Berichtten we eerder nog dat de Aventador voor het komende jaar is uitverkocht, blijkt nu dat de wachtlijst voor de Murcielago-opvolger inmiddels is opgelopen tot 18 maanden. Zou jij het er voor over hebben?
Na de zomer begint de uitlevering aan de eerste lucky few op de orderlijst. Maar mocht je nog geen €312.970 hebben overgemaakt naar Lamborghini HQ in Sant’Agata Bolognese en nu wel heel graag de 700 pk sterke superbolide willen bestellen, dan duurt het minstens anderhalf jaar voordat je een keer aan de beurt bent. En we hebben zo’n donkerbruin vermoeden dat deze premium wachtlijst alleen maar langer wordt.
Oh, en voor het toekomstige clientèle dat een Aventador LP700-4 op Nederlands kenteken wil zetten: in totaal ben je een slordige 4,5 euroton kwijt om deze stier op gele platen te zetten. Wie alle specs van de Italiaans/Duitse mastodont nog eens wil checken: alles wat je moet weten staat DAAR.
meneersander zegt
Ach heb je nog tijd genoeg om die 5ton te sparen…
gregorius zegt
Goedkoper om een vakantiehuisje in een bpm-vrij land te regelen en je Lambo op buitenlands kenteken te zetten.
Megakix zegt
@gregorius: :lol: genoteerd !
norge zegt
Echt een koopje die lambo in Nederland :(
norge zegt
@norge: Honderd duizend Euro extra in belasting hier :(
bakkerst zegt
om mezelf even te quoten vanaf autojunk:
Hoe vaker ik hem zie hoe meer ik hem vind tegenvallen.
Er zit geen enkel stukje ontwerp op deze auto dat we niet al de afgelopen jaren op andere modellen hebben gezien. Ik mis een stuk vernieuwing in het ontwerp, ik mis vooruitgang. Het begint mij steeds meer te lijken op een goed gemixte cocktail van Murciélago, Gallardo en Reventon, en wellicht zelfs een vleugje estoque.
Als je voorgaande generaties Lamborghini naast elkaar zet zie je telkens grote verschillen in ontwerp en ontwerpstijl. Dat mis ik, waar is de volgende stap?
Dus om de vraag te beantwoorden, nee, ik zou er niet op wachten, ik zou überhaupt geen order plaatsen..
wimmm zegt
@bakkerst: Audi hè… ook allemaal meer van t zelfde :P
Mairsil zegt
@bakkerst: Ik ben het daar ook wel mee eens. Het ding ziet er absoluut goed uit, maar voor een nieuwe Lambo is het allemaal wat weinig revolutionair. Het had ook de zoveelste special edition van de Murcielago kunnen zijn qua uiterlijk.
Cantago zegt
@bakkerst: Nouja, Lamborghini’s borduren altijd voort. Als je hem naast een Murciélago ze (zie de filmpjes) dan zie je toch een behoorlijke revolutie! Als je dat niet ziet, kijk nog maar eens!
deVia zegt
@ bakkerst
goed gezegd, ik vind dit ook drie keer niets.. doe mij die xj220 maar! ;-)
janklaassen zegt
Vind je het heel raar?
rubenp zegt
-edit: oprotten met je spam-
Megakix zegt
@ricardo: Ok, dat klinkt ‘veel’, maar als ze er maar 100 per jaar bouwen….kortom, ik mis een ijkpunt hierin.
Citrofiel zegt
@Megakix: Van de Murciélago werden er nog geen 500 per jaar gemaakt. Zoveel zal het niet ineens stijgen.
Ram-G-maN zegt
Ach weer een reden om gewoon op de Lamborghini Aventador Super Veloce LP7XX-4 te wachten. : D Of de overige dozijn special editions. ;)
huge zegt
Maar hoeveel bouwen ze er per week/maand/jaar? als het hoogstens 5000 stuk zijn (meestal maximale productie bij autos met carbon monocoque) dan valt het mee kwa hoeveelheid.
w0o0dy zegt
Vraagje: Wat is nou een reëel alternatief? 4,5ton is veel geld, maar 700pk… wat komt hier nou bij in de buurt voor die prijs?
greenhell zegt
@wOoOdy: als je het mij vraagt de getunede m3 in gts kleuren (lees:oranje) die heeft namelijk ook 700 pk, en anders de hurricane m5 ;) allebei wishlist mobielen als je het mij vraagt :)
Cantago zegt
@greenhell: Dat blijft een opgeleukte BMW. Speciaal, maar niks speciaals! Een Aston Martin One-77 is concurrentie, alleen onbetaalbaar. Koenigsegg en Pagani zitten ook al in een ander prijssigment. Een 458 Italia doet een gooi maar komt niet in de buurt… Nee, de Aventador is een klasse apart!
brammo zegt
Héérlijk!