Na de dichte versie is men bij Bentley nu ook klaar met het opfrissen van de cabrio. Dit is de Bentley Continental GTC, met gallery en video!
Men heeft bij Bentley vooral geprobeerd de nieuwe GTC een wat sportiever karakter mee te geven. Zo heeft de vierwielaandrijving tegenwoordig een 40:60 verhouding terwijl dat eerder 50:50 was. Daarmee moet onderstuur tot het verleden behoren en moeten in combinatie met de verbeterde besturing beter bochten aangesneden kunnen worden.
De W12 levert in de GTC 575 pk en een maximum koppel van 700 Nm, net zoals in de coupé. Uiteraard is de Continental GTC voorzien van daytime-running lights want zonder die dingen overweegt niemand meer om je auto te kopen. Eigenlijk zijn gewoon alle trucjes, foefjes en hebbedingetjes van de Continental GT overgenomen. De kapconstructie is overigens voorzien van meerdere lagen en isolerende materialen om een zo geluidloos mogelijk geheel te vormen. Ziet er goed uit, dat mag gezegd worden! De prijs exclusief belastingen bedraagt 170.000 euro, dat moet genoeg zijn om Bentley uit de rode cijfers te helpen.
jurjenvanvliet zegt
Mooie bak. Jammer van die goedkope VW afwerking zoals de automaat. Dit is gewoon 1 op 1 gelijk aan de DSG van VW. Ook de lage plaatsing van de navigatie is sterk verouderd. Jammer.
mashell zegt
@jurjenvanvliet: lage plaatsing van de navigatie verouderd? Je ziet een hoge plaatsing toch vooral op budget modellen die geen 2e display hebben tussen snelheidsmeter en toerenteller. Vaak hebben heb je met een hoge plaatsing an het scherm of een klein scherm, of een klap constructie of de ventilatieroosters te laag zitten.
jurjenvanvliet zegt
@mashell:
jurjenvanvliet zegt
@mashell: voorbeeld; de A5 of 5serie heeft toch echt een navigatiescherm bovenop het dashboard met ook tussen de meters nog pijlennavi en dit zijn toch geen budgetcars?
mbfanatic zegt
Ben benieuwd wat ie met de nieuwe V8 gaat kosten, zal toch stuk slurptaks schelen t.o.v. die oude, vieze V12..
spotu2 zegt
Wel vet hoor. Ziet er zelfs dicht goed uit, maar het is wel jammer dat de V12 is ingewiss
eld voor een V8.
lambo4all zegt
@spotu2: deze heeft gewoon nog de oude vertrouwde v12 onder de kap liggen hoor!
vosso zegt
@lambo4all: W12 heeft hij
adyton zegt
Prachtig. Hier zou ik onmiddellijk voor willen gaan. Blijft een mooie wagen.
vali1992nl zegt
Mooie kar! Een stuk minder lomp om te zien dan z’n voorganger.
trisx zegt
Mooie achterkant
Stender zegt
Wel beter geslaagd dan de Mulsanne met die lampen zo.
ErikkNL zegt
Ik vind het interieur helemaal niks.. te ouderwets naar mijn mening hier hadden ze beter gekund. de versnellingspook is lelijk en gekopieerd. ze hadden beter de hippe variant uit de a8 kunnen overnemen en zo kunnen wel meer dingen afgekeken worden van een stalgenoot. het zou de auto van de binnenkant zeker goed doen.
maseratiferrarilover zegt
@ErikkNL: integendeel, Bentley staat juist bekend voor zijn klassieke stijl, de klasse, geen moderne zever met hendeltje hier touchscreentje daar, flauwekul, gewoon ouderwetse klasse met de hedendaagse technologie
ErikkNL zegt
@maseratiferrarilover: Dit was ook het geval bij Jaguar en volgens mij heeft het moderne design voor hun geen windeieren gelegd. Het huidige publiek wat in een continental rijdt zou een beetje modernisatie van het interieur wel kunnen waarderen.
mashell zegt
@maseratiferrarilover: dat scherm is anders gewoon een flink touchscreen…
dennisr zegt
Mooi ding, maar als ik dan het geld had zou ik gewoon de coupe nemen, of er moet een hard top beschikbaar zijn ? prijs valt opzich wel me..
bempi zegt
Exterieur. Prachtig !!! Interieur wordt er niet warm van. Cker de postionering van bepaalde opties is zeer onconformtabel.
jortepap24m zegt
mooi mooi mooi! doe mij maar een witte GTc Speed met zwarte velgen.
agera zegt
Prachtig de Continental GTC elegant, stijlvol, klasse, sublieme afwerking, tijdloos, mooi, modern en ook zelfs klassiek.
Met de scheelkijkende Mulsanne heb ik niet zo veel, dan zou ik de Rolls Royce Phantom verkiezen boven de Bentley Mulsanne.
E
chter als het gaat om de Continental series dan gaat mijn voorkeur degelijk wel uit naar de Bentley. Ik heb veel liever de Bentley GTC dan de Maserati GranCabrio Sport. Heerlijk om ermee te cruisen en in mijn ogen en van de meest complete cabrio’s.
Alleen jammer van de foute imago van de Continental series van de Bentley. Die vaak door verkeerde gasten met wansmaak gereden wordt met dat lelijke tuning en blingbling bah.
Weet iemand trouwens wanneer de nieuwe Flying Spur uitkomt?
The360box zegt
Op de 1 of andere manier nog steeds geen fan van die facelift, alles is gwn simpel strak getrokken en kleiner en ‘mooier’ geworden, Maar het is nog steeds een vorige gen Polo XL L.