Wie kent hem nog? De Range Rover Classic Cabrio. Een bouwprojectje, maar wel een hele mooie. Lekker ouderwets met de ultieme ladderchassis-Land Rover basis en degelijkste vierwielaandrijving ooit. Onder de motorkap een prachtige Rover V8 en voorzien van een uiterst zeldzame cabrio-kap. Hij staat te koop!
Eerst het slechte nieuws? Het is een 1988’er en daarmee helaas nooit meer belastingvrij. Een kostbare klassieker om in de garage te hebben staan, maar dat vergeet je snel als je er in zit. Omringd door leer, weggezakt in de uiterst comfortabele stoelen, met een rustig brommende 3,5 liter V8 op de achtergrond.
De Range Rover is er verder nog een van de ‘echte’ generatie. Een model wat waarschijnlijk zo lang rond blijft rijden als dat er middelen bestaan om ze te repareren. Het meest op zijn plek in de modder, of een ander ontoegankelijk gebied. In basis zeer gelijkend aan de Land Rover Defenders die nu nog steeds van de band rollen. Een model wat pas eind jaren ’90 onder het BMW-bewind echt los is gelaten.
Met dank aan Maurits voor de tip!
De Land Rover familie-banden zijn vrij goed in DIT mooie plaatje weergegeven. Mocht je 30k euro (advertentie) voor een ouwe Range Rover wat veel vinden, dan kan je ook een leuke Series/Defender uit het lijstje kiezen. (via Jalopnik)
mrbones zegt
love it
Damoklets zegt
Wereldauto. De eenzaam aan de top in haar klasse (jaja, ik ken de land cruiser, G-klasse, pajero, en al die andere gave dingen. Daarom juist)
Damoklets zegt
@Alwood;
Weet je zeker dat het een 3.5 V8 is? Die foto van de motorruimte doet me vermoeden dat het een 3,9 is.
bpc zegt
@Damoklets: ik dacht ook aan een 3.9 ik zie geen carbu
Bob zegt
@Damoklets: geen carbs dus een 3.9l Da’s dus een nieuwere motor dan er origineel inzat.
KlaasB zegt
Volgens mij heb ik bovenstaande auto al eens gespot:
http://www.autojunk.nl/2009/06/range-rover-cabrio
KlaasB zegt
Uh, ik zal ook eens wat beter kijken in de tekst…
Nico94 zegt
Vind hem wel leuk.
Rob USA zegt
Als je dan toch voor een strak/rechthoekig modelletje gaat kan je beter deze nemen.
Bij deze gaan tenminste ook de zijraamgeleiders/omlijstingen ook weg en daardoor strakker dan strak ! Wat heerlijk zal ik altijd nog wel een keer willen hebben. :)
http://www.youtube.com/watch?v=Lk96Byx-pbk&feature=related
Klassiekerrally zegt
@Rob USA: Ondanks het feit dat ik een verstokte anglofiel ben, vind ik de International Scout om dezelfde redenen een wereldbak! Geweldig ding.
Freewarefreak zegt
@Rob USA: De International Scout? Is dat een tweelingbroertje van de Bronco? Dacht eerst dat het dat was.. ze lijken wel heel erg op elkaar.
i-love-v60 zegt
De vierwielaandrijving is misschien wel degelijk maar het motorische gedeelte niet echt. Vanaf begin veel startproblemen met dit model. Moet je maar op de koop toenemen als je er voor gaat. Geef mij de dichte versie maar (in Vogue uitvoering aub/ kleur donker blauw)
Damoklets zegt
@Rob USA;
Zonder meer een legendarische auto. Wat vormgeving betreft wel een beetje het Amerikaans equivalent van de Range Rover, maar mist toch die gratie die de Range Rover heeft. Al zal de Amerikaan technisch beter zijn dan de Brit zoals ‘i-love-v60’ als zegt. Ik weet niet hoe goed de Scout is maar mijn Range Rover Vogue Classic is in ieder geval niet heel betrouwbaar…
zondagsrijder zegt
Zie ik het nou goed dat er twee accu’s on der kap zitten?
Rob USA zegt
@Freewarefreak: Ze zijn altijd wel een beetje broertjes van elkaar maar ik vind de Scout beter/leuker in proportie. Net iets langer voor mijn gevoel en toont nog strakker.
KaCh1ng zegt
veel liever dit dan een zo’n nissan SUV cabrio ding :S
FredT zegt
One word : “Ridiculous”