Met de onthulling van de Astra GTC Paris Concept was het eigenlijk geen verassing meer hoe de aanstaande driedeurs Astra eruit zou gaan zien. En het volledig naakte GTC-model dat onlangs werd gesnapt nam de laatste twijfels weg. Maar om te benadrukken dat ‘ie er echt aankomt heeft Opel vandaag nog een tweetal renders en een filmpje van het definitieve productiemodel vrijgegeven.
De onthulling van het driedeurs hatchbackje uit Rüsselsheim staat gepland voor 7 juni. Dan zullen we ook alle specs te weten komen. Toch mochten ze van papa GM alvast twee virtuele foto’s van het productiemodel de wereld inslingeren: De voorkant. De achterkant.
Wie de Astra GTC voor het eerst in het echt wil begluren zal zich richting de autoshow van Frankfurt moeten begeven, die medio september van start gaat. Hopelijk staat er tegen die tijd ook iets van een 290pk-sterke versie op de bestellijsten. Bewegende beelden hierrr.
sirmustang zegt
die achterkant vind ik jammer
met die zwarte bumper
buzzertnl zegt
Je moet het Opel nageven: ze maken de laatste tijd ongelofelijk mooie auto’s!
neal zegt
achterbumper heeft een hoog BMW 1 (met M kit) gehalte
jack_abarth zegt
@neal:
Normaal gesproken is het meningen verschillen, maar dit lijkt absoluut niet op de 1M.
jack_abarth zegt
@jack_abarth:
Poging 2
Flamingo zegt
@jack_abarth: nee p 308 ofzo eerder of alfa mito
Flamingo zegt
@Flamingo: mazda3 mps
Flamingo zegt
@Flamingo:
Flamingo zegt
@Flamingo: ds4 ook, ze hebben allemaal zo’n soort dikke achterbumper zeg, seat leon cupra.. lekker origineel
Atenza zegt
@Flamingo: bijna alle auto’s lijken zo’n ‘diffuser’ te hebben. Niks gejat aan. Gewoon modebeeld.
As_long_as_it_is_fast zegt
@Atenza: Zo hoef ik het niet meer te zeggen, danku.
Tommy2 zegt
Heeft wel iets Mazda-achtigs. Ben iig geen fan, maar dat ben ik nooit van dit soort auto’s. :P
super zegt
Mooi om te zien dat Opel toch weer een beetje levensvatbaar is geworden, misschien kunnen ze er bij SAAB wat van leren.
kets zegt
bij opel zijn ze de laatste tijd erg goed bezig
KaCh1ng zegt
ziet er goed uit , maar wat als he 17inch pakt ipv 20 ..
rufctr01 zegt
Opel is goed bezig! Ik vind dit een mooie auto. Je kutn zien dat de kwaliteit ook flink verbeterd is. Vroeger(jaren 90) waren ze niet echt best, slechte motoren en veel roest.
Freewarefreak zegt
Ze zijn ook vreselijk trouw gebleven aan de concept.
Het scheelt bijna niks.. netjes Opel!
Concept:
Productie model:
As_long_as_it_is_fast zegt
@Freewarefreak: En dan zie je dat zo een nummerplaat toch lelijk doet aan een auto…
Yeelen zegt
Natuurlijk is dit wel de top-of-the-line versie met de krachtigste motor en full-option. In het echt zul je’m waarschijnlijk meer tegenkomen met 16″ jetsers en een ecoflex dieselblokje.
Atenza zegt
In z’n geheel vind ik de ‘oude’ mooier hoor. Veel strakker gelijnd. Opel is idd wel goed bezig maar bijna alle auto’s hebben tegenwoordig kenmerken van andere auto’s wat voorheen niet bij Opel was. En qua rijden vallen ze nog wel eens tegen
Sm0keGun zegt
@Atenza: ik rij nu met een zafira 1.6 van 2000
en ik moet zeggen die rijd strak zelfs voor een mpv
heb al in nieuwere gezeten en het werd er alleen maar beter op .
het is ook geen bmw of mercedes in rijgedrag en veringen maar ik ben tevreden .
rufctr01 zegt
@ atenza: Hoe ze nu rijden heb ik geen ervaring mee. Vroeger vond ik het niet veel soeps.
