De nieuwe M-klasse zal zijn debuut in september op de IAA in Frankfurt maken. Echter doordat vanmorgen de eerste foto’s uitlekte en het uiterlijk van de nieuwe M dus geen verrassing meer is, heeft Mercedes besloten om dan ook maar alvast het persbericht vrij te geven.
De nieuwe M-klasse is in de lengte en breedte iets gegroeid terwijl de wielbasis met 2,92 meter gelijk bleef. Met zijn maten van 4,80 meter lang, 1,93 meter breed en 1,80 meter hoog is de SUV 24 millimeter langer, 16 millimeter breder en 19 millimeter lager dan z’n voorganger.
Er kan straks gekozen worden uit een ML 250 Bluetec. Deze uitvoering heeft een 204 pk sterke 2,1 liter viercilinder turbodiesel met een verbruik van 1 op 20; zeer zuinig voor een SUV van dit formaat. Dit blok stoot 158 g/km CO2 uit, wat bijna een derde (28 procent) minder is dan de ML 300 CDI die we tot nu toe kennen. Moet het allemaal wat krachtiger, dan is er de ML 350 Bluetec met 256 pk.
Op benzine rijden doe je in de ML 350 BlueEfficiency uitgerust met een 304 pk sterke 3,5 liter V6. Maar de overtreffende trap is de 544 pk sterke ML63 AMG met 5,5 liter biturbo benzinemotor. Voor de groentjes komt er ook een ML 300 Hybrid, waarbij een 204 pk vierpitter turbodiesel wordt gecombineerd met een 22 pk elektromotor.
the-budel-guy zegt
en wat ziet hij er lekker uit de op 1 na mooiste SUV in deze klasse
jobh zegt
@the-budel-guy: wat is dan de mooiste?
Stopwearingpants zegt
@jobh: ik denk de range rover
Fova zegt
@jobh:
Volvo XC90
Mich zegt
@Fova: Dacia Duster
Flamingo zegt
@jobh: hij bedoelt natuurlijk de q7
Sportspotter13 zegt
@Flamingo: juist de Q7:P de Q7 V12 helemaal:P
the-budel-guy zegt
@Flamingo: nee de q7 staat op 3 mijn favoriete is de hummer H2 daar begon namelijk mijn auto opsessie mee
bigcar zegt
@the-budel-guy: de hummer killer, natuurlijk de enige echte dartz (zowel prombon als de kombat) zou eigenlijk als nr 1 in het lijstje moeten staan…..
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@bigcar: je vergeet de Knight XV!
De Hummer vindt ik een beetje te klein…
;)
the-budel-guy zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Haha ja mijn vrouw rijd de hummer ik rij liever de grote wagen. zou een leuk onderschrift kunnen zijn
bigcar zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: eigenlijk niet…de dartz vond ik al geen auto meer…maar e XV is zeker weten een tank..weliswaar zonder mitrailleur erboven, maar toch…
wjeurs zegt
@the-budel-guy: ik vindt Hummer kut, maarja, dat is natuurlijk gewoon meningsverschil. Het is btw obsessie, dus niet met een p.
the-budel-guy zegt
@wouterjeuring: oké bedankt. :p
turtle zegt
Voorkant is lekker robuust maar de achterkant is wel wennen
mckroket zegt
@turtle:
waar zie jij de achterkant dan? gare persfoto`s.
rickvanbuuren zegt
Oh het kan wel! Een mooie nieuwe auto introduceren. Na de BMW 1 was ik even m’n vertrouwen kwijt
RippiN zegt
Gaat iets meer richting de GL, wat zeker wel een goed punt is!
MullerG zegt
Ik ben nooit echt fan geweest van de ML, maar het huidige model is wel 10x mooier dan deze!
