Tijdens de komende IAA in september zal Honda het doek van de 9e generatie Civic aftrekken. En om ervoor te zorgen dat we dat niet vergeten zijn ze alvast begonnen met het vrijgegeven van spyshots en een heuse video met alvast de nodige nieuwtjes.
De nieuwe Civic die in Frankfurt onthuld zal worden is exclusief voor Europa ontworpen en het grootste deel van het ontwikkelingswerk heeft dan ook in Europa plaats gevonden. Momenteel zegt Honda dat er alleen maar een 5-deurs versie van de Civic op de markt komt, maar het zou mij niet verbazen als er op termijn ook nog een variant met 3 deuren komt (net zoals bij de huidige versie).
Eind 2011 zal in het Engelse Swindon de productie starten van deze negende generatie Civic en begin 2012 zullen de eerste exemplaren bij de dealers verschijnen. En volgens Honda zal de nieuwe Civic het grootste passagierscompartiment in zijn klasse hebben. In totaal zal Honda 5 video’s naar buiten brengen om ons warm te maken voor de nieuwe Civic. In deel 1 zullen ze alles uitleggen over ride & handling:
PS Het is wel te hopen dat er weer een nieuwe Civic Type-R komt!
rechercheur zegt
Spyshots, vrijgegeven door de fabrikant zelf …. :-)
sir_smokalot zegt
@rechercheur: zo rollen fabrikanten tegenwoordig. If you can’t beat them, join them. Hou je nog lekker de controle ook..
C220AMG zegt
-edit: begin 2012-
Gioor zegt
wat een vreselijk saai filmpje :/
rechercheur zegt
@Gioor:
net zoals de auto zelf, dus wat had je anders verwacht ? :-)
fwdsucks zegt
@rechercheur: lol :) (maar je hebt wel gelijk)
mbman zegt
Vindt het huidige model nog steeds heel modern ogen.Je ziet ze te weinig rijden,jammer want het zal het straatbeeld wat vrolijker maken.
135i zegt
Ben benieuwd hoe de Civic eruit zal zien zonder al die camouflage troep. Die vorige was namelijk zeer geslaagd :)
mashell zegt
@135i: de vorige ging nog wel, de huidige is redelijk mislukt. Ik hoop dat de ze terug gaan naar het strakke design dat ze begin jaren 90 hadden maar deze camouflage doet vermoeden dat er een facelift van het ruimteschip aan zit te komen.
Freewarefreak zegt
@135i: Het moet wel heel veel beter zijn als dit. Anders ben ik niet onder de indruk. Als ik nu naar de proporties kijk.. (voor zover de camo dat mogelijk maakt) lijkt het wel een kruising tussen een Prius en een Mazda 323F.
d15b2 zegt
/Kijkt naar filmpje..
GODVER, gebruikt Honda weer die starre-as techniek. WAAROM?
Freewarefreak zegt
@d15b2: Ik wou het net zeggen. Honda rept zelf over dat het weggedrag veel beter zal zijn als de oudere modellen. Hoe dan? Ze houden vast aan de torsie-as. Wel is de geometrie verbeterd en zijn de stabi’s dikker.. maar of we dat nou echt gaan merken..
Het lijkt mij stug dat het Honda gaat lukken om de wegligging van de oude Honda’s te evenaren die nog de dubbele wishbones hadden. Die lagen pas strak. Het zal wel te maken hebben met het feit dat dat voordeel pas in het grensbereik tot uiting komt.. en welke “gemiddelde consument” komt daar nou. Die heeft liever een grote kofferbak..
norge zegt
@Freewarefreak: Wat is er nou fout aan een torsie as? Een oud systeem hoeft niet per definitie slecht te zijn .
imba zegt
@norge: Geloof je dat nou zelf? De gemiddelde EU consument geeft meer om praktische zaken (torsie as neemt minder ruimte in beslag) dan om om handeling. Vandaar ook dat de JDM type R gewoon double-wishbone heeft en de EU versie torsie as.
Freewarefreak zegt
@imba: Dat dus. Speciaal voor jou Rob, een torsie-as systeem is helemaal niet slecht. Absoluut niet. Het gaat alleen om de tegenstrijdigheid van Honda’s opmerking.
In het persbericht staat dit: “..De nieuwe Civic is geen evolutie, maar een revolutie op het gebied van rijeigenschappen. Hij zal rijden als een Civic opvolger die niet 1 maar 2!! generaties voorloopt op het huidige 2011 model..”
Vervolgens gaan ze vertellen dat ze vast hebben gehouden aan de torsie-as. Dan trek ik mijn wenkbrauwen op. Dan wil ik wel eens zien hoeveel dat zal schelen dan. Als ze echt voor revolutie gaan zou je de Double Wishbone verwachten. En dat doen ze dus niet omwille van de inhoud.. Double Wishbone heeft meer ruimte nodig.
Nou.. en dat verhaal maakt mij nieuwsgierig of ze deze woorden om kunnen zetten in daden. Zodoende.
dennisr zegt
lijkt me geen mooie auto..
KaCh1ng zegt
japans design … moet je voor zijn
speedlimit zegt
Motorische zal t vast dik in orde zijn.
Waar vag n turbo nodig heeft kan Honda t zonder af om met n 2.0 minimaal 200 pk te leveren :)