Hij mag er dan nauwelijks anders uitzien, eigenlijk niet lichter zijn en maar marginaal zuiniger rijden. De nieuwe A6 kost ook maar een klein beetje meer dan de oude! Ook belangrijk: de nieuwe Audi A6 levert meer prestatie/euro dan de BMW 5.
We vergelijken natuurlijk het liefst de snelle jongens. De BMW 535i en Audi 3.0TFSI bijvoorbeeld. Moet je bij BMW voor €64.900,- (66k voor automaat) zelf schakelen om met moeite in 6 seconden aan de 100km/u te komen. De Audi rijdt voor €65.300,- volledig automatisch met volop tractie in 5,5 seconden naar de ‘100’. Nu kan je voor precies het geld van de BMW ook even snel dieselen bij Audi. In de A6 3.0TDI S-tronic 7 rij je in 6,1 seconden naar de 100km/u.
De instap-A6, de 2.0TDI, krijgt een vanaf-prijs van: €46.900,-. Natuurlijk is niet alles koek & ei. Wil je een beetje comfort in je nieuwe A6 dan mag je stevig bijlappen. Bijvoorbeeld voor een Pro-Line pakket met navigatie, automatische airco en een klasse-3 alarm. Voor dat pakket betaal je €4250,-. Wil je leren bekleding, stoelverwarming, xenon-plus en parkeerhulp (Pro Line plus) dan betaal je een Toyota Aygo (10k) extra.
Verder hoeft er voor de A6 vrij weinig BPM bijbetaald te worden. Wij zien enkel groene energie-labels. C’tjes voor de snelste benzines, B’tjes voor de fwd 2.8 FSI en 3.0TDI quattro en A’tjes voor de voorwielaangedreven diesels (3.0 en 2.0). Desondanks moet over alle A6’en 25% bijtelling betaald worden. HIER een plaatje van de prijslijst.
lincoln zegt
kopen ?? kopen ??
wie gaat er nou een lease bak kopen ??
BT52 zegt
@lincoln: mensen met geld. Dat heet dan financiaL lease.
Bert zegt
@BT52: Financial Lease is juist voor mensen … zonder geld …
Gewoon met een lening bedoel je dus.
BT52 zegt
@Bert: financial lease heeft veel fiscale voordelen, als je tenminste het verschil tussen restwaarde en aanschafprijs in 1 keer contant kan voldoen zodat je in feite niets financiert (restwaarde = onderpand). De auto is dan een asset van de onderneming. Maar deze voordelen gelden dus voor ondernemers en niet voor loonslaven.
lincoln zegt
@BT52:
tuurlijk .. noem het maar een “voordeel” ..
de sjonnies zegt
@BT52:
Mensen met geld zijn veel te slim om nieuw te kopen of Audi te rijden
mashell zegt
@lincoln: lease maatschappijen kopen anders heel veel lease auto’s!
lincoln zegt
@mashell:
en zelfs die halen ze op afbetaling ..
tunefuldjmike zegt
pff voor de 65k kan je ook een wrx kopen heb je veel meer plezier van
anuspraeternaturalis zegt
@tunefuldjmike: Ja, zitten ook beide in dezelfde klasse. Wat een onzin reactie…:’)
stefan82 zegt
@anuspraeternaturalis: ;) Jij is goed bezigt
Peter Nort zegt
Deze auto kan echt niet tippen aan de 5 serie, iedereen moet gewoon toegeven net als ik!
JamesBond007 zegt
@Peter Nort:
Op welke punten kan de Audi a6 daaraan niet tippen dan?
Interieur? Uiterlijk? Rijeigenschappen?
Jipp zegt
@Peter Nort: waarom zou hij dat niet kunnen, weet ik toch wel zeker, het is eerder andersom.
Eelco van Vliet zegt
Echt weer Audi, 46.900 Euro voor een A6 en dan vervolgens geen automatische airco. Daar moet natuurlijk extra voor betaald worden en niet zo’n beetje ook.
Maar hij is wel mooi en zeker mooier dan de 5 serie.
