De echte doet het zelver kan niet zonder een V12. Als je nog op zoek bent naar een leuk knutselproject voor het voorjaar kan je wellicht eindelijk een echt snelle E-klasse maken. Veel goedkoper dan als je er een bij Brabus haalt.
Dit project komt uit Dubai. Of de makers (ALSA Automotive Engineering) kosten wilden besparen of gewoon zin hadden hun handen vies te maken is niet bekend. De motor haal je natuurlijk uit een gecrashte S600. Ze hoeven zich natuurlijk niet druk te maken over brandstofprijzen. Dus meer cilinders is beter en als bonus zitten er ook twee turbo’s op.
Veel onderdelen komen bij tuningshop Speedriven in Amerika vandaan. Met een nieuwe chip, turbo’s, luchtfilters en wat kleine onderdelen is de V12 goed voor 710pk.
Gestript en al is pas te zien hoe krap zo’n V12 eigenlijk in een E-klasse zit. De extra centimeters onder de kap van een S-klasse schelen heel veel. Daarom mag een Brabus motorkap en bumperkitje voor een licht verbeterde luchtstroom zorgen.
IIIM zegt
Dubai.. besparen? :o
JamesBond007 zegt
@IIIM: Of gewoon slim omgaan met geld.
Kvgorp zegt
Dit schreeuwt om een video op die dyno!
Freewarefreak zegt
@Kvgorp: Inderdaad, die wil ik ook zien! :) En check foto 3.. je zult zo een garage hebben.. een M6, een M3, een GT3.. kwijl.
RickB zegt
@Freewarefreak: Het is een bedrijf, vast auto’s van klanten!
Freewarefreak zegt
@RickB: True true, maar blijft het nog een mooi kwartetje. ;)
RickB zegt
Kijk BRABUS, zo kan het ook.
Het verschil? ruim 400.000,- euro! :)
SimonMc zegt
@RickB: Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld is?
Jochempie zegt
Deze bodykit is veel lekkerder dan eentje van AMG! Veel klassieker deze uitstraling.
ascari15 zegt
LOL effe een paar luchtfilters.
Kvgorp zegt
@ascari15 ja echt zo van er moeten twee luchtfilters op…. Damn past niet is te groot. Dan maar 4 kleintjes
SimonMc zegt
@Kvgorp: Als je de foto zo eens even bestudeerd, is dit eigenlijk wel goed mogelijk!
Stino zegt
krijgen ze die motorkap eigenlijk wel deftig dicht? :D
Dimglor zegt
@Stino: Als ik de 1ste foto goed bekijk, dan denk ik het niet ;-)
SimonMc zegt
En kan iemand me uitleggen waarom deze mensen er in slagen van een dikke 5,5 liter V12 met 2 turbo’s in een mercedes E-klasse te proppen, terwijl BMW een atmosferisch 4,0 litertje V8 niet eens weet weg te werken in een M3 waardoor ze op die motorkap een bult moeten voorzien?
Ik vind die bult trouwens niet eens lelijk, in het begin had ik m’n twijfels, maar het is echt iets kenmerkend voor die generatie M3 geworden.
Of steekt het blok van die E-klasse een halve meter uit vanonder?
Megakix zegt
@SimonMc: die M3 heeft die bobbel (powerdome, zoals ze het noemen) puur voor de geilheid erop geknald. Tuurlijk past een motor van die proporties onder de motorkap. Denk aan de C63 AMG…NOT a problem. Dusss….show.
GOD zegt
@SimonMc: Geen probleem hoor:
En verder had de E46 ook al een powerdome ;)
SimonMc zegt
En op die 3de foto…WTF, die 6 serie ziet eruit als een hoerensloep!
De gewone 6 serie ziet er al uit als een hoerensloep, maar deze slaagt erin er nog hoersloeperiger uit te zien!
g40freak zegt
Het is trouwens doe het zelverT
Yeelen zegt
@g40freak: You be trollin’
SimonMc zegt
@Yeelen: Exact.
jippie zegt
Zie het probleem: 4 luchtfilters die boven op het 12-cilinder motorblok liggen. Een motorblok die in die kleine ruimte ook nog eens extra heet wordt. Dan kan je je afvragen of de roosters in de motorkap er zitten om gloeiend hete lucht van de motor af te voeren of om hete woestijnlucht te inhaleren. Beide natuurlijk. Maar volgens mij gaat deze zo geen 710pk halen. Zo wel dan vrees ik dat in no-time al het rubber en plastic in de motorruimte wegsmelt.
Alwood zegt
@jippie: goed zit het daar zeker niet, maar om alles heel te houden zitten er sowieso 2 joekels van intercoolers in.
Beter verplaatsen ze de ABS-unit en halen ze de lucht voor de wielkasten vandaan ofzo.
porsche928 zegt
Denk wel dat je hele gewichtsverhouding naar de klote is zo. Lekker op de kwartmijl, maar je moet er geen bochtje mee nemen.
tvrspeedsix zegt
Het blijft een lelijk hok, ’taxi on steroids’
SimonMc zegt
@tvrspeedsix: Ja, want TVR is het toonbeeld van schoonheid…
Op de meeste TVR modellen lijkt het alsof er een olifant op de motorkap heeft gezeten.
Iets met potten, ketels en zwart zien…
Ik bedoel, onderstaande foto kan je toch moeilijk mooi vinden? Een bumper die als kaasraps kan dienen, en als de lichten branden moet de bestuurder oppassen dat er geen boeing op hem landt want t’is precies een landingsbaan in het donker.
http://www.x-t-c.com/wallpapers/images/tvr_tuscan_01.jpg
tvrspeedsix zegt
@SimonMc:
ik ga niet met je in discussie over wat mooi of lelijk is. Maar denk even na over het design concept. Waarom zouden die lijnen lopen zoals ze zijn?? Kijk er er naar, zoek de referenties en. zie waar verschil wordt gemaakt in vorm en materiaal. Alles heeft een reden in in mijn ogen en zeker bij de Tuscan tot 100% door gevoerd. Esthetisch klopt het plaatje punt.
SimonMc zegt
@tvrspeedsix: Sorry, maar dat is een typische Nissan GT-R uitleg…”Ja maar hij ziet er zo lelijk uit omdat dat moest voor de aërodynamica niet te verpesten”.
De laatste keer dat iemand dat zei over het abstract design van hun nieuwste superbolide, kwam er een zeker heertje Glickenhaus langs…en toonde die mannen hoe die wagen er écht uit moest zien.
MAW, bullshit reactie.
tvrspeedsix zegt
@SimonMc:
Bull shit reactie my ass. Volgens mij heb ik helemaal niks gezegd over aerodynamica maar daarin tegen wel over estetica.
En wie citeer je hier nu eigenlijk:”Ja maar hij ziet er zo lelijk uit omdat dat moest voor de aërodynamica niet te verpesten”.
Ik geloof niet dat je veel kaas hebt gegeten van het geen waarover je schrijft. Ga eens naar een museum van moderne kunst. (Juist daar ga je met je functionele kortzicht)
.
aschie1 zegt
zeker dik