Als ingrediënten nemen we een Audi R8 V10, Ferrari 458 Italia, Lamborghini Gallardo LP570-4 Spyder Perfomante, McLaren MP4-12C, Mercedes SLS AMG en een Porsche 911 GT2 RS. En die worden dan ook nog eens aan de tand gevoeld door ex-Stig Ben Collins. Ook zo benieuwd naar de uitslag?
Van de meeste van deze auto’s hebben we al de nodige tests voorbij zien komen, maar de grote onbekende in dit verhaal is toch eigenlijk de nieuwe McLaren MP4-12C. Hoe zal deze Britse supercar zich houden ten opzichte van het “bekende” geweld uit Duitsland en Italie? Maakt McLaren gehakt van de gevestigde orde? Helpt het dat de test is uitgevoerd door een Brits tijdschrift (CAR magazine)?
Ik ga niet verklappen wat de exacte uitslag is, maar ik ga je wel alvast verklappen dat de uitslag nogal opvallend is. Ook is het apart te noemen dat er een Gallardo Spyder wordt gebruikt in plaats van een dichte, maar wellicht was die niet beschikbaar.
PS Overigens zag @CasperH nog iets opvallends in de video. De McLaren MP4-12C zou een tijd hebben gereden van 01:30:10, maar hieronder zien we toch duidelijk een andere tijd in beeld:
Wat zei Chris Harris ook alweer over testauto’s van Ferrari?
SHFT zegt
Deze verkies ik sowieso boven zijn italiaanse tegenpolen! Prachtig stukje techniek.
Vanquish zegt
@SHFT: Ik niet. Ik vind ‘m geen speciaal uiterlijk hebben. Doe mij de 458 maar!
murcielago670 zegt
doe mij maar de superlegerra
Alwood zegt
Tijden alles behalve betrouwbaar in mijn ogen, veel slordigheid…
Maar toch: Ferrari 458 in die kleurstelling, met zulke grote platen lijkt mij een klant-auto. Plus, tijd in beeld in de Mclaren komt precies overeen met de tijd van de GT2-RS. Waarschijnlijk erg slordig geweest met het resetten van de meet-apparatuur.
macready zegt
@Alwood:
Slordig met resetten of gewoon een benchmark laten staan? Dat laatste lijkt me behoorlijk aannemelijk. En de kwaliteit van de gemeten laps kun je ook niet beoordelen vanaf deze video, aangezien je niet weet hoeveel er per auto zijn gereden en of de getoonde ook daadwerkelijk de snelste was, zoals in dit soort filmpjes uiteraard wel altijd wordt gesuggereerd.
lambo4all zegt
@Alwood: de tijden kloppen bij geen enkele wagen in het beeld. dus daar moet je je maar niet teveel van aantrekken. als ze voor 1.000.000 pond aan supercars kunnen regelen dan kunnen ze echt wel een rondje klokken. zelfs bij topgear kunnen ze dat!
72bug zegt
@lambo4all:
Dat is, maar bij de andere auto’s zijn de uiteindelijke tijden sneller als de ‘best lap’ tijden op het dashboard. Dit is alleen bij de Mclaren niet het geval. Daardoor wordt het wel twijfelachtig
NiNja zegt
Wat maken die kleine tijdvershillen ook uit. Om tussen deze auto’s te kiezen kijk je gewoon naar het uiterlijk. :) (Dan wordt het de SLS denk ik.)
Cantago zegt
@NiNja: En die vindt ik persoonlijk juist het lelijkste van allemaal! Hoewel de Porsche ook niet echt moeders mooiste is… Maarja, dan is de SLS dus voor jou!
alcantara zegt
Wat een lul om al die wagens meteen vol in de toeren over het circuit te raggen met een koude motor.
robbie zegt
@alcantara: hoe weet je dat die motoren koud zijn? Dat weet je dus niet…
raphael zegt
Wow wat een mega teleurstelling zeg die McLaren. Al zou het kloppen wat CasperH zegt dan nog is die Ferrari het snelst en de McLaren maar net zo snel als een Porsche. Heeeeeel teleurstellend. Komt nog eens bij dat die McLaren er gewoon niet uitziet, en die Ferrari in die donkerrode kleur echt prachtig is.
Ook mooi om uit de mond van Collins te horen dat de McLaren niet de feedback geeft zoals de Ferrari.