MAB zegt
@MullerG: +1
ferrari2011 zegt
Mooi ding, ik vind alleen die koplampen een beetje lijken op die van de oude CL, ze lijken wat verouderd voor een auto die in 2012 uitkomt…
kraakensmaak zegt
AMG al vanaf de introductie leverbaar of moeten we weer wachten? Meer een evolutie ipv revolutie in mijn ogen.
bosnialove zegt
Hij doet hij steeds denken aan de Ssangyoung Musso
love4sportcars zegt
die koplampen doen me toch echt wel denken aan een Q7
VantageR zegt
Vond de vorige mooier. Dit is een beetje een onsamenhangend geheel. Ze hebben eigenlijk de voorkant van een CL op een SUV geplakt.
RickB zegt
@VantageR: Dat viel mij ook al op! Beetje een achteruitgan IMO! Buiten dat lijkt de achterkant op een Ssang-Yong Rodius!
halfzuiver zegt
@RickB: of een lincoln navigator: http://tinyurl.com/3nwghd6
The360box zegt
HH, 1:20 , Je mag al blij wezen als je dat haalt als je stilstaat….
petervdb zegt
@The360box: Als je stilstaat haal je dat nooit, met geen enkele auto of eender ander voertuig.
The360box zegt
@petervdb: Serieus?
petervdb zegt
@The360box:
Wat denk je zelf?
Dimglor zegt
Toch weer een prachtig interieur hoor…. Ziet er geen lelijke auto uit… maar voor het moment vind ik de huidige nog iets mooier..
mbman zegt
Het is nauurlijk even wennen maar ik vind de huidige model nog steeds dynamischer en beter in balans
joske2 zegt
Begrijpelijk dat ze geen foto’s laten zien van de achterkant, wat een gedrocht zeg. Precies een Ssangyong Rodius… De huidige ML is nochtans een pareltje.
rs_1989 zegt
@joske2: Idd…
Foto van het interieur, matt hout met glanzend stuur? (zou het een Ps fout zijn? :p )
lourensdegroot zegt
mwaa ik vind em wel vet hoor !
Pordon zegt
Ziet er toch wel erg strak uit. Mooi 1 geheel geworden, en ook het interieur ziet er zeer gelikt uit.
zezinho zegt
i like it
vincentvanb zegt
Ben eigenlijk benieuwder naar de nieuwe GL. Meer mijn bak, iets minder voetballer-achtig.
PCCB zegt
Hij is er niet mooier op geworden. De achterkant is een mislukking en de auto lijkt in haar geheel zeer plomp over te komen. Ze zijn er bij Mercedes niet echt in geslaagd de auto wat fijnzinniger te laten overkomen dan hij is. Gemiste kans. Ik zou hem wel eens in een donkere kleur willen zien. Misschien dat dan de lijnen wat weggemoffeld worden achteraan.
jippie zegt
Zoveelste variatie op een thema. Ik vind deze veel te lief eigenlijk. Maar dat kan wel als de nieuwe Geländer (G-klasse) dan maar wel stoer en robuust wordt.
FlorisVanRooij zegt
Strakke auto! Mijn moeder rijdt een ML320 CDI uit 2007, welke ik nu nog steeds erg mooi en exclusief uit vind zien en totaal niet verouderd! Snap alleen dat verbruik van 1:20 niet van die 4-cilinder. Onze 320 cdi verbruikt 13.2 liter op 100 km, wat neerkomt op 1:7.5, is toch een aardig verschil! Al met al is dit een strakke bak!
mbfanatic zegt
Mits met AMG pakket en de juiste opties wat bij elk premium merk is een toppertje….
TheEdge zegt
Gek genoeg vind ik hem iets weg hebben van de vorige generatie Kia Sorento, wat een mooie auto was
HDM zegt
Hij is softer geworden. Te soft. Ik vind het niets.
