Met nog 6 weken (wat volgens sommigen gelijk staat aan 2,5 maand) te gaan tot de IAA is het teaserseizoen officieel geopend. Alfa Romeo wil graag meedoen, maar heeft al decennia geen nieuwe auto’s getoond. Of gaat dit veranderen en krijgen we misschien een productieversie van het 4C-concept te zien?
Op de poster, die er uitziet alsof ik hem zelf nog had kunnen maken, wordt gesproken over een ‘New Look’ dus er zal wel iets anders aan zijn. Bovendien werd de 4C onlangs weer even gehyped via een promovideo. Als er nog geen productieversie gereed is, is het misschien de cabrio-variant van het concept? Of zou er gewoon heel laf aan het bestaande concept getimmerd zijn om hem zo te recyclen? Een nieuw kleurtje ofzo? We zullen zien…
Treff zegt
kan niet wachten :-)
er komt heel veel leuks te staan op de IAA, en ik mag daarbij aanwezig zijn :-)
Johan-SV zegt
is het niet 1,5 maand?
dennisr zegt
@Johan-SV: dacht ik ook al maar misschien verwijst hij naar iemand die dat een keer gezegd heeft.. :P
sir_smokalot zegt
Juist. Jullie mogen uitvogelen wie :)
dennisr zegt
@sir_smokalot: nog een hint ? :mrgreen:
kleinelettersengetallen zegt
@Johan-SV: Italiaanse maanden duren nu éénmaal langer.. :D
dennisr zegt
@kleinelettersengetallen: dat zal dan ook gelijk de reden zijn dat het al ”decennia” geleden is ;)
autobloger zegt
wow ik ben heel benieuw waneer hij uitkomt
kleinelettersengetallen zegt
Decennia geen nieuwe auto’s is lichtelijk overdreven. De 159, MiTo, Guiletta… Niet echt decennia geleden.
En dan vermeld ik de 8C Competizione nog niet, vanwege het exclusieve karakter.
Beter zou zijn te stellen dat het met Alfa de goede richting uitgaat. Afgelopen jaren hebben ze, voor hun doen, toch wel de belofte waargemaakt en hun gamma uitgebreidt/opgefrist.
Specht zegt
Gamma opgefrist? Eerder uitgekleed.
De GT is weg, de Brera/Spider zijn eruit, van de 159 zijn nog maar 2 motorversies leverbaar.
En feitenlijk is de Giulietta de enige die nog verkoopt. De MiTo en 159 verkopen amper. Kortom Fiat loopt ontzettend te prutsen met Alfa. Gaan ze Jeep’s ombouwen tot Alfa suv’s, terwijl daar eigenlijk niemand op zit te wachten… Van mij mag Volkswagen, Alfa Romeo asap overnemen van die pastapoepers van Fiat.
desjonnies zegt
@Specht:
Gatverdamme, als Italianen echt Pasta poepen, eet ik vanavond Nassi !
trigger565 zegt
@Specht: Omdat ik het gevoel heb dat je bewering op niet meer dan wat gebakken lucht zijn gebaseerd, de werkelijke cijfers (verkopen in Nederland van de maand Juli):
ALFA ROMEO MITO 249
ALFA ROMEO GIULIETTA 136
ALFA ROMEO 159 18
ALFA ROMEO GT 2
ALFA ROMEO SPIDER 1
ALFA ROMEO BRERA 0
ALFA ROMEO OVERIGE 1
Totaal 407
Niet erg sterk, maar het is wel duidelijk dat de MiTo, ondanks het feit dat het model al vrij oud is, nog steeds verkoopt. In het geheel zijn dit geen verkoopsaantallen om van te dromen, maar het gaat wel de goede weg op met Alfa, en deze 4C kan daar enkel maar meer elan aan geven. Nog even ter info: Als ik de cijfers juist interpreteer, verkocht alfa vorig jaar in de eerste 6 maanden 1500 auto’s, en zijn dat er nu 3700. Ook in de maand juli verkocht het dubbel zoveel wagens als juli vorig jaar. Oh wacht, het ging toch slecht?…
desjonnies zegt
@trigger565:
Alfa maakt nog gebruik van ouderwets design.
Niet zo face-liftig gevoelig als de rest.
Alleen in deze wereld waardeert men design niet meer
Onze vaders en moeders wel en was er minder behoefte aan snelle wisseling van modellen.
Lancia’s, Peugeot’s Citroëns,Fiats, Kevers en noem maar op
’t ging eeuwen mee,omdat het design goed was.