458 ’the best car in the world’ mooi om uit de mond van een coureur te horen die weet waar hij het over heeft.
raphael zegt
Overigens ook een beetje raar om een Lambo cabrio te gebruiken, die mist toch echt de stijfheid van de coupe. Die zou ook nog wel eens een klap harder kunnen dus.
GOD zegt
@raphael: Lambo is een 2 zitter dus de stijfheid zit verborgen ingebouwd.
macready zegt
@GOD:
De Gallardo is ontworpen als coupé, hetgeen altijd betekent dat een stuk stijfheid verloren gaat bij conversie, ondanks de toegevoegde profielen en het feit dat het hier een tweezitter betreft. Los daarvan, de coupé is ook lichter (dankzij het ontbreken van die extra verstevigingsprofielen).
GOD zegt
@macready: “Gallardo Spyder…..the chassis was designed from the outset with an open-topped car in mind and hence has an incredible resistance to twisting”
Precies andersom dus ;)
raphael zegt
@GOD: Bron? Dit klinkt namelijk gewoon als standaard pr-praat. Wat ze ermee willen zeggen waarschijnlijk is dat bij de ontwikkeling van de coupe rekening is gehouden met een cabrio, waardoor de ‘drawbacks’ kleiner zijn. Maar het feit dat hij maar liefst 150 kg zwaarder is dan de coupe zegt meer dan genoeg. Zelfs bij dat extra gewicht is hij waarschijnlijk nog steeds minder stijf dan de coupe.
macready zegt
@raphael:
Precies. Niets andersom, er werd wellicht rekening gehouden met het feit dat er later ook een Spider zou komen. Feit is dat de coupé er eerder was en het originele ontwerp dus ook een coupé behelst. Het gewicht vertelt het echte verhaal.
GOD zegt
Precies andersom was een beetje verkeerd verwoord wat ik bedoelde, mijn fout.
Lamborghini heeft met de ontwikkeling rekening gehouden met een open versie. En dit is ook nog eens een Performance versie met een hele boel upgrades en verbeteringen. De tijd van de Spyder Performante spreekt voor zich zelf.
Natuurlijk scheelt het wel iets kwa stijfheid maar stijfheid is echt niet alles. Kijk maar naar de MP4-12C met zijn carbon chassis ;)
blacksquad zegt
@raphael: Volledig eens met je reactie!
purplehaze zegt
@raphael: Tja en ik vind de 458 dan weer niets. Hoe de auto rijd is voor mij moeilijk om over te praten aangezien ik er nooit in heb gereden, maar als het om het uiterlijk gaat had het beter gekund. Vind de McClaren stukke mooier.
GOD zegt
@Robbie
Bestlap was toen van de Porsche GT2 die op dat moment de huidige snelste tijd had ;)
OT: Dikke tegenvaller die niemand had verwacht.
bigcar zegt
@GOD: die had inderdaad niemand verw8, behalve jij…!!!
blacksquad zegt
@GOD: God weet alles!
bpc zegt
op zich mooie test , steekt goed in elkaar ,goed concept , op het feit na dat ze liegen over de rondetijden. maar ik denk dat ze mr collins vooral ge kozen hebben voor de aandacht rond zijn naam,
ik zou geen van al deze wagens kiezen als ik het budget had, ik ziu , iets bijzonders zoeken , ginetta , of noble ofzo
boeiend zegt
En als CasperH nog iets beter had opgelet dan had hij kunnen weten dat de 1.28.78 de tijd van de Porsche was. Men heeft dus later gereden met de Ferrari dan met de Porsche en Mclaren waarschijnlijk.
kevinc3 zegt
huh.. die tijd die je bij de mclaren ziet is die van de porsche.. die deed het in 1:28.78 zeggen ze later..?
macready zegt
De tijd in beeld (onderste screenshot) is de beste tijd van de 911 GT2. Waarschijnlijk is deze meetapparatuur daarna direct op de McLaren gezet. Misschien dus meerdere meetapparaten en/of een iets andere testvolgorde dan in de video wordt gesuggereerd. Hoe dan ook, we weten dat Ben een flinke pot kan sturen en McLaren ons flink zand in de ogen heeft gestrooid. Maar dat laatste vermoedde ik al (ik herinner me een acceleratietest georganiseerd door de fabriek waarbij de McLaren duidelijk op kleveriger rubber stond dan de concurrenten).