Kyanite zegt
@Eelco van Vliet:
Bij de collega’s in dit segment, BMW en Mercedes, mag je ook gewoon je portemonee trekken op de basis versie indien je de genoemde extra’s wilt. Dus om nou een wijzend vingertje naar alleen Audi uit te steken?
OT
Erg fraaie auto deze A6!
York zegt
@Kyanite: Dacht toch wel dat airco op een 5 en E standaard waren. MAAR ik vermoed dat Autoblog hierbij airco in 4 zones bedoelde en daarvoor moet je bij de andere 2 ook bijbetalen natuurlijk..:)
BTM zegt
@York: yep! zo is het maar net…
Is bij het vorige model ook al zo geweest… er zit gewoon 2 zones airco in, en als je meer betaald krijg je airco plus ofzo… met beeldschermpjes naast de draaiknop etc…
BT52 zegt
@Kyanite: absoluut en voor Benz, BMW en Audi geldt alledrie dat de je bij de aanschafprijs minstens 25-35% moet optellen aan opties/pakketten als je tenminste een beetje knappe bak wilt.
Daveee zegt
Zeker goede concurrent voor de 5 serie. Misschien wel een betere keus zelfs… Kan niet wachten om erin te rijden..
Underworld zegt
Bmw handling’s better in cornes feels better and look’s better
York zegt
@Underworld: X2
Jokkebrok zegt
Lekker wagentje, ik gelijk even kijken bij de dealert.
KippieKnaus zegt
De 5 serie is inderdaad véél mooier.
Getekend, een niet BMW fanboy.
JamesBond007 zegt
En waarom word hij constant vergeleken met de BMW 5 serie?
Bestaat de Mercedes E niet meer?
Als je ‘m niet mooi vind, nou dan niet. Maar het is ook wel bekend dat jongetjes BMW gaaf vinden en mannen Audi.
Zegt wel iets over het publiek dat autoblog hier trekt. Vooral naar de leeftijd en de reacties die het met zich meebrengt. Onder de 20:
”BMW is mooier lekker puh”
Boven de 20:
”Mooie auto, maar ik heb liever een bmw”
Zo kan het ook.
KippieKnaus zegt
@JamesBond007: Leuk hoor, generaliseren. Helaas voor jouw val ik niet onder de groep BMW fanboys dus daar gaat je domme verhaal.
Een tip: wees vooral tevreden met je eigen smaak en ervaar het niet als een belediging als andere mensen iets anders mooi vinden dan jij.
”Maar het is ook wel bekend dat jongetjes BMW gaaf vinden en mannen Audi” Bij wie? Niet bij mij en ik denk toch wel een redelijke autokennis te hebben.
Mijn mening, Beste Duitse zakenauto’s:
[BMW 3 Serie] (RS4 is gaaf maar minder goed dan de M3)
[BMW 5 Serie]/ Mercedes CLS (RS6 avant is ook cool)
[Mercedes S Klasse/ Mercedes CL Klasse]
Audi A8 voor topambtenaren (liefst hybrid maar die is er nog niet)
Het stuk wat ik tussen haakjes heb gezet is van oudsher zo. BMW maakt sportieve auto’s hetgeen goed overeenkomt met het formaat van de 3- en de 5 serie, Mercedes maakt goede luxe auto’s wat beter overeenkomt met de S- en de CL klasse.
De huidige E-Klasse is erg goed maar het is niet mijn smaak. De huidige S-Klasse is al oud dus die begint ook zwak te staan in tegenstelling tot de 3-serie die nog zeker de beste is.
Zoals je ziet heb ik geen specifieke voorkeur voor een merk. Audi doet het allround goed maar springt er in geen enkel model echt uit. Bovendien vind ik, autoliefhebber zijnde, het design veel te repetitief. De verkoopcijfers liegen er echter niet om.
Overigens vind ik het extreem jammer dat de huidige 5-serie er niet zo: http://www.autoblog.nl/archive/2010/04/23/bmw-toont-vierdeurs-coupe-concept-gran-coupe uitziet. En profile heeft de huidige 5 serie me te veel weg van de 1 serie coupé.. (bmw 135i coupe is wel een kek bakkie ;) )
jimmy zegt
@KippieKnaus: Ga is wat doen met je leven ipv hier ellenlange verhalen neerzetten.
