Slecht nieuws voor alle BMW fanboys en liefhebbers van de Nurburgring, vanaf heden bestaat de BMW Ring Taxi niet meer. Als je dus graag door Sabine Schmitz in een M5 over de ‘Ring vervoerd wilde worden heb je vanaf nu dikke vette pech.
Het bedrijf dat de ritjes verzorgde, OK Speed Marketing, heeft aangegeven dat er (voorlopig?) geen ritjes meer gemaakt kunnen worden in een BMW. Wel bieden ze nog de mogelijkheid om mee te rijden in een Porsche 911 Clubsport (349,- euro) of een MINI Cooper S JCW (195,- euro), maar er zijn slechts een paar dagen waarop dat mogelijk is.
Waarom er niet meer met BMW’s wordt gereden is niet helemaal duidelijk. Het zou ermee te maken kunnen hebben dat de vorige M5 alweer een tijdje uit productie en de nieuwe nog steeds niet onthuld is/op de markt is. Maar dan hadden ze ook nog kunnen kiezen voor de M3 sedan bijvoorbeeld. Of desnoods een X6 M. Of misschien gaat BMW het marketingbudget op een andere manier gebruiken Of wellicht zijn er hele andere redenen. Feit blijft wel dat je niet meer in een BMW Ring Taxi over de Nurburgring vervoerd kan worden. Toch jammer. (bron: bridgetogantry.com, via)
Als pleister op de wonde dan nog maar even een gelikte promovideo van enkele jaren geleden. Enjoy!
UPDATE: De Ring Taxi zal worden voortgezet met een M3.
bmwkevin zegt
pleister op de wonden toch?
-edit: nee, het is wonde-
Patrick_Createmedia zegt
ohw, dan maar zelluf over de ring jagen dit jaar :)
AMGknul zegt
-edit: check!-
rufctr01 zegt
Met een 911 clubsport is ook niet verkeerd.
norge zegt
Jammer ik had me graag door Sabine laten**rijden.
highperformance zegt
@norge: behave….
norge zegt
@highperformance: :D
MichaelvdBroek zegt
@norge: haha wie niet!!
schnitzerken zegt
Hopelijk is het enkel omdat de nieuwe M5 er aankomt, de huidige mechanische pech geeft, en ze gewoon willen verdergaan met de nieuwe M5.. (ps: ik zeg: “hopelijk” dus t’is totaal ni onderbouwd door recent gelezen artikels ofz ;))
walter zegt
Jammer, had het graag eens mee willen maken.
http://www.youtube.com/watch?v=IAmffVb06tY
Jochempie zegt
Als die ring maar openblijft…
GTI5 zegt
Nuancering;
De Ringtaxi’s zijn ver op. Bij BMW in Munchen staan er enkele(tussen meer testauto’s) die klaar zijn ter vernietiging. Een paar duizend rondjes Nordschleife gaan niet in de kouwe kleren zitten. De M5’s zijn (bijna allemaal)technisch op. Het is dus de vraag zelf of BMW nu iets anders ter beschikking gaat stellen, alleen lopen de kosten langzaam (mede door de stijgende brandstofkosten) heel hard op.
Dit besluit heeft dus nauwelijks te maken met de NBR GMbH
In Munnchen;
http://i77.photobucket.com/albums/j47/passep01/Temp/Ringatxi1.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j47/passep01/Temp/Ringatxi2.jpg
Hupke zegt
Nuja, een rondje ring gaat je niet in de kouwe kleren zitten.
Kunnen ze nu toch een Mercedes W212 E64 amg in diens nemen. Iedereen zegt toch altijd dat dat taxi’s zijn.
E34M5Touring zegt
@Hupke: Ik zeg doen blauwe platen en een taxi bord erop AMG logo’s vervangen door 220cdi en knallee
C220AMG zegt
@E34M5Touring: Daar gaan we weer! :P
Hupke zegt
@E34M5Touring:
Wel lullig als je daar met je M5je langst staat en hij rijd je het snot voor ogen met dat onaërodynamische taxi plaatje er boven op. :D
Freewarefreak zegt
@Hupke: Goeie! :) En een “echte” taxi en bloedsnel! Wel jammer van de “ouwe trouwe” E60.. er gaat toch niets boven een hoogtoerig huilende V10..
opgooier zegt
Blijft toch 1 van mijn favorieten deze M5. Dat filmpje wat walter post is ook prachtig.
