We zagen onlangs al de eerste impressie voorbij komen van de open Huayra en nu heeft Horacio Pagani in een interview bevestigd dat we over 3 jaar daadwerkelijk een open variant kunnen verwachten. Een mooie periode om heel veel geld te gaan sparen en wat organen te verkopen lijkt me.
Ook onthulde Horacio nog dat er in 3 weken tijd maar liefst 60 orders zijn binnengekomen voor de dichte Huayra. We kunnen dus wel stellen dat deze auto net zo snel verkoopt als dat hij optrekt. Overigens wist Horacio ook nog te melden dat eind mei alle specificaties officieel bekend gemaakt zullen worden. Dan zullen we dus precies weten hoe snel de Huayra is.
Wist je trouwens dat er bij AMG maar liefst 67 personen gewerkt hebben aan de M158 6.0 V12 motor die achterin de Huayra ligt? Er is dus serieus werk van gemaakt door de techneuten van AMG. Tot slot kunnen we jullie nog melden dat Pagani ook nog steeds nadenkt over een “instap” modelletje, maar daar is officieel nog geen groen licht voor gegeven. Waarschijnlijk willen ze zich eerst richten op het ontwikkelen van de Huayra Roadster voordat er een tweede modellijn komt. (via: autoblog.com.ar)
Jochempie zegt
Balen? Dan hebben wij twintigers nog even om te sparen!
mclarenf1lm zegt
@Jochempie: 50-50?
Dan kunnen wij eerder een order plaatsen :P
ascari15 zegt
Ach maakt niet uit. Al zou hij niet komen.
Ik vind hem kwa uiterlijk zwaar teleurgesteld.
deVia zegt
0-60 in drie weken? dat noem ik niet echt snel optrekken…
mo112 zegt
@deVia: jij bent gewoon heeeeeeell erg slim hea
xilver zegt
De coupe vind ik maar niets, maar deze ziet er wel spectaculair uit! Trouwens is dat wel slim gezien. De mensen die een Roadster willen en nu per se een Pagani willen zullen een coupe komen én na 3 jaar nog een Roadster, dubbele poen voor Pagani ;-)
StijnB zegt
@xilver:
Dat is ook hun betrachting. Deze reeks moet weer een kleine tien jaar meegaan, introducties van varianten zullen ze dus wel mooi spreiden om de nieuwswaarde en begerenswaardigheid hoog te houden…
Tommy2 zegt
Balen? Kan hem toch niet betalen en mooi wordtie ook niet zo te zien! :P
kets zegt
niet mijn eerste keuze
maar zeker niks mis mee
erddo zegt
lelijke grafbak.
srry voor taalgebrk.
Jokkebrok zegt
@erddo: Sorry voor taalgebrek
Jochempie zegt
@Jokkebrok: Inderdaad dat staat er :) Nou netjes, zo’n verontschuldiging!
Dimglor zegt
@Jokkebrok: +1 :-)
kickass zegt
@Jokkebrok: Als ze er toen al waren, kreeg jij van mij een plusje. :P
Jokkebrok zegt
@kickass: Zozo, dat is een eind geleden, dat dat nu nog gelezen wordt…
kickass zegt
@Jokkebrok: Er stond in een artikel een linkje naar dit artikel. :)
Jokkebrok zegt
@kickass: Ah, dat verklaart een boel :P
raphael zegt
Goh het meest interessante van het hele interview laten jullie weg.
Namelijk het feit dat deze auto eigenlijk Da Vinci had moeten heten maar dat dat technisch niet mogelijk was. Ook gaat hij in op de naam Huayra en de moeite die de meeste mensen hebben het uit te spreken.
slappehap zegt
@raphael: What’s in a name?
agera zegt
Heel gek is dat natuurlijk niet, als je nagaat dat deze auto ongeveer 10 jaar mee zal gaan net als de Zonda.
Bloedmooie auto, de Pagani heeft een fantastisch mooi design mijn meest favoriete auto!
norge zegt
Ik weet nou nog steeds niet hoe je het uit moet spreken ,fonetisch ; hoera?
sir_smokalot zegt
Als je het op zijn Spaans uitspreekt is het Hoe-aai-ra
rvssax zegt
@sir_smokalot:
spaans lijkt me meer dat die H als een g zal gaan klinken…toch?
xilver zegt
@rvssax: choe-aai-ra dan maar ;-)
Dimglor zegt
Logisch… Van de Zonda was er ook niet meteen een roadster…
Moet net wat langer meegaan dan de gemiddelde Golf…