Omdat Pininfarina, Bertone, Ghia of Michelotti een koetswerk ontwierpen.
trigger565 zegt
@desjonnies: Normaal waardeer ik je reacties altijd, maar ga je hier niet wat in de mist? Ik vind design nog steeds het belangrijkste pluspunt van een Alfa. Iedereen zegt me hoe mooi de Giulietta wel is, zouden ze hetzelfde zeggen van pakweg een Golf/Peugeot 206/Audi A3/…?
img src=”http://i55.tinypic.com/236ws7.jpg” width=”450″ /
trigger565 zegt
@trigger565:
desjonnies zegt
@trigger565:
Da bedoelde ik nouw juist : Alfa’s design gaat langermee dan de concurrentie.
’t is tijdlozer, klassieker dan de resss
En vroegah ging de wereld te biecht in Italie voor design : Michelotti: DAF en Triumph, Peugeot en Pininfarina, Bertone Simca en Ford en Ghia
w0o0dy zegt
@trigger565: Europese cijfers voor de Giulietta
Alfa Romeo also saw the Giulietta continue to positively impact on its sales in June and 12,821 registrations was up more than a fifth year-on-year (+22.8 percent). That also raised Alfa Romeo’s market share from 0.8 to 1.0 percent year-on-year.
Totale verkopen van Alfa voor het eerste half jaar 2011, 1,1 % vd markt (7,350,534 totaal voor europa) = 80855… Dat zou betekenen dat 140.000 stuks haalbaar moet zijn voor 2011.. nogal goed aangezien op het dieptepunt er nog geen 90.000 per jaar werden verkocht.
vincenzo zegt
@Specht: je moet een beetje minder tokken specht…maar ja een specht mag ook dromen.
Lees eerst eens wat boekjes voordat je onzin uitkraamt en neem vooral de ‘grote’ NL markt als voorbeeld, kleuter.
kleinelettersengetallen zegt
@Specht: GT weg, Brera/Spider weg… net wat ik zeg : opgefrist :D
De GT verkoopt al helemaal niet meer, net zoals de Brera/Spider (vind het wel jammer van de Brera, p-r-a-c-h-t-i-g-e wagen).
Laat ze maar doen daar in Italie, ze geraken er wel uit. En laat ze vooral de boel niet verkopen aan VW.
waverider zegt
@Specht, zeker om er zulke gedrochten als die Veyron van te maken? Of om er tractordieseltjes in te hangen met pompverstuivers? Of om elke vorm van esthetica en verhoudingen over boord te gooien? Of om er fantasieloze Audi-klonen van te maken, daar waar het origineel al fantasieloos genoeg is.. Alsjeblieft niet…
desjonnies zegt
@waverider:
Ja, Yes, si Jawohl, want dat wil de massa.
En de lease maatschappij.
Wat jij of ik willen, hebben ze geen reet mee te maken, ’t gaat om aantallen en image.
vincenzo zegt
@waverider: indeed!
gregorius zegt
Beste fans:
– Wanneer denken jullie dat ie komt; dus het moment dat ie ‘leverbaar’
– Wat zal de grote zijn: Exige — TT/Cayman — A5
– En wat zal de prijs zijn denk je?
desjonnies zegt
De enige Teasert voor dit voertuig zal de prijs moeten zijn.
’t is trouwens ook de enige mogelijkheid voor Alfa.
En het is dus niet te hopen dat een of andere hoge marketingjongen bij Fiat of Lancia of Ferrari gaat zagen dat ze hem te goedkoop willen verkopen.
Dat riekt naar broedermoord en in dit geval karaktermoord.
Esprit_de_Flandre zegt
Oei, affiche ziet er idd goedkoop uit. Alfa moet duidelijk nog steeds de broekriem aanhalen…
deedrieen zegt
Zou het niet heel stiekem een teasert wezen van Giulia?
135i zegt
Ik kijk nu al uit naar de IAA, kan echt niet meer wachten!! :)
mnno zegt
Het lijkt verdacht veel op een restyling van een Mito… Ik denk dat de Mito een facelift krijgt.
sir_smokalot zegt
Zou er daarom met koeienletters ‘4C’ op de (cheap-ass) affiche staan?
vincenzo zegt
@sir_smokalot: dat zou jouw vriend vast beter ontwerpen he? Die nederlanders hebben zo’n gevoel voor stijl en vormgeving….van de fiets en klomp dan natuurlijk.
jzaero zegt
@vincenzo: nou nou, ik weet zeker dat ik het beter kan. Dit kan een kleuter nog..?
jzaero zegt
@vincenzo: bovendien is Nederlandse vormgeving misschien niet overal even duidelijk, maar er zijn zeker verwijzingen naar mooie stijlen en ontwerpen.
drivingpleasure zegt
Ik kan niet wachten! zoals het er nu uit ziet gaat het in mijn ogen een hele mooie auto worden.
