Zet u die maar hier op de oprit hoor, geen probleem.
Autojunk member robinm wist deze heerlijke combo te spotten in het walhalla van de hedendaagse automobielindustrie: de Nürburgring. Twee heerlijke Fordss worden uitgelaten in de Groene Hel. Eentje net uit de pampers in de vorm van een GT, de ander (een GT40) inmiddels een ervaren rot. Bizar hoe twee auto’s die zoveel op elkaar lijken op één foto uit twee totaal verschillende werelden lijken te komen. De nieuwe GT oogt gigantisch zo vlak bij zijn voorvader!
Mocht ik er één van de twee kiezen dan ging ik absoluut voor de klassieker, maar wat zouden jullie doen? Ga je voor het origineel of voor de zeer geslaagde en dagelijks rijdbare reïncarnatie van het icoon uit de jaren zestig? Kies maar!
Jochempie zegt
Wauw wat een gave combinatie! Voor mij de nieuwe. Ten eerste is die mooier, ten tweede is die mee te leven. Behalve in een stad, maar daar heeft Ford ook voldoende alternatieven voor in het gamma ;)
Reinbergen zegt
@Jochempie: Ford USA dan hè, behalve de Focus RS is er weinig aan het Europese gamma…
Jochempie zegt
@Reinbergen: Nou, de Focus RS is niet de enige Ford die je gemakkelijk in de stad kunt gebruiken. Sterker nog, volgens mij is de draaicirkel daar echt te groot voor.
maseratizzzzzzzz zegt
@Reinbergen: Wat d8 je van mn pa’s ford?
check mn profielplaatje, is een mondeo st220 :)
porsche9ff zegt
de nieuwe want die is iets groter, ben 1,85m niet dat dat heel groot is maar denk wel iets te groot voor dat mini ding
SimonMc zegt
Die oude klinkt nog echt zo rauw, maar die nieuwe is ietsje hoger…Moeilijke keuze!
Jokkebrok zegt
Doe die nieuwe maar, die oude is zeker gaaf, maar die nieuwe valt beter mee te leven…
Stefan-Venema zegt
De originele natuurlijk.
CBR600rr zegt
Doe mij de oude maar! Specifiek voor de rauwe brul!
trolle zegt
de originele natuurlijk
911GT2 zegt
Oud natuurlijk… als het geen replica is tenminste… De nieuwe is plastic zonder karakter!
sacha zegt
Doe mij die nieuwe maar dan!
JanJansen zegt
Wat is er nou gaver dan in een originele Le Mans winnaar over de openbare weg te mogen rijden.
Verder natuurlijk te mooi vanwege het verhaal achter deze Ferrari killer; Ford wilde Ferrari opkopen maar Enzo stond dit niet toe, als wraak bouwden ze de GT40 om ze een lesje te leren. Vroegah vochten ze hun geschillen uit op het circuit…heerlijk!
De nieuwe GT dankt zijn bestaansrecht alleen maar door het succes van de klassieker. En zeg nou zelf het is een geslaagde publiciteitsstunt geweest. Hij was zo goed dat Jeremy Clarkson schaamteloos een charme offensief voerde op BBC2 om er een van Ford los te peuteren.
Doe maar het origineel, laat de strik maar zitten; Gulf oranje-blauw alstublieft.
racerx zegt
Ik zou beide niet dagelijks gebruiken, dus dan liever de oude.
xilver zegt
Oude in Gulfkleuren!
xilver zegt
@xilver:
C220AMG zegt
De originele versie Aub :) Zet ‘m maar naast de Porsche GT3 van afgelopen week! (Wordt al een flinke collectie op deze manier)
kimi100 zegt
Ik zou het liefst de originele hebben, maar dan wel een ander model.ik geloof dat er namelijk ook nog een iets andere is en die vind ik mooier dan dit exemplaar. En als we dan toch bezig zijn bij voorkeur in de gulf kleuren :)
lemster zegt
@kimi100: Ik geloof dat dit de pre Shelby versie is.
Deze willen wij ;)
kimi100 zegt
@lemster:
Ja dat lijkt er meer op alleen dan zonder spoiler denk ik. Ik bedoel degene die ook op le mans in de gulf kleuren heeft gereden. Deze heeft een minder grote luchthapper aan de zijkant zitten.
meneersander zegt
Waarom heeft die ‘nieuwe’ achter grotere wielen dan voor, of lijkt dat maar zo?
porsche911turbo2 zegt
@meneersander: Dat is zo, dat hebben veel supercars, weet ook niet precies waarom. Zal wel zijn mom hem dikke te laten lijken ofzo.
