Ford Europa heeft z’n nieuwe productieplannen bekendgemaakt en de autobouwer heeft er zin in. De komende drie jaar gaat het merk flink uitpakken in Europa. Er zullen minstens 20 nieuwe of vernieuwde modellen op de markt worden gebracht.
Ford heeft een duidelijke Europese groeistrategie uitgestippeld. Met productie in de fabrieken in Spanje, Duitsland, Roemenië en Turkije moet deze ambitie waargemaakt worden.
- Zo zullen de nieuwe generatie Transit Connect en Kuga in de Spaanse fabriek in Valencia worden gebouwd.
- De nieuwe Focus Electric zal medio 2012 worden gebouwd in de fabriek in het Duitse Saarlouis.
- De Ford fabriek in Keulen zal vanaf volgend jaar de vernieuwde Ford Fiesta én de nieuwe 1.0-liter EcoBoost motor gaan bouwen.
- De Ford fabriek in Roemenië bouwt vanaf medio 2012 de geheel nieuwe Ford B-MAX.
- De Ford Otosan fabriek in Turkije zal naast de nieuwe generatie Transit ook een volledig nieuwe lichte bestelauto bouwen.
Ondanks dat Amerikanen te dik zijn voor compacte en zuinige auto’s, heeft Ford in het thuisland hoop nog niet opgegeven en zet nog altijd volop in op zuinige 4-pitters en hybride aandrijving.
rfw1994 zegt
Ik tel er maar 7 :(
Dennis zegt
@rfw1994: Het is geen limitatieve opsomming.
rfw1994 zegt
@dennis: I know, maar ik had gehoopt dat ze wat meer modellen te melden hadden :)
Dennis zegt
@rfw1994: Ze hebben nog drie jaar, dus wat niet is, kan nog komen.
roadronner zegt
Ford Europa is goed bezig. Sowieso een stuk beter dan Ford USA. Ben benieuwd naar de nieuwe Focus ST / RS :)
meneersander zegt
@roadronner: 4cilinders met turbo kennen we toch al van ongeveer alle andere merken?
steffenn zegt
@meneersander: waren 5cylinder turbo’s…
HDM zegt
Mooie Aston neus…
tom307 zegt
@HDM: dacht ik ook direct
amazinglaurent zegt
En wanneer komt de Mustang naar Europa?
Prutsor zegt
@amazinglaurent:
Er zijn geruchten dat de volgende generatie mustang een wereld auto wordt.
http://www.autoblog.com/2011/06/10/2014-ford-mustang-to-get-irs-be-smaller-lighter-in-preparation/
cerra zegt
@Prutsor: van voren lijkt die nieuwe mustang wel stoer, maar die achterlichten vind ik er niet uitzien..
fiestafeest zegt
ik ben toch meer benieuwt naar de nieuwe fiesta st want daar blijft het heel erg stil over
dennisr zegt
hoop niet dat die Aston neus definitief word! verder hoop ik op mooie modellen! Ik hoorde trouwens een aardig tijdje terug iets over een nieuwe Capri.. is er iemand die daar nog iets van weet ? of is dat bij een concept gebleven ?
dennisr zegt
@dennisr: hoop trouwens sowieso niet dat electrische autos het difinitief worden ;)
alcantara zegt
Wanneer is het nou eens afgelopen met die boodschappenwagentjes galore, Ford mist gewoon de ballen om wagens als de F-150 hier aan de man te brengen.
roeliusmaximus zegt
@alcantara: ik geloof niet dat ze er de ballen niet voor hebben. Het levert waarschijnlijk toch nauwelijks iets op en de mensen die hem echt willen importeren hem toch wel.
Kyanite zegt
Gooi eerst die fabriek in Valencia dicht, daar wordt een stuk slechter gebouwd dan in Keulen (eigen ervaring met diverse Fiesta’s).
Se7en zegt
“er zullen minstens 20 nieuwe of vernieuwde modellen…”
Heeft Porsche dat afgelopen jaar ook niet met de 911 gedaan?! ;-)
quincy zegt
@rfw1994: Ik hoopte inderdaad ook op wat specifiekers, zoals wanneer Fiesta ST en wanneer Focus ST. Blijft allemaal erg lang stil rond de sport modellen van Ford. Op dit moment hebben ze op sport gebied eigenlijk niet lekkers meer in de aanbieding.
leon95 zegt
’t is te hopen dat ze nog wat aan die aston-martin-grill gaan doen… want wat van aston’ is, moet van aston’ blijven!?
pegase zegt
en FORD GENK sluiten zeker. Inderdaad, Kyanite, Valencia kan niet tippen aan de kwaliteit van FORD GENK. Maar de spanjaarden schuiven meer onder de tafel bij de amerikaanse managers. That’s automotive reality, de regering die meest schuift mag zijn fabriek houden.