De vraag is hoe je daar op een betrouwbare manier achter kan komen. Een Boeing 747 voortslepen? Die vlieger gaat niet meer op. Je wordt gek van al die publiciteitsstunts van de marketingafdelingen. Nee, het roer moet om!
We hebben het hier over guerrilla marketing, het benutten van een kans zodra je de mogelijkheid ziet. Dit is waar het echt om draait. Deze Q7 rijder moet zich de afgelopen weken in de handjes hebben staan wrijven. Laat die sneeuw maar komen moet hij gedacht hebben. Zijn moment van glorie is aangebroken. Hij zet Audi op de kaart! Deze SUV staat z’n mannetje!
En zo begint dit heroïsch verhaal. Er was eens… een gestrande vrachtwagen, een pientere doordachte Audi-fan en een sleeptouw. Geniet.
Met dank aan Jeremy & Micha voor de tip!
roffel zegt
denk niet dat duwen helpt. had de boys eerder in de q7 gedouwd. beetje meer grip. maarja, uiteindelijk lukt het. netjes. Chapeau!
steffenn zegt
Als al die mensen in de q7 gingen zitten ging het ook ng wat schelen denk ik
Stopwearingpants zegt
ook nog es op sneeuw, knap staaltje techniek
Faalhaas zegt
Iedereen ziet het verkeerd, er is overduidelijk te zien dat de vrachtwagen de audi duwt.
jtb zegt
kost je zowat alleen een koppeling
Dennis21 zegt
als ie zn trailer had laten staan ok ;)…haha
maar wel knap gedaan chauffeur ook weer blij :)
trucking-for-living zegt
DAF= Duwen Anders Fietsen (wel zijwieltjes doen met dit weer ;-)) groet van een scania rijder (Sommige Chauffeurs Accepteren Niet Iedere Auto)
xilver zegt
@trucking-for-living: haha zéér sociaal naar je medetruckers :mrgreen:
OT: Zeer knap staaltje trekwerk van die Q7! Doet me denken aan dit filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=3eG_sD8yD40
bpc zegt
@xilver: ik moest ook direkt aan deze denkne , vind ik persoonlijk nog 1000X impressionanter een q7 is eigelijk gemaakt om kracht te hebben en dingen te trekken , een sti is gemaakt om snel te gaan , en hij is veel goedkoper maar klaart het klusje ook , hulde !
xilver zegt
@bpc: Idd, die WRX deed me wel verbazen. Nu denk ik wel dat de condities voor die Q7 iets slechter waren dan voor die Subaru, desondanks toch knap staaltje trekkunst.
Is overigens wel grappig hoe die 3 de Q7 mee ‘helpen’ vooruitgaan :D
mb man zegt
@trucking-for-living: Scania chauffeurs schamen zich dat ze op zon hok rijden.Zitten helemaal achter de gordijnen.Hoe zielig kan je wezen.
trucking-for-living zegt
@mb man: Ik heb inmiddels bijna alle merken gehad, iveco nog niet (vluchtstrookvulling) en mercedes (bel wel een taxi) maar die hokken mogen wat mij betreft allemaal afbranden, enkel volvo, die heeft de beste automaten. Dus laat mij maar lekker zitten achter m’n gordijnen, hoef ik dat getob van jullie niet aan te zien.
C220AMG zegt
@trucking-for-living: AUDI = Als U Duwen Intreseert! Alhoewel die vlag indeze niet op gaat! Maar denk dat veel auto’s dit wel aankunnen, mits de vrachtwagen helpt!
trucking-for-living zegt
@C220AMG: idd, als de trekas van de vrachtwagen op 1 plekje staat rond te draaien, word dat alleen maar gladder, dan heb je maar een klein rukje nodig om van dat gladde plekje af te komen, in bijv bagger of zand is dat lastiger omdat je dan al stukje weggezakken staat en als het ware eerst tegen een rug omhoog moet (dan had die audi het niet getrokken) op gladheid met een verharding onder de wielen is zo’n audi net genoeg om ervanaf te komen
clubbtraxx zegt
Best sleepkabeltje ook trouwens, zat te wachten tot die ’t ging opgeven eigenlijk.
vale46 zegt
@clubbtraxx: Op sneeuw heb je echt niet veel grip, dat weet iedere autobestuurder nu wel an ondertussen! Dus over dat touw zou ik mij niet druk maken, zelfs niet op droog asfalt.