Atenza zegt
@rufctr01: ze zijn te zwaar, diesels en automaten zijn ouderwets. de compacte benzine turbomotoren zijn prima maar verbruiken teveel
Sciurida zegt
@Atenza: Over die automaten ben ik het met je eens. Maar ik heb gisteren 2 uurtjes mogen rondtouren in een 1.4turbo cosmo (niet die van die irritante reclames), en dat stuurt geweldig! Met 50km/h geeft hij echt heel veel respons hoor, ik durf het sportief te noemen. + hij ziet er in het zwart retegoed uit!
Atenza zegt
@Sciurida: Ik heb de Astra 1.6T 180pk gereden. De Golf 1.4T 160pk was in bijna alle opzichten beter (sowieso sneller en zuiniger). De Insignia 2.0 diesel automaat viel me zwaar tegen
Freewarefreak zegt
@Atenza: Klopt, word ook steeds gezegd in allerlei testen (AutoVisie duurtester, Autoweek, etc) De diesels zijn te ouderwets. Qua geluid en laufcultur zeker, qua souplesse, verbruik, etc, niet top of the bill. Dat moeten ze aanpakken. Plus de afwerkingsmissers. De AutoVisie duurtester had toch een x aantal punten die in een auto van dit allooi niet meer voor mogen komen.
Toch gun ik Opel succes. Hoop dat deze Astra weer echt een kiloknaller wordt. Net als vroeger de Kadett voor de gewone man was. Opel komt er weer bovenop. Zal nog even duren, maar denk het wel. Zullen de gloriedagen herleven?
“..mee munne Manta jonguh!”
Sm0keGun zegt
@Atenza: de golf is niet sneller …
Atenza zegt
@Sm0keGun: echt wel. Ik heb beide gereden afgezien van de echte cijfers is de Golf ook in de praktijk sneller. vooral met tussensprint. http://www.autogetest.nl/autotests/dubbeltests/item/dubbeltests/opel-astra-16-turbo-vs-volkswagen-golf-14-tsi.html?elementtabs=&elementtabs=0
norge zegt
Gewoon, een mooie wagen.
Sjonny zegt
@rufctr01
Welke motoren waren dan slecht in de jaren 90 ?, voor zover ik weet zijn aleen de turbo’s slecht
jack_abarth zegt
@Sjonny:
De ecotec motoren zijn oliegebruikers.
Overigens moet je dit niet zien dat je er jaarlijks liters en liters moet bij gooien.
Verder hebben de ecotec 8v motoren nog wel 1 voordeel. De zuiger komt niet hoog genoeg om de klep te kunnen stoten wanneer de distributieriem breekt.
Dan is het nieuw riempje, klokken en lopen maar weer…
Oudere techniek, heerlijk…
Stino zegt
ben ik nu de enige die hem te braaf vind :D
Nico94 zegt
Wel een mooie auto. Veel mooier dan de 5-deurs!
Imom zegt
Mag zeker gezien worden,mooi.
Esprit_de_Flandre zegt
Miljaar. Weer die vette kont. Alle nieuwe Opels hebben een kont als een McJunkie…
Citrofiel zegt
@Esprit_de_Flandre: In het geval van auto’s vind ik dikke konden wel lekker. ;)
Esprit_de_Flandre zegt
@Citrofiel: IK NIET! Ben sowieso al geen liefhebber van Opel, en ik ben in feite ferm in mijn gat gebeten nu. Ik dacht even dat de Insignia een keerpunt zou zijn, dat ik eindelijk eens wat mooie Opels zou zien en mijn mening wat kon matigen. Tot ik het ding in het echt zag. Afschuwelijk, Grote, Kont! En het ergst van al is dat ze dat nu ook nog eens op alle modellen doortrekken. Das dus weer een volledige Opel-generatie die ik moet verafschuwen…
As_long_as_it_is_fast zegt
@Esprit_de_Flandre: Hoe bevalt de renault laguna je dan?