KippieKnaus zegt
@jimmy: Haha, goed punt. Af en toe heb ik de neiging om bepaalde gedachten even van me af te typen..
Misschien moet jij eens iets beters met je leven doen ipv ellenlange comments lezen?
jimmy zegt
@KippieKnaus: Ik lees ze niet.
KippieKnaus zegt
@jimmy: toch wel hé
Citrofiel zegt
Maar met een Citroën C6 ga je voor een beetje meer prijs dan beide Duitsers een stuk minder snel! Het is maar dat het weet. ;)
Alex zegt
@Citrofiel: En hij wint het van al z’n Duitse concurenten als je er een paardenrace mee moet filmen. Want wie doet dat nu niet elk weekend:P
Citrofiel zegt
@Alex: Op drempels is het echt lekker hoor. :)
Paardenrace? Nee hoor, ik niet, paarden moet je doodrijden. :twisted: Oh wacht, de C6 heeft een actieve motorkap, dus dat lukt ook al niet. :lol:
Ja sorry, ik ben een beetje anti-paard.
exotic zegt
@Citrofiel:
C6? Wat een grap dude.
Citrofiel zegt
@exotic: Jij hebt het over de A6 C6 neem ik aan? :twisted:
exotic zegt
@Citrofiel:
Nope over die gare Citroën C6. Hadjuh wat!
Citrofiel zegt
@exotic: De C6 een grap noemen is natuurlijk onzin, hij bestaat en doet wat er van hem verwacht wordt, dus een grap is hij niet meer.
martinusgerhardus zegt
@Citrofiel: Dan heb ook 400 KG meer auto!
Citrofiel zegt
@martinusgerhardus: Lekker toch, een stevige bodem onder je kont? :mrgreen:
snelisanders zegt
@Citrofiel: C6 is een geweldige auto om te zien en om te rijden, een hele nieuwe ervaring. Maar om te kopen weet ik nog zo net niet of ik dat wel zou doen.
Die Audi is lang niet zo mooi als de C6, maar ziet er wel lekker uit. De BMW 5er ziet er ook goed uit, heb er helaas nog niet ingereden, moet ook maar ns gebeuren zo langzamerhand. Mercedessen, elke op de G na, vind ik lelijk en zou ik nooit kopen.
martinusgerhardus zegt
@Citrofiel: Er gaat niets boven het comfort van een grote auto met goede hydraulische vering & goed onderstel
Bohica zegt
Jammer maar deze vergrootte A4is geen partij voor de f10 van BMW. Tevens vind ik dat je veel moet bij betalen voor de basis opties.
Jokkebrok zegt
@Bohica: Verklaar je nader…
jimmy zegt
@Bohica: De huidige a6 verkoopt zelfs beter dan de nieuwe 5 he, maar dat wist je al.
KaCh1ng zegt
dit is perfectie :) sportiviteit en comfort gecombineerd .. dit gt sowieso een topper worden
w0o0dy zegt
@KaCh1ng: sportief? Waaruit leidt jij af dat deze Audi sportief is? Audi’s rijden (met uitzondering van de S/RS modellen) eigenlijk nooit sportief… vlot misschien, snel zelfs soms… maar in mijn ogen maakt dat ze niet sportief.
KaCh1ng zegt
@w0o0dy: ja ok miss niet , maar zo ziet hij er uit :p
w0o0dy zegt
@KaCh1ng: overigens is dat sportieve in deze in klasse eigenlijk niet zo relevant… hoeveel mensen rijden nou sportief met een leasehok? Sportief door de spits? Sportief over de parking van je volgende klant? Dacht het niet. Dus nogal overrated. Het comfort van Audi’s is beter dan bij BMW over het algemeen en de auto’s zijn toch vaak wel iets minder bejaard dan de comfy Mercedessen… en ik denk dat ze daarom ook vrij snel meer marktaandeel weten te halen de laatste jaren. De mix klopt.
