De nieuwe M-klasse kroop in juni van dit jaar uit zijn schulp en liet ons achter met één prangende vraag: hoe & wanneer krijgen we de allerheetste versie van de SUV te zien? Oftewel, wanneer mogen we eens aan de nieuwe ML63 AMG snuffelen? Die ‘oude’ bestaat namelijk niet meer bij Mercedes.
Traditiegetrouw duiken er in aanloop naar de onthulling meestal wel wat spionageplaatjes op van een heftig ingepakt testexemplaar die zijn kilometers om en nabij de Nürburgring aflegt. Maar deze afbeeldingen komen uit het land dat de SUV zo’n beetje heeft uitgevonden. Eigenlijk dus heel logisch dat ze een pre-productiemodel van de ML63 AMG in de VS testen.
Het viel wel te verwachten, maar ook deze voetballers-vierwieler bij uitstek ontkomt niet aan de downsize-trend in autoland. We mogen bij dit model vaarwel zeggen tegen de 6.2 V8 en het nieuwe turbogeblazen 5.5 V8-blokje met 525 pk verwelkomen. Net als in de E63. Stiekem verwachten we ook dat Mercedes voor deze AMG-telg eveneens een Performance Pack zal aanbieden, waarmee onder meer het vermogen naar 557 pk stijgt. Het schakelwerk zal via de inmiddels bekende & beruchte Speedshift MCT (enkele koppeling) verlopen.
Wij gokken op een onthulling op de IAA in Frankfurt over enkele weken. Nog even geduld dus… (via Jalopnik)
trisx zegt
Ziet er goed uit
Als ik geld had kocht ik er een
C220AMG zegt
Tja, eigenlijk niet verrassend maar des-al-niettemin wel leuk.
RickB zegt
Waar is Mercedes mee bezig? Laatste leuke Mercedes is de CLS!
jzaero zegt
@RickB: Ik vind de rest van de Mercedessen wel ok, maar ze hebben allemaal eigenlijk wel iets Aziatisch lijkt wel
autobart zegt
@RickB: Meen je dat? Ik vind ze juist mooie auto’s maken!
RickB zegt
@autobart: Ja, net als BMW, ze maken geen mooie auto’s meer…
adyton zegt
Ik stoor me enorm aan de velgen, maar dat is slechts een kleine wijziging op de optielijst :-)
dennisr zegt
Welkom op planeet Aarde, en veel succes op Mars! :D
Erg jammer dat Mercedes zoiets maakt, (voor de fan-boys, ik ben blij voor jullie, puur mijn eigen mening xD) ik heb mercedes toch liever als een Coupe, Sedan of een mooie Wagon.. De rest hoeft van mij niet zo :)
bigcar zegt
@dennisr: +1, smaken verschillen….
GeoBem007 zegt
Heerlijke velgen!
florisw zegt
@GeoBem007: Alleen dat schoonmaken ;-)
GeoBem007 zegt
@florisw: IronX ;-)
Hupke zegt
55 klinkt zoveel leuker dan 63, alleen al in naam, maar er zal wel iets in de marketing voorschrijven dat hij 63 moet blijven noemen ondanks de 5.5
Ik vind hem echt enorm lelijk geworden. Vroeger was een ML nog een van de SUV’s die nog te aanzien waren, nu is er gewoon geen mooie SUV meer, tenzij hier en daar een sobere range rover maar ook die worden zeldzaam.
dennisr zegt
@Hupke: heb jij toevallig het artikel gemist over de Jeep Grand Cherokee, man wat is dat een prachtige stoere bak :D allemaal natuurlijk puur smaak maar ik vind de audi’s SUV’s en die van BMW ook mooi.. :)
Hupke zegt
@dennisr:
Daar heb ik vrij weinig mee, zal idd wel aan smaak liggen.
Benz65 zegt
Wat een zieke bak, props.
mastertjen zegt
Redelijke miskleun in mijn ogen. SsangYong-achtige achterlichten, Mercedes-atypische voorlichten, slecht geplaatste klinken, rechthoekige spiegels die niet bij de algemene lijn van de wagen passen, om dan nog maar te zwijgen over de velgen…
Romen zegt
@mastertjen: achterlichten idd, en deurklinken ook! goed gezien! Vorige M was veeel mooier!
mashell zegt
@mastertjen: hoezo zijn de klinken slecht geplaatst? Dat was een probleem bij de vorige ML daar zaten de achterste klinken wel 10 cm hoger dan de voorste, dat heeft deze niet en dat ziet er dan ook stukken beter uit. Ook de druilerige achterlichten onder het afdakje zijn weg en de nieuwe achterlichten zijn gewoon veel meer Mercedes (groot en duidelijk). Bij deze zijn de ruiten in de vensters net iets te hoog waardoor de daklijn rommelig lijkt, maar verder wel ok.
kevinc zegt
Ik ben eigenlijk wel verbaasd dat er nog geen reacties zijn over de koplampen. Iedereen heeft het bij Audi’s altijd over copy-paste in de modellenreeks en dat het allemaal hetzelfde lijkt. Waar Mercedes zich bij de premium merken nog de meeste onderscheid had in de modellen, vind ik dat dat koplampen wel heel erg lijken op die van de nieuwe B-klasse. Straks ziet iedereen dus ook “geen verschil” meer tussen de modellenreeks van Mercedes en zal het eeuwig durende geklaag hopelijk ooit een keer ophouden :D
Flamingo zegt
@kevinc: idd maar ze staan bij beide wel best goed toch
RazorHead zegt
@Flamingo:
op die foto heeft de ML een beetje weg van een Q7 vind ik, weet niet hoe dat komt.. niet hetzelfde motief van de ledlichten ofzo in de koplampen?
