Hoe minder Prius, hoe beter. In die gedachte kunnen wij ons wel vinden dus als iemand een kwart van zijn Prius wegzaagt kunnen wij dat alleen maar toejuichen! Maar kijken we hier niet naar een wolf in schaapskleren?
Weg met die achterbank, weg met die daklijn, weg met die torsiestijfheid! Vervolgens even het zijraampje bijzagen, een mooi verschuifbaar achterruitje erin (zodat hij makkelijker te stelen is) en dan naar de supermarkt om eens flink groot in te kopen!
Waarschijnlijk had de eigenaar louter praktische overwegingen aan deze transformatie vooraf laten gaan. Hier op de redactie zijn we echter vooral benieuwd of met al die kilo’s die verloren zijn gegaan de prestaties er beter op zijn geworden. Moet haast wel toch? Dikke kans dat dit daarom de snelste Prius met standaard aandrijving ooit is en dat de eigenaar dat niet eens in de gaten heeft. Met een beetje sleutelwerk zien wij hier een serieuze concurrent voor de M3 Pickup en C63 AMG Pickup. Wij zien hier dan ook louter perspectieven voor Toyota: maken die Prius Pickup! In een Prius willen je vrienden toch niet achterin zitten, dus die achterbank is volledig overbodig. Daar komt bij dat je meer spullen kwijt kan en dat er flink gewicht bespaard wordt, wat de prestaties en actieradius alleen maar ten goede komt. Even de ruwe kantjes van dit concept afhalen en je hebt een bestseller in huis. En dat allemaal dankzij het verknipte brein van een creatieve man met een ijzerzaag. Bonus!
Met dank aan de heren van WCF die deze schitterende hybride Ute met de wereld wilden delen.
rechercheur zegt
Hahahaha, wat een prutser!
Ik hoop niet dat deze kerel bij mijn lokaal autoschadebedrijf werkt, aan de afwerking schort het enigszins …
:-)
bempi zegt
@rechercheur:
Rij jij ook een toyota ( prius ) dan ? ;)
rechercheur zegt
@bempi:
Wat heeft een lokaal autoschadebedrijf met Toyota te maken !? …
speedlimit zegt
@rechercheur:
Ontevreden over je bmw…of heb je schade?
waxweazel zegt
De coolness-factor gaat er wel een groot stuk op vooruit.
Van totaal 0 naar +1 ofzo ? ^^
Kvgorp zegt
Amerikanen…. als ze maar een pickup hebben.. Hij is wel kampioen Pritt-lasjes leggen. Die achterdeuren ook nog gewoon laten zitten.
rikkon zegt
Vooral dat probleem met de kentekenplaat heeft ‘ie mooi opgelost.
Zoepie zegt
Ook het feit dat zijn laadbak gewoon met zeil is afgewerkt komt het design niet echt ten goede
maferick74 zegt
hmm er zit vast een verhaal achter, grote schade en daarom niet meer normaal te repareren of heeft ie hem gekregen voor een symbolisch bedrag van $0,50 ….. zo niet dan is het echt een lachertje.
Jantje_555 zegt
hij had toch op zen minst de deurklinken achter kunnen wegdoen
bempi zegt
Wat voor perspectieven zijn er dan ? Nederland is namelijk niet bepaald pick-up minded en dit terwijl het op basis van functionaliteit en prestaties beter scoort dan een algemene SUV. En ik snap die zijdeuren ook niet.
KaCh1ng zegt
geef mij maar een normale prius dan :s
dennisr zegt
netjes gedaan ook nog, jezus wat een lelijk hok is dat geworden..
mrdjm zegt
Echt even een WTF momentje dit…
die naad achter is wel erg slordig evenals de achterdeuren laten zitten.
Idee zoals beschreven is best leuk, ben ook wel fan van die Ute’s is ook weer eens wat anders, plus je bespaard gewicht en daar wordt het alleen maar beter van :P
fant zegt
Dramatische afwerking dit :P Zou verboden moeten zijn dat naast de schoonheid van die MX5 te plaatsen.
chrispothast zegt
En dit terwijl toyota serieus overweegt een prius light pickup uit te brengen in de US.
Iedereen basht de Prius hier nogal. Ik vind de nieuwe prius best ok.
Dit is toch de toekomst, of we het nu leuk vinden of niet
quasimodo zegt
@chrispothast: Je bekijkt het verkeerd.
Die bashers wisten al dat ze de Prius lelijk vonden voordat ze hem hadden gezien.
Dat stomme afkraken doen ze alleen om er bij te horen, omdat het stoer is.
bacchus zegt
Zou me niet eens verbazen als Toyota over een paar jaar zelf met een hybride aandrijving voor zijn pickups komt. De betrouwbaarheid mag inmiddels wel als bewezen gelden.