Zo zie je maar dat je de kracht van een merknaam nooit moet onderschatten. Nog voordat de vervanger van de Murcielago, de LP700-4, ook maar is geïntroduceerd of officieel een meter heeft gereden zijn er al minstens vijftig van besteld in Singapore, de rijke enclave in Zuid-Oost Azië. Om dit in perspectief te plaatsen: in heel 2010 werden er in totaal nog geen vijftig Lamborghini’s verkocht in de stadstaat. Singapore loves Lambo long time!
De prestatie wordt er ook niet minder op als je in ogenschouw neemt dat auto’s nogal duur zijn in Singapore: voor de LP700-4 moet 1,5 miljoen Singapore dollar (SGD) worden neergeteld, omgerekend 864.000 euro. Afgelopen maand ging het merk met de stier door de puissant rijke delen van Azië met een pre-productiemodel, wat leidde tot de eerste lekken van de specs van het model.
Een en ander heeft wel tot gevolg dat het Lamborghini zo’n twee jaar gaat kosten om alle auto’s uit te leveren, maar geduld is een schone zaak en in de tussentijd kunnen de klanten in ieder geval de tijd nemen om hun bestelgids nog eens goed door te nemen. Er wordt verwacht dat de hele dure merken dit jaar goed zullen boeren, en de Aziatische rijkdom levert hier een grote bijdrage aan. Lamborghini opende dit jaar al twee nieuwe dealers in China, en de rek lijkt er nog niet uit te zijn. (bron: Asia Online, via GTSpirit)
JamesBond007 zegt
864.000 euri?!
Kan je 1 LP640 coupe en LP640 roadster van kopen man.
lambo4all zegt
@JamesBond007: jep, en het is nou niet dat wij zo goedkoop zijn. want in België, Duitsland, Engeland en Spanje kan je voor 4 ton een Murcielago EN een Gallardo ophalen.
Bwlian zegt
@lambo4all: Gewoon verhuizen dus.
Jelmer zegt
Dat maakt auto’s in Nederland opeens bijna goedkoop. Alles is relatief.
de sjonnies zegt
En dan te bedenken dat je na een jaar of zes afscheid zult moeten nemen, want de APK wordt daar ieder jaar strenger om zo de verkoop van nieuwe auto’s te stimuleren a la Japan.
Fiat Coupe zegt
@de sjonnies:
ik meen me zelfs te herinneren dat auto’s ouder dan 10 jaar niet op de weg toegelaten worden…
de sjonnies zegt
@Fiat Coupe:
je zult gelijk hebben, wist alleen dat het ownership gelimiteerd is of daarna peper peperduur.
Als je rijk bent in Singapore, rijdt je in een 78ér Corolla ;)
A3aan zegt
A3aan [ reply ]
14-12-2010 om 21:52
zijn er al 50 verkocht, ze zouden dezelfde dag moeten worden geleverd als dat de introductie van de auto zou zijn.
Eric zegt
De wagen kost veel omdat Singapore veel taks legt op luxeproducten.Ook in China heffen ze 200% BTW op luxe-producten.
Lambo zal er evenveel aan overhouden als bij ons, de rest naar vadertje staat.
Dimglor zegt
@Eric: Mja toch 1 iemand die dan gelukkig wordt… Naast de eigenaar van de Lambo natuurlijk ;-)
lincoln zegt
vreemd ..
als er 1 land ter wereld is waar je zo,n NIET wilt hebben ..
dan is dat Singapore wel ..
porsj zegt
@Eric: Klopt. En er zit gewoon veel geld daar, schone stad.
GT-R zegt
Straks zijn de grootste spots dus niet meer te vinden in Londen of Dubai, maar in Singapore. Er zit onwijs veel geld daar inderdaad, maar het is ook erg aantrekkelijk daar te ondernemen. Zit er zelf ook al enige tijd aan te denken om mijn onderneming in Dubai (al lang niet meer tax-free) te verhuizen naar Singapore.
Enige jammere is dat Singapore totaal NIET petrolhead-vriendelijk is; hoge importbelasting, Certificate of Entitlement (= 10-jarig recht om auto te mogen hebben kosten tientallen duizenden euro’s!), wegenbelasting, registratiekosten, tol (ERP), etc.. Nee, autorijden is echt voor de rijken in Singapore.
de sjonnies zegt
@GT-R:
Taxi’s kosten daar geen ene mallemoer.
xilver zegt
Niet moeilijk… zie hoe dat ding eruit ziet…
lincoln zegt
@de sjonnies:
yep .. en achterin in een Toyota Crown zit je echt beter dan in een Lambo ..
John zegt
@GT-R: wat voor business run je?
arrie zegt
@GT-R: Daar staat tegenover dat het openbaar vervoer in Singapore spotgoedkoop is! Je kan flink vreten op straat. Je bedrijf in singapore hebben heeft meer voordelen dan nadelen. En de staat stopt dat geld werkelijk terug in het land en de bevolking, dat doet onze staat hier niet! Ze hebben er alle recht op…
misterx zegt
dit zou hem toch wel eens kunnen zijn :
rider zegt
@misterx: dit is de sesto elemento (concept car) waar er heeeeel misschien 5 van gemaakt gaan worden. Dit model doet 0-100 in 2,5sec! dit is dus niet de Aventador! de Aventador doet idd 2,9sec voor de standaard sprint van 0-100.