Aangezien Abt Sportsline zo’n beetje alles tunet wat Audi bouwt kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen dat ze zich ook zouden gaan vergrijpen aan de nieuwe A7 Sportback. En dat hebben ze nu inderdaad gedaan. Ze hebben niet alleen de looks aangepast, maar ook het nodige werk onder de motorkap uitgevoerd.
Aan de buitenkant valt de Abt A7 op door skirts, aangepaste achterbumper en een spoiler aan de voorkant. Ook zien we nieuwe velgen (19 tm 21 inch) en een uitlaatsysteem met 4 pijpen. Het echte vuurwerk vinden we echter onder de motorkap.
Voor de 3.0 TDI heeft Abt twee pakketjes ontwikkeld. De eerste stap pept het vermogen op van 245 pk naar 282 pk en als dat niet genoeg is kan je ook nog een andere turbo laten monteren en dan kom je uit op 310 pk en 610 Nm (ipv 500 Nm).
Tank je liever benzine? Dan kan je de 3.0 TFSI oppeppen van 300 pk tot 410 pk. Niet verkeerd toch? Hoe snel je A7 na deze krachtkuur is vertelt Abt helaas niet in hun persbericht.
steffenn zegt
je mag hem altijd voor de deur zetten.
en liefst die 3.0 tfsi
Raikkonen zegt
@steffenn: helemaal met je eens zet de 3 liter maar bij mij voor de deur.
voor de rest blijft het een gruwlijke mooie auto
MichaelvdBroek zegt
@steffenn: haha ik was wel op de S7! :D
gedwongenleaser zegt
Zo had Audi hem zelf moeten maken, in ieder geval weer enigszins onderscheidend (en gewoon goed gelukt). Velgen zijn ook erg strak!
gregorius zegt
@gedwongenleaser: en ik snap dus niet dat Audi er niet een V8 of V10 in zet. Je kan een A6 met 4.2 en 5.2 krijgen, maar de pretty-boy broer alleen maar met een klein motortje! Heel gek.
OT: ook grappig hoe die Audi mensen de 3.0TFSI verkopen in de S4 en S5: deze heeft ongeveer even veel pk (333) en is veel zuiniger. Dan hopen ze dat er niet een klant met de v8 variant net wegrijd; want dan is die v6-naaimachine-turbo niet meer te verkopen! Downsizen is niet altijd nodig: alsof iemand die een nieuwe (of 2 jaar oude) S4 of >300 pk Audi/BMW/MB iets om verbruik geeft!
gedwongenleaser zegt
@gregorius: Dit lijkt mij ook bij uitstek de auto om een lekkere V8 benzine of V10 diesel in te leggen. Het is toch een sportieve limo? Daar moet je lekker mee zoeven. Het hoeft geen S model te zijn maar gewoon de top motorisering zoals 5-600 series bij Mercedes (en dus niet de AMG uitvoering).
robbie zegt
@gregorius: die komen nog wel hoor ;) Wacht de S7 & RS7 maar af zou ik zeggen.
blondelady zegt
oehh.. wat een mooie audi..
Gruwelijke velgen en mooie grill!
Moet nog steeds wennen aan het kontje..
Pordon zegt
Leuke cijfertjes. Hoewel de 3.0 TDI toch beetje tegenvalt, ziptuning haalt er al 309 PK en 650 NM uit.
Van de auto zelf word ik niet echt warm. Van recht en schuin van voren ziet het er prima uit maar daarna lijkt het 1 groot stuk verdriet. voornamelijk de achterkant ‘kijkt’ zo verdrietig.
robbie zegt
@Pordon: en jij gelooft wat Zip Tuning zegt? Stelletje fantasten daar…
Pordon zegt
@robbie: Mijn kennis wat betreft Ziptuning is beperkt tot persoonlijke ervaring. In ons geval was het vermogen na de tuning hoger dan wat er op de site werd verteld.
japiekrekel zegt
@Pordon:
Op diverse fora wordt ziptuning afgezet als een onbetrouwbare tuner, nou vroeg ik me af hoe dat vermogen van uw auto is gemeten? Via de computer of daadwerkelijk op een rollerbank? En was dat op hun eigen bank? Of op een onafhankelijke?
dawwg zegt
@Pordon: Ziptuning is een massa-tuning bedrijf (tuning voor de massa), maar zoveel hoger schat ik ABT niet in; daar hoor je minstens net zoveel slechte verhalen over.
Als je echt goede of extreme VAG tuning wilt ga je naar een serieuze VAG-tuning specialist als Hartog of JD !
TWJ zegt
-edit: check!-
jeanclaude zegt
@robbie volgens mij staan er wat fouten in de tekst, de 3.0tdi met 245pk heeft standaard 500nm, de 3.0tdi met 204pk heeft 450nm. En de 3.0tdi 245pk levert na de tuning geen 500nm maar 580nm zo uit me hoofd.
robbie zegt
@jeanclaude: ik heb me gebaseerd op het persbericht van Abt en daar staat het volgende:
robbie zegt
@jeanclaude: Jouw cijfers kloppen overigens ook niet helemaal ;)
3.0 TDI: 204 pk & 400 Nm
3.0 TDI: 245 pk & 500 Nm
TDI-goeroe zegt
310pk en 610Nm uit een 3.0TDI rijdt toch wel lekker, lijkt me, zettum hier maar neer dan. :D
wel de begrenzer eraf dan :P
jorden zegt
respect voor het uitlaat systeem!
dat is wel errug gelikt zeg!
Marijn90 zegt
1 woord: Wat een lekkere bak zeg.
As_long_as_it_is_fast zegt
Wat valt dit erg in de smaak… Ik moet zeggen van 300 naar 410pk, lang niet slecht. Qua uiterlijk bevalt ie me steeds meer en meer. Alleen altijd in dat zilver, zet daar toch eens een andere kleurke op. Maar goed, de tuning is sterk gedaan!
jeanclaude zegt
@robbie goed opgemerkt, maar dit is weer een les dat er niet zo maar klakeloos berichten moeten worden overgeschreven. en van mij kant moet ik het ook eerst 100% goed weten voordat ik een comment plaats;)
Freewarefreak zegt
“..Hoe snel je A7 na deze krachtkuur is vertelt Abt helaas niet in hun persbericht..”
En hoe snel versleten na deze krachtkuur? Wedden dat ze dat er ook niet bij zeggen?
Kuifje zegt
danoontje powerrrrrrrr!!!
majinstar zegt
Ik heb em inmiddels al een paar goed kunnen bekijken en hij valt goed tegen. Soms zegt formaat ook niet alles en wat er bij die A7 versies onder de kap ligt valt zwaar. Een zielige 3.0 litertje. Kunnen ze niet beter bij Audi ? In dat segment hoor je als instap model een 3.0 te hebben. Bij de A7 is een 3.0 de max.
gemini zegt
@majinstar: misschien eerst beter je huiswerk doen voor je begint te blaten. De Audi S7 Sportback zal de nieuwe 4.0TFSi motor krijgen met 408 pk. Dan komt er waarschijnlijk nog een RS7. Keus zat.
Justawheelchairguy zegt
Kijk Audi, zo had ie dus moeten zijn! Ik hou wel van Abt! en dat zeg ik niet vaak over een tunert!
Dimglor zegt
Valt best goed mee… Ik zou die uiterlijke aanpassingen niet bestellen, maar dat pretpakketje voor de motor lijkt me wel interessant ;-)
xilver zegt
Blah boeit niet…de A7 is gewoon saai…