Gideon zegt
Zo ziet u maar weer, eerst grip, dan power.
EFB zegt
lol @ koel en vriestechniek op de vrachtwagen.
deeb zegt
dat krijg je ervan met zo’n bordje “Jolanda” op de voorruit.
TDI-goeroe zegt
TDI-powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt :D
Bert zegt
Erg handig ook om 50 cm naast een kabel waar een
XXX aantal kilo’s kracht op staat te gaan duwen.
Op zich wel moedig en dapper…Audi 4X4….tja….
the-budel-guy zegt
ben benieuwd wat voor motor inhoud de Q7 had.
zelf denk ik een 4.2 maar als ik hem hoor is het een 3.0 TDI
AjaxSjaaky zegt
Joh fimpje is gewoon achteruit gespoelt, de vrachtwagen trekt de audi.
Noway dat een audi dit levend red…..
:D
Jipp zegt
Ziet er goed uit, knap staaltje techniek! Zou toch is willen weten of een bmw dit ook zou kunnen, terugdenkend aan het filmpje van top gear en een X6
MAB zegt
@Jipp: hahahaha ja wat denk je zelf een bmw, die komt zelf vast te zitte
Jokkebrok zegt
@Jipp: BMW rijders zijn doorgaans moet zo sociaal…
Jokkebrok zegt
@Jokkebrok: moet = niet
the-budel-guy zegt
@Jokkebrok: zou best kunnen alleen komen wij steeds de verkeerde BMW rijders tegen.
alhoewel de lease auditjes er ook wat van kunnen
Nijntje_ zegt
Knap.. maar dit kost de Q7 rijder wel zijn koppeling vrees ik…
Olivier zegt
@Nijntje_: Hoeveel Q7 rijders rijden er met een handbak (wordt de Q7 eigenlijk wel geleverd met een handbak?) Met een automaat kan dit prima..
Bart zegt
@Olivier: Handbak zit er niet bij in een Q7.
En de koppelomvormer kan dit best een tijdje vol houden, maak je maar geen zorgen.
jtb zegt
@Bart: ik wil wel eens in die auto zitten, ik denk toch echt wel dat je de lucht ruikt alsof je in een staalfabriek zit. Ook voor een automaat is dit geen pretje
BartZ zegt
Ja dat doet die subaru @ Xilver toch sneller ;p
marco0ow zegt
Hee! v d Brink! Me oude werkgever ben daar ook chauffeur geweest rij nu voor een ander transport bedrijf maar heb deze week ook al 3x vast gestaan in de sneeuw toen was er helaas nergens zo’n vriendelijk persoon te vinden om me ff te helpen!
VWFreak zegt
@ Die Subaru… Er is wel flink wat minder sneeuw ofniet op dat wegdek… Voorsprong Door Techniek…zzmw: Audi+4×4+TDI= Levensredden :D…
the-budel-guy zegt
bestaan er wel winterbanden voor vrachtwagens ??
Citrofiel zegt
@the-budel-guy: Jep, die bestaan. Hier vroeg iemand dat ook. In Duitsland zijn ze sinds kort zelfs verplicht.
jeanclaude zegt
knap gedaan hoor, als het een v12 tdi was, had tie het dan makkelijker of moelijker, want hoe meer vermogen en koppel, hoe meer dat naar de banden gaat en hoe meer kracht er vrij komt?
Jarno zegt
Een bekend gezicht…. de afgelopen weken vaak gezien, een St v.d Brink vrachtwagen die niet weg komt van een losplaats van een AH !
wimbers zegt
ik heb met de 4×4 ook al een vrachtwagentje van de parkeerplaats mogen begeleiden deze week, erg tof om te zien dat je met 4×4 en goede winterbanden een paar ton van zijn plek kunt helpen.
dres zegt
Ik ben de betreffende chauffeur van de Q7. Ik heb inderdaad een 3.0 TDI en ik moet eerlijk zeggen ik heb niet eens vol gas gegeven want dan slip je toch alleen maar door.
De vrachtwagen stond al 3 kwartier vast en toen ben ik maar eens gaan kijken of ik kon helpen. Ik wist wel dat mijn Audi een hoop aan kon, maar dit had ik zelf ook niet helemaal verwacht. Achteraf op het filmpje viel me eigenlijk pas op hoe lang de vrachtwagen was, dat viel me toen niet echt op omdat de helft van de vrachtwagen nog om de hoek stond en niet zichtbaar was voor me.
