Ben je bang voor een aanslag op je leven en vind je een gepantserde S-Klasse wat te gewoontjes? Dan kan je gelukkig terecht bij Maybach voor een gepantserd Guard model. En die is overigens nog steeds retesnel ondanks dat extra gewicht. Je sprint namelijk in 5,7 seconden van 0 naar 100.
Sinds 2003 levert Maybach al een gepantserde Guard variant, maar om de een of andere reden hebben ze nu een nieuw persbericht de wereld ingestuurd. Wellicht dat het iets te maken heeft met de recente facelift van de Maybach. De Guard is gebaseerd op de verlengde 62 en is volgens Maybach vanaf het begin ontworpen met het idee dat er een gepantserde versie gemaakt zou worden. Daarom kunnen de remmen en het onderstel direct worden overgenomen van de normale versie.
Het extra gewicht tov een normale Maybach is “slechts” 406 kilo. Dat komt waarschijnlijk ook omdat deze Maybach “slechts” beveiligingsniveau B4 heeft. Het hoogst haalbare is immers B6/B7, maar als je dat niveau zou willen halen zou de auto te zwaar worden en niet meer toegelaten kunnen worden op de openbare weg.
Aangezien een gepantserde Maybach van buitenaf niet te herkennen is hebben we ook nog een gallery toegevoegd met foto’s van de reguliere Maybach.
potver7 zegt
Dat sprintvermogen is zeker ter compensatie van het gebrek aan B6/B7? Mwah, dan toch maar een S600…
;)
Robbert89 zegt
Verder valt de hoeveelheid extra gewicht mij wel mee.
ricksteenbeek zegt
staat wel raar op z’n achterwielen..
RickB zegt
@ricksteenbeek: Luchtvering lek geschoten :)
Robbert89 zegt
Als je dan gelijk mijn post even edit ofzo. Nu is die wel erg raar……. :’)
dragspert zegt
Luchtvering achter naar beneden om dan 50/50 gewichtsverdeling te krijgen ofzo? Staat inderdaad niet helemaal jofelnootje op de poten:p
Jokkebrok zegt
En wat mag het korsten?
exotic zegt
@Jokkebrok:
Hoezo? Wil je er een kopen?
Jokkebrok zegt
@exotic: Nee, twee.
bpc zegt
ik denk dat ik mij bij een b4 pansercode ook al aardig op mn gemak zou voelen maar dat kan aan mij liggen :p
mesfin zegt
ik voel me al veilig zodra ik kleren aan heb haha, maar dat ter zijde. Volgens mij is het niet in te beelden hoe ruim en lekker zo’n maybach zit. ja echt als ik dat interieur zo zie, dan valt bij mij de mond open..wat een schoonheid.
OT: tot wat voor ‘aanslagen’ is zo’n B4 pantsercode bestendig? vast geen bermbommen hahah.
Hupke zegt
@mesfin:
Bernbommen al zeker niet.
B4 (VR4 bij Mercedes genoemd) is bestendig tegen zowat alle handvuurwapens (tot .44 magnum dus tot max. een 2100 joule) in alle mogelijke richtingen.
De meeste smg’s en lichte karabijnen zullen ook wel tegengehouden worden.
AK-47 en dergelijke niet. Dat is te zeggen niet in alle richtingen en niet volgens de richtlijnen.
Best wel tof zo’n maybach guard als daily-drive voor juweliers/diamantiers en dergelijke, de street-punks zullen je niet kunnen deren. Maar niet echt geschikt voor kadaffi.
Pordon zegt
Zoveel luxe in een auto is niet normaal, de prijs is dan ook niet normaal. Maar welke idioot heeft er bedacht dat ze dan wel wat stylingselementen in de voorbumper van de E-klasse kunnen overnemen met de bijbehorende LED-verlichting en zijspiegels die ook op een C 180’je te vinden zijn? Kostenbesparing?
Megakix zegt
‘het idee’ = de idee (@Robbie)
Snoop_Deville zegt
@Megakix:
idee ideeën 1 het, de;
http://www.vandale.nl/vandale/zoekService.do?selectedDictionary=nn&selectedDictionaryName=Nederlands&searchQuery=idee
frankj zegt
@Megakix: LOL een goede verbetering begint met een goede scholing (dit leer je vaak op school en niet op het straat).
On topic: Wel ziek dat die auto zo snel blijft gaan. Met een dergelijk gigantisch gewicht.