BaySideBlueBoy zegt
@macready: Jouw veronderstelling is juist. De verklaring voor de “best laptime” is dat ze niet telkens resetten zodra het in een nieuwe auto geplaatst is. @CasperH: Het is helemaal geen rare toestand. De opmerking van @macready: is logisch.
realhustler zegt
Er is meer als rondetijden, en gewone chauffeurs hebben de tractie controle het liefst een beetje aan, voor eigen gezondheid.
En misschien is de verdeling op een ander circuit anders. En Ben Collins gaf zelf aan dat hij alle andere auto’s vaker had gereden. Behalve de mclaren…
CSL zegt
Je zou maar een keuze moeten maken tussen deze prachtige auto’s. Maar een hoogtoerige V10, V12 boven alles…
simond zegt
Graag de Porsche GT2 RS! Wat een gave auto blijft dat! Maar wat een slechte zenuwachtige presentator is dat zeg, man man man.
Ferdinand1 zegt
Rondetijden liggen voor een heel groot deel aan het circuit. De coureur is in ieder geval helemaal top, dat staat vast.
Maargoed, ik zou toch de GT2 RS nemen. :)
Ferdinand1 zegt
@Ferdinand1: rondetijden voor de auto’s onderling natuurlijk..
amg77 zegt
Is de 458 de snelste Ferrari ooit gebouwd??
raphael zegt
@amg77: Lastig te zeggen, als je kijkt naar top niet. En het ligt ook maar net aan het circuit waar je op rijdt maar ik dacht dat Ferrari zelf de 599 GTO bestempelde als snelste productie Ferrari ooit.
deedrieen zegt
@raphael: Denk dat het erom zal liggen, de 458 zal behandiger/lichter zijn en de GTO trekt sneller op na bochten. Maar denk niet voor niets dat de 458 wordt gebruikt voor de race GT klasses, en de 599 niet die je bijna nooit ziet.
simond zegt
Uiteindelijk maakt het naar mijn weten geen donder uit welke nou sneller is over het circuit. Je kiest toch een auto die je het gaafst en waarvoor je de meeste passie voor hebt? Ik weet toch dat ik zo’n auto nooit 100% kan benutten van wat hij allemaal kan. Love german engineering <3 :D
Cantago zegt
@simond: En, kun jij passie hebben voor de McLaren? Met zijn simpele uiterlijk?
simond zegt
@Cantago: Nee, heb niks met de McLaren. Hij is wel Duits inderdaad, maar ik bedoelde de Porsche engineering, excuses.
macready zegt
Overigens is het een bevestiging van wat het blad EVO enkele dagen geleden ook 2x liet ziet met de MP4-12C en 458 Italia op het Bedford Autodrome West Circuit:
http://www.fastestlaps.com/laptimes/4dfba46344699.html
macready zegt
@macready:
PS: de testauto van EVO is doorgelicht en bleek níet een speciale Ferrari “testversie” (banden, gear ratios, vermogen, gewicht, onderstelafstelling etc. níet beter dan fabrieksopgaven, ondanks de Chris Harris theorie….)
SimonMc zegt
Mijn god wat is die Ferrari goed…en het is nog niet eens de Scuderia/ CS versie !
Cantago zegt
Lijstje is wel wat ik gedacht had, alleen ik had niet verwacht dat de Lamborghini sneller zou zijn dan de MP4-12C! De Lambo is natuurlijk zwaarder en minder stijf omdat het de cabrioversie is. Maar dit geeft wel weer aan, als je TOCH geïnteresseerd bent in rondetijden en niet alleen in uiterlijk en de “feel” van de auto, dan nog verliest de McLaren het en ga ik liever voor de Porsche, Lambo of Ferrari. En als uiterlijk meetelt valt Porsche af. De dichte versie van de Lambo dus voor mij, of de 458! Want wat is die 458 mooi zeg, ongelooflijk…
blacksquad zegt
@Cantago: Precies
Cantago zegt
Nu ik toch bezig ben, erg jammer dat ze nu Ben Collins hier voor inzetten. Die man kan geweldig rijden, die man heeft verstand van auto’s en heeft meer ervaring dan wie dan ook. Maar ik kan verder geen goed woord over die vent zeggen na het gene dat hij Top Gear aangedaan heeft! Als hij slim was dan had hij het anders aangepakt…
blacksquad zegt
@Cantago: @Cantago: Wat maakt hem dat nou uit? Wat ze hem hebben aangedaan bedoel je: hij verdiende in verhouding tot de opbrengsten van het programma echt veelste weinig! Hij vroeg om meer daar kreeg hij de schuld van nou prima dan gaat meneer ergens anders werken of het slim is, is een tweede! En top gear is al helemaal niet ‘zielig’ die verdienen genoeg geld!
