Van een getunede SLS AMG kijkt echt niemand meer op. De auto heeft zich sinds zijn introductie al zo vaak gewillig laten onteren, daar kan zelfs een gemiddeld Oh Oh Tirol-meisje niet tegenop. Kicherer heeft echter een manier gevonden om tóch op te vallen tussen de overige aangetaste SLSjes. Gewoon de vleugeldeuren elektrisch bedienbaar maken.
Wat je ook van de overige styling mag vinden die Kicherer hier toepast, die elektrisch bedienbare ‘gullwings’ zijn verdraaid handig als je enigszins kort van stuk bent. Voor kleinmensen is het namelijk goed lastig om de SLS AMG-deuren zittend te openen of te sluiten. Maar met dit systeem kun je jezelf met één druk op de knop (of afstandsbediening) toegang verschaffen tot de gevleugelde Benz. Ook zeer geschikt voor luie personen dus.
De rest van kunstje dat Kicherer hier toepast was al bekend. Ze noemen deze creatie de ‘Supersport’ en geven het AMG-hart 610 pk en 670 Nm mee dankzij een RVS-uitlaat en een gewijzigde ECU. Drempelterreur is verleden tijd dankzij het lift-up sportchassis warmee de voorkant van de SLS AMG meer bodemvrijheid krijgt. Tot slot werden er driedelige 20 inch wielen met de naam RS-1 onder de auto geplaatst en kregen we onderstaande foto’s te zien waarop een blonde schone de auto aanprijst. Niet verkeerd.
misteralmostknowitall zegt
Ik ben zelf niet de grootste, maar als ik zie hoe Jeremy Clarkson (niet de kleinste) al moeite heeft met het dichte van die deur lijkt mij dit persoonlijk geen overbodige luxe.
Overgens denk ik niet dat dit de rede zal zijn dat ik geen SLS AMG zal kopen, dan zal ik eerder problemen hebben met men saldo op de bankrekening.
dennisberkhout zegt
De date die je mee naar huis neemt met deze auto, zal dan ook geen enkel probleem meer hebben met het sluiten van een van de “Gullwings”
DePannekoek zegt
Dat mercedes dit zelf niet verkoopt als optie zeg…(of standaard als ze in een gulle bui zijn)
Freewarefreak zegt
@DePannekoek: Ja dat dacht ik ook meteen. Bij ieder merk kun je zo ongeveer een elektrische achterklep krijgen (Audi, BMW, zelfs Honda Accord, enz), dan verwacht je toch dat dit ook gewoon via MB kan.
Wel een heel vet (en handig) gimmick. Diep in mijn hart ben ik wel benieuwd wat het toevoegt aan gewicht.
v8amg zegt
@Freewarefreak: mercedes vond dat de deuren (en de auto) daardoor te zwaar werden. dat ze het niet als optie leveren snap ik dan ook weer niet, want dan kiest de klant ervoor om 1kg meer mee te nemen.
Hupke zegt
@v8amg:
Kiest de klant ervoor en gaat hij naderhand klagen dat het te zwaar is waardoor de Mercedes slechte naam krijgt.
Kortom imago, daarbij is het ook wel volledig onnuttig, toch?
Als je de fysiek niet hebt om een deur open te doen moet je ook maar niet in een fysieke wagen als deze rijden.
Gnermo zegt
@Hupke: Onnutig, heb je die zelf bedacht? :D
GeoBem007 zegt
@Freewarefreak: 1,9kg volgens het persbericht.
VeniVidiVici zegt
@GeoBem007: Valt de bestuurder toch gewoon 1,9kg af :)
As_long_as_it_is_fast zegt
@VeniVidiVici: My thoughts exactly. :D
MAB zegt
@DePannekoek: eerste waar ik aandacht was dat:P naja wat zij willen..
laurensl zegt
Ik denk dat je optioneel een grotere lus kan kopen voor de deuren naar beneden te trekken.
Waarom is dat lift-up chassis ook niet standaard?
Dat is toch meer functionaliteit voor je klanten.
As_long_as_it_is_fast zegt
@laurensl: Hangt er een koordje aan. xD
nicktexel zegt
of gewoon de wandelstok van je opa lenen en daarmee dichtrekken
bigcar zegt
echt domme mensen….
mercedes had dit zelf ook kunnen doen maar dat deden ze niet omdat anders de gewichtsverdeling van de auto niet klopte en de auto mogelijk onstabiel kon zijn op hoge snelheden. dit doordat het dak nu ‘iets’zwaarder is, waardoor de belasting ervan hoger.
hetzelfde principe: een bugatti pimpen om het harder te laten gaan. het risico is dat die dan onstabiel is op ‘de wat hogere’snelheden.
….ff geen woorden voor….
mckroket zegt
@bigcar: 1,9 kg zal niet echt veel uitmaken he op meer dan 1600 kg.
laurensl zegt
@mckroket: Wel als die 1.9kg op je dak komen te liggen, je wilt je gewicht zo laag mogelijk tegen de grond houden.
Waar hebben ze die elektromotoren eigelijk gestoken? Ik zie nergens een verdikking op het dak.
mckroket zegt
@laurensl: als er een vent in de auto gaat zitten met een hoofd dat 1,9 kg zwaarder is dan mijn hoofd, geeft dat hetzelfde effect zowat. echt verwaarloosbaar dit hoor. leg ff 2 pakken suiker op je auto dak, nooit dat je dat gaat merken hoor op 1600+ kg maar goed.
tymen zegt
wtf:)
alfa159TI zegt
loop stage bij een mercedes dealer, zelf ben ik 1,95 maar heb al verschillende klanten gehad die inderdaad niet bij de deurhendel konden komen!
As_long_as_it_is_fast zegt
@alfa159TI: Wel dan heb jij voortaan het verkoopsargument op zak. Aanbrengen zou ik zeggen, en dan de verkoopspremie opeisen. :D
F1Tim zegt
Ongelooflijk toch dat zulke kleine ingrepen vergezeld moeten zijn van een hele body-makeover… Tegenwoordig moet je steeds maar grootser uitpakken om het kleinste prulletje te promoten. Zie ik daar een zeepbel verschijnen?
robbie zegt
inderdaad echt belachelijk dat Mercedes dit niet zelf bedacht heeft. Toen ik laatst im een SLS zat was dat het eerste dat mij opviel. En ik ven echt niet de kleinste.
Anders hadden ze op zijn minst nog een soort lus aan de deur kunnen maken oid…
negativan zegt
Bassie zou zeggen een Honda blijft altijd drijven.
robbie zegt
@negativan: +1
twsteel zegt
Onzin. Dit heeft de SLS totaal niet nodig.
thomas0180 zegt
dan heb ik liever een SLS van een ander tuning-merk, en dan rij ik wel ff bij hun langs om alleen die elektrische in te laten bouwen;)
Dimglor zegt
Ik denk dat dit wel een uiterst interessante optie zou zijn bij Mercedes….
Echt jammer dat ze dit niet aanbieden….
Esprit_de_Flandre zegt
Vreemd dat MB dat zelf niet gedaan heeft…