Op de jaarlijkse SEMA wordt al lang niet meer louter aftermarket tupperware gepresenteerd. Chevrolet presenteert dit jaar twee concepten, de Corvette Z06X Track Concept en de Jake Edition Concept. De Z06X is een circuit tijger en de Jake Edition moet het meer hebben van de skull badges die her en der geplaatst zijn. De Z06X is in de basis een reguliere Z06 die aangepast is met Chevrolet performance parts en daardoor meer in de buurt van de hardcore GT versie komt.
Deze afgetrainde versie van de gaafste Amerikaan ooit is voorzien van het Equipment Package, Performance Package en Carbon Fiber Package. Dat houdt in dat onder andere keramische remmen, rolkooi, race stoelen en een kunststof achterruit aanwezig zijn. Daar staat wel tegenover dat je de radio, binnenbekleding en geluidsisolatie moet inleveren. Het gewicht wordt omlaag gebracht door het carbon dak, motorkap, achterspoiler en koplampbehuizing. De velgen zijn ook van lichtgewicht materiaal gefabriceerd en voorzien van racebanden. Verder is de vering en camber instelbaar zodat je ook op de Nurburgring een ronde kan racen.
De motor is vrijwel ongemoeid gelaten. Er is een andere luchtinlaat op de LS7 V8 motor met zesbak gekomen en de koeling is aangepast. Raggen maar!
Jokkebrok zegt
Huppa hardcore!! :)
Henk zegt
ze beginnen het te leren en met dat plastic en carbon moet het wel een superlichte en snelle auto zijn
doestien zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
mrB zegt
oké, leuk speelgoed. gebruiken ze de z06 om het een concurent te laten zijn voor de gt3 RS (als er een productie versie van komt)? Anders zou de ZR1 logischer zijn.
lambo4all zegt
@mrB: maakt niet uit welke ze gebruiken, want het chassis is hetzelfde. do motor grotendeels ook.
Roelio zegt
Ziet er dik uit, alleen die spoiler is drie keer niks…
bozewolf zegt
En hoeveel gewicht gaat er nou af? De Z06 was de zwaarste al niet dus hoeveel kilo’s er gedropt zijn is op zich wel interessante info…
boygeorge zegt
Ik begrijp iets niet in dit bericht.
Wat zijn skull badges ?
De vertaling is geen probleem.
Ik kan echter het verband niet vinden met deze auto.
Waarom maakt U een vermelding van “velgen van lichtgewicht materiaal”.
En wat voor materiaal is dat dan?
En nog belangrijker wat is de winst per wiel?
En dan de laatste vraag.
Ja, ik vind alle auto`s mooi.
Zeker elke willekeurige Amerikaan.
Met name in amerika kijken de mensen niet op van een pondje meer of minder.
Dat is ook in Europa zo.
Iedereen weet dat een licht metalen velg iets betekent.
Het klinkt ongeveer zo.
Hoe lichter het ongeveerd gewicht, hoe beter.
Maar er is wel een grens.
Er rijden meer dan 1 miljoen drivers rond,veel meer, die extra betalen voor hun mooie lichtmetalen velgen.
Vervolgens gaat er ook een zwaar (mooi) stereo-systeempje in met 8 speakertjes en een subwoofer van een kilo`tje of 3.
Mooi, en zo kan ik natuurlijk nog wel doorgaan.
In deze auto gaan ze strippen.
Alle rotzooi eruit.
We kopen deze Corvette om te racen.
Gaan met dat ding, hoe harder hoe beter.
Dan komt nu de laatste vraag.
Wat is nog lichter dan een licht metalen velg, een lichtere licht metalen velg ?
Kijkt U wel eens naar de Tour de France.
Daar hebben al menig eerste klas wielrenners een klein buitelinkje gemaakt omdat een wiel simpel doch absurd gewoon door midden brak.
En de kampioenen in topsporten en gewicht-besparing zijn wielrenners.
Op basis van uw verhaal zal ik deze corvette uitsluitend kopen als ik 4 of 5 velgen en banden zelf uit mag kiezen.
En dan koop ik veel liever een Volvo Ijsbeer Bommetje.
Instappen en wegwezen.
Dat zal ik nooit met een “amerikaan” doen.
1 uitzondering op de regel.
De Mustang van Steve de Bullit.
Henkie! zegt
@boygeorge: Al eens gehoord van gesmeed aluminium of magnesium?
Dat is duurder dan regulier “licht” metaal, oftewel; “zwaar pisbakken gietaluminium”.