Flamingo zegt
@RazorHead: ik denk door de koplampen. kijkt ok een beetje sloom
kevinc zegt
@RazorHead: Ik denk dat de vergelijking met de Q7 komt door de positionering en vorm van de koplampen t.o.v. de grill. De Q7 heeft bijna dezelfde vorm koplampen, maar dan alleen wat minder hoog uitgerekt.
kevinc zegt
@Flamingo: Mij hoor je in ieder geval niet klagen, maar het verbaasde mij wel. Zolang de auto er goed uit blijft zien, is het wat mij betreft geen probleem. Blijkbaar willen zij Mercedes ook een duidelijke lijn trekken in de herkenbaarheid van een Mercedes, waar overigens niets mis mee is.
RazorHead zegt
@kevinc:
ze zeggen niks over de koplampen omdat de rest al lelijk genoeg is en meer dan voldoende stof geeft om over de klagen ;)
mercedesgl zegt
@kevinc: hier zijn het alleen de koplampen maar bij audi is het alles wat op elkaar lijkt… en in het echt zie je zeker wel het verschil tussen een B en een ML
kevinc zegt
@mercedesgl: Het verschil in de ontwerpen van Audi’s is eenmaal wat kleiner dan bijvoorbeeld BMW en Mercedes, maar het feit is dat zowel BMW en Mercedes steeds meer neigen naar een duidelijke herkenbaarheid in de ontwerpen, waardoor de modellen automatisch steeds meer op elkaar gaan lijken.
Dimglor zegt
@kevinc: Was me ook al opgevallen…. Deze ML trekt dezelfde domme grijns als de B-Klasse…. Ik vind deze ML trouwens totaal geen verbetering tov de huidige ML…. Voor mij ziet deze Amg er zelf wat soft uit tov de vorige ML 63 Amg….
kevinc zegt
@Dimglor: Op de vergelijkingsfoto van de de nieuwe ML en de B klasse zie je wel heel weinig verschil in de koplampen. De bruutheid van de ML is er idd wel een beetje uit door de ‘lieve’ kijk van de koplampen. Als ze wat hoekiger waren geweest zoals de ML over het algemeen wel is, dan zag die er beter uit. Voor de rest ziet die er prima uit.
bigcar zegt
@kevinc: dat is waar, maar bij audi is het nog erger… aan de andere kant is het wel zo dat dat weer iets goed is. je kan in een peperdure auto rijden, zonder dat mensen dan denken dat je aan het pronken bent… dus een undercover wagen… zo zie ik het…
of bijvoorbeeld: ‘k zag vandaag een s320 uit 1999, en het lijkt echt op een c klasse uit 2007….
dat is dan ook wel weer leuk… modellen veranderen / worden groter etc.
sacha zegt
FTFA: “…Speedshift MCT (dubbele koppeling)…”
Euh. Volgens mij is de MCT met enkele koppeling, en de DCT met dubbele koppeling. De DCT is gereserveerd voor de exclusieve modellen. De MCT zit in de rest.
agera zegt
Deze zal ongetwijfeld weer goed verkopen, maar de enige reden is de Mercedesa badgce. De auto is spuug en spuuglelijk maarja de ster zal de verkoopcijfers toch opkrikken.
RazorHead zegt
die achterlichten.. Foutje?
nsmvo zegt
Zijn er niet meer mensen die zo langzamerhand zich irriteren aan die led-gekte? De auto’s van premium merken veranderen van stijlvolle bolide’s naar rijdende bureaulampjes. Bovendien ben ik niet enthousiast over het ‘lijnenspel’ van deze generatie M-Klasse. Het doet warrig en rommelig aan. Jammer.
rijgewoonbmw zegt
long live Angel eyes!
mercedesgl zegt
mooie wagen wel minder dan de vorige…
bmwe39touring zegt
Waren ze nu eens gewoon bij de achterlichten van het huidige model gebleven. Dat zag er nog geblokt, stoer uit… Deze achterkant lijkt wel van een opa-sedan geplukt
De neus vind ik niet mis ten andere… Al ziet die er wel heel lief uit
bempi zegt
Beetje te Amerikaans, maar zeer mooie auto. Beter dan een X5M of Q7.
Lucb zegt
Blijft het een rare achterkant vinden, vorige was toch wat beter.
HDM zegt
Het blijft een softie qua styling en hij oogt om de een of andere reden gigantischer dan de tweede generatie ML.
maxx1 zegt
wat een lelijk apparaat
fortuna zegt
Op de laatste foto lijkt het wel of de achterkant gesmolten is in de hitte.
Tqueen zegt
ik ben dan wel merc fan, maar ik zou toch eerder een Sje of in ieder geval een A nemen, het is het gewoon niet, ze proberen een luxe voetbalvrouwbak te creëren, maar dat is het dan ook weer niet echt. ik snap ook niet helemaal wat er met dat zwarte vlak is…. een tekenfoutje ofzo?
bigcar zegt
mag nordin daar ook weer in rijden??
http://www.youtube.com/watch?v=WYG1GTg1whE
bigcar zegt
kan trouwens niet wachten om dit ding in het echt te spotten!