Gaat wat mij betreft niet helemaal de goede kant op nu. Concept A versus A-Klasse, SLK R172, al die opplak spiegels en nu deze softe ML. Waar gaat dit in hemelsnaam heen…?
jipino zegt
Die achterkant is lelijk en dat wisten ze zelf achteraf ook. Achterlichten zijn gekopieerd van een Lexus LS. Best ironisch. Ze wilden Lexus vast terugpakken ofzo.
norge zegt
Mooiste suf die er is ,maar nog steeds een suf dus :)
m-v-a zegt
Geen ML500? of 450? Lijkt me raar
Jokkebrok zegt
Goedgekeurd!
janklaassen zegt
@the-budel-guy
gewoon de Q7, daarna deze ML, dan X5.
kets zegt
hij lijkt veel groter dan de vorige
denk dat het door de gril komt
speet zegt
1/20?
sterk!
rikus zegt
jammer dat ze nooit foto’s laten zien van een wagen diep in de blubber.
Laat dan door een foto zien dat het voertuig aankan waarvan het lang geleden voor bedoelt was.
norge zegt
@rikus: Ze kunnen toch ook een handtasje aan de spiegels hangen? :twisted:
mout zegt
@norge: Precies! Laat zien waar de ML voor bedoeld is!
Hoe groot is het makeupspiegeltje, en heeft het wel LED-verlichting? Is de sleutel wel met carbon-plak bekleed? Er zit toch wel in kleur instelbare interieurverlichting in, en optioneel Swarovski in pook en hoofdsteunen?
phaedros zegt
Niet een mooi geheel. Vooral van opzij nogal hoekig, terwijl bijvoorbeeld de koplampen afgerond zijn. Geen verbetering in vergelijking met het huidige model.
Kvgorp zegt
Mooi chesterfield bankje. Ik vind hem vet. Nieuwe SUV topper
agera zegt
De BMW X5 hoeft zich inderdaad geen zorgen te maken want de nieuwe ML komt niet eens in de buurt. De BMW X5 blijft heer en meester
Pordon zegt
@agera: Haha humor.
agera zegt
@Pordon: Geen humor maar dat is mijn mening, ik vind de X5 mooier en beter maar dat terzijde.
Ik vind dat de nieuwe M er raar uitziet als je kijkt naar het zijkant van het model.
Valt het je trouwens niet op dat Mercedes ervoor bewust kiest om zo min mogelijk foto´s te laten zien van de achterkant van de nieuwe M Klasse?
Pordon zegt
@agera: Hoe kan je nou weten dat die beter is? Heb je al in de nieuwe ML gereden? Er zijn trouwens wel foto’s van de achterkant die staan alleen niet op autoblog.nl
agera zegt
@Pordon: Ben benieuwd hoe de nieuwe ML rijdt, maar ik bedoel tot nu toe ging mijn voorkeur altijd uit naar de X5 op het gebied van rijgedrag als ik moest kiezen tussen een X5 en een ML.
mout zegt
@agera: Sorento hoeft zich geen zorgen te maken – de concurrentie uit Duitsland staat alweer stil.
agera zegt
@mout: De huidige X5 zal nog een paar jaartjes meegaan, het zal nog even duren voordat een nieuwe X5 uitkomt. Gebruikte materialen en indeling van het dashboard in Koreaanse auto`s vind ik persoonlijk behoorlijk minder in vergelijking met de Duitsers, maar als de prijs ter sprake komt dan komen de Koreanen en Japanners dan weer wel in beeld.
piebepost zegt
Zowaar weer eens een mooie Benz!
4991 zegt
Men neme voorkant van een CL en een achterkant van een W212 Estate en plakt ze op de middenstuk van een W164. Resultaat: De nieuwe ML!
jeffreyi zegt
AMG designo=perfect!
jeffreyi zegt
@jeffreyi: nog even AMG en designo erbij en hij is compleet
Jipp zegt
Toevallig ben ik dit model 4 weken geleden tegen gekomen in metzingen nabij stuttgart. Met name de achterlichten en de vouw in de achterklep staan hem niet mooi, en komt de achterruit goed overeen met de 1e ML maar is ook niet echt mooi te noemen, de voorkant daarentegen is geweldig!