KaCh1ng zegt
@w0o0dy: meer gelijk kan ik je niet geven :)
AGERA zegt
Ik heb alleen een verzoek aan alle mensen, de grappen over een grote A4 en een kleine A8 hebben we meerdere malen voorbij zien komen het was en het is niet grappig. Het wordt ook een beetje irritant als het 200 keer word herhaald.
Verder is het een hele mooie auto misschien wel een van de mooiste van zijn klasse, maar wat ik al eerder zei ik heb zo’n gevoel dat de nieuwe 5-serie beter zal verkopen
hotseflots zegt
@AGERA: Maar het IS nu eemmaal zo. Net zoals iedereen nu zegt dat het koud is. Dat is een feit, een constatering en helemaal niet grappig bedoeld.
Atenza zegt
Mensen mensen, alsof de nieuwe 5-serie zo bijzonder is met zijn sip neusje. Komop zeg. De 5-serie van 2 generaties ervoor is nog altijd niet overtroffen. De A6 doet dat helaas ook niet. De huidige voor de facelift blijft top. Juist door zijn strakheid maar dan zonder de huidige lelijke elementen
kurdmanx zegt
Ze hadden gewoon de VW prijzen moeten gebruiken in plaats van de Mercedes/BMW prijzen.
PrivateDriver zegt
@ AGERA
Daar kan je je wel eens in vergissen. Veel van de huidige kopers van een A6 kiezen daar juist voor omdat deze een veel neutralere uitstraling heeft dan een BMW 5. Mensen met een publieke functie vinden dat juist heel belangrijk; mensen met een patserig (“dik”) overkomende auto staan gelijk een punt achter op hun collega’s in neutralere auto’s. Ik denk dat dat ook weer de kracht is van deze A6, dus dat de verkopen vergelijkbaar gaan zijn met de huidige, vergeleken met de 5-serie. Voor mijn gevoel ontlopen die verkopen elkaar niet zo veel, maar daarin kan ik me vergissen.
York zegt
@PrivateDriver: Idd.. Een A6 en E klasse wordt beter geapprecieerd maarjah.. Wil je populair zijn en je als een grijze muis verplaatsen of wil je wat meer op jezelf gekeerd zijn en het niet erg vinden om fun te beleven?
JamesBond007 zegt
@York: Hebben zelf een 2005 audi a6 met v8 en 335 pk. Hoeveel lol wil je hebben? Trouwens, in welk opzicht heb je meer lol met een bmw 5?? Ligt er toch helemaal aan wat je er mee doet of niet?
Ik bedoel, als je met je 5 serie wil driften ofzo, ja dan is dat natuurlijk veel makkelijkr met achterwielaandrijving. Maar ik weet zeker dat 99,9% van de bmw rijders dat niet doen dus verklaar je reactie betreft meer “lol” in een bmw graag.
KaCh1ng zegt
“Nu kan je voor precies het geld van de BMW ook even snel dieselen bij Audi.” vergeet niet dat je quattro erbij krijgt :)
York zegt
@KaCh1ng: Quattro is een nadeel geen voordeel…
KaCh1ng zegt
@York: in de winter? quattro is altijd veiliger
w0o0dy zegt
@York: onzin…. je koopt zo’n auto voor ruimte, comfort, veiligheid, evt status/uitstraling… rij-eigenschappen zijn meer dan voldoende en met Quattro heb je meer grip en meer controle… dus nee een nadeel is het zeker niet, tenzij je een puber bent die denkt dat dit soort auto’s dwars door bochten gestuurd dient te worden…..
porsj zegt
@tunefuldjmike: een WRX kopen? daar kun je echt niet mee aan komen kakken tenzij het de zandbak is.
Atenza zegt
@porsj: ah je bent zo’n nerd die zich bezig houdt met wat een ander denkt? En vreselijk eenkennig om te denken dat iedereen op kantoor werkt en naar andere kantoren moet waar ze allemaal uit het raam staren om te kijken wie met wat voor auto aan komt..
porsj zegt
@ Peter Nort: dat gegeil van die BMW-fanboys ook altijd, niets kan mooier dan het eigen merk. Dit terwijl alleen de huidige 3-serie coupe mee kan qua uiterlijk, de rest is gewoon niet mooi(meer).