Merry zegt
@blacksquad: het probleem is dat die Collins nu als een klein kindje aan het voetenstampen is.
Als alle autobladen en testen zeggen dat auto A het snelste is dan zegt Collins dat auto B het snelste is om te zieken en zijn gelijk te krijgen.
Op het top gear circuit is de McLaren sneller dan al deze wagens.
In top gear USA ook en in een aantal andere tests komt hij ook als snelste uit de bus.
Maar bij Ben Collins niet, vreemd.
Nou weet ik dat jij McLaren haat op de zelfde manier dat moslims varkens haten.
Maar je gelooft toch zelf niet dat de Gallardo spyder sneller is dan de McLaren?
mout zegt
@Merry: Grapjurk. Je ziet toch dat hij de laatste is die de rondetijden hoort? Hij staat naar woorden te zoeken om er een uitleg bij te bakken.
Het zijn alleen de TG-fans die Collins alsmaar als Stig blijven zien. Voor hemzelf is het (op de royalties op zijn boek na) een gesloten boek.
aadr zegt
De 458 is gewoon erg mooi en erg snel. Al zou de McLaren sneller zijn zou ik toch de Ferrari kiezen alleen al voor zijn gewaagde uiterlijk. De McLaren ziet er meer uit als een nieuwe Lotus Esprit en dat is geen pluspunt, tikje saai.
blacksquad zegt
@aadr: inderdaad!
As_long_as_it_is_fast zegt
De Mclaren is de lekkerste van de hoop. Wat een looks, ongelofelijk.
Tommy2 zegt
Achja wat moet je er van zeggen, die paar tienden van seconden zeggen de koper van dergelijke wagens vrijwel niets.
Deze uitslag had ik wel een beetje verwacht eigenlijk. De SLS heeft niet de perfecte balans, de R8 komt power te kort. Dan heb je nog de banden die meespelen etc. Maar toch mooi dat je zes van deze exoten bij elkaar zet en over het circuit jaagt!
Kyanite zegt
Leuke filmpje, alleen jammer dat de harde muziek het fraaie motorgeluid van de auto’s compleet verpest.
993turbo zegt
Ik vind deze tijden eigenlijk volstrekt onbelangrijk. Ze worden gereden door een coureur, wat eigenlijk bijna alle kopers niet zijn, dus wat maakt de tijd jou uit? Dat je 3 tienden sneller bent op zo’n circuit, nou jippie. Zoals je bijvoorbeeld ook al kon zien bij Top Gear, met de 458 Italia en de GT3 RS, Hammond haalde Captain Slow bijna in met zijn veel minder sterke wagen. Ligt er dus ook maar net aan of jij zelf ook zo snel kunt rijden met die auto, dus dit soort tijden is misschien leuk om aan de bar te vertellen maar voor de rest beetje doelloos om te kiezen welke auto je gaat nemen. Maar natuurlijk begrijp ik wel dat dit soort dingen worden getest..
hoflander zegt
OK, 3 punten:
1. Gallardo cabrio… dus de Gallardo coupe was misschien toch sneller dan de McLaren…??? Oh nee, de Gallardo cabrio was al sneller ;- )
2. Porsche met semi slicks…. die valt dus af voor een eerlijke vergelijking.
3. Waar the F… is de GTR?
ps. McLaren kan niet zonder traction control…. wuzzz.
mout zegt
@hoflander: Kijk, dat is de samenvatting die ik zocht. Helemaal raak.
norge zegt
Hmm ,VAG of Mclaren of een Ferrari ,tja zoals @hoflander al aangeeft GTR anyone?
