Aston Martin is sowieso niet het merk met de minste ontwerpers maar snotnondeju wat ziet deze nieuwe racer er lekker uit zeg!
We wisten dat hij kwam maar nu heeft men bij Autocar meer beeld en info weten los te peuteren. De V12 Vantage GT3 moet het stokje gaan overnemen van de huidige klantenracer van Aston Martin, de DBRS9. De aandrijving wordt verzorgd door een aangepaste versie van de V12 die we ook in de straatauto’s van Aston Martin tegenkomen en is goed voor rondom de 600 pk en een koppel van ongeveer 680 Nm. Het dry-sump blok wordt gekoppeld aan een semi-automatische sequentiële zesbak door middel van een carbonfiber aandrijfas.
Het drooggewicht van de racer is 1250 kilo, de auto heeft een kortere wielbasis en lager liggende motor dan zijn voorganger om de handling te verbeteren. De Vantage GT3 is standaard voorzien van een speciaal race-ABS en traction control systemen.
Je gaat deze racer onder andere tegenkomen in het GT3 kampioenschap van de FIA, de VLN races op de Nürburgring en het Britse GT kampioenschap. In oktober gaan ze testen, de eerste klantenauto’s worden in 2012 geleverd voor iedereen die bereid is 298.000 pond achter te laten op de balie bij Aston Martin.
love4sportcars zegt
miljaar! wat een bak!
sebasjuhh zegt
@love4sportcars: lol :P <3 lambik
OT: Idd een heerlijke bak!!
Bwlian zegt
@sebasjuhh: Gewoon een Belg hoor :D
Ontzettend bruut.
gedwongenleaser zegt
Wat een kontje en bijbehorende dikke banden!
Hupke zegt
Achja, smaken verschillen.
Ik vind het persoonlijk echt een afschuwelijk ding.
Smakeloze toevoeging van testosteron elementen die evengoed elegant en functioneel hadden kunnen zijn maken dit toch echt wel een gedrocht.
911GT2 zegt
@Hupke: Ik vind het ook afzichtelijk!
dennisr zegt
mooi ding, maar vond de McLaren verrassender..
DennisS65B40 zegt
Inderdaad ziet dit er erg lekker uit, maar dat vind ik in het algemeen van GT3 racers dus of deze AM dan zo onderscheidend is… Verlaag een auto tot het niveau “grasspriet-trimmer”, dikke spoiler, diffuser en sideskirts en dan ziet het er al heel snel waanzinnig uit.
Carreza zegt
Geef mij maar die met de Zagato-achterkant!
Alwood zegt
ik ben echt helemaal de draad kwijt qua klassementen :| Reed de V12 Zagato (en vorig jaar V12V) niet gewoon in de GT3 mee? Waarom heeft GT3 een V12 en GT2 een V8?
Dit ding ziet er bovendien een stuk extremer uit dan GT3 ooit was volgens mij? Paar jaar terug reed GT1 toch met 600pk V12’s?
winsnext zegt
wat moet die lelijke taartschep op zo een mooie auto?
Merry zegt
@winsnext: dan haal je hem er af!
Veel plezier in Eau Rouge zonder die taartschep!
spykerboy zegt
ziet er mooi uit! die DBRS9’s zullen dan wel snel tekoop worden aangeboden voor relatief leuke prijzen schat ik zomaar
Hupke zegt
@spykerboy:
Waarschijnlijk, al vermoed ik dat die voor het gemiddelde race-’teampje’ van ‘bakker&slager Jef’ toch niet zo praktisch zullen zijn als pakweg een iets oudere 911, C6R of bmw’tje ofzo.
Bij zo’n aston zal je wel iets meer nodig hebben dan 2 vrijwillige mekaniekers, wat fingerspitzengefühl, een paar zwarte eurootjes en een hoogbejaarde of snotneus om het stuur vast te houden, om wat mee te kunnen op het circuit.
gerard1710 zegt
@spykerboy: Denk het niet hè… Die DBRS9’s zijn GT2.
Alfaxa zegt
@gerard1710: Die DBRS9’s zijn GT3. De V8 Vantage is GT2. ;)
gerard1710 zegt
@Alfaxa: Klopt inderdaad..
iloveastonmartin zegt
Wow dat ding is kapot mooi geef mij er ma een
floryn zegt
Dit is mooi. Deze witte is niet mooi wel bruut.
The360box zegt
@floryn: Ik hoop dat je begrijpt dat als je zon ding koopt je je eigen livery erop spuit, dit is de basic.
StijnB zegt
@The360box: Ik hoop dat je begrijpt dat er meer verschillen zijn dan enkel de kleur.
lincoln zegt
gaat een beetje een 911 verhaal worden met dat Aston Martin ..
op het winst/verlies gedeelte na dan ..
lambo4all zegt
@lincoln: omdat?…
deedrieen zegt
Op de foto’s lijkt het net een afstandbestuurdbare auto, mist alleen nog een giga antenne. Verder is de oude wel spectaculairder om te zien.
adyton zegt
Wat een wagen! Heerlijk. Die vleugel is wel enorm he :-)
The360box zegt
Dat maakt die Zagato dingen ook overbodig gelukkig want deze is echt 100 x zo mooi en die achterbumper mag er wezen, lekker lagg.
xilver zegt
Ja godverdomme… doe mij der maar een hoor! Roadlegal versie maken en verkopen die meuk.
lincoln zegt
@xilver:
ga jij je mond eens spoelen ..
heb je enig idee waar “meuk” op rijmt ??
laurensl zegt
@lincoln: peuk?
deuk?
xilver zegt
@lincoln: leuk, neuk,… toch allemaal worden die gezellig zijn ;-)
Frankypanky zegt
@xilver:
Worden? Of Woorden… ;)
xilver zegt
@FrankypankyV8: De tweede optie dan maar ;-) Thx.
Frankypanky zegt
Ik vind vooral die achtervleugel adembenemend… :P
Achterkant ziet er lekker uit, het front is minder met al die gaten…
Maar het zal wel noodzakelijk zijn qua koeling.
NLBUURMAN zegt
ik weet niet, maar ik kijk niet verbaasd op als ze volgend jaar allemaal met gebroken aandrijfassen naast de baan staan. ach, hebben we in ieder geval wat moois om naar te kijken; want wat een wagen!
norge zegt
Prachtig ,maarre de Zagato vond ik mooier.
FeRaRi zegt
ik vind hem echt kapot bruut gewoon !
mashell zegt
Er zijn vliegtuigen met kleinere vleugels. Er is duidelijk te veel vrijheid in de GT3 reglementen.
Frankypanky zegt
@mashell:
Dat vind ik nog beter dan race-klassen die een compleet
dichtgetimmerd reglement hebben.
De CamAm-kampioenschap is IMHO nog steeds een van de geweldigste series in de historie van de autosport!