Alcantara zegt
@porsj,
6-serie en Z4 Coupé ben ik ook niet vies van qua uiterlijk.
AMG zegt
De huidige versie van de A6 (die uit 2004) verkocht in het eerste halfjaar van 2010 beter dan de 5-serie en de E-klasse. En dit ondanks dat beide concurrenten van de A6 hun model al vernieuwd hadden (De huidige E-klasse kwam in het voorjaar van 2009 en de huidige 5-serie in het voorjaar van 2010)! De oudste van het stel verkocht dus als beste. Dit geeft wel aan dat de A6 een veel populairdere auto is dan de 5-serie en de E-klasse!
jimmy zegt
@AMG: Dit artikel heb ik inderdaad ook ergens gelezen. Zegt wel genoeg denk ik. Nieuwe 5 en nieuwe E, maar toch de oude a6 kopen!
Nijntje_ zegt
@AMG: Ach… Stockpromoties, oude A6’jes opruimen voor een zachter prijsje ;)
Heel veel mensen hebben waarschijnlijk er niet eens bij nagedacht dat ‘volgend jaar’ er een nieuw model uit komt…
porsj zegt
6 is afgrijselijk en Z4?? Dan de oude M coupe!
Nijntje_ zegt
@porsj: de nieuwe én oude 6 zijn superieure klassewagens. En de Z4, smaken verschillen, maar ik vind hem knap, en ik denk dat er velen zo over denken!
Graftak zegt
Ziet er goed uit!, beter dan de 5-serie met z’n pruillipje.
Cantago zegt
Toch liever een BMW 5, die herken je nog als model, kan je van de A6 niet zeggen. Zou ook een A4… Of A8… Of een of ander sportback model kunnen zijn… Wie weet wie weet!
bb zegt
@Cantago: LOL, grappige reply!
zelf gevonden?
KaCh1ng zegt
@Cantago: moet je echt niet zeggen , vanvoor lijkt het op een 3 serie en vanachter op een 7
Cantago zegt
@KaCh1ng: ik vind BMW meer variatie in hun modellen hebben dan Audi. Koplampen, grill, alles is anders. Bij Audi is het exact het zelfde!
geertje zegt
Alwood: ook belangrijk. De nieuwe 5 serie ziet er fantastisch uit en die saaie A6 blijft een lelijke leasebak.
Atenza zegt
@geertje: wat is het nou.. lelijk of saai?
jeanclaude zegt
weer mensen van bmw die roepen ik kan het verschil niet zien ahha, mij maakt het niet uit ik vind beide merken ongelofelijke vette en goede merken, maar bij de diesel klopt iets niet de 530d is niet evensnel als de 3.0 tdi
maar voor de rest de prijzen zitten redelijk in de buurt van de 5 serie dus ja prima zo toch
Nijntje_ zegt
@jeanclaude:
de A6 kan je krijgen met 2 versies van de 3.0TDI: 204pk of de zwaardere 245pk.
De eerste met 204pk kan je kwa vermogen al vergelijken met een 525d, heeft ook 204pk. De 245pk sterke kan je vergelijken met de 530d, idem, 245pk. Maar BMW heeft nog een sterkere variant van de 3 liter 6 in lijn.. de 535d met 299pk.. Helaas heeft Audi hier geen concurrerende motor voor ;)
mout zegt
Wat ik uitdagend vind: deze mooi vinden, en de Superb lelijk.
troublesome88 zegt
Ben benieuwd wat zo’n S-Line pakket kost zoals op de foto in het artikel?!
Truttenschudder zegt
Noem hem lelijk, noem hem saai.
Feit blijft wel dat deze jongen waarschijnlijk nog heeeeeeel vaak verkocht gaat worden.
Persoonlijk vind ik hem er niet mooi, niet lelijk, niet saai en niet spannend uitzien. Eerder….onberispelijk, zakelijk, en degelijk.
Ik mis een beetje jeu en joie de vivre.