Doe maar de Ferrari dan
mout zegt
@norge: I’m with you. Maar laten we dan wel zo eerlijk zijn om Ferrari netjes bij Fiat onder te brengen.
norge zegt
@mout:Tja das wel eerlijk he :)
joostvanrb zegt
Ik zou denk ik voor de Ferrari gaan.
Lucb zegt
In dit segment kies je denk ik eerder voor de looks en de emotie, althans zou ik doen. Voor mij valt de keuze dan toch bij een Ferrari of Lamborghini.
midasracer zegt
Ik heb geen vertrouwen in Ben Collins. De nieuwe Stig is een stuk sneller dan hij is. Zelfs de SITRC’s zijn nu sneller. Ik heb meer vertrouwen in de komende vergelijkingen van Fifth Gear en Top Gear.
macready zegt
@midasracer:
Ben is N.B. één van de ronderecord houders op dit circuit….
Dimglor zegt
Hmm… Dit resultaat had ik niet verwacht… Zeker niet van een Engelse test… Had verwacht dat de Mclaren ging winnen… maar al bij al, die Mclaren is zeker geen misse auto.
ferrari2011 zegt
Handige test dit, Mclaren met flippers, audi met handbak, en ze kiezen de gallardo spyder i.p.v. Coupe…
andre zegt
BREAKING!
Overigens, check nog even het commentaar aan het einde van de video: http://www.youtube.com/watch?v=l8EAYPssUzg&feature=player_detailpage#t=621s
De McLaren zou dus last hebben gehad van hydraulics failure en met een goede auto en P Zero Corsa’s zou McLaren’s chief engineer 1:28:00 hebben gereden op Rockingham. Toevallig sneller dan alle andere auto’s in de CAR test. Jaajaa… iets zegt mij dat McLaren iets te graag deze test wil winnen.
andre zegt
@andre: Ahh.. embedden naar een bepaald moment in het YT filmpje kan dus niet. Het valt dus te lezen @ 10:20
macready zegt
@andre:
Precies, hoogmoed komt…
Toen EVO de MP4-12C tweemaal op de testbank legde en de 458 als sneller uit de bus kwam, lag het zeker ook aan de hydrolics. Als het al zo moeilijk is om een testauto, het uithangbord, te laten voldoen aan de fabrieksspecs, hoe zit dat dan met de klantenauto’s?
Tommy2 zegt
@andre: 1:28 blank, valt me mee dat McLaren niet 1:28:29 hebben opgegeven als rondetijd… :lol:
Panther zegt
@Tommy2: 1:28:00 zou natuurlijk mooi zijn ( alas het waar is ) want ik dnek niet dat dit brits programma b
de mclaren bewust heeft doen verliezen maar het zou maar een fractie sneller zijn dan de 458 en zij beweerden altijd da
Panther zegt
@Panther: zij beweerden dus dat de mp-12c veel sneller en beter was dan de 458 en al de concurrentie dus ja afgang
ps de snelheid van de mp- 12c is ook te verklaren door het feit dat ze geen enkele cent in design hebben gestopt ( meer geld voor onderhuidse ontwikkeling), ze zijn gewoon bij lotus gaan shoppen en de blueprint x 1.5 uitgeprint
mout zegt
@andre: Goed gevonden!
Als het al waar is, weegt het niet minder zwaar. Want dan is het a) een aanwijzing dat Engelse auto’s nog steeds niet zo betrouwbaar zijn, en ga je b) dus met 1.3G een bocht in zonder te weten of je actieve ophanging en stuurbekrachtiging op orde zijn.
w0o0dy zegt
McLaren heeft zichzelf in de voet geschoten… pers-auto en dan slecht werkende hydraulics? Come on…
Die 1:28.00 die McLaren claimt is dan misschien een poging om de schade te beperkn maar is het waar? Waar is het bewijs?
Trouwens, nog niemand over de nederlaag van de GT2RS gehoord. Meeste vermogen, 1 van de lichtste auto’s, meeste koppel en meest op het circuit afgestemd (spoilers, remmen, rolkooi) en gewoon geklopt door die italiaanse atmosferische alto soprano… Bewijs gnoeg dat engine in the back en turbo’s niet per se een goede circuit auto opleveren? Balans en doseerbaarheid zijn zo veel minder dat de Ferrari met 50pk minder en meer gewicht toch wint. Au @Porsche!