T-Spark zegt
@porsche911turbo2:
Meen je dit nou echt? Mein gott in himmel! Het niveau van autoblog reacties dondert werkelijk verbazinwekkend hard naar beneden. Het valt me met de dag meer op, ik schrik er op meerdere niveau’s van.
meneersander zegt
@T-Spark: wat is met zijn reactie op mom ipv om na dan?
NLBUURMAN zegt
@meneersander: @porsche911turbo2: tractie heren, tractie… dat is alles waar die grote achterbanden om draaien!
midasracer zegt
@NLBUURMAN: en niet te vergeten bandstijfheid. Hoe breder en lager de band, hoe stabieler de band zich gedraagt bij hoge snelheden. Dit vertaalt zich weer naar de stabiliteit en weggedrag van de auto. Bandstijfheidkrommen kun je gewoon bij de fabrikant opvragen. Heb ik gedaan toen ik als afstudeeropdracht een driewieler heb ontworpen.
porsche911turbo2 zegt
@NLBUURMAN: Is dat niet vooral de breedte van de band? Met een grotere velg wordt de band wel wat stabieler, maar ik dacht toch dat dat met breedte te maken had?
porsche911turbo2 zegt
@T-Spark: Wat bedoel je precies, dat ik het niet weet, of mijn spellingsfouten? Klopt als je mijn spellings fouten bedoelt, was al laat en was moe.. Maarja gelukkig dat jij zo perfect bent en nooit fouten maakt he? ;)
T-Spark zegt
@porsche911turbo2:
Ik bedoel niet je spellingsfouten man, ik ben zelf ook geen held mbt. spelling. Ik bedoel de reden van bredere achterbanden monteren, ik hoopte dat je niet echt dacht dat het ‘dikke’ uiterlijk daarvoor de reden is.
BMW330Ci zegt
De nieuwe, en dan even mee langs Hennessey voor een TT systeem.
MDA zegt
Oud! Oud! natuurlijk de oude!
six-trey zegt
ik zou niet weten waarom iemand de nieuwe wil.
ik zou nooit een nieuwe boven een oude auto kiezen :p
lincoln zegt
@six-trey:
omdat de nieuwe zo alle-jesus goed geproportioneerd is dat het bijna pijn doet aan je ogen om er naar te kijken ..
omdat het de enige retro is die ECHT modern oogt ..
omdat er (nog) geen replica,s van zijn ..
omdat het een 100% Ford is ..
Bboekelo zegt
Ik hoe dan ook de oude, het gevoel hebben dat hij als je hem wil gebruiken niet zal starten, de geur van bezine en olie, het nooit zeker weten of je hem onder controle hebt en bezeffen dat als je hem ergens tegen aan zet dan er geen vervangende onderdelen zijn is onbetaalbaar (voor de rest euro card master card):p
six-trey zegt
@Bboekelo:
starten is geen probleem hoor, nog nooit een Ford GT gehad maar wal al ervaring met die 427 Big Blok, echt een beest, en zeer betrouwbaar
StijnB zegt
Dit was tijdens de Modena Trackdays op het GP-circuit van de Nürburgring en dus niet de Groene Hel (Nordschleife)…
terazino zegt
niks kiezen, gewoon beide hier neer zetten aub. prachtig spul.
GOD zegt
Heb de nieuwe ooit eens zien staan bij een doodnormale Ford dealer als demo. Was een witte met blauwe strepen.
Kan me geen andere straat auto bedenken die ooit meer indruk op mij heeft gemaakt. En dat terwijl ie stil stond. Gekke is dat ik hem op plaatjes niet heel erg bijzonder vind.
chrispothast zegt
@GOD: Idd in het echt is deze zo bruut, foto’s doen hem geen eer aan
spykerboy zegt
ik heb graag de nieuwere GT….
Frankypanky zegt
Ik ga voor nieuw…Zo’n oude GT40 moet je alleen loslaten op evenementen zoals Goodwood of op je eigen circuit!
Met die nieuwe kun je ook stad in of de boulevard op, en toch een keertje ‘boenen’ op het circuit… :D
norge zegt
De nieuwe , want in de oude pas ik zowiezo niet in.
gregorius zegt
Geef mij ook de oude maar! Prachtig en de techniek is ook nog meer begrijpbaar.
Apache zegt
De originele GT40, dan verkoop ik hem en met de opbrengst koop ik een nieuwe en de rest beleg ik of ga ik goed mee gaan reizen.
Megakix zegt
@Apache: …darkwiiiiiiiing Duck ! :lol:
Pallas zegt
@Apache: “Laten we lekker link gaan doen!”
Apache zegt
@Pallas:
@Megakix
Ik zie dat ik serieus word genomen. ;)
Megakix zegt
@Apache: hahahaha indeed my friend !
consumptieverplicht zegt
De Ford GT is toch nog altijd mijn favoriete supercar! Als ik op dit moment een sportauto mocht kopen, elke, dan was het de GT.
