Er gaan geruchten over een cabriolet uitvoering van de BMW 1M, dus we dachten: die laten we even in elkaar knutselen door onze photosjoppert.
Het gerucht over een 1M cabrio zingt al tijden rond maar de geluiden worden weer wat hardnekkiger: er zou een zeer beperkte oplage van deze open trapbak op de markt komen. De voornaamste reden voor de groeiende geruchtenstroom is een interview met een engineer op BMW M’s eigen site. Deze site wordt volledig gevoed door BMW zelf, ook de “journalist” heeft het blauw-witte logo boven zijn loonstrook staan. De vraag is dan ook, waarom stelt die man deze vraag, ook nog eens in de afsluitende vraag van het interview? En waarom wordt het antwoord gepubliceerd? Het antwoord is namelijk opmerkelijk:
“Would it be possible to produce a BMW 1 Series M Cabriolet?
It would indeed be possible, but no such plans exist at present. “
Schijnbaar is er dus wel degelijk onderzoek gedaan naar een 1M cabrio en is dat onderzoek belangrijk genoeg om er iets over te zeggen. Wij wachten nog even af, maar de aanname in de wandelgangen is inmiddels dat in 2012 een BMW 1M cabrio bij de dealer staat om de Audi TT RS Roadster kapodtstuk te maken. Dikke kans dat hij er dan zoals hierboven uitziet. Autoblog Top Tip: bijna evenveel fun en een minder schreeuwerig uiterlijk zijn nu al te vinden bij uw lokale dealert in de vorm van de 135i cabrio. Dat u het even weet.
Met dank aan Bart ten Hoeve voor de impressie!
vale46 zegt
Waar gaan ze dat dak dan steken?
Als ze het in de koffer steken is er geen ruimte meer voor iets anders!
Ofwel offeren ze de “achterbank” op & krijg je nog een beetje kofferruimte.
De coupe versie van de 1 serie kan me nog steeds niet overtuigen, zelfs is deze cabrio-versie.
Donstil zegt
@vale46: misschien is op dezelfde plek als bij de normale 1cabrio een idee ;)
vale46 zegt
@Donstil: Ds juist, die bestaat al. Dom van me!
Toch vind ik het een 3 serie die een vrachtwagen in de kont heeft gehad, ik blijf erbij.
Jimmy zegt
@vale46: Het blijft inderdaad een gedrocht.
bmw135i zegt
Spiegel aan rechterzijde klopt niet, en het navi scherm is gespiegeld ;)
bmwalpina zegt
@bmw135i: is waarschijnlijk een foto gebruikt met de rijtest van de 1m coupé
GOD zegt
Wat nog veel interessanter is, is dat BMW overweegt om een R8 concurrent te bouwen.
robbie zegt
@GOD: je doelt op de i8 waar we al ontelbare artikelen over hebben geschreven?
Tommy2 zegt
Nicee! Mooier dan de coupé, en vaak is het andersom. Maar dat zegt meer over de ‘coupé’ dan over de cabrio in dit geval. :P
avsdesign zegt
Gewoon niet doen.
Freewarefreak zegt
@avsdesign: Jawel joh, gaaf toch. Een Z3M van jaren geleden is nu ook een collectors item.
bempi zegt
Een cabrio versie op de 1M is niet bepaald mooi, maar ik denk wel dat BMW op alle fronten aan de potentiële kopers willen verdienen. en je het minder CO2 uitstoot omdat het dak lichter is.
Pordon zegt
@bempi: het dak lichter? denk dat hij iets zwaarder zal worden omdat de constructie van het klapdak behoorlijk wat zal wegen. Bovendien zal er ook aan de stijfheid van de auto wat wegvallen zonder dak dus dat zal ook opgevangen moeten worden ergens anders wat ook weer voor extra gewicht zal zorgen.
bempi zegt
@Pordon:
Het dak oppervlak is niet bepaald groot bij een 1M versie. Ik denk dat het wel mee valt qua gewicht.
Tommy2 zegt
@bempi:
BMW 135i Coupé E82 (2007): 1560 kg
BMW 135i Cabrio E88 (2007): 1675 kg
Pordon zegt
@Tommy2: Danku, nu hoef ik het niet meer op te zoeken.
bempi zegt
Ik vind dat wel meevallen.
BMW 135i coupé rijklaar gewicht 1430 kg
BMW 135i cabrio rijklaar gewicht 1565 kg
http://www.autowereld.com/showroom/detail.asp?type=4144718&m=BMW%201-coupe%20135i%20high%20executive
Freude_am_Fahren zegt
@bempi: Voor zover ik weet is een cabrio aerodynamisch gezien minder goed dan een coupé. Veel meer turbulentie enzo. Dit brengt zeker een hoger verbruik met zich mee. (je raam open doen zort ook al voor een hoger verbruik hé)
resulutionNL zegt
http://auto.marktplaats.nl/bmw/450646478-bmw-1m-coupe-uniek-1e-in-nederland-nieuw-m1-340pk.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=43330
Die is hem wel heel erg snel zat!
Tommy2 zegt
@VWTouran75: Ze verkopen hem gewoon met winst, ze vragen een ton voor een auto die nieuw 80K kost. Tenzij er voor 20K opties op zitten, maar dat lijkt me sterk…
PS: je kunt beter de link rechts van het artikel op MP gebruiken: http://link.marktplaats.nl/450646478?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=43330 ;)
Freewarefreak zegt
@Tommy2: Wou het net zeggen, wat een gekken, bam en hoppa, 20 mille er boven op. En dit is de eerste? Dan wil ik een officiële verklaring er bij van BMW Nederland waarin dit aangetoond wordt. Trouwens dat wil ik niet.. zondegeld… koop wel nummertje zoveel.. over een paar jaar.. ;)
technopatat zegt
@VWTouran75: ik zeg: fake–> want bouwjaar 2009?
en een zeer speciale kleur, zeer speciale auto, … precies een 15jarige die z’n papa’s auto toont aan vriendjes… en de m3 is toch sneller rond de ns? enkel rond de tragere bochtige tracks waar pk’s niet veel uitmaken is de 1///m sneller….