Een vierwieler die je enkel koopt vanwege zijn voordelige prijs gewoon helemaal volhangen met goud. In India doen ze het gewoon!
Een half jaar geleden was er met de verkoopcijfers van Tata’s kleinste niets aan de hand. Er werden in juli nog 9.000 Nanootjes op naam gezet, een prima prestatie. Nu blijkt dat de ultieme budgetcar nogal vaak last heeft van zelfontbranding, is de vraag flink afgenomen. Vorige maand werden er nog maar 509 stuks verkocht.
Ook de prijsverhoging van 100.000 roepies (€1500) naar 137.000 (€2000) heeft niet bepaald meegeholpen. Deze gepimpte Nano met een goudsausje moet daar weer verandering in gaat brengen. Daarnaast willen ze meer kopers trekken door een uitgebreidere garantie (4 jaar!) te geven, een onderhoudscontract van omgerekend €1,50 per maand aan te bieden en potentiële klanten een lening voor 90 procent van het aankoopbedrag te bieden.
Of deze rijdende juwelenkist daadwerkelijk de verkoopcijfers een boost kan geven valt nog te betwijfelen, maar het is het proberen waard. Deze gouden Nano werd ontworpen ter ere van de 5000ste verjaardag van Indiase juwelen. 13 Designers mochten een poging wagen om de goedkoopste productieauto ter wereld een flinke oppepper te geven qua uiterlijk.
Bovenstaand sujet werd uiteindelijk glimmend genoeg bevonden door de jury en deze wordt uiterlijk mei 2011 daadwerkelijk in gelimiteerde oplage gebouwd. ’s Werelds meest voordelige vierwieler (die ook te verkrijgen is met airco en bumpers in carrosseriekleur!) met een uiterlijk van puur goud. We zijn benieuwd hoeveel roepie je hiervoor mag neertellen. (bron: ndtv)
lincoln zegt
ooit eens een reportage gezien (op Canvas uiteraard) over Pakistaanse vrachtwagen chauffeurs ..
dat verklaarde een hoop ..
dat verklaart dit ding ook ..
niet dat ik ene reet kon begrijpen van hun Borat-logica ..
maar besefte wel .. they are out there .. way out ..
y.master zegt
Kreeg net op het nieuws te horen dat Tata Nano bedrijven sluit. De Suzuki Alto doet het daar een stuk beter.
Esprit_de_Flandre zegt
@y.master: De Suzuki Alto is daar een gevestigde waarde. Die duw je niet zomaar van de markt.
Klojum zegt
Al draagt een aap een gouden ring…
SpeedGeek zegt
zal vast in de fik vliegen aangezien gister avond al het bedrijf corus/tata in de hens stond :)
gekke turbo zegt
@SpeedGeek: Dat klopt, ze hebben namelijk net als de 458 last van zelfontbranding…
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/52/1228_0735_verkoop_s_wereld_goedkoopste_auto_gekelderd.xml
Alexander zegt
Het is dan ook gewoon een kutding.
Wim zegt
Whaha! Zo fout dat ie eigenlijk wel cool is :P
Freewarefreak zegt
De grote fout van Tata zit hem volgens mij in het feit dat deze auto zonder airco geleverd word.. en dat in India.. zweet galore.. er zijn genoeg auto’s daar tweedehands verkrijgbaar die dan net zo duur zijn als een nieuwe Tata en dan heb je wel airco. Plus alle negatieve reclame door het afbranden e.d. Tsja.. dan word het geen succes.. maar Tata heeft veel geld en dus een lange adem.. met een X aantal modificaties (en eventueel een betere standaarduitrusting) moet dit toch wel om te buigen zijn..
passat zegt
Kom op mensen in zo’n hokje wil je nog niet gezien /dood gevonden worden
marco zegt
waar koop je zo een kutding?
Patrick zegt
Typisch indiaas//al dat goud.
jer-ome zegt
bedoel je niet Tata Nano wordt met snoep nagemaakt?
hellrider zegt
Al die negatieve reacties. Ja hij had last van zelfontbranding, maar dat heeft de Ferrari 458 ook, en voor die prijs geef je een heel dorp een Tata Nano.
En qua veiligheid en verbruik zal de Nano zeker niet moeten onderdoen voor de Europese wagens. Jaguar en Land Rover zijn toch nog steeds veilig en ‘zuinig’? Wel, de eigenaar van deze twee merken is ook de bouwer van dit kleine stadsauto’tje.