De Amerikaanse tuner Evolution Motorsports kwam hier slechts één keer eerder voorbij. Dat ging toen over een Porsche 911 Turbo met 850 pk. Dit keer gingen ze aan slag met een Audi R8 V10 die uiteindelijk meer dan 1.000 pk moet kunnen ophoesten.
Zover is het echter nog niet. De heren hebben op het V10 blok van de R8 twee turbo’s geschroefd. Daarmee stijgt het vermogen van 525 pk naar 720 pk, maar men is nog niet tevreden. Er wordt hard doorgewerkt om de R8 in fases naar 800, 900 en zelfs meer dan 1.000 pk te tillen. Een beetje tamme ambitie als je het mij vraagt, want tuner Underground Racing mikt zonder blikken of blozen op 1.500 pk.
Dergelijke tuning is vooral voor de sport op zich, want erg functioneel is het allemaal niet. Standaard gaat de R8 V10 immers al in 3,9 seconden naar 100 km/u. Dan kun je het vermogen wel verdubbelen of verdrievoudigen, maar dat levert verhoudingsgewijs weinig op terwijl het vaak erg veel geld kost. Toch blijft het kicken om in de kroeg en tijdens verjaardagen te kunnen vertellen dat je met meer dan 1.000 pk rondrijdt, dat dan weer wel. (via: gtspirit)
Olleh zegt
Njah je moet het ook niet zien als een 0-100 verbetering, eerder 0-350 in de tijd dat de standaard misschien net op de 200-250 zit.
Nismo GTR zegt
wat moet je daar mee een R8 v10 met twee turbo`s
en 1000pk de lelijkste auto van allemaal die ook nog eens snel wilt gaan. wat heb je er aan omdat je toch hier maar 120 mag en ja je bent stukke armer met benzine. en de betrouwbaarheid neem je weg.
die americanen zijn gek op pk die kicken er op.
als echt iets snels wilt in de Vw group kan je beter een coninaltal GT kopen. of zien broer de Gallardo.
groetjes Nismo GTR
VWFreak zegt
@Nismo GTR: OF de Bugatti Veyron SuperSport ;)
birdboy zegt
@Nismo GTR: Vraag me wel af waarom die Conti GT niet vaker (motorisch) aangepakt wordt door tuners. Met 12 cilinders en turbo’s vanuit de fabriek lijkt het me toch een mooi platform.
A3aan zegt
@birdboy: 900pk bij mansory en 650-700pk bij MTM
chimaera zegt
@birdboy: Idd. Dat zijn motoren, krachtig genoeg om nog met turbo’s te blazen.
AQ zegt
@Nismo GTR: Wat heb je aan een nismo GTR? “Je mag hier mee 120.” Eeeeeeeeh, ja..
AQ zegt
@AQ: mee = maar haha
kippetje zegt
@Nismo GTR: Wat maakt het uit?
Er zijn wel mensen die de r8 een prachtige auto vinden.
Dit zijn allemaal speeltjes voor rijke mensen die er is op een mooie zonnige dag gaan cruisen of trackdayen.
Voor die cgt en gallardo kan je ook de nodige vitaminekuur voor vinden.
En ja een GTR is ook een goed patform om van te beginnen.
K. zegt
@kippetje:
een 1000pk R8 is niet echt lekker om mee te trackdayen, of te cruisen denk ik.. Ik vind dit soort dingen een beetje dom eigenlijk. Zo moeilijk is het ook niet om dit tot 720/1000 pk te krijgen..
bozewolf zegt
@K.: Drag strip.
Mbaas zegt
@Nismo GTR:
zoek een andere hobby jongetje haha
ardonjr zegt
@Nismo GTR: Wat heb je ook aan interpunctie en hoofdletters?! Kom op man, als je dit niet gaaf vind, wat doe je dan op Autoblog?! Ga dan lekker spelen op het fiets forum ofzo: http://forum.fiets.nl/ owja, en vergeet ’s avonds en ’s ochtends in het donker niet je lampjes aan te zetten he? Ome agent controleert hier namelijk best wel streng op.
JvT zegt
En dan eindigt ie net zoals die Lambo van Underground Racing..
http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/27/beter-beeld-van-de-gallardo-crash-op-de-texas-mile
DAN heb je pas stoere kroegpraat :p
steffenn zegt
IK WIL FILMPJE :D
ikke zegt
Nou denk best dat t redelijk makkelijk te halen moet zijn. De rs6 heeft een tuner toch ook al meer dan 1000pk uit gehaald. Kan alleen zo ff niet het filmpje vinden.
Edit het was 950 pk
http://www.youtube.com/watch?v=dMxI6gBps00
Jokkebrok zegt
@ikke: Ja, doe mij deze maar, daar kan je nog je Ikea spullen in gooien…
AMG Powerrr zegt
Waarom zoveel moeite doen. Met 520pk vliegen ze al in de fik, laat staan met een dubbele kunstmatige be-ademing er op… Wel een stoere bak trouwens, m’n baas heeft er ook 1, wel de V8 :D