TIMVR zegt
Ik mis een goede foto van de achterkant. Volgens mij is die minder mooi dan het huidige model. En aan de fotoreeks te zien vinden ze dat zelf ook. Doe mij toch maar een BMW X5.
mashell zegt
Die witte is briljant, door de woestijn, door de steppe, over een Parijs Dakar stijl zandweg en dat alles zonder ook maar een klein beetje vies te worden!
pier zegt
Wat ik zo van de achterlichten kan zien ziet het er niet echt fraai uit. Vond de ML altijd al ‘zo zo’ maar dit vind ik helemaal niets eigenlijk. De voorkant en het interieur is wel ok (maar ook niet echt bijzonder) maar het geheel overtuigd niet.
kurdmanx zegt
Hier is een betere foto van de achterkant te zien:
http://www.autovandaag.nl/dit-is-de-nieuwe-mercedes-m-klasse
Zit er opzich niet verkeerd uit, mooie auto!
wjeurs zegt
Achterkant is hondslelijk, voor zover je die op deze foto’s kan zien. Neus is wel vet, zeker in het AMG denk ik. Wel slim van de pr-mannetjes bij Mercedes dat ze zo weinig foto’s van de achterkant hebben, krijgen minder mensen kotsneigingen. Achterkant loopt btw ook te recht af en bij foto’s van de zijkant lijkt t op een auto zoals kinderen die tekenen, lelijk blok…
__________
| |
| |____
| |
|_______________|
O O
TIMVR zegt
@wouterjeuring: Achterkant is echt lelijk ja nu ik die foto heb gezien van http://www.autovandaag.nl/dit-is-de-nieuwe-mercedes-m-klasse
Megakix zegt
@TIMVR: echt ‘recht van achteren’ zal deze Benz er goed uitzien…het is met name door het verloop naar de zijpanelen, dat het heel vreemderig oogt..
martijnnn zegt
Op foto 4, waar je het profiel en een beetje de achterkant ziet, zie ik gelijkenis met het voorgaande model 9-5 estate. Oke de MB is veel hoger maar die c-stijl icm die achterlichten lijkt veel op een 9-5..
JasperVDH zegt
Daklijn is precies die van die oude hoekige mercedessen uit de jaren ’90, maar dan met wat glas bijgezet. Hij lijkt ook veel te veel op de eerste generatie Mercedes ML.
En als ik naar de achterkant kijk, zie ik een Ssangyong.
Dit is nog lelijker dan de nieuwe 1-reeks.
(Die begin ik al wat gewoon te worden, behalve de Urban)
sportsline zegt
Ik vind persoonlijk de lijn van de voorwielen naar de achterzijde de toch al niet bijzondere auto nog lelijker maakt.
GTR zegt
ik vind het huidige model toch iets mooier op dit moment. maar ik denk dat ik aan dit model moet wennen. echter ben ik zeer impressed met de 250 bluetec blok!
Megakix zegt
@GTR: yep, 204Pk…Maar Mercedes heeft er een sport van gemaakt om de auto’s nooit snel aan te laten voelen, en dat blijkt ook uit de 0-100 sprints en de tussensprints…Bij Mercedes draait alles om ’topsnelheid’ halen (dus Autobahn).
Pordon zegt
@Megakix: Ja inderdaad, ze doen in Stüttgart ook heel vaak wedstrijdjes en weddenschappen wie de auto het langzaamst kan maken…
De ML250 met 204 PK en 500Nm zal niet de snelste auto zijn nee, (9.0 sec. naar de 100) maar dat is ook de bedoeling niet van die auto. Tevens begrijp ik niet wat je bedoelt met langzaam aanvoelen? Heb redelijk vaak met C-E-S klasse’s gereden van 200 CDI t/m 500 motorisering en met een C200 CDI had ik al weinig te klagen en hij voelde zowaar zelfs vrij rap aan.
mout zegt
@Pordon: Hij zal bedoelen dat een Mercedes een wat ‘gefilterde’ rijbeleving biedt. BMW vindt dat rijden zó dynamisch moet zijn, dat je in een X3 kan voelen of een Euro ‘kop’ of ‘munt’ ligt.