Daarbij heeft minder onafgeveerde massa direct invloed op de wegligging. Velgen van een paar kilogram minder hebben meer invloed dan een stereoinstallatie van 5kg. En als laatste hebben we nog roterende massa. Wat dacht je dat het optoeren van zware velgen een vermogensverlies oplevert?
boygeorge zegt
@Henkie!:
Uw reactie is duidelijk.
Bedankt.
Magnesium en gesmeed alu zijn mij bekend.
Er moet iets anders bedoeld zijn.
Dit is al oud nieuws.
boygeorge zegt
Heer carbert,
De foto`s van De Corvette zijn leuk.
Op de SEMA staan echter ook veel leuke meisjes.
Deze dames hebben een hele leuke uitstraling.
Ik heb ze al gezien en misschien is het leuk voor ons allemaal dat U er ook een had geplaatst.
Uiteraard heel beschaafde keurige auto-related babes.
WTF zegt
Boygeorge hield toch niet van gleufjes?
boygeorge zegt
@WTF:
Dag heer WTF, bedoeld U vagina.
En dan iets spannends zoals spandex om het te verbergen.
Waarom zou ik daar niet van houden ?
saywhat zegt
@boygeorge: dude echt waar, shut up
boygeorge zegt
@saywhat:
You first.
Sneep zegt
@boygeorge:
Gefeliciteerd! U bent nu officieel de grootste kneus op Autoblog. Rick dos is naar plaats 2 verbannen.
boygeorge zegt
@Sneep:
Dat is een grote eer, heer garnaal.
watzegje zegt
@boygeorge: je bent echt een kneusje, en echt de grootste op heel autoblog zoveel domme vragen stellen, wie verzint het.
OT, mooie auto daar wil ik het circuit wel mee op.
boygeorge zegt
@watzegje:
Wat ze je, ben ik de grootste , wat een eer, bedankt.
C6_R zegt
Leuk, een Corvette ACR!
spykerboy zegt
mmhmm die Z06X wil ik wel hoor :) hoeft geen strikje omheen hoor :)
Bumer zegt
Bah, ik vind dit echt geen mooie auto (ook zonder opsmuk).
corvettez06 zegt
wat een fokkin geile auto is dit , parkeer hem maar voor de deur , ik ben al aant sparen hoor , ze worden al betaalbaarder.
mellie zegt
ik vindt em echt mooi.Wie zou mij deze cadeau willen geven? :) 1000 maal dank aan die persoon mag tie uiteraard wel een rondje rijden:)
ErikkNL zegt
Hmmm het Superleggera/Scuderia principe is ook aangekomen aan de overkant van de plas ;) Hij ziet er wel gaaf uit. Ben benieuwd hoe hij zich verhoudt tegenover de Italianen
jzaero zegt
Ik heb nog ruimte op mijn oprit =)
C6_R zegt
De bijpassende Camaro mag er ook wezen wat mij betreft:
bpc zegt
als ze hem nu eens een diff gaven en afstappen van die domme badveren hadden ze nu een sportwagen gehad waar geen concurentie voor was
Dimglor zegt
Wat ziet dit er een bruut ding uit!
Corvettie zegt
@BPC
Een LSD heeft elke C6, deze dus ook. Trouwens hij heeft bladveren en niet zoals jij ze noemt “badveren”.
Die badveren zoals jij ze noemt hebben veel voordelen ten opzichte van conventionele schokbrekers, als je moeite wil nemen om je in de materie enigzins te verdiepen kan je hier kijken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Corvette_leaf_springs
Dat de C6 een niet te onderschatten sportwagen is kan je op het internet in diverse testen lezen. En voor elke sportwagen is wel concurentie, zelfs voor de Veyron.
boygeorge zegt
@Corvettie: corvettie,sorry moet even lachen om je comment over BPC. je weet niet wat badveren zijn ? BPC bedoeld daar iets heel anders mee.BPC heeft de mooiste foto van Volkswagen F1 gemaakt.BPC weet dat de vering van een citroen fenominaal is.BPC weet alles van een 2CV. corvettie lijkt op confettie, hou je daar maar mee bezig.
Als je je eerst in materie verdiept en dan pas in mensen,kom je een keer in problemen. Ik weet dat uit ervaring. Last butt not least. Er is geen concurentie voor de Bugatti Veyron SS. Kan ik verder nog iets voor je doen.
boygeorge zegt
@Corvettie: heb je enig idee hoeveel verwijzingen ik in/op wikipedia heb gezet ?
boygeorge zegt
@Corvettie: weet jij wat wikipedia betekent ?
Z06Ronald zegt
@BPC @Corvettie
De Z06X heeft noch badveren, noch bladveren, maar coil over shocks van Pfadt Racing (http://www.pfadtracing.com)