OT: Hij is concurrerend geprijsd. Helaas moet je bij de Duitsers voor kogellagers nog extra geld neerleggen, maar dat nemen we op de koop toe.
wahid zegt
Ik had de vorige model Bmw 5 serie. Rijdt nu in een Jaguar XF. Toch ben ik op een heel aantal punten niet tevreden over deze auto. Het merk Jaguar loopt eigenlijk op alle punten achter vergeleken met Audi en Bmw.
De nieuwe Bmw 5 komt echt niet in de buurt van deze nieuwe Audi A6. Lelijke sedan die echt saai is geworden en over 2 jaar nog saaier wordt. De voorkant is gewoon een vislip.
Ik wil mijn oude 5 serie terug :( :(. Dat wordt het zowiezo niet, maar binnekort mijn XF inruilen voor deze juweel, de Audi A6.
Punk zegt
BMW vergelijk je met Mercedes en niet met een opgefokte voorwiel aangedreven Vw WTF? En dit lijst zegt genoeg!
1 Toyota $26,192 miljard (-16%)
2 Mercedes $25,179 miljard (6%)
3 BMW $22,322 miljard (3%)
4 Honda $18,506 miljard (4%)
5 Ford $7,195 miljard (3%)
6 VW $6,892 miljard (6%)
7 Audi $5,461 miljard (9%)
8 Hyundai $5,033 miljard (9%)
9 Porsche $4,404 miljard (4%)
10 Ferrari $3,562 miljard (1%)
jimmy zegt
@Punk: BMW wordt ook vergeleken met Audi slimmerd, niet met VW
wow zegt
Staar toch niet zo blind op een foto kijk een auto eerst eens in het echt en dan veroordeel.
Bert zegt
Hij zal wel flink verkocht worden, over 5 jaar kan niemand hem meer onderscheiden van zijn voorgangers en opvolgers. Zo interessant als een bushokje zeg maar, zo door ontwikkeld met testgroepen dat elke vorm van emotie eruit geslepen is.
Komt wel aardig overeen met wat ik gemiddeld aan mensen tegenkom in Nederland.
Hermann zegt
@Bert:
Je hebt helemaal gelijk. Geen emotie zit er meer in. Al moet ik zeggen dat ik bangle ook wel mis bij bmw.
Audi is veel slechter af. Vorige a6 vond ik echt wel een nette auto. Nu is het van ow ist een a4 a6 a8 ? ik zie geen verschil meer.
Theo zegt
Alleen jammer dat Audi nog steeds niet echt Premium is, zoals Mercedes-Benz en BMW.
Jorden zegt
@ punk
in nederland liggen de verhoudingen anders.
frarissimo zegt
Meer prestatie, minder beleving doen ze knap…
autofan zegt
@frarissimo: kan best hoor, een Donkervoort heeft meer beleving maar minder prestaties dan een MB S 65AMG ;)
aad zegt
Ik ben geen Audi fan maar ik vind de nieuwe A6 mooier dan de E klasse of de 5 serie, hij is mooi ingetogen en straalt klasse uit. Dit wordt een verkooptopper, absoluut.
Peter. zegt
Waarom noemt niemand de nieuwe Saab 9-5?
Stuk goedkoper (vanaf €42.950,-) en standaard al met gescheiden climate control..
Heeft ook nog eens een spannender model..
KaCh1ng zegt
@Peter.: ben je serieus bezig? de 9-5 loopt op alle vlakken bijna achter op de concurrentie , kzie de 9-5 eerder als een tussenstap tss een A6 en een opel insignia
Peter. zegt
@KaCh1ng:
Vertel eens waarom ‘ie achterloopt dan?
KaCh1ng zegt
@Peter.: bv. rijbeleving is niet wat het moet zijn, motors zijn net niet zo goed als die vd concurrentie , enz…
Stender zegt
@KaCh1ng:
Ooit mee gereden dan? En hoezo lopen de motoREN achter?
KaCh1ng zegt
@Stender: nee wel verschillende tests gezien, minder zuinig/krachtig dan BMW/AUDI motoren
Stender zegt
@KaCh1ng:
Ohja rijplezier lees je, even vergeten.
