Meer modellen meer vreugd. Extra ruimte voor de hond is altijd fijn en ook ander gespuis kan achterin.
Of Bugatti met een Royale Variant komt? Waarschijnlijk niet. Pas heel recent is Ferrari tot de wereld van de praktische auto’s toegetreden. Lamborghini begint er voorlopig nog niet aan. Een Bentley is te bestellen als shooting brake maar niet bij Bentley. Hetzelfde geldt voor Maserati.
Mocht het idee van een 850pk 16 cilinder Royale Avant wel bevallen dan is er allicht een coachbuilder zover te krijgen. Zoals zij ooit deden met een Bentley Arnage bijvoorbeeld. De concept-tekeningen kunnen zij bovendien gebruiken voor een extra grote Mulsanne.
Verantwoordelijk voor deze impressie is photoshop virtuoos Bart ten Hoeve. De afbeelding is tevens in het groot te bekijken. Eigen inzendingen mogen rechtstreeks autojunk.nl op.
raphael zegt
Hoe doet die Mulsanne het eigenlijk? Ik hoor niets van die auto, weinig reviews ook trouwens.
Roelio zegt
@raphael: zag er pas nog een in Rotterdam, 1 min daarna een RR Phantom :D. Ik denk dat het niet zo goed gaat met die Mulsanne eigenlijk, de Arnage was veel cooler.
Cantago zegt
@raphael: Ze hadden hem ook gewoon veel mooier moeten maken! Zoals de Brooklands en zoals Bentley’s echt waren toen hun reclame nog een man met een grote middelvinger was! Zo’n Bentley wil ik hebben!
http://static.autoblog.nl/images/wp/Bentley%20ad%20finger.jpg
Carreza zegt
Shooting brakes beginnen saai te worden. Geef mij trouwens dan maar deze:
http://3.bp.blogspot.com/-F8dUw0H3vRI/TYtn9WNwnJI/AAAAAAAAGas/quoJn63aP18/s1600/Lamborghini-Estoque-Shooting-Break3.jpg
kingdecay zegt
@Carreza: Oy, die is wel heel mooi idd :)
Thnx for sharing, die kende ik nog niet.
Maurice16 zegt
@Carreza: Gaaf! Gelijk in productie nemen wat mij betreft! :)
ukbob zegt
@Carreza: dank voor de tip! Deze is echt gaaf, als Lambo dan toch die kant opgaat, kunnen ze beter een échte 4zits supercar maken, ik zie niet gauw 4 man in een Ferrari FF kruipen..
Cantago zegt
@Carreza: Die is al beter dan het origineel!
Esprit_de_Flandre zegt
@Carreza: Jammer dat de Shooting Brake naam wordt uitgemolken voor gewone, vijfdeurs stationwagons, zoals die Estoque van jou…
Carreza zegt
Breaks*
Prutsor zegt
Die trap klopt nu niet meer, op die foto.
phantom zegt
@ Carreza: Die zit er serieus goed uit! klopt ook helemaal qua verhoudingen.
Die galibier hierboven lijkt nergens op
stationcar zegt
Of de achterruit is wel héél bol of het perspectief klopt niet. Photoshop virtuoos of niet, helaas. Verder knap gedaan hoor, ik kan helemaal niks met Photoshop…
bigcar zegt
vind deze wage nu wel wat magertjes…
komt het ding nu nog wel snel genoeg vooruit met 200 pk minder, of kan die elektromoter wel genoeg pk leveren om 1000+ pk te worden. aan de andere kant bekeken logisch dat er een elktromoter komt, puur vanwege het aantal nm’tjes… die bak zou volgens mij wel meer kunnen krijgen, overhandig hem is aan mercedes (lees brabus). als ze uit een 6.5 liter v12 als 1400 nm + krijgen…
wat zou top gear met deze auto doen voor challenge:
opnemen tegen de toekomstige estoque, een rapide, de mulsanne etc etc…. of zijn die te traag??
Yeelen zegt
@bigcar: Ik heb zo’n vermoeden dat 850 pk (met of zonder elektromotor) wel genoeg is om vooruit te komen, ja ;)
Megakix zegt
Geen nieuws is niet altijd goed nieuws… ?
Jesper zegt
Van de afgelopen jaren vind ik de Bentley nog steeds het natuurlijkst. Op nummer 2 de Z3 Coupé en op nummer 3 (dare I say it) toch de Ferrari FF.
Deze Royale lijkt qua proporties nergens op, sorry :?
Roelio zegt
Ik vond de kont van de Galibier/Royale echt niet bij de rest van de auto passen, deze variant dan weer wel. Keep up the good work Bugatti!!
maxx1 zegt
voor deze knap ik af, de supersedan vind ik mooier
kingdecay zegt
Ik mis het “adelijke” bij de huidige Bugatti’s. Technisch zijn ze zeker geen schande voor Ettore, maar qua stijl en uitstraling missen ze toch echt iets. Vergelijk bv. de Gaiibier met de T41 Royale waarnaar die eerste zou moeten verwijzen. De Royale straalt rijkdom en macht uit van ongekende grote, en dat op een eigenlijk best wel ingetogen manier. Terwijl de Galibier, en eigenlijk ook de Veyron, het moet hebben van protserig en overdadig aangebracht chroom en een heel schreeuwerige ‘in-your-face’-factor. De Bugatti’s van weleer zijn ook wel een beetje in-your-face, maar als ze dat al zijn dan is het alsnog op een discrete manier. De oude Bugatti’s stralen echte klasse en “royaliteit” uit, de huidige Bugatti’s zijn veel te ‘nouveau-riche’.
De EB110 is een geval apart, ook al sluit ie niet meteen aan bij dat waar ik Bugatti mee associeer, hij heeft tenminste niet die heel foute en ongepaste pretentie die de huidige Bugatti-modellen wel hebben.
kingdecay zegt
@kingdecay: ik bedoelde natuurlijk “grootte” te typen ipv “grote”, maar één of andere cerberale storing kwam roet in het eten strooien.
Klassiekerrally zegt
M’n netvlies! Het brandt! Haal dat ding weg!
vale46 zegt
Ugly!!
Shame on you AB..
E34M5Touring zegt
Heeey een Bugatti Panamera
MAB zegt
Een Bentley is te bestellen als shooting brake maar niet bij Bentley??? dit snap ik niet
maxx1 zegt
de daklijn klopt niet bij de auto. de daklijn is een paar centimeter hoger bij de achterkant als bij de voorportier, ziet er niet uit! of het lijkt zo. Al lijkt het zo, dit zou ik nooit van mijn leven kopen.
Priusje zegt
Ew. Ik houd niet van stationwagons.