Het testen gaat door! De Glickenhaus Ferrari P4/5 moet uren maken. We mogen een rondje meerijden op Vallelunga.
Eerst een supercar voor op straat bouwen die het eigenlijk wel beter deed dan Ferrari’s eigen snelste product. Toen kreeg James Glickenhaus het in zijn hoofd ook een racewagen te maken. Een enorme operatie, zeker als je geen autofabrikant bent. Dit maal geen Ferrari Enzo als basis, maar een verzameling onderdelen grotendeels afkomstig uit een “430”. Ik kan niet wachten hoe zijn eerste race zal verlopen.
Heeft Glickenhaus weer iets beters neergezet dan een standaard Ferrari? Een standaard Ferrari F430 Challenge schijnt de ronde in 1 minuut 40 te rijden. De P4/5 doet er in de video grofweg 1:35 over. Laag bij de grond op een klein schermpje ziet het er in ieder geval snel uit!
Jochempie zegt
5 seconden? Da’s wel een meesterlijke verbetering! Aan de andere kant, de F430 is niet voorzien van een complete carbon monocoque en carrosserie.
Jimmie zegt
@Jochempie: uhm onderhuids is het gewoon het (licht aangepaste) alu chassis van de 430 hoor ;)
5 seconden vergeleken een Challenge zegt ook vrij weinig. Verschil met de 430 GT2 is veel interessanter.
Jochempie zegt
@Jimmie: Ah! Wat geleerd, danku! En ik maar denken dat die Glickenhaus investeert in een carbon kuip en subframes :P
FredT zegt
Daar wil ik wel eens in meerijden!
4poorte zegt
Sorry manne, ma naar welk adres van autoblog moet ik sturen om een onderwerp aan te bevelen?
alvast bedankt :)
-edit: [email protected]–
Kvgorp zegt
Ik heb het idee dathij niet echt toeren maakt kan dat?
Yeelen zegt
@Kvgorp: Dat zal zijn omdat de mic binnen zit, dat dempt het geluid erg. Hij zal wel veel toeren draaien denk ik zo, maar je moet niet in de redline zitten om optimaal te accellereren hé :)
Frederic1983 zegt
Super filmpje en een leuk PRIVE project.
echter de titel is wel verkeerd want het is geen Ferrari
maar gewoon de P4/5 Competizione. Geloof dat julie er zelf een artikel over hadden gepost vorige week
MrSkyline zegt
ziet er goed uit, wegligging lijkt dik in orde te zijn, jammer dat het geluid zo gedempt is.
vali1992nl zegt
Ook zal hij maar 1000-1500 toeren zakken per versnelling. Zo kan hij altijd in het optimale gebied blijven. Dan lijkt hij niet veel toeren te maken, maar als hij bij 8500 opschakelt en terug valt tot 7500 is dat veel toeren weinig verhang. Tenminste, ik dacht dat dat zo werkt bij racers… :P
McGti zegt
tja heel de body van carbon en je bent al 5sec sneller, ben benieuwd of deze ook zo makkelijk in de fik vliegt
Kvgorp zegt
@Yeelen,
Ik hoop dat dat het is. verder gaat hij best wel los daar
klavertjevijf zegt
Mooi circuit is dat!
*gaat zich schamen dat-ie het nog niet kende
Justawheelchairguy zegt
Supervet dit! Lekker bezig Glickenhaus!