GOD zegt
Die M5’s hebben idd duizenden rondjes afgelegd op het zwaarste circuit dat er bestaat. Zullen wel kompleet gaar zijn. Ik hoop wel dat BMW zo slim is geweest om alle zwakke punten er uit te filteren en die te verbeteren en te gebruiken in de nieuwe F10 M5. Zo niet, heel erg dom van ze.
realhustler zegt
Idd slijten de auto’s heel snel, en moeten nu dus vervangen worden, en logisch dat ze op de nieuwe wachten.
Andere auto’s zijn lastig, want je kan alleen die kosten opbrengen als je 3 of meer mensen mee neemt, ok, en een M5 is de beste auto waar je dat met goed fatsoen kan doen.
Andere auto’s slijten ws nog sneller.
jzaero zegt
Ik heb eens ergens gelezen dat onderdelen zoals de remblokken, remschijven, banden, versnellingsbak en andere slijtgevoelige componenten niet meer dan 50 rondjes meegaan. Banden zijn al op na 20 rondjes, remblokken na 5. Schijven iets langer. Het is dus niet gek dat deze auto’s gewoon technisch en mechanisch helemaal op zijn. Duizenden rondjes van 20km per keer, dat tikt toch zwaar aan op de auto zelf denk ik zo. Ik hoop dat dit slechts tijdelijk is en dat er binnekort weer gereden wordt met de BMW M5 F10!
Freewarefreak zegt
@jzaero: Kunnen ze dan geen “performance parts” monteren? Wilwood calipers, gesinterde raceblokken, SACHS koppeling, etc. Er is op dat gebied toch megaveel te koop? Zou zeggen bouw dat ding “mopar” op.
Freewarefreak zegt
@jzaero: Trouwens.. wel leuk als je zo’n afgetrapte voor een habbekrats kunt overnemen. Reserveer een mooi budget voor nieuwe remmen, banden, koppeling, etc (wat zou het je achteruit zetten.. een rooitje of 6 aan parts) en je hebt toch een leuke M5. Loopt wel want “snel ingereden”.. :mrgreen:
StijnB zegt
@Freewarefreak:
Toch niet, M5’s worden na 20.000km bij het huisvuil gezet. En na ongeveer de helft van die kilometers klagen de rijders al dat het chassis zo zwak als kaas is geworden. Al dat driften doet iets met een (gezins)wagen!
Sabine rijdt nu al enige tijd met een 997 GT3 RS MKII over de Nordschleife. Nu kan er wel maar een passagier meer mee, maar denk dat de belevenis nog indrukwekkender is geworden!
jzaero zegt
@Freewarefreak: StijnB heeft hier inderdaad een punt. Een auto die gewoon over straat heen rijdt, dagelijks woon-werk verkeer doet, zal toch een stuk voordeliger zijn op langer termijn dan een afgeragde M5 Ringtaxi. Het chassis krijgt zoveel te verduren, de krachten van de motor, de zwaartekracht, laterale krachten, remkracht, al deze factoren spelen een rol bij hoe lang een auto nog door kan gaan. Aangezien deze auto’s niks anders doen dan vol over de ring knallen, zijn deze auto’s echt op. Metaalmoeheid is misschien nog ver weg, maar zeker aanwezig. Het gaat ook niet zozeer alleen om de verschillende compenenten die ik op heb genoemd, maar ook om het blok en de auto als een geheel natuurlijk. ;)
Freewarefreak zegt
@jzaero: “..Ik hoop dat dit slechts tijdelijk is en dat er binnekort weer gereden wordt met de BMW M5 F10!..”
Amen! :) En BMW.. zet er dan keramische remmen onder.
Svaan zegt
@Robbie
Heb je ook een idee of meer info voor mensen die afgelopen jaar een ticket hebben gekocht en nu dus geen rit meer kunnen boeken in de M5?
Ik heb hier namelijk nog een ticket en was van plan om deze zomer te rijden, maar dat lukt dus niet…. :?
MichaelvdBroek zegt
nou wat bijzonder nieuws, wat maakt het nou uit, het is toch ze geld niet waard :P
Aephyon zegt
@MichaelvdBroek: Geld niet waard? Dan heb je Sabine duidelijk nog niet bezig gezien.
Elke keer ik op de ring rondrij verbaas ik mij erover hoe dat mens kan rijden.
MichaelvdBroek zegt
@Aephyon: ja maar kijk wat het kost, rij ik liever zelf, is toch een veel leukere ervaring
VantageR zegt
Die medewerkers hebben wel een droombaan zeg. De hele dag lekker over de Nurburgring scheuren en daarmee ook nog is heel veel mensen blij maken.
Dimglor zegt
Mja jammer, maar het zou me verbazen moest er geen nieuw exemplaar komen…
Cantago zegt
Goed om te horen dat het nu in een M3 kan! Is ook helemaal niks mee mee;)