Heeft Maserati zelf niet een straatlegale versie uitgegeven van de MC12? Of is dat enkel EDO die dat heeft gedaan?
meneersander zegt
@xilver: Er was ook een straat legale mc12
SimonMc zegt
@xilver: Dat weet ik eigenlijk niet, maar dit is in ieder geval niet de “gewone” MC12, maar wel de Corsa.
norge zegt
Bijna niet te geloven dat dit ook een VAG is .Gaaf ding ,eigenlijk zoals elke Lambo had kunnen zijn als VAG het niet genormaliseerd had.
xilver zegt
@norge: En een Murcielago SV is maar een saai wagentje? Of een Reventon…?
norge zegt
@xilver: Saai ? Nee tuurlijk niet .maar vergeleken met een Countach of een Diablo in zijn tijd ja.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@xilver: vergeleken bij dit wel! Ben helemaal eens met norge (zowaar…). Dit is gewoon een ultiem monster. Ik denk dat je er niet eens de.weg op WIL! Een spatje regen en je komt geen bocht meer om… daarom echt een compromisloze raceauto!
maxx1 zegt
bleh
Megakix zegt
Beetje een vraaggestuurde markt aanhalen ! Tssss….meestal dringt VAG gewoon de lulligste modellen gewoon bij je op ! Oké, deze is van uitzonderlijke kwaliteit…maar maak er dan ook gewoon een zooi van, 2000 ofzo, geen 20…
AudiQuatro zegt
Jammer dat ie niet op de openbare weg mag! Waarom eigenlijk niet?? Geen goeie kooiconstructie ofzo??
maxx1 zegt
@AudiQuatro: dan is het toch de meest waardeloze auto die je kunt kopen? net alsof je met die auto circuit race gaat doen. Wil je naar een circuit moet je die auto helemaal gaan transporteren. kun je ook nog eens een Porsche cayenne turbo s kopen + een dure trailer. kost je weer een kleine 250 000 euro… kun je beter gewoon een aventador kopen.
HDM zegt
@maxx1: dat was met de FXX ook zo. Gewoon beetje patsen, met die auto mocht je zelfs niet meedoen aan races, volgens mij alleen speciale Ferrari shit en zo.
993turbo zegt
@HDM: Wat is daar hetzelfde aan? Waar staat dat je met deze auto alleen aan speciale races mag meedoen? Zie het niet staan..
maxx1 zegt
@HDM: de FXX. Absoluut alleen verkocht aan vaste klanten. Auto’s staan vast in onderhoud bij Ferrari en volgens mij staan ze daar ook het grootste deel van hun leven. Over races weet ik niet veel, zal vast wel aan iedere race mee mogen doen.
AudiQuatro zegt
@maxx1: als je de sesto kan betalen, (die waarschijnlijk duurder is als die cayenne en die aventador bij elkaar) dan maakt dat allemaal niet meer uit:P
dennisr zegt
Voorkant is wel stoer.. naar (gezien de prijs ook) zou hem niet kopen, achterkant is gewoon lelijk, dat je dat apparaat daar ook ziet (wat het ook is) en het hoekige ontwerp.. neh..
Cantago zegt
Snel, exclusief, maar niet mooi. Dit wordt eerder een (lelijk) kunstwerk dan een gebruiksvoorwerp ben ik bang.
bigcar zegt
Rapide..??
288gto zegt
Leuk. Maar hij mag de weg niet op? Dan kunnen ze het hele interieur, motorblok e.a. inwendige er net zo goed uit halen. Hij wordt dan veel minder duur (goedkoper krijg ik nu ff niet uit m’n strot) en dan kun je er ook gewoon naar kijken ;)
mashell zegt
@288gto: maar met motor, interieur etc kan deze wel het circuit op. Of rondrijden op het landgoed van de rijkaard die deze koopt. Bovendien kan de rijkaard gewoon de wet overtreden en er mee op de weg rijden, als je politie er even in laat zitten knijpen ze in de meeste landen wel een oogje toe en anders betaal je toch gewoon de boete?
znoen zegt
Er staat 1 tekoop op jameslist 1,6 miljoen, snel bellen voor een afspraak :p
http://www.jameslist.com/advert/259682/for-sale-lamborghini-sesto-elemento
bodygloved zegt
Maar waarom heeft deze auto geen type goedkeuring gekregen zodat je ‘m ook los kan laten op de openbare weg?
robbie zegt
UPDATE // Lamborghini spreekt over een prijs van 1,5 miljoen euro en de auto’s zullen pas in 2013 gebouwd worden.
135i zegt
Supervet! :o Staat ‘ie ook op de IAA?
Dimglor zegt
Voor dat geld zou ik toch liever een Pagani Zonda R hebben… Is al even “zinloos”… Betaal je dan ongelooflijk veel geld voor een circuit”speeltje”…