Een tijd geleden kwam de tuner Novitec met de Ferrari California Novitec op de proppen. Nu, bijna een jaar later, heeft het beestje eindelijk een naam gekregen: De Novitec Rosso Race 606. Daar hadden ze blijkbaar meer tijd voor nodig dan het monteren van de compressor. Hier op de redactie bestempelden we Novitec’s interpretatie van de Ferrari California toentertijd als een lelijk hok, en dat hebben de mannen van Novitec zich waarschijnlijk aangetrokken.
De Ferrari California heeft nu velgen die in een andere kleur uitgevoerd zijn en ook zijn er her en der zwart gekleurde details op de auto terug te vinden. Nu is hij in ieder geval rijp voor de autosalon van Genève, want daar beleeft de Race 606 zijn wereldpremière.
De auto staat op 21 inch (voor) en 22 inch (achter) velgen die voorzien zijn van een carbon-look randje. Daarnaast wat carbon langs de voor- en achterbumpers en een nieuw luchtfilterhuis van hetzelfde materiaal. De achterlichten hebben ook een carbon kapje gekregen, en zien er gelukkig niet meer uit alsof ze zwart gespoten zijn, zoals Novitec in het verleden vaak gedaan heeft. Een zwarte spuitbus geeft altijd zo’n goedkoop effect. Verder is de Ferrari 35mm verlaagd en is de voorzijde 40mm te liften voor het geval dat je een drempel wilt nemen.
De motor heeft dankzij de compressor een vermogen van 606 pk waardoor de sprint naar de 100 minder dan 3,8 seconden in beslag neemt en de auto pas bij 325km/u stopt. Er valt dus weer meer uit een Ferrari te halen dan ze in Maranello zelf kunnen.
mbman zegt
Zeer dikke wagen.
Citrofiel zegt
Ik zal inmiddels wel wat aan de California gewend zijn geraakt, ik vind dit best geslaagd. Sorry @autoblogger. ;)
ascari15 zegt
natuurlijk valt er uit een motor altijd meer te halen.
effe een turbo er op zetten kan iedereen.
Maar een ferrari hoort gewoon een atmosferische motor te hebben. Tuners denken altijd dat ze een auto kunnen verbeteren. effe wat extra vermogen en andere velgen.
Dat is simpel want het moeilijke werk is al door ferrari gedaan.
QuattroBoy zegt
Ik snap niet waarom men zo loopt te zeuren over de California. Zolang je deze Ferrari (en alle andere net zo goed eigenlijk) met rust laat en geen rare velgen, spoilers en andere Tupperware zooi erop plakt, blijf ik deze auto toch bloedmooi vinden. Tja, en was ze daar bij Novitech mee doen, da’s meer kwestie van smaak.
Als ik er één had gehad dan had ik ‘m wel daar neergezet met de opdracht: “Screw that compressor up under the bonnet, but do not touch the exterior!”
xilver zegt
Heel dikke wagen! De vorige was ook al super.
Nico94 zegt
Mooi, hoor!
PeugeotGTI zegt
Als je dit alles met een donkerrode lak combineert zal dat best zeer smakelijk zijn.
Goed ook dat die lelijke uitlaten niet meer zo opvallen.
Maarja, echt mooi zal ik de California nooit gaan vinden.
carz zegt
mooi wagentje, al vind ik de grille wat, gewoontjes overkomen.
Esprit_de_Flandre zegt
Waarom prutsen aan een mooie auto. Laat het gewoon zoals het is. Is meer dan genoeg…
blondelady zegt
Mooie bak! Al vind ik de uitlaten onder elkaar geen groot succes.
jipino zegt
GeenStijlStijl= Optische tuning altijd -1
a3aan zegt
Ja! Leuke tuning voor de verandering
boygeorge zegt
Uiterlijk bijna een perfecte auto.
Prestaties vallen ietwat tegen.
Het gaspedaal is te klein.
De buitenspiegels zijn te groot.
Auto is te zwaar.
norge zegt
Blijft een mooie wagen ,al is het 1 van de minder mooie ferrari’s.
KEVV zegt
Extreem lekkere auto zeg!
atakan zegt
Zit er mooi uit!
atakan zegt
-edit: Nee, en je CAPS blijft hangen-
MichaelvdBroek zegt
1 woord. DIK! :D
Dimglor zegt
Ziet er zo toch wel dik uit… lekker sportief :-)