En tussen nieuwe en oud, vanwege praktische overwegingen (o.a. mijn lengte van 1.93 m) wordt het de nieuwe.
consumptieverplicht zegt
“The pacecar for an entire company”……*kwijl*
fluvioglacialeafzetting zegt
Allebei! En de originele natuurlijk in gulf-kleuren:P
chrispothast zegt
@fluvioglacialeafzetting: Lijkt mij ook het beste
TSI-tje zegt
Beide… Maar we moeten kiezen…. hmm… Dan toch maar de Originele ‘oude’ GT40. Ondanks dat de nieuwe waarschijnlijk een stuk praktischer is.
postwar zegt
Oud
Megakix zegt
Kiezen tussen ‘lelijk’ en ‘lelijk’…leidt altijd tot de keuze van de orginele lelijkerd (want die zal wel meer waard zijn :lol:)
SuperVeloce zegt
@Megakix: Zo voelen je nichten en zussen zich ook als ze in jouw boeren dorp moeten kiezen tussen jouw en je neven. ‘lelijk’ en ‘lelijk.
Megakix zegt
@SuperVeloce: @CasperH .. kan iemand deze gast n’s duidelijk maken dat hij op een blogsite zit, hetgeen géén verlengstuk is van mijn abominamel onderontwikkeld karakter ?
SuperVeloce zegt
@Megakix:
Als jij vanuit je computer stoeltje mensen begint te beledigen kan zou toch wat terug moeten verwachten niet waar? Oh ben jij zo iemand die alleen mensen pest die veel jonger zijn en niks terug durven te zeggen? Verkeerd adres jongentje wie de bal kaatst kan hem terug verwachten ;)
Megakix zegt
@SuperVeloce: kereltje, kerelte, je bent hier pas nieuw op Autoblog.nl en vanuit je flatje in de Bijlmer probeer je enigszins je wereldje draaiende te houden. Opgroeien doet soms pijn…maar laat die kinderjaartjes vooral een probleem van jezelf blijven jochie XD
chrispothast zegt
Moet ik echt kiezen?
Ik heb de originele nooit gezien. Is ws voor dagelijks gebruik niet geschikt. Van de nwe kwam ik er ooit 4 of 5 tegelijk tegen op de snelweg echt impressive Superbak, zo groot, zo bruut…
midasracer zegt
Prachtige fotocombinatie. Als ik mocht kiezen, uiteraard de oude auto. Ik heb de nieuwe GT in het echt bekeken toen 3 Friese Ford dealers er eentje kochten voor promotie en verhuur. Op foto en film ziet de auto er verbluffend uit, maar in het echt is de auto zo ontzettend groot en lomp, wat een teleurstelling. Het origineel is daarentegen een geniaal ontwerp, zo klein dat het niet te geloven is dat er iemand in past. Hij is lager dan mijn Midas en die is 1,13m hoog!
lincoln zegt
@midasracer: !! je hebt het over precies 10% ..
da,s geen klein/groot verschil hoor ..
midasracer zegt
@lincoln: Enorm, de GT40 was 1,78 breed tegen de GT 1,95. Dat maakt een GT40 nog bruikbaar in het verkeer en een GT niet. De GT is ook nog eens bijna 60cm langer (en dat is 14%)
loolzDB9 zegt
Sorry, hoor ik je nou zeggen dagelijks rijdbare Ford GT? Vraag dat maar aan dhr. J. Clarkson of ie dagelijks rijdbaar is, ik denk dat ie zal zeggen: I drove most of the time in the rentel from Ford when my car was in the garage..
GT40 is dan toch wel de ultieme van de 2 dus dan zou ik zeker weten voor de old-school gaan.. oude tijden herleven in die auto.
amateur zegt
Dat is de gt40, die in 1966 le mans reed, bestuurd door Graham Hill. http://youtu.be/4q3JGxmAEcw
elrey85 zegt
Doe die nieuwe maar, al was het maar omdat ik in die oude niet kan zitten :-(
maseratizzzzzzzz zegt
@rienbergen wat d8 je van mn pa’s ford?
check mn profielplaatje ;)
RobinM zegt
Thanks voor t 2e frontpage artikel! XD
De beide auto’s zijn trouwens van dezelfde eigenaar, iemand uit het bekende ‘Lanzante’ team. Overigens is deze GT40 Mk.II voor 100% origineel ;)
bozewolf zegt
Liever de oude, maar dat gaat niet passen…
dan maar een nieuwe. Maar wel 1 die niet kaputt gaat.
Wanneer kan ik ‘em verwachten?
Cantago zegt
De nieuwe versie graag. Dan kan ik hem tenminste dagelijks gebruiken en hij ziet er nog een stuk beter uit ook!