Het productieproces van de C8 Aileron gaat deze maand dan eindelijk van start. Na een jaartje vertraging te hebben opgelopen in verband met het redden van Saab zal Spyker – inmiddels verkocht aan het Britse CPP – zeer binnenkort de C8 Aileron in de showrooms zetten. In Genève laten ze alvast het productiemodel zien. Althans, een C8 Aileron die voor 95% gelijk is aan het productiemodel.
De C8 Aileron is een fraai staaltje oogsnoep geworden, met een interieur waar zelfs een Pagani Huayra niet aan kan tippen (detailfoto). Op de beursvloer mochten we van Spyker vernemen dat de jaarproductie om en nabij de 100 units komt te liggen, en voor het eerste jaar is ongeveer 70 procent al vergeven.
In het midden van deze auto ligt nog steeds een V8 van Audi (400 pk), later zullen ze overstappen naar een Amerikaanse achtpitter van Cadillac. De productie van de auto vindt plaats in Engeland, bij de nieuwe eigenaar CPP (Coventry Prototype Panels, deels in handen van Vladimir Antonov).
killioq zegt
lkkr ding, alleen iets te duur. hij mocht wel wat meer pk hebben Om echt mee te kunnen doen
Stefan-Venema zegt
Ik zou graag een foto van de motor-ruimte willen zien. Ben benieuwd hoe ze die nieuwe V8 hebben gecamoufleerd.
fant zegt
hmm, was even voor de gek gehouden door die versnellingspook, tot ik zag dat er maar 2 pedalen in zaten. Blijken er gewoon flippers in te zitten! Heb je zo’n mooie pook, kun je er niet mee schakelen?
Verder blijft het een goddelijke wagen dit, van buiten maar vooral van binnen.
GeoBem007 zegt
@fant: Sequentieel schakelen met die pook is toch perfect mogelijk?
fant zegt
@GeoBem007: I guess, maar da’s niet hetzelfde :) Een spyker zou ik toch liever met een klassieke handbak hebben eigenlijk. Maar wie weet is dat ook gewoon mogelijk, weet er zelf weinig vanaf.
kolluk zegt
Erg mooi! hopen dat dit dan het succes van Spyker wordt!
erwinowicz zegt
jammer van dat kroonsteentje dat los hangt onder het dashboard….
Arnoud zegt
@erwinowicz:
Dat is vast de stekker van de claxon. Begrijpelijk dat ze die losgetrokken hebben. Ze hadden ‘m alleen even weg moeten stoppen, inderdaad.
spykerboy zegt
heerlijk dit :D ook gaaf die aluminium flippers achter het stuur in maat 46! :D
dondeboer zegt
Dik ding. Jammer dat er nu behalve de naam niks nederlands meer aan is.
midasracer zegt
Mooie auto. Jammer van al die bling bling. Wie weet nog een keer een “dark” versie zonder alle chroom en alu versierseltjes. Ik kan niet wachten op een AB testverslag.
iLoveStinger zegt
Wat bedoel je met ze kunnen er 100 bouwen?
HDM zegt
Balen van dat Lambo stuur, weg ermee!
Ben benieuwd hoe het gaat aflopen met die D8, die zou ook die Caddilac motor krijgen en daar is sinds 2008 niets meer van gehoord..
ascari15 zegt
Krijgt hij met dit blok ook meer pk’s??
Vind het wel jammer dat het niet meer in Nederlandse handen is.
Nico94 zegt
@ascari15:
Spyker is toch een aanfluiting? Ze hebben nooit winst gemaakt en wanneer komt nou eens de SSUV?
Esprit_de_Flandre zegt
@Nico94: Nooit winst maar wel mooie auto’s. En persoonlijk vind ik het vooral jammer dat SaabSpyker daarmee gesplitst is. Ik vond dat wel een mooi koppel, Zweeds luxe, en maffe ‘Ollandse sportwagens.
Nico94 zegt
@Esprit_de_Flandre:
Ze maakten inderdaad mooie auto’s. En dat Saab en Spyker bij elkaar hoorden was ook wel een grappig.
The360box zegt
Dat stuur past eigenlijk totaal niet in dat interieur! Die pook is best grappig maarja, 400Pk… Als je niet oppast wordt je nog ingehaald door die Focus RS.
fant zegt
@The360box: Vroeger zaten er veel mooiere stuurtjes in, maja, daar paste denk ik geen airbag in :P Dat zal de reden wel zijn.
DMan zegt
@The360box:
Nou beter lezen zou ik zeggen. Dit exemplaar heeft dus de nieuwe GM motor onder de kap liggen. Volgens Spyker’s (voormalig?)PR was de bedoeling meer dan 550pk uit het blok te schroeven. Of ze dat gehaald hebben weet ik niet maar in de buurt zeker! Dan cross je elke Focus RS voorbij hoor;)
Citrofiel zegt
@DMan: Volgens mij moet jíj wat beter lezen. ;) Er staat dat dit exemplaar nog wel de 400 pk motor heeft, pas later zullen ze die sterkere motor erin leggen. Of dat voor of na de productiestart is, joost mag het weten.
rikkon zegt
Zitten er nu echt 2 O-ringetjes van 7 cent als afwerking om die pook?
premiumtap zegt
Ligt nog gewoon een Audi 4.2 in deze Spyker. Volgens mij krijgt alleen de spyder versie in eerste instantie het GM block.
ff off topic, ik dacht dat de Donkervoort D8 GTO(de open versie van de D8 GT) ook zijn debuut zou maken in Geneve? Nog niets van gezien.
zegikniet zegt
@nico94: vindt je Aston Martin en porsche dan ook een aanfluiting ? Die hebben de eerste 10 jaar toch ook geen winst gemaakt. En deze aileron is trouwens nog gewoon in Zeewolde gebouwd hoor!
bmwpowerm5 zegt
alles is mooi aan deze auto behalve het stuur dat is echt niet mooi
xilver zegt
Eeeerrgg mooie wagen! Mogen jullie Hollanders meer dan trots op zijn! En dat motorgeluid is ook wel om naar huis te schrijven! Een Spyder maakt het voor mij helemaal af.
Dimglor zegt
Is inderdaad een mooie wagen.. en heeft net als de Pagani een prachtig interieur!
Cantago zegt
Dit is denk ik toch wel de mooiste Spyker tot nu toe! Maar qua interieur kunnen tippen aan een Pagani? Vergeet het maar!