Vorig jaar trok Wouter al eens aan de bel over het feit dat de sportiviteit bij BMW leek te verdwijnen. Blijkbaar hebben de dames en heren bij M GmbH goed geluisterd, want het schijnt dat M GmbH met een heleboel nieuwe modellen gaat komen. Onder andere een specifiek M model dat niet als “reguliere” BMW te koop zal zijn. Zoals dat ook het geval was bij de BMW M1. En er wordt over gedacht om dat model AWD te geven.
BMW zou erover nadenken om eenzelfde soort systeem te gaan gebruiken als Ferrari doet op de gloednieuwe FF. Dat model zou een soort Cayman/Boxster concurrent moeten worden met een mid-voor geplaatste motor of zelfs een “echte” middenmotor. De basis van dit model zou de 1- of 3-Serie kunnen zijn.
Ook denkt BMW er over na om een M versie van de X3 (of toekomstige X4) te maken, en van de X1 zou een snellere “iS” variant komen. Ook wordt er gewerkt aan een zeer gelimiteerde special edition. Fans hopen al op een Z4 met V8, net zoals de GT3 race variant dat heeft. Wist je overigens dat er vorig jaar maar liefst 335% meer BMW M-modellen zijn verkocht in China? (via: bimmerfile.com)
Freude_am_Fahren zegt
Nee, geen X1 M of X3 M, doe ons dat niet aan…
(doe dat jezelf niet aan)
GOD zegt
De M5 had al 4WD moeten hebben. Is allemaal wat te veel van het goede. Een 100%-100% split systeem zou ideaal zijn. Geen probleem met XDrive wat toch elektronisch is.
Bij een beetje sportief rijden zet je gewoon 100% op de achterwielen en bij extreem gebruik aantal procenten op de voorwielen. en bij gladde omstandigheden nog meer op de voorwielen. Best of both worlds.
BananaFlip zegt
Laat alsjeblieft die X-modellen zitten en werk aan de Z4, met RWD.
E34M5Touring zegt
Nah meer M modellen ja meer SUV M modellen nee
schnitzerken zegt
Dat ze maar gewoon snel komen met die X4.. Ik wil hem zo al hebben… Een mini X6.
En ik denk dat BMW aan het terugkomen is.. Whoow :D
Megakix zegt
@Robbie: ’te verdwenen’…?
–edit: dank u, is inmiddels gefixt–
Freewarefreak zegt
@Robbie: er klopt weinig van de tekst joh…
–edit: dank u, is inmiddels gefixt–
OT: Gaaf, laat maar komen. Hoe meer M hoe mooier. En een speciaal M model gebaseerd op alleen een onderstel is uniek, dat heeft BMW nog helemaal niet. Denk dat het wel veel geld gaat kosten als ze het systeem van Ferrari gaan imiteren met de tweede versnellingsbak voor aan de krukas. Dat hebben ze namelijk gepatenteerd.
bpc zegt
@Freewarefreak: je had natuurlijk de m1 maar die is niet door bmw m ontwikkeld maar door lamnorghini
bpc zegt
@bpc: pfff lamborghini
rickve zegt
Zullen we het maar gewoon bij het altijd gezellige achterwielaandrijving houden. Hebben de bandenleveranciers ook wat extra werk!
Tommy2 zegt
En zo krijgt de letter ‘M’ nog minder betekenis…
Freewarefreak zegt
@Tommy2: Waarom dan? Het is toch gaaf als er een echte M komt? Waarbij je dat “M” moet zien als model. En M kennende gaat dat een fantastische rijdersauto opleveren. Iedereen moppert dat de M5 geen echte M5 meer is. Er zijn teveel concessies gedaan aan comfort, etc. Dat kunnen ze nu volledig loslaten. Als jij straks een M koopt (als model) heb je een extreme auto. Rijbeleving zal het toverwoord zijn. Comfort e.d… dan zal BMW roepen “hé dan koop je maar een “gewone” ..” ;)
Robbie schrijft: “..een specifiek M model dat niet als “reguliere” BMW te koop zal zijn..”
Zou dat een nieuwe trend in de “hot-models” sector worden? Want Abarth gaat exact hetzelfde doen. Cool!
vale46 zegt
Ik wil een Z4M zien!
Voor de rest zou het geen slecht idee zijn om in 500+pk auto’s een AWD systeem te steken.
Kwestie van je rubber langer dan een week te kunnen behouden.
Roelio zegt
Of juist een M7, Audi heeft de S8 en Mercedes de S63 AMG, dus waar blijft BMW??
flutterby zegt
@Roelio: M is sportief, een 7 serie is comfort. Daarnaast is de 760i behoorlijk rap, maar willen er geen M badge aan hangen.
Ontopic:
Ze moeten de M’s weer echte M’s maken. Deze hoeven geen comfort.
Megakix zegt
@flutterby: heb gereden in de 760Li Individual…geloof me, die auto is zó oogknipperend snel, luxe en ‘wow-factor’, dat je helemaal geen hardcore wenst inderdaad!
lastcombo zegt
@Megakix: Alpina B7 of Ac Schnitzer zijn ook niet verkeerd hoor
mashell zegt
@flutterby: een 5 serie is ook comfort. Veel te groot om echt sportief te zijn, toch al jaren een M versie van beschikbaar.
flutterby zegt
@mashell: Er is ook een x5m en een x6m, daarnaast is een 7 serie nog een stapje verder als een 5 serie.
Een M moet een M zijn en niet een snelle versie…
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
Roelio weet niets van bmw ;)
crackdavid zegt
Eerst kwamen de turbo’s, en nu willen ze ook nog eens 4WD :shock:.
Krijgen we binnekort ook 4-cilinder M-modellen met FWD?
mashell zegt
@crackdavid: de meest legendarische M3 (de E30) had anders gewoon een 4 cilinder.
BRT zegt
Misschien dat ze doelen op de 5GT en later de 3GT in M-uitvoering. Daarbij zou 4wd niet gek zijn aangezien die toch al wat hoger op de wielen staan.
mashell zegt
Als je zoveel vermogen op de weg wilt brengen is de 4WD de enige weg. Voelt BMW dat Audi ze aan het voorbij streven is?
flutterby zegt
@mashell: Ow… vreemd dat F1 auto’s met achterwiel aandrijving rijden… Sportief en snel zijn verschillende begrippen. Audi’s zijn snel, BMW’s zijn sportief.
coppy zegt
maak maar vlug een gt van de 3 serie en liefst niet zo exclusief als bij de 5, waar die 40 % duurder is dan een standard 5.
ik kijk er naar uit en heb zelfs de aanschaf van een nieuwe auto uitgesteld (ps huidige auto 525 d van 2004)
Cantago zegt
Komt er dan eindelijk een R8 concurrent vanuit BMW? Zou tijd worden! Ze lopen behoorlijk achter qua supercars.