Relief zegt
Die affiche dat kan echt niet. omg
jzaero zegt
Wat een waardeloze graphic designer.. Zeker iemand van de basisschool gehaald die net weet hoe je word moet gebruiken?
sebastos zegt
Ik heb me speciaal voor dit topic geregistreerd, ik was voorheen enkel een lezer. Maar als rijder van 2 Alfa’s (147 en nu de GT) ben ik het met velen hier absoluut niet eens.
Mito: Is een Fiat punto met een Alfa jasje, heb ‘m 2 weken gereden als vervangend vervoer, ik heb nog nooit zo’n slechte kwaliteit van binnen gezien een en al plastic. Echt Alfa onwaardig. Het voelde ook alsof ik in een Fiat reed.
Giulietta: Is een Fiat Punto Grande in een Alfa jasje met de meest verschrikkelijke kont uit de geschiedenis van Alfa. Die lampen, iedereen die ik er over spreek vind ze verschrikkelijk lelijk. En dat deel ik met ze. Uit het huidig productgamma, want meer is er niet meer te kiezen, zou ik na mijn GT geen Alfa meer rijden.
Alle mooie auto’s van Alfa zijn uit het aanbod verdwenen, zelfs de Alfa garage monteur noemt ze tegenwoordig Fiats in vermomming. Want meer is het helaas niet.
Verkwanseling van een van de mooiste automerken van deze planeet, zonde, diep zonde!
desjonnies zegt
@sebastos:
Doe nou niet zo emotioneel joh, de wereld is keihard veranderd, we leven in 2011 en de massa telt.
Ook ik rij Alfa maar realiseer me dat het idd een FIAT is in een design-jurkje.
Maar daardoor ziet ze er wel uit als een lekker wijf.
Alle concerns doenhet, de Franse, de Duitse en de Japanners.
Wil ij echt tegendraads – anti – individueel rijden kan ik maar een enkel merk bedenken dat nog steeds tegen de stroom ingaat : Subaru, neurotische 4-cilinder blaf-boxers met all-wheel drive en naar gelang van de diepte van je portemonnaie kun je het aantal PK’s bepalen.
Voor de rest moeten we gewoon onze bek dichthouden en blijven hopen dat Alfa gebruik mag blijven maken van design en dat ze de retro-touches in mijn Alfa blijven toepassen.
Het irritieert mij trouwners ook dat het middenconcole van de mijn van echt aluminium plastic is en miet van geborsteld aluminium
Maar zo zit de wereld in elkaar.
Schoonheid kost geld en accountants rule.
lincoln zegt
@sebastos:
nou en .. dan wacht je toch effe tot de Fiat groep weer rijk genoeg is om “echte” Alfa,s te maken ..
verlopig heb jij je GT (1 van de mooiste coupes ever) ..
en je gevoel dat je GT geen Fiat is ..
kleinelettersengetallen zegt
@sebastos: De MiTo is volgens mij gebaseerd op de Grande Punto, de Guiletta is gebaseerd op de Fiat Bravo (net zoals de Lancia Delta trouwens).
In het B-segment (MiTo) zit nu éénmaal meer plastic.
Nog een geluk dat Alfa kan profiteren van Fiat, want zouden ze anders nog blijven bestaan?
Ik denk dat men in Turijn erg veel moeite doet om het merk staande te houden!!
En als dat lukt, dan zal er ooit wel terug een heel nieuwe generatie Alfa’s opstaan. Met hun EIGEN stijl.
En je kan toch echt niet zeggen dat een MiTo of Guiletta slecht rijdt hoor!
Want dat zit nu éénmaal in hun (Italiaans) DNA.
hape zegt
@kleinelettersengetallen
De Mito is gebaseerd op de GP, dat klopt zover. Hij rijdt idd behoorlijk wat strakker.
De Giulietta daarentegen is NIET gebaseerd op de Bravo of Delta. Hiervoor heeft men een nieuw onderstel (Compact Wide Platform) gemaakt.