Zoals bekend waagt superluxe-fabrikant Rolls-Royce zich ook aan de elektrische auto, en dit is hun concept op basis van de Phantom: de 102 EX.
De nomenklatuur van de elektrische Phantom is geen onbekende, drie cijfers en twee letters, net zoals de Ghost toen dit nog een concept was (200EX). Volgens Rolls-Royce zijn er geen productieplannen voor de 102 EX, maar wordt de tentoonstelling van het model in Genève meer gebruikt om reacties van klanten en aandeelhouders te peilen. Of je dit wilt geloven of niet is aan jezelf.
Wat zien we op de plaatjes? Tja, niet veel meer dan een babyblauwe Phantom, maar dan met een kek zilveren plaatje op de zijkant. Maar wat zou er zich onder die motorkap bevinden… In ieder geval geen 6,75 liter V12. Misschien wel een gapend gat? Handig als de grote mensen daar ineens de aandrang krijgen om verstoppertje te spelen.
bartinspace zegt
Hier moet wel een flinke audiotrack (of hoe heet dat?) in eigenlijk, volgens mij is het vervreemdend als je zo’n auto voorbij ziet rijden en je hoort helemaal niks :P
MrSkyline zegt
@bartinspace:
Een normale RR is ook al erg stil hoor, ja je hoort hem wel, maar het is nou niet bepaald een brute soundtrack oid.
Cantago zegt
@MrSkyline: tot je het gas intrapt…
kruiwagen zegt
verschrikkelijk, al dat electrisch gezever
astonfreak zegt
waarom???
alsof mensen dat willen ze kunnen een phantom van 550.000 inc. belastin betalen maar dan kan je ook benzine betalen hoor ………….. tja rolls royce is van bmw he :P
tjorque zegt
@astonfreak:
dat wil niet zeggen dat je benzine WIL betalen hé…
stel je maar eens voor als uber PIMP van een zonnecel bedrijf, of windmolen fabrikant…
dan wil je gewoon voor de PR met zoiets kunnen voorrijden, omdat het een ZEV is.
Cantago zegt
@tjorque: Dus uit hoeveel mensen bestaat deze doelgroep? 5 personen?
dondeboer zegt
Elektrische aandrijving past natuurlijk naadloos bij het zoevende, geluidloze karakter van de Rolls. Maar ik vraag me af hoeveel ton aan batterijen dat dat ding meezeult.
henkdetank zegt
Alsof er Rolls-rijders zijn die zich úberhaupt druk maken om CO2 uitstoot of tekorten aan brandstoffen ….en geef ze eens ongelijk, dat is voor de plebs
barney zegt
@henkdetank: Nou, CEO’s bijvoorbeeld. MVO noemen ze dat.
boezeman zegt
Inderdaad geen 6,75 liter V12, maar dit: http://yfrog.com/gzh7emj
autoblogger zegt
@boezeman: check de gallery, daar staan ze ook in
ferrari zegt
puur electrisch dus. grappig, maar hoelang gaan die accu’s dan mee en wat is de actieradius mocht dit ooit in produktie gaan?
Citrofiel zegt
Typisch. Het enige bijzondere aan de auto bevindt zich onder de motorkap. De motorkap staat open. Alle gelegenheid dus om de bijzonderheid aan ons te tonen. Wat staat er in de gallery? Alleen maar foto’s van de achterkant..? :?
Justawheelchairguy zegt
Goed van Rolls dat ze dit doen.
Torsten zegt
Lijkt mij een uitstekend idee! Een Rolls moet toch geen geluid maken en elektro motor betekent veel koppel, past perfect bij dit soort wagens. Vraag mij alleen af of er niet 1000 kilo aan batterijen aan boord moet om het einde van de straat te halen?
norge zegt
0 tot 100 in een acculading :P
Dimglor zegt
Mja… ik had eerder gedacht dat ze met een elektrische variant van de Ghost gingen afkomen…
Joerek zegt
In nl belangrijker nog, geen bpm, 0% bijtelling, geen wegenbelasting. Je hebt het zo terugverdiend!
Cantago zegt
Ik zie het nut van een elektrische Rolls echt niet… Je wilt daar grote afstanden mee afleggen en dat kun je echt vergeten in zo’n vreselijk zware auto op batterijen! Daarnaast wil je snel verder kunnen, maar hoe lang gaat het wel niet duren voordat dit ding een keer opgeladen is? Wat een ramp, waarom maken fabrikanten dit? WAAROM?