(db) zegt
@KaCh1ng: Saab 9-5 loopt achter? Dankzij een goedgeplaatst turbootje:
– Audi A6 2.8: 204 pk, 280 nm en van 0-100 in 7,7 sec
– Saab 9-5 2.8: 300 pk, 400 nm en van 0-100 in 6,9 sec
Vorsprung durch Technik, doe-oei in de sprint ;)
Tommy2 zegt
@(db): 3.0 TFSI: 300 pk, 440 Nm, 0-100: 5,5 sec.
Niet eerlijk he, 100 pk verschil met elkaar vergelijken! ;)
(db) zegt
@Tommy2: Ach, laat me nou es 5 seconden gelukkig zijn als Trollhättan-troll
Stender zegt
@Tommy2: Het gaat erom wie wat uit een 2.8 haalt. Zo te zien gaat het SAAB dus beter af. En hoe.
Piston zegt
Boekhouders, actuarissen en chinese ambtenaren krijgen het hier waarschijnlijk warm van, maar ik niet. Een duffe auto is dit geworden
Tommy2 zegt
Altijd als er een nieuw model komt zegt iedereen dat ze het vorige model mooier vonden. Volgens mij is dit puur een kwestie van gewenning.
boss5 zegt
Geheel volgens verwachting rekent audi ook voor deze a6 weer dumpprijzen, de enige manier om deze nu al gedateerde auto te kunnen slijten. Prijzen liggen 3 tot 6k
onder vergelijkbare 5 serie / E klasse.
KaCh1ng zegt
@boss5: ze zijn pas uit domoor , je praat al over 7jaar later, welke merk doet dit niet opt eind vd wagen? op de audi A1 krijg je nu geen korting en het is al zo een duur autootje
Dimglor zegt
Die op de eerste foto is met S-pakket zeker?
Ziet er zo wel goed uit =)
Mja en de prijzen… leuk… maar 90 procent is waarschijnlijk lease..
kowalsk zegt
Het spijt me maar ik vind hem erg mooi… Maar die meer gepeperde versie JEUZUS wat een fout ding. Daar krijg je vast standaard een pet bij
Motion&Emotion zegt
is wel mooi , maar ook niet heel byzonder, een hoop geld sommige mensen hebben blijkbaar zoveel geld over om een auto tekopen
Pantoffeldier zegt
@Kowalsk,
de S/RS6 is nog niet bekend… Jij hebt waarschijnlijk die impressie gezien, maar die is veels te laag en het is een ‘impressie’.
OT: Mooie auto, de eerste fotos paar dagen geleden vond ik hem wel mooi, maar niet bijzonder. Maar als ik hem zo zie, toch weer een echte A6. Zal veel leasemensen blij maken
majinstar zegt
Bij BMW heb je ook nog de 540i , 545i en de 550i en M5. Oja vergelijk dit nu maar eens met de 3.0 tfsi, S6 en RS6.
Alwood zegt
@majinstar: je bent er misschien even tussenuit geweest ofzo, maar BMW heeft al even geen 540, 545i en M5 meer, en audi geen RS6…
mashell zegt
Hahaha. Automatische airco niet eens standaard. Bij een Auto als de A6 telt niet dat je een A6 hebt maar hoeveel opties je op je A6 hebt en daarom staan de meest basale zaken als automactische airco op een optie lijst. De ledjes zullen ook wel niet standaard zijn, net als een “omklapbare achterbank” en misschien electrische ramen achter ook niet. Wanneer snappen die Duitse merken nu eens dat elke versie van zo’n dure auto gewoon af hoort te zijn. Dus geen ellenlange optie lijsten met enorme prijzen, maar gewoon 1 of 2 uitvoeringen met als enige mogelijke opties het schuifdak en lederen bekleding.
bohica zegt
@jokkebrok
Wat moet ik uitleggen.
Dat de nieuwe a6 een verlengde a4 is of dat sinds jaar en dag een 5 serie lekkerder rijdt dan een A6.
Enige lekker rijdende audi’s zijn een RS5 en een R8.
Maar nog zou ik voor dat geld andere auto’s kopen.