Esprit_de_Flandre zegt
@As_long_as_it_is_fast: Nog niet echt op gelet eigenlijk. Je ziet ze niet veel. Laguna Coupé vind ik wel super…
As_long_as_it_is_fast zegt
@Esprit_de_Flandre: Daar doelde ik op. Die coupé ziet er idd geweldig uit, hoewel die ook een stevige achterkant op heeft…
Esprit_de_Flandre zegt
@As_long_as_it_is_fast: Valt goed mee vind ik. Misschien dat de scherpere lijnen ook veel doen, om de feitelijke dikheid wat te maskeren…
Nu moet ik toegeven dat de Insignia sedan ook nog wel meevalt, maar de break is afschuwelijk. Dat gigantische overgewicht, die lompe massa, die overhangende Vetkwabben, dat merk je pas echt goed als je er achter staat aan de lichten. Ik google ‘Opel Insignia station rear’, en raad eens! Geen enkele foto te vinden die Recht op de Achterkant aankijkt. Opel WEET gewoon dat het lelijk is, dus hebben ze geen foto’s van die kant gemaakt.
Een Auto-ontwerper (weet niet meer wie) zei eens dat ie altijd bij de eerste 1:1 kleimodellen op een stoel ernaast gaat zitten. Omdat dat de manier is waarop je de auto het meest ziet: zittend in je eigen auto. Van op die stoel moet het er dus goed uitzien. Niet van langs boven, of in kikkerperspectief, of helemaal schuin. Gewoon van op een stoel…
As_long_as_it_is_fast zegt
@Esprit_de_Flandre:
Dit is het beste dat ik kon vinden.
overigens niet slecht gezien van meneer de ontwerper, hoewel ik vind dat je je ontwerp onder zoveel mogelijk hoeken moet bekijken en aan zoveel mogelijk meningen moet onderwerpen. ;)
Esprit_de_Flandre zegt
@As_long_as_it_is_fast: Je moet idd uit alle hoeken bekijken, maar die stoel is echt belangrijk! Dat zal me altijd bijblijven. De pure logica die erachter zit. 95% van de mensen ziet je nieuwste ontwerp voor het eerst vanachter hun stuur. Als je die mensen kan verleiden, wordt die auto dus een succes…
Lucb zegt
Ziet er goed uit, nu wachten op de OPC.
rufctr01 zegt
@Sjonny: de zg Ecotec motoren stonden bekend als Ecolek ivm het hoge olieverbruik.
1 ltr per 800 km was niet ongebruikelijk…
Sm0keGun zegt
@rufctr01: nee hoor . heb de 1.6 ecotech in een zafira van 2000
geen abnormaal olie verbruik , mijn olie blijft zelfs bruin omdat ik op lpg rij … hij heet ondertussen 140.500 km niet echt veel maar versleten is hij zeker nog niet .
rufctr01 zegt
@Atenza: Ik dacht dat Opel wel redelijk bij was met hun automaten en Diesel techniek.
Chriskeeh zegt
mooi :d heb net het oude H model gekocht, heb nu wel spijt als ik dit zie :(
HDM zegt
Mazda gehalte van heb ik jou daar in die voorkant maar niet slecht, het ziet er goed uit.
Atenza zegt
@HDM: tja ze hebben paar jaar geleden de vijfhoekige grille van Mazda gejat. Alleen geen kip rept er over..
straatpiraat zegt
@jack_abarth: Hij zegt BMW 1 met M-kit, dat is wat anders dan een 1M vriendelijke vriend.
http://pimheijmeriks.nl/afbeeldingen/auto/bmw1/achterkant.jpg
phaedros zegt
Prachtig! Goed om te zien dat ‘ie maar amper afwijkt van de conceptcar. Opel maakt weer spannende auto’s, doen ze goed. In het filmpje zie ik andere achterlichten dan op de afbeelding hierboven, maar evengoed een zeer geslaagd ontwerp. Ik zou ‘m in ieder geval graag op de oprit hebben staan (en niet alleen staan natuurlijk… ;))
geertjuh zegt
Opel is de laatste jaren goed bezig. Dit wordt ook gezien door de Mercedes ontwerpers die veel kopieren met name de voorkanten, onderspoilers en het lijnenspel van Opel. Vergelijk de Mercedes A concept maar eens naast deze GTC
E34M5Touring zegt
dus de komende maanden krijgen we deze met Jeroen van 538 als reclame
Freewarefreak zegt
@E34M5Touring: http://www.autoblog.nl/archive/2011/04/23/video-is-annabel-het-leukste-meisje-van-de-autorai#comment-2678531
;)