Citrofiel zegt
@dres: Je avatar is een oude foto dan, met de zomerbanden eronder?
Sorry, op internet zijn beweringen makkelijk gemaakt en worden ze dan ook met scepsis ontvangen. ;)
dres zegt
Ook zonder de vrachtwagen erachter rijdt de auto fenomenaal door de sneeuw heen!! Vindt het dan ook een echt supersysteem.
C70T5 zegt
Het duurde ff maar hij heeft m er wel uit gekregen. Mijn complimenten.
Alexander_NAS zegt
Audi Q7 wat een grap
Zet er gewoon een Range Rover voor
X5, Q7, ML,Cayenne
Prachtige auto’s, maar waarom marketing op hun zwakken punten namelijk: terreinrijden. (of in dit geval sneeuw)
Waarom focust men niet op de sterke punten van deze auto’s zoals de bijzonder goede wegligging (gezien gewicht, hoogte en grote)
911GT2 zegt
@Alexander_NAS: Ik denk dat je verbaasd zal zijn over de awd kwaliteiten van een cayenne vriend!
Bert zegt
@911GT2:
[img]http://farm5.static.flickr.com/4037/4372652574_240d527a91.jpg[/img]
Laue zegt
@Alexander_NAS:
rangerover is anders ook veels te overrated. Laat me niet lachen.
xilver zegt
@Laue: Wij hebben een Range Rover… Je staat versteld wat dat ding kan. Er zijn maar weinig productiewagens die kunnen doen wat een Range Rover kan. Een Cayenne kan wel wat teweeg brengen op ruw terrein, maar dat valt in geen mijlen te vergelijken met een Range Rover. Eerst zelf ervaren vooraleer je ongestaafde kritiek uit.
geertje zegt
waarom komt niemand op het idee om je vloermatten onder de aangedreven wielen te leggen. dan rij je zo weg
marco0ow zegt
@geertje:
Maar dat helpt niet als je er een vrachtwagen van minimaal 10ton (leeg) overheen voort mot helpen! En ik spreek uit ervaring! Die vliegt er gelijk onder door!
Freewarefreak zegt
@geertje: Niet waar.. Kijk nog maar eens naar het filmpje wat van de week hier ook al gepost is.. helpt geen hol..
http://www.dumpert.nl/mediabase/753771/639ae92e/rutger_leert_sneeuwrijden_met_paul_vlasblom.html
OT: Stoere actie. Of het allemaal op het conto van de Audi komt heb ik mijn twijfels over.. maar het was misschien net het beetje extra tractie dat de DAF nodig had. Wel een leuk stukje reclame voor Audi. PON doe er iets mee!
frank zegt
Niets te nadele van de Q7, maar je kunt natuurlijk niet zeggen dat de Q7 de vrachtwagen heeft getrokken. De vrachtwagen had te weinig grip om weg te komen, dat stukje grip heeft de Q7 aangevuld waarvoor de complimenten, maar de Q7 heeft misschien de laatste 20% benodigde grip geleverd, het si niet zo dat de vrachtwagen niet meewerkte…
Laue zegt
@frank:
al was het maar het laatste 20% beetje grip. Dat is wat de vrachtwagen nét nodig had en dat had je met een kleinere auto niet gered.
Freewarefreak zegt
@Laue: Oeps dat zeiden jullie dus ook al.. toch stoer of niet?
ikke zegt
Op de vraag of er winterbanden voor vrachtauto’s zijn. Ja die zijn er. Alleen beetje duur denk ik om ieder half jaar te wisselen voor de werkgevers.
Wel stoer hoor, maar vind toch wel dat je achterwielen lang stil staan terwijl je voorwielen redelijk spinnen.
