Zo. En nu is het tijd voor een stukje wetenschap op de zaterdagavond. Iedereen die ons ooit oppervlakkig heeft genoemd wordt bij dezen gelogenstraft. Dus: graag even wegzappen van SBS6 en hou je kratje lauwe Pitt-bier nog even onder de bank. We gaan diep. En met wie kan je beter droge wetenschap oplepelen dan met Duitsers? Autoblog: slijpsteen voor de geest (ik voel een boze advocatenbrief aankomen) .
Terzake: Mercedes heeft een video gemaakt waarin wordt geopperd dat de ogen van mensen (lees: mannen) bij het zien van een object automatisch naar bepaalde details van dit object worden getrokken. Hierbij trekken ze onder de noemer ‘Eye Catchers experiment’ een parallel tussen zowel automotive design (waarbij ze hun laatste paradepaardje, de CLS, naar voren schuiven) en mode(llen) (waarbij ze handig gebruik maken van de al jaren door hun gesponsorde Fashion Week).
In het geval van vrouwen is het voor iedere rechtgeaarde hetero-man waarschijnlijk geen grote verrassing dat zijn aandacht automatisch naar bepaalde details (curves) wordt getrokken, net zoals dit ook bij auto’s in het algemeen, en auto’s met een uitgesproken design in het bijzonder, het geval is. Analogieën tussen vrouw en auto bestaan al sinds jaar en dag, en reclamemakers springen hier maar wat graag op in. Sex sells.
Hoewel het een beetje een open deur is, en het uiteraard een mooi excuus is voor Mercedes om zich met zijn producten extra te profileren, is de video zeker de moeite van het bekijken waard. Waarschijnlijk vind je jezelf halverwege instemmend knikkend achter de monitor. Bekijk hem HIERRR.
zesinlijn zegt
@ Foto: Nou, dat zij inderdaad héérlijke ogen! ;-)
zesinlijn zegt
@zesinlijn: zijn
Zdev zegt
airbags!
wiekser zegt
Waarom ruikt die andere eraan?
kurdmanx zegt
wat is de CLS toch prachtig, hoe vaker je hem ziet hoe mooier hij wordt. Jammer dat de BMW 6 serie niet zo mooi is.
MAB zegt
ahah die foto daar komt van een porno site af die heb ik ooit gezien
bozewolf zegt
@MAB: Je denkt hier aan.
bozewolf zegt
@bozewolf: Uh, ditte dus
http://ydinjate.org/kuvat/files/ydinjate_kuva_186_59.jpg
BmwMPower zegt
@MAB: Je naam maar veranderen in FAB?
Flamingo zegt
jee een nieuwe just girls
Yeelen zegt
Ik heb het gevoel dat er hier enkele mensen gewoon reageren op de foto ipv het artikel te lezen en/of het filmpje te bekijken…
Heinrich zegt
@Yeelen:
jazeker!
Piet_Piraat zegt
@Yeelen: En terecht, het filmpje is nogal saai.. op het begin en einde na..
Zdev zegt
Volgens mij stat er bij een dealer in Heerenveen een X6 M in deze kleur.
hotseflots zegt
@Zdev: En zowaar de meest off-topic, misgeslagen post op dit artikel, waarvoor hulde!
NLBUURMAN zegt
@hotseflots: lol! (maar waar)
Zdev zegt
@hotseflots: eh ja :-)
Ik dacht toch echt dat ik op het BMW space grau artikel reageerde :-)
PAN zegt
heb het artikel inderdaad nog niet gelezen, ben helemaal van de rel.
Rob USA zegt
HOOTERS that’s all I see ! Mercedes wat …
Apache zegt
@Rob USA:
virgin.
Apache zegt
Als Hetero’s aagetrokken zijn tot curves is dit dus een homomobiel:
en dit hetero:
Ikke zegt
@Apache:
de wielen van die hummer zijn ook rond ;)
Jesper zegt
Hmm, een ritje op haar of een ritje in een CLS… Lastig.
Ik ga voor de tieten, ehh… ogen!
Apache zegt
Allez, vanwege het overvloedige commentaar…
De dame in de afbeelding heet ALIX BROMLEY en is, hoe kan het ook anders, Brits. Voor een hele santeboetiek aan afbeeldingen van deze dame, zie: http://www.lazygirls.info/Alix_Bromley?loc=0
Alvast even een “voorproevertje”:
Je hoeft ook niet te overdrijven over hoe aantrekkelijk ze wel niet is…
preske zegt
@Apache: een papieren zak over het hoofd, of het licht uitdoen kan veel verhelpen
Yeelen zegt
@Apache: McAfee Site Advisor behoedt me voor het gevaar dat op deze pagina schuilt…
Apache zegt
@Yeelen:
Ik heb ZoneAlarm Extreme Security en zelfs die laat me gaan. Ik heb het getest en enkel als ik de parental controls inschakel stopt die me vanwege “nudity”, hoewel de specifieke pagina waar ik naar link geen nudity bevat. De rest van de website misschien…
bozewolf zegt
@Apache: Santeboetiek? Wat een mooi woord. Is dat Vlaams?
Yeelen zegt
@bozewolf: Da is zekerst Vlaamsch!
Megakix zegt
mooi is ‘ze’ niet persé…maar je wil sommige dingen gewoon aanraken…gewoon…aanraken…sssttt…
Rob USA zegt
@Apache: En ook nog maagd …ga doorrr ga doorrrr !
Apache zegt
@Rob USA:
neen ik bedoelde dat jij de maagd was, niet zij :D
Rob USA zegt
P.S. @Apache: Volgens mij heeft die Hummer veeeel grotere bumpers , dan klopt jou stelling toch ni ??
HDM zegt
Woot, dame.
jp zegt
“what’s remarkable is that the real eye-catchers in this case are the most striking design features of the vehicle”
Well duh! Hoezo is dat remarkable, reclamepraat is echt zo’n bulshit.
DePannekoek zegt
@jp: Lol, is inderdaad eerder logisch dan remarkable.
m5 zegt
Dikke tiete zijn 2 pluspunten
Cantago zegt
Hoe kun je van zo iets gaafs zo’n saai filmpje maken? Jammer… Echt jammer!
audicoupe84 zegt
Tot nu gebruikte Mercedes altijd huis tuin en keuken types in hun reclame materiaal. Ze gaan vooruit.
willie zegt
dit geval een “design icon”? laat me niet lachen, tis weer eerste klas plebs design, van alles veel te veel. dat ze het bij mb nog steeds écht niet begrijpen, blijkt wel uit het filmpje. die mb’ers denken dat iets dat de aandacht trekt daardom ook mooi is. hoe onnozel. om de vegelijking met mb door te trekken: een opzichtige hoer wordt ook door een ieder bekeken, maar dat is niet vanwege de schoonheid. “design icon”, mag ik een teiltje of 3?
racethesun88 zegt
zo’n koplampen wil ik anders ook wel 8)