Met de komst van de Touareg II is er een hoop leuks uit het motorengamma verdwenen: de V8 en de W12 moesten het veld ruimen, en ook de brute R50, met zijn 5.0 liter V10 TDI-blok, is inmiddels naar de eeuwige CO2-jachtvelden gestuurd. Bovendien is concerngenoot Audi gierig met de 6 liter V12 TDI, en dus is een V6 het beste dat de Touareg te bieden heeft. Voor wie hem niet standaard wil hebben heeft Hofele zich op het ex- en interieur uitgeleefd.
En eerlijk gezegd lijkt het wel een beetje een ratatouille van andere inspiratiebronnen. De velgen lijken rechtstreeks bij Project Kahn uit het schap te komen, en de uitlaatpijpjes lijken onder een Porsche Cayenne Turbo weggeschroefd te zijn. Verder onderscheidt de SUV zich van zijn standaardbroertje door een andere fascia en motorkap. Mocht dit je aanstaan, en heb je bovendien een zwak voor wit leer, dan is dit de SUV voor jou: van binnen is het een duo penotti zwart-wit festijn en vinden we tal van Hofele logo’s en stiksels.
De fotoshoot is op verschillende plekken gedaan, waaronder op een circuit, en op sommige foto’s is een vrij prominente plek voor Ferrari’s ingeruimd. Zowel een 458 als een 430 Spider staan duidelijk op de plaat; een aardige combo, maar het leidt zo af van het product dat je wilt verkopen. Dat kan dus beter, Hofele.
Heeft de SUV ook een beetje meer ‘oomph’ gekregen? Jazeker. De 3.0 V6 TDI kreeg iets meer diesel powerrr: het vermogen steeg van 240 naar 275 pk, en het maximumkoppel ging van 500 naar 580 Nm. Hiermee zit je binnen 7 seconden op de 100 en kan je bovendien kruissnelheden van ver boven de 200 aanhouden op de Autobahn. Mocht de Gold Edition van eerder dit jaar je meer aanstaan, dan heb je pech; deze zal het conceptstadium niet overleven.
easygoingmartin zegt
Achterkant en zijkant mooi, maar de voorkant is flink wennen…
n0zem zegt
Kan tuning lang niet altijd waarderen, maar hier doet het de wagen zeker goeds!
Northwestern zegt
Kahn velgen? Of zie ik het verkeerd…
autoblogger zegt
@Northwestern: lijkt er een beetje op, wel vet!
Tommy2 zegt
“de V8 en de W12 moesten het veld ruimen”
De V8 is er nog wel, alleen nu in dieselvorm, met 800 Nm, ook leuk! :D
OT: Redelijk subtiel gedaan nog, interieur ziet er wel lekker uit!
robbie zegt
@Tommy2: onzin. De huidige Touareg is er alleen met een 3.6 V6 FSI en een 3.0 V6 TDI.
RuVi zegt
@robbie:
Nee Robbie, kijk maar na…. in Nederland wordt die motor echter niet officieel geleverd. Maar hij is er wel degelijk: http://www.volkswagen.de/de/models/touareg/trimlevel_overview.html
zed zegt
@RudyV: Klopt, hier in België is ie gewoon beschikbaar. Onlangs weekendje meegehad, en gaat vlotjes vooruit!
mashell zegt
Ik zou alleen het interieur bestellen (dat heeft wel smaak, in tegenstelling tot de plasticplakkers die de buitenkant gedaan hebben) en natuurlijk de verwisselbare uitlaat eindstukken. Ik zie me zo al op een feestje de eindstukken vervangen “zo zijn het 2 ronde, en zo zitten ze aan elkaar…” en dan naar al die verbaasde gezichten kijken van al die mensen die nog nooit zoiets gezien hebben… ;)
TDI-goeroe zegt
nog ff w88 op de nieuwe 3.0TDI met 313pk :D
clubbtraxx zegt
Wat een grafbak…
Ik blijf het vreemd vinden dat dit soort tjoeners nog steeds klanten hebben.
Kennelijk nog genoeg mensen zonder smaak.
meneersander zegt
jezus, wat is dit lelijk.
bas525537 zegt
Interieur vind ik echt geweldig mooi!! Van buiten.. Mmh ik vind het niet echt geweldig..enkele foto’s vond ik hem lijken op een gepromoveerde Dacia Duster!
Nico94 zegt
Vind het een lelijk ding. En zo hard kan hij nou ook weer niet!
bempi zegt
Muaw gaat wel. Plaatje 11 heeft porsche cayenne s turbo uitlaten en plaatje 12 heeft 911 turbo. Power bult op de motorkap is niet echt geslaagd en hij is te wit mocht wel wat meer contrast. Nee eigenlijk is dit toch helemaal niks achteraf gezien.