Benieuwd of McLaren het voor elkaar krijgt de persauto’s heel bij de test te krijgen en of ze toch nog een keer gaan winnen. De test van EVO tegen de 458 was ook al een zeperd. Maar goed, 3 jaar uitverkocht… who cares, right? Ehm…
bomber888 zegt
@w0o0dy: wat je ook ziet met die mclaren, de auto moet je maar net liggen. Je kan zo´n test het beste houden met de mannen die onderdeel waren van het afstellen van de auto. Zo kan alleen walter écht goed met de gt2rs rijden en zo zal ook die testrijder van mercedes meer uit die auto halen dan ben collins. Maar de potentiele kopers van die auto´s kan dit volgens mij echt niets schelen hoor. Iedereen heeft een andere smaak en vind weer iets anders het beste rijden. Allemaal geweldig mooie auto´s op de mclaren na :S vind hem zoals al eerder gezegd is ook op een lotus lijken!
pexiges zegt
@w0o0dy: Volgens Fastest laps is de GT2 Rs op ieder getest circuit sneller dan de 458, behalve op één nat circuit dus ga nu niet meteen geloven dat de 458 ook daadwerkelijk sneller is. In de juiste handen is de GT2 RS waarschijnlijk vrijwel de snelste productie auto op het circuit. Hij is niet voor niets het snelst op de Nordschleife..
macready zegt
@pexiges:
De 458 was ook sneller op Bedford Autodrome West (droog).
Hirondelle zegt
Als Ferrari-fan ben ik uiteraard blij met deze test maar je moet toch relativeren nietwaar ?
Eerst en vooral is het een ronde op een bepaald circuit gereden door een bepaalde coureur. Met iemand anders achter het stuur op een ander circuit was er misschien iets anders uitgekomen.
Bovendien zijn de verschillen toch maar minimaal te noemen.
Als je de centen hebt om zo’n wagens te kunnen kopen en vooral om ze te kunnen onderhouden dan zijn die cijfertjes niet zo belangrijk. Dan komt het meer neer op passie, uiterlijk, bruikbaarheid enz…
Dus deze test zegt niet zo veel.
Natuurlijk is het wèl zo dat Mc Laren het van de daken schreeuwt dat hun wagen zoveel beter is dan de Ferrari en dat is natuurlijk een beetje overdreven.
Er zullen mensen genoeg zijn die de Mc Laren mooier vinden maar andere zullen de Ferrari prefereren…
Ik persoonlijk verkies de 458 en de SLS. De SLS om mee te cruisen en de Ferrari om mee te spelen….
Maar jammer genoeg beschik ik niet over de nodige centen.
TDI-goeroe zegt
doe mij gewoon de R8V10, niks mis mee, kwestie van smaak.
mar10us zegt
Doe mij maar de Agera R!!! Is momenteel de dikste auto die er is…. Als komt Zonda heeeel er dichtbij. Ow wacht ff: die deden niet mee aan de test……….. Nou en????
pexiges zegt
@mar10us: Jij snapt hem!
agera zegt
@mar10us: Ik ben oog een groot Agera liefhebber, alleen qua prijs kun je hem hiermee niet vergelijken.
agera zegt
@agera: ook
RuVi zegt
Die tijd die als best lap staat bij de computer in de MC laren is de tijd die de Porsche heeft gereden.
KaCh1ng zegt
mclaren is het minst mooiste van allemaal..
Megakix zegt
Ze hebben de auto’s getest die DIT JAAR zijn uitgekomen…(ik neem aan 2010 en 2011). De Porsche is op ieder circuit de snelste, dus het verbaasd me enigszins.
De R8 kunnen ze beter altijd weglaten bij zulke tests; die mág gewoon nooit sneller zijn dan ándere huismerken ;-).
Het liefst rijd ik de Lambo vanwege de sound, superprestaties en interieur.
Wat zou GT-R gedaan hebben hier ? :lol:
macready zegt
@Megakix:
De Porsche is niet op ieder circuit de snelste. De 458 was ook sneller op Bedford Autodrome West.
