De Mercedes-Benz S-klasse in zijn huidige vorm gaat al een aardig tijdje mee, en krijgt volgend jaar met de W222 een opvolger. Hoogste tijd dus voor de tuners om nog even een slaatje uit het huidige model te slaan. Brabus friste de S al op, en nu is het de beurt aan Carlsson (die zich in 2005 en 2008 ook al over de grote Benz boog), die er nog een aantal performance upgrades tegenaan gooit.
Leiders van derde wereldlanden en twaalfcilinder-adepten met behoefte aan extra beenruimte rijden S600 L. Voor hen is het geen probleem om meer dan 2 ton op een auto met G-label stuk te slaan, dus voor een beetje extra vermogen zijn ze dan ook vast wel te porren. De standaard 517 pk worden opgetrokken naar een getal dat mooi met het naamplaatje overeenstemt: 600 pk. Dit is goed voor een 0-100 tijd van 4,3 seconden en een topsnelheid van…wait for it.. 320 km/u. Genoeg punch om AMG’s mee te pesten dus.
Rij je liever iets ruiger, dan biedt de S63 AMG-upgrade soelaas. De grootste upgrade die Carlsson hiervoor biedt levert niet minder dan 685 pk. Het evenwicht moet per slot van rekening wel behouden worden, en je wilt er als AMG-enthousiast niet uitgereden worden door een luie 12-cilinder.
Voor de rest is het ‘same old, same old’: LED-lampjes, bodykitje, dikke velgen. Enfin, bekijk het zelf maar op de foto’s.
C220AMG zegt
320 in een S-klasse, het moet toch niet gekker worden… Vindt de foto’s trouwens van een betreurende kwaliteit!
lambogallardosupergallardo zegt
@C220AMG: de brabus variant kan 360 hoor!
hij kon eigenlijk nog harder maar dan zouden de banden kapotscheuren. dus als je een snelle limo wil moet je die hebben! die is ook gebaseerd op de 600 en niet op de 65, dus misschien is de 600 makkelijker te tunen of anders, drukt u op het reply knopje!
Megakix zegt
@lambogallardosupergallardo: de Brabus heeft (dacht ik) 3 kleppen per cilinder…wellicht dat het daar iets mee te maken heeft ? En anders drukt u op het ‘reply’ knopje… :lol:
lambogallardosupergallardo zegt
@Megakix: ik weet het niet hoor! ik ben oas 12 en ik weet niet alles uit mijn hoofd over hoeveel kleppen iedere motor per cilinder heeft, dus……..
C220AMG zegt
@lambogallardosupergallardo: Het gaat me om het feit dat ik 320 km/h in een S-klasse absurd snel vind, om dus maar niet te spreken over de Brabus
mightymike zegt
Opzig een leuke bak, maar die cheap ass velgen staan me niet aan en die pedalen ook niet. Ben meer liefhebber van de S65 ipv 600 of s63
mo112 zegt
@mightymike: wat verschilt de s65 van de s63
Bahalve dat de motor een stuk groter is
Wanr de s65 is een heel stuk duurder dan de s63
degraafm zegt
@mo112: 4 cilinders om precies te zijn.
degraafm zegt
@mo112: en 86 pk, voor de volledigheid. Daar zal ook nog wel een aantal extra’s aanhangen…
E34M5Touring zegt
@degraafm: en 200+ nm koppel Hell Yeah
gedwongenleaser zegt
Blijft knap, iets naar een hoger plan tillen en het er aan de buitenkant toch goedkoper uit laten zien.
jackass266 zegt
Ik zie het zo vaak tegenwoordig! Tis alsof de smaak van de fans wel verder is ontwikkeld maar de kwaliteiten van de meeste tuners niet! Zo vaak zie je het design niveau van “doe ik die voorbumper maar 3 grote luchtgaten met gaas” ZONDE
MAB zegt
geef mij hem maar standaard..
chrispothast zegt
Een S klasse is al niet de meeste subtiele auto die er is.
Waarom dan nog die plastic troep erop?
Ok hij is snel, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
degraafm zegt
gevalletje van: hoe meer kippengaas en mistlampjes, hoe harder het kan?
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
Waarom vind iedereen dit plastic troep? Ik vind hem juist hartstikke mooi. Bovendien zal het geen eens plastic zijn?
bisazza zegt
@bmwmaaktrijdengeweldig: Omdat dit soort rommel niet op een Mercedes hoort. AMG is top en verder moet je er met je fikken vanaf blijven. Begrijp gezien je naam dat dit spul je wel aanspreekt.
mcf1 zegt
zonde om zon mooie auto zo te verpesten, ben benieuwd wanneer de nieuwe ”onthuld” wordt
Megakix zegt
Brabus SV 12R is een tikkie sneller en mooier, maar deze Carlsson kan zich ermee meten…werkelijk een schitterende auto !