Nu we toch bezig zijn met premium-prijsstickers plakken: Mercedes heeft een prijs aan de nieuwe M-klasse gehangen.
‘Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes-Benz?’ Nou Janis, dat kan, maar dan moet de Heer wel minimaal 69.900 euro meenemen. Voor dit bedrag krijg je de ML 250 BlueTEC 4MATIC, met de bekende 2,1 liter viercilinder diesel die er 204 pk en 500 Nm uit gooit. Wil je iets krachtiger dieselen, dan kan je de ML 350 BlueTEC 4MATIC (258 pk / 620 Nm) voor 10 mille meer ophalen: 79.900 euro dus.
Heb je geen zin in een oliestoker, dan is de ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY (306 pk / 370 Nm) vooralsnog je enige keus. Deze valt met 74.990 eypo’s precies tussen de twee zelfontbranders in.
Vanaf november staat de nieuwe ML in de showroom, dus als je er nog niet helemaal bent met de centen in je spaarvarken heb je nog een half jaartje de tijd om je het brood uit de mond te sparen. Voor november zullen we hem overigens in Frankfurt op de IAA van dichterbij kunnen bekijken.
SanS zegt
LOL @ eypo’s ;-)
NLBUURMAN zegt
ik vind ‘m wel mooier geworden, en ik zou voor de goedkoopste diesel gaan (toch snel zat), en dan helemaal behangen met opties. If I had the money… If..
gregorius zegt
Doen we niet meer aan de ‘normale’ motoren? Er moet wel een ML-500 zijn. Of neemt MB gewoon de moeite niet meer om dit in NL te leveren?
Anyway, ik hoef m niet. Het wint t niet bij een RR of een mooie X5 (behalve de ‘ruiten’bekleding dan!).
Lucb zegt
@gregorius: Ik zou hem niet weigeren, maar ga toch ook eerder voor de RR.
kraakensmaak zegt
Lelijke achterkant, dat heeft Mercedes zelf ook door want de achterkant zie je nergens goed in deze serie persfoto’s.
agera zegt
@kraakensmaak: Precies je haalt letterlijk de woorden uit mijn mond had ik namelijk in een ander topic ook gezegd.
bempi zegt
Duur hoor voor een 150mm verhoogde estate versie.
sir_smokalot zegt
Downsizen heeft wel nut: de instapdiesel was de 300 CDI met een prijskaartje van 77.600 euro. Ook de ML 350 was met 81.300 euro duizenden euro’s duurder dan nu. Beetje CO2 schaven kan je een hoop opleveren in Nederland.
E34M5Touring zegt
Ik vind de achterkant echt zwaar Ssang Yong, misschien kan deze ook zo’n mooie achterruitsticker krijgen, maar dan i.p.v. Powered by Mercedes – Styled by Ssang Yong.
Maybe zijn dit die Chinese ontwerpers geweest
sdk16420 zegt
@E34M5Touring: haha :p
Achterkant doet mij persoonlijk denken aan een E-klasse, maar dan mislukt.
agera zegt
@sdk16420: De E klasse is ook geen echt een mooie auto hoor
Alpinaa zegt
Brrr waarom moet al dat chroom erop? En het interieur is ook niet echt mijn smaak. Nee, dit wordt me te amerikaans. Geef mij maar een X5, of desnoods een Q7.
laurens324 zegt
in belgie start de 250CDI voor net geen 50000 euro das dik 5000euro minder dan de goedkoopste nu
prijzen vallen nog mee vind ik
KaCh1ng zegt
@laurens324 : kleinere motor .. valt niet te vergelijken
jack_abarth zegt
Stel:
Je gooit de auto een halve meter naar beneden, slijpt het “laatste stukje dak” eraf, en haalt die ruiten weg.
Dan heb je een best wel dikke sedan.
NLBUURMAN zegt
@jack_abarth: zoiets noem je een CL(S)?
gorre zegt
indeed , mooi kan je hem niet noemen en voor 75000€ koop ik wel een appartementje ;-)
jack_abarth zegt
@gorre:
Met nadruk op ‘TJE waarschijnlijk
bowie zegt
@gorre: Garagebox in A’dam waarschijnlijk.
Cantago zegt
Veel geld voor een lelijk hok… Waarom maken ze hem niet wat mooier?
agera zegt
@Cantago: Raar vind ik ook, want als ik naar de GL kijk vind ik die wel geslaagd!
Cantago zegt
@agera: Een GL vind ik 10 keer mooier! Niet dat ik hem echt mooi vind hoor, koop nog steeds liever iets anders, maar snap je punt!
bigcar zegt
audi en porsche ( hele vw a.g.) haalt uit een 3.0 l. v6 diesel 500 pk. mercedes doet dat makkelijk met een 2 l. 4 cilinder!! de concurrenten van mercedes kunnen er wel wat van leren!!
Ferdinand1 zegt
@bigcar: jaja, 500 pk..
bigcar zegt
@Ferdinand1: bedoel nm koppel….bloooper
Ferdinand1 zegt
@bigcar: 550 nm is het dan.. Mocht je dat te weinig vinden kun je gelukkig ook kiezen voor een grotere diesel.
E550 zegt
Waar blijft de 500/550?
C220AMG zegt
@e550: Waar blijft de AMG! :D
Beedoo zegt
lol @jack abarth
Megakix zegt
Altijd weer blij dat Nederland een doorvoerlandje is…kunnen ze dit hok direkt verschepen naar de Yanks, of met goed geluk, laten voeren aan de haaien.
Ferdinand1 zegt
@Megakix: zo is dat: weg ermee. Krijg een vieze smaak van deze auto..
gregorius zegt
@Megakix: Doorvoeren is nergens voor nodig, dat hok wordt ook in de US gemaakt!
Dev zegt
Zal wel verkopen als warme broodjes onder de doelgroep. Te hoge prijs maar dat kun je Mercedes niet kwalijk nemen, te veel belastingen – wordt je nie vrolijk van.
SDM zegt
VEEL mooier dan die andere (Duitse) hokken. Binnen dit segment ver uit de mooiste. En de prijs, wie er naar moet vragen kan em niet betalen zullen we maar zeggen. ;)