We blijven in de Mercedes-naamgeving hangen maar het wordt toch een SLS in plaats van SLC. SLS, want het is een Sports Luxury Sedan. De nieuwe mastodont van De Tomaso. Klaar voor productie, we zouden er zelfs dit jaar al een kunnen zien rijden.
In Geneve kunnen we de De Tomaso SLS voor het eerst van dichtbij zien. Dan maken ze ook de échte naam bekend. SLS is slechts ‘code’ om de spanning er in te houden. Hoewel het misschien wel zo veilig is enige afstand te bewaren.
Prijzen zijn nog niet bekend. Prestaties evenmin. Wel vermeld De Tomaso vast dat er bij de introductie twee motoren verkrijgbaar, een 550pk V8 en 300pk V6. Beiden benzine-motoren. Diesels volgen later, waarschijnlijk ergens in 2012 of 2013. De SLS is gebouwd op een aluminium frame om gewicht te besparen, maar een erg lichte auto lijkt het niet te worden. Alle wielen zijn aangedreven.
Per jaar willen ze in Turijn 3000 De Tomaso SLS’en maken. Dit naast een nog te onthullen sedan waar er eveneens 3000 van geproduceerd moeten worden en 2000 stuks van een nieuwe coupé. Een supercar zoals we van het merk gewend waren lijkt er op korte termijn niet in te zitten. (bron: allcarindex.com)
Hupke zegt
Gewoonweg Fugly, maar aangezien de 5-serie gt ook verkocht lijkt te worden zal deze z’n weg naar de smaakloze klanten waarschijnlijk ook wel vinden.
Niet dat de Pantera stijlvol was maar hij was tenminste wel smaakvol.
W115 zegt
@Hupke: BMW doet aan marketing, iets wat je van dit merk niet kan zeggen.
Esprit_de_Flandre zegt
@W115: Dit IS marketing. Conceptje presenteren, Geneve, AB-artikeltje versieren, fotootjes rondsturen, …
Het is niet omdat het merk zolang stil heeft gelegen dat er nu geen marketing is.
lambo4all zegt
het lijkt alsof iemand een 5 serie GT heeft laten versmelten met een Jag XF… en 3000 lijkt me wel erg optimistisch!
Alpinaa zegt
Dit wordt zo’n fail… Waarschijnlijk koop je voor hetzelfde geld een 550i GT met full options. En die ziet er beter uit, rijdt beter en je hebt goede kwaliteit.
zeevink zegt
Goed dat ze hem in het donker fotograferen, aangezien deze in het daglicht niet te verdragen is voor je ogen.
Interieur kent wel enkele strakke elementen.
5GT van BMW is door deze auto plotseling een schoonheid.
Rob zegt
Hier zit toch werkelijk niemand op te wachten?
norge zegt
Front styling vrij naar Hyundai ?
Esprit_de_Flandre zegt
@norge: Goed voorbeeld doet volgen…
mbman zegt
Dat gaat mb heus wel een stokje voor steken.
Seroo zegt
@mbman: Man lees eerst even het artikel. Daarin staat dat het puur een codenaam is en dat de werkelijke naam op Genève zal volgen.
mbman zegt
voor die naam dan
bentley1969 zegt
Zei iemand lelijk?
Stopwearingpants zegt
ik blijf hem vreemd vinden
slappehap zegt
Gezien de reacties wordt ‘ie bijzonder exclusief, dus begeerlijk. Kun je fijn alle afkeurende blikken toegrijnzen als je gas geeft met je 550 pk.
berend_fritsema zegt
is dit een te warm gewassen 5-Serie GT?
Nico94 zegt
Vind hem niet mooi. De 5-serie GT is mooier.
Esprit_de_Flandre zegt
Hoe moeten we dit plaatsen?
Ik denk dat De Tomaso zichzelf wil heroprichten als een soortgenoot van Maserati. Exclusieve, luxueuze auto’s, waar vooral design en deftige prestaties belangrijk zijn. Geen topprestaties, gewoon zeer deftig. Eerder klassevol (zoals Maserati dus), dan schreeuwerig (Lambo en Ferrari).
Daarnaast kunnen er ook wel een aantal klanten weggesnoept worden bij Porsche, Aston Martin, en de hogere klasses van BMW, Audi en Merc.
Ik denk dat het wel kan lukken, maar het is natuurlijk een beetje vreemd om eerst met een ‘sedan’ te komen, en dan pas met een sportwagen. Meestal is die laatste eerst om de naam te zetten. Echter, er zijn al zoveel sportwagens, dat het moeilijk is om daar nog echt in op te vallen.