Pordon zegt
@mout: Ah vandaar. Dat zou kunnen, persoonlijk vind ik Mercedes lekkerder rijden dan een BMW maar erg objectief kan ik niet echt meer oordelen aangezien ik opgegroeid ben met alleen maar Mercedes. Een BMW rijdt dan anders dan ik gewend ben en heb niet ervaren dat ik dat prettiger vond.
Megakix zegt
@Pordon: heb ze beiden gereden (nu dus BMW)….en het blijven voor mij dé 2 topmerken (betaalbaardere dan). Mercedes kent simpelweg altijd de hoogste topsnelheden (bij vergelijkbare motoren), maar met sprints…daar hebben ze het niet meer ‘op’. Uiteraard de AMG modellen daargelaten.
mout zegt
@Pordon: Doe mij ook de Mercedes maar. Als ik zo nieuwsgierig ben naar die munt, stap ik wel uit. Mijn vorige auto werd in tests geprezen om zijn sportieve rijgedrag, en ik stapte moe uit. Die daarvoor was een XM, en als ik uitstapte was ik fitter dan als ik instapte.
Megakix zegt
@mout: precies, dat bedoelde ik….Mercedes maakt ‘zoefzoef’ auto’s, blijft meer horizontaal rijden bij het vloeren van het gaspedaal.
GTR zegt
@Megakix:
Ik ben het deels met je eens! Echter hebben wij zelf een Mercedes C220 uit 2008. De auto haalt inderdaad een redelijke topsnelheid van 230 km/h. Maaaar.. ik zal ook eerlijk zijn dat de auto ook vrij rap aanvoelt bij het accelereren! Daar hebben wij niets over te klagen.
Megakix zegt
@GTR: hij is ook zéker niet traag ! Maar wèl voor het bak vermogen dat de auto aan boord heeft…Mercedes gebruikt het vermogen, door de langere overbrengingen in de versnellingsbak, puur voor topsnelheden. Niet voor sprints.
GTR zegt
@Megakix:
Klopt, daar ben ik wel weer mee eens! Ach ja, het blijven toch wel heerlijke auto’s om in te rijden haha.
As_long_as_it_is_fast zegt
Wel laat dit nou een verbetering zijn tegenover het vorige model. De 55amg is ook wel vet zeg, 544pk. :D Schril contrast met de instapper 2,1 liter!
seyed92 zegt
Voorkant heeft iets weg van een cl… Ik weet niet maar dat zie ik een beetje in.. Maar ik vind het wel mooi geluk!! Achterkant moet wel een beetje wennen maar ;) komt goed!
Merc… Nice job!
bempi zegt
De GLK vind ik nog steeds veel beter eruit zien. In elk geval is dit weer een verbetering t.o.v. het vorige model.
mout zegt
’t Is een tijdje geleden dat ik een M-klasse zag. Op het nieuwe familiesmoeltje na is er weinig dat mij opvalt als anders.
wrx19 zegt
@wouterjeurring: haha en vindt schrijf je zonder t op t einde,
wrx19 zegt
echt een vooruitgang btw!
Freewarefreak zegt
Ik vind hem mooi. Toch het gevoel dat de “oude” slanker was. Deze oogt dikker, maar dan niet positief.. meer plomp dus.
Het interieur is megamooi. Wat is dat Caramel leer toch een mooie kleur zeg.
rollsroycebsron zegt
daar moet ik nog even aan wennen :|
maar het interieur is echt top!!
Pordon zegt
@rollsroycebsron: Interieur zoals afgebeeld op de foto’s hoort bij het Edition1 pakket. Zal dus een mooie aanbieding zijn voor de mensen die in de markt zijn voor deze nieuwe ML. Ben benieuwd wat er nog meer in het Edition1 pakket zal zitten en hoeveel het pakketje gaat betekenen voor de portemonnee.
mercedesfan zegt
Mooi! De ML blijft nog altijd met voorsprong de mooiste SUV.
Homer55 zegt
Ik vind de huidige pre-facelift veel mooier.
1peter zegt
Kai sorento heeft beter ze best gedaan.
Meceders ml is niet geslaagd qua design.
snoopie zegt
Lijkt wel een Velsatis