Megakix zegt
Welk circuit was het nu ? Want uit mijn gegevens blijkt, dat zelfs een M5 sneller is dan het hele zwikkie ?:
http://fastestlaps.com/tracks/rockingham.html
macready zegt
@Megakix: verschillende layout gebruikt. Er zijn er een aantal mogelijk:
http://www.itsmymotorsport.co.uk/Rockingham_circuit.htm
Megakix zegt
@macready: kk…maar welk traject zouden ze dan gereden hebben…en is er verder geen vergelijkingsverhaal met andere auto’s ?
simond zegt
Weet iemand trouwens of ze bij Top Gear de Porsche GT2 RS gaan testen? Lijkt mij wel erg leuk om te zien!
tomco zegt
Voor mij is de audi R8 toch wel de beste hoor, zeker als je het bekijkt in functie van de kostprijs, deze is heel wat minder dan de andere wagen en doet het in tijd iets minder, maar dit verschil is wel klein tov al die andere duurdere wagens…
Dus doe mij maar de R8 in het algemeen. Maar wat klinkt die Ferrari toch verdomd lekker :)
En btw, zoals er hier al gezegd is de porsche is een typische circuitwagen, dusja.
Niet zooo een top vergelijking voor mij hoor
fluvioglacialeafzetting zegt
Dus de echt tijd was anders dan die ze daar zeiden? Beetje flauw van ze hoor… De mcLaren is gewoon beter, en niet zo’n patserbak als de 458…
laurensje zegt
Bandjes maken veel verschil, dan heeft zo’n vrijwel track Porsche een duidelijk voordeel.
mcf1 zegt
leuk filmpje !, maarja zulke tijden neem ik altijd met een korreltje zout , kan per circuit nog erg verschillen :), en per driver(misschien ook), het rondje is al verpest voor de sls als je die kont ziet uitbreken, hetzelfde bij de r8, kan dus sneller
alhoewel wel vast staat dat de sls de sloomste is hehe
de 458 en sls zijn beide uitzonderlijk mooi
barryb zegt
Top die muziek altijd onder auto filmpjes. :idea:
smoked zegt
1. Lambo
2. Porsche
3. Benz
4. McLaren
5. Ferrari
mijn persoonlijke top 5 :)
celicatwincam zegt
tja de gallardo spyder lijkt me ook niet helemaal eerlijk… maar wanneer er anders een gallardo coupe superleggera wordt getest zou je ook een nog hardere versie van de 458 moeten testen ( de toekomstige 458 scuderia/cs )
porsche911turbo2 zegt
Ik zou wel eens willen weten hoe snel de porsche en de ferrari waren geweest met Walter achter het stuur! :D Ik denk dat de porsche dan toch wel wat sneller was.. Wat is btw de ringtijd van de 458?
fstijnf zegt
Dat laatste stukje over die andere rondetijd, Dat klopt niet!!! Dat is van de GT2 RS!! Want als je kijkt bij 5:31, zie je precies met de teller en de bestuurder zit precies hetzelfde!!!
vincenzo zegt
Is toch lang bekend dat de Ferrari de beste is? Maar ja het is niet duits/engels dus nu worden de tijden met een korreltje zout genomen natuurlijk…oogklepjes. Ff slikken he, vooral die braadworsten fanboys.
hape zegt
@porsche911turbo2
Ja Walter… die gaat bij de Ferrari gewoon even van het gas af om zeker te weten dat de GT2 RS een betere tijd neerzet.
De 458 is tijdens deze test gewoon sneller dan de Porsche met z’n semi slicks. Live with it !
porsche911turbo2 zegt
@hape: Zei ik dat het me wat boeit dat ie sneller is, vind het allebei geweldige auto’s daar niet van, maar ik zou het gewoon LEUK vinden om te weten of de porsche dan sneller was… pfoe hey ferrari fanboy?
tvr1974 zegt
Ik mis toch echt de GT-R in deze test.. (de 2011 update dus..met 530pk) Die zou namelijk al een 0-100 binnen 3 sec moeten doen en dan nog zijn prijs.. Lijkt mij dat de supercar merken hier blijkbaar niet mee vergeleken meer willen worden.. beetje bang voor vernedering??
Megakix zegt
@tvr1974: denk het ook ja…Geen enkele auto verslaat de Nissan met grote verschillen. Het blijft ‘het best betaalbare beest’ onder de supercars.
agera zegt
Voor mij zonder twijfel de Porsche 911 gt2 rs
grandmasterb zegt
Die Nissan is verrekte snel, maar qua uiterlijk, interieur en imago is het geen supercar.