Nu zal dat minder spelen, want ik denk niet dat voor deze ‘sedan’ een rechtstreekse concurrent bestaat. Waarschijnlijk zal ie een stuk goedkoper worden dan een Panamera, Rapide of Quattroporte, en ongeveer op hetzelfde niveau (of iets hoger) komen te liggen als een S, 7 of A8.
Geen rechtstreekse concurrentie dus, en daardoor mogelijk wel een succes…
carlo1992 zegt
oke iedereen, zet je verbeeldings vermogen aan:
Neem foto 8 voor uw neus, beeld uzelf de auto een aantal centimeters lager bij de grond en denk die afgrijselijke onderbumper weg… Ben ik de enigste die er een peugeot 508 neus in ziet?
Ik moet oppassen met wat ik zeg want ik vind de 508 een prachtige auto, maar toch zie ik daar een gelijkenis en ik HAAT HET als mensen auto’s gaan vergelijken dus excuseer mij…
Ze hebben het compleet fout gedaan, die auto moet lager en er moet zo ongeveer 10cm van de onderkant van die auto af!
Vervolgens fix je een MOOIE voorbumper, niet die rare SUV balk. en we hebben ineens een redelijk mooie auto…
Wat is dat toch moeilijk.
carlo1992 zegt
oke iedereen, zet je verbeeldings vermogen aan:
Neem foto 8 voor uw neus, beeld uzelf de auto een aantal centimeters lager bij de grond en denk die afgrijselijke onderbumper weg… Ben ik de enigste die er een peugeot 508 neus in ziet?
Ik moet oppassen met wat ik zeg want ik vind de 508 een prachtige auto, maar toch zie ik daar een gelijkenis en ik HAAT HET als mensen auto’s gaan vergelijken dus excuseer mij…
Ze hebben het compleet fout gedaan, die auto moet lager en er moet zo ongeveer 10cm van de onderkant van die auto af!
Vervolgens fix je een MOOIE voorbumper, niet die rare SUV balk. en we hebben ineens een redelijk mooie auto…
Wat is dat toch moeilijk eh, auto’s ontwerpen.
C220AMG zegt
@carlo1992: Typisch gevalletje “De beste stuurlui staan altijd aan wal”. Ik zou zeggen maak eens een schets van jouw visie hierop en stuur ‘m op.
“Wat is dat toch moeilijk eh, auto’s ontwerpen.” Dat is inderdaad behoorlijk moeilijk denk ik zo, 4 wielen en daar tussenin moet een bedrijf zijn visie kwijt kunnen en is gelimiteerd aan de haalbaarheid van het hele ontwerp.
OT. Slimme marketing toch, noem ‘m SLS. Voor een klein bedrijf als De Tomaso vind ik het een mooi model al zou ik een foto van de achterkant op prijs stellen!
Atenza zegt
Wat een mormel zeg
Dimglor zegt
Interieur is best wel nog oke… maar het exterieur.. daar heb ik toch wel mijn bedenkingen over ….
ramshoek zegt
Natuurlijk had De Tomaso een blitse middenmotor sportwagen kunnen ontwikkelen. Maar dan hadden ze achteraan kunnen sluiten in de lange lange lange rij sportwagenfabriekanten. Best een goed idee dus om een ander concept te kiezen. Hoewel je over de uitvoering kunt discussieren…
carlo1992 zegt
@C220AMG: Geloof me, ik ben al een aantal jaren flink bezig met photoshop en dergelijke en ja, ik denk inderdaad dat ik deze auto mooier/beter zou kunnen maken.
Het gaat me niet zozeer over alleen dit merk, eerder over het algemeen. Auto’s krijgen tegenwoordig veel onnodig rare verhoudingen mee, ik vraag me af of dat altijd maar vooruitstrevend willen zijn qua vormen en dergelijke allemaal zo nodig is…
En oke, ik weet dat het niet makkelijk is, ik heb dat verkeerd gezegd. Maar kom op, als ze niet zo nodig een soort van 5-serie GT concurrent hadden gemaakt maar een gewone sedan was dit een 10x zo mooie auto geweest.
C220AMG zegt
@carlo1992: “Maar kom op, als ze niet zo nodig een soort van 5-serie GT concurrent hadden gemaakt maar een gewone sedan was dit een 10x zo mooie auto geweest.” Dat ben ik met je eens!
xilver zegt
Ik vind hem wel iets hebben maar dan toch liever met een andere naam. SLS doet je zo hard denken aan dat AMG-geval.