Bij dat filmpje van die sub zie je een echte 4wiel aandrijving…
Maar t zal zeker fijn rijden in de sneeuw en met andere gladde ondergronden…
Laue zegt
je kunt zeggen wat je wilt, omgekatte VW of wat dan ook. maar Q7 (V12 TDI) is koning SUV
DS3OWner zegt
ik zag een navarra van rijkswaterstaat dit ook doen op het journaal van de week hij trok hem in een keer los
Tommy2 zegt
Alst een 4.2 TDI was trek je best nog wel wat, kan net dat extra zijn wat je nodig hebt om weg te komen.
dres zegt
Ach de vrachtwagenchauffeur dacht dat hij er nooit meer uit zou komen zonder de hulp van een andere vrachtwagen. Hij was me in ieder geval heel erg dankbaar. Al met al was hij met 5 minuten uit de sneeuw terwijl hij al 45 minuten stil stond. Ik denk dat de Audi dan toch wel zijn aandeel in het verhaal verdiend heeft. Ik ben er in ieder geval erg blij mee en de chauffeur van de vrachtwagen ook.
Ow en ff voor de mensen van de andere merken die menen dat bmw er veel beter in is in de sneeuw check dit filmpje maar even en oordeel dan opnieuw:
http://www.youtube.com/watch?v=Dx2mgPw33r4
Laue zegt
@dres:
op de rijvaardigheden van de chauffeurs na vind ik dat toch wel redelijk objectief filmpje!
AlpinaSC zegt
@Laue: Alleen zegt die oude meuk weinig over de prestaties van de hedendaagse AWD-systemen van BMW.
frank zegt
@Laue:
ik vind het helemaal geen objectief filmpje, duidelijk is dat de pk / gewichtsverhouding heel belangrijk is bij hoe hoog de auto’s komen, de A6 heeft de meeste pk’s en zeker niet het hoogste gewicht terwijl de landcruiser de minste pk’s heeft en derhalve het gewicht gewoon de berg niet op kan tillen, het zegt dus niks over de tractie van beide auto’s
Citrofiel zegt
@Sammie: Update dit artikel eens met die nieuwe video op Autojunk! Hummer kan het ook!
Laue zegt
@Citrofiel:
Ook zeker een leuk filmpje. Laat eigenlijk ziet dat élke auto een vrachtwagen wel uit de brand kan helpen. is alleen afhankelijk hoeveel extra grip een vrachtwagen nodig heeft.
xilver zegt
@Laue: Haha, slaat de nagel wel op zijn kop :D Als een Hummer het kan dan kan elke wagen het wel! Ik denk ook wel dat bijna elke wagen dit kan, zo’n vrachtwagen heeft een klein duwtje nodig en dan doet hij de rest wel zelf.
quattroporte zegt
en V6 3.0 tdi vergelijken met en V12 tdi ? ahh die autoblog redacteurs…
dres zegt
@laue vond ik ook wel een objectief filmpje al had ik van sommige andere dure merken wel verwacht dat ze wat verder zouden komen.
Pier zegt
Misschien een tip voor de volgende keer: zet je ESP uit. Vaak wordt ASR dan ook uitgeschakeld waardoor de wielen kunnen spinnen. Nu wordt je vermogen telkens afgekapt en wielen met te weinig grip afgeremd. Denk dattie dan wat sneller van de plek was gekomen.
dres zegt
@citrofiel ja zijn de zomerbandjes die op de foto staan
Erikb zegt
zou ik dus echt niet moeten hebben he, 3 van die ezels die met hun vette pisklauwe m’n auto duwen. Ik zag al iemand op die achterlicht drukken, voor je het weet heb je er een scheur in
VeniVidiVici zegt
1: Zo zie je maar dat je geen Q7 V12 TDI nodig hebt om een truck te trekken.
2: Damn! dat is goede reklame voor Audi :x
M52B28 zegt
@VeniVidiVici:
Als die Audi echt zo goed was geweest had het filmpje niet zo lang geduurt denk ik….
Niks ten nadele van Audi maar de reacties van de meeste mensen hier getuigen niet van veel kennis van techniek.
Ik bedoel te zeggen, met een willekeurige andere zware SUV had je hoogstwaarschijnlijk hetzelfde resultaat gehaald.
Het gaat om die 20cm die de vrachtwafen vooruit moet komen om vervolgens zelf weer op eigen kracht verder te kunnen rijden.
In het begin van het filmpje zie je zelfs dat de vrachtwagen een stukje naar voor rijdt terwijl de sleepkabel gewoon slap hangt.
Bert zegt
Mooie discussie weer, niks mis met de 3.0 TDI van VAG (Dijk van een motor) maar dit zegt niks over de terrein kwaliteiten van een Q7.
Ik zweer erbij dat elke landrover elk VAG product in het terrein op alle fronten overklast.
Ik zie ze de laatste week al alle kanten opzwabberen met een klein laagje prut, dat zegt me genoeg. De hele Q serie is toch meer bedoeld als lifestyle product en heeft wat terrein kwaliteiten maar zeer beperkt, wat prima s voor de doelgroep die de auto meer voor de ruimte en uitstraling aanschaft dan voor de rij kwaliteiten, want die zijn echt onder de maat voor zo’n grote auto.
Laue zegt
@Bert:
Hierbij wil ik je bedanken voor het feit dat je ons het verschil even uitlegt tussen een terreinwagen en een SUV.
xilver zegt
@Laue: Idd je moet een Range Rover niet naast een Q7 zetten op terrein… want die haalt het toch niet van een RR. Omgekeerd kan ook: Op een asfaltweg bijt de RR in het platgereden stof van de Q7… Elke wagen zijn kwaliteiten.
Bert zegt
@Laue:
Geen dank, je postte namelijk iets geks over dat een Q7 de koning van de SUV’s was.
Ik dacht, help je even uit de sneeuw…ehhh brand :-)
Alles weer helder nu? Landrover is SUV en VAG is het net nie. zoiets.
Laue zegt
@Bert:
lulz, landrovert maakt terreinwagens, Q7 is SUV.
Bert zegt
@Laue: Sinds wanneer dan?
Volgens mij reden er landrover SUV’s rond toen Audi nog bij de VW dealer achter een kunstplant stond.
Op een echte SUV hoef je geen plaatje te plakken dat hij 4WD is.
Een defender is een terreinauto, dat wel.
Tom zegt
Ik vond het er nogal gevaarlijk uitzien.
Als die koord sprong, zou dat nogal een terugslag geven.
Kheb zo nog een achterruit zien ingeslagen worden
pedro zegt
2.5 ton … blijt toch een beest
RinusV zegt
wanneer veranderd de naam hier nou in audiblog.nl?
als je niet beter weet zou je daadwerkelijk gaan geloven dat audi het helemaal is…
volgens mij wordt de redactie gewoon betaald door VAG
MDV zegt
Een Toyota Landcruiser had dit klusje in een keer geklaard!
Ersin Demirci zegt
Subaru Impreza WRX STI sleept vrachtwagen!!! http://www.youtube.com/watch?v=d_mbTtxRctI kijk naar dit filmpje.
xilver zegt
@Ersin Demirci: repost… had dit al eerder geüpload…
Ersin Demirci zegt
Sorry ben nog slaperig. Heb de bovenste filmpje niet gezien…. Was te enthousiast..
Ersin Demirci zegt
Geniet hier maar lekker van jongens. Meeste van jullie kennen het misschien al. http://www.youtube.com/watch?v=8hYo_JMjYd8
agarde zegt
@Ersin Demirci: Ik dacht precies hetzelfde!
Mohmoh zegt
Wel lekker, als die kabel knapt is er toch al 1 idioot minder op deze wereld..
janklaassen zegt
Jonges; dit is gewoon netjes/liefdevol dat je iemand helpt.
ga nou niet zeggen dat de X5 dit beter kan.
Raptor zegt
Erg kinderachtig die reacties altijd welke de beste is. Jullie papa kan toch geen van beide betalen!
Zou de Audi winterbanden hebben?
Dres zegt
@Raptor: Ja mijn Audi heeft
winterbanden.
Dres zegt
@iedereen die denkt dat ik de esp uit moest zetten en daar
met 4 spinnende banden hoorde te staan, die hebben het niet
helemaal door ik probeerde grip te krijgen en slippende wielen
hebben geen grip. Ik heb dus zoveel gas gegeven dat ik op de grens
zit van grip pakken en dooslippen. Vol gas geven en met 4 spinnende
wielen hier staan heeft totaal geen zin.
zakar36 zegt
@Dres
Dat kan waar zijn maar als je ESP aan staat dan remt hij de wiel(en) die ondanks dat ze doorslippen en vooruit komen af en dan kom je helemaal nergens.Goed voorbeeld is de video die je poste staat alles natuurlijk uit anders kom je nog geen meter vooruit(En spreek ook uit ervaring:P)
MichaelvdBroek zegt
Goed reclamestuntje